БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
БРОДІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ХХХІХ сесії VIІ демократичного скликання
20.06.2019 року м. Броди № проект
Про затвердження цільової соціальної програми
розвитку цивільного захисту міста Броди на 2019 рік
Розглянувши програму розвитку цивільного захисту міста Броди на 2019 рік, враховуючи рекомендації постійної депутатської комісії з питань економіки, бюджету та комунального майна, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада, -
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити цільову соціальну програму розвитку цивільного захисту міста Броди на 2019 рік згідно додатку.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні депутатські комісії: з питань економіки, бюджету та комунального майна ( Старик М. І. ).
Міський голова Анатолій Белей
Додаток
до рішення Бродівської
міської ради
від 20.06.2019 року №
ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
розвитку цивільного захисту міста Броди
на 2019 рік
Правові підстави
Цільову соціальну програму розвитку цивільного захисту Бродівського району на 2019 рік (далі – Програма) розроблено на виконання Законів України „Кодекс цивільного захисту України” Указу Президента України від 4 лютого 2003 р. №76/2003 „Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 листопада 2002 р. „Про стан техногенної та природної безпеки в Україні”, Постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1999 р. №1943 „Про стан забезпечення пожежної безпеки та заходи щодо її покращення”, та з метою реалізації державної політики, спрямованої на забезпечення безпеки та захисту населення і територій, матеріальних і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру, зміцнення матеріально-технічної бази пожежно-рятувальних підрозділів, покращення протипожежного захисту підприємств, установ, організацій міста Броди.
Загальна частина
Аналіз тенденцій розвитку техногенних аварій, катастроф і стихійних лих, прогноз можливих небезпек свідчить, що на території міста Броди зберігається високий ступінь ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Це пояснюється збільшенням антропогенного впливу на навколишнє середовище, транскордонною діяльністю та економічно-географічним розміщенням міста. Небезпеки і загрози сьогодні носять більш комплексний, взаємозв’язаний характер. Розширення транскордонної діяльності, активізація міжнародних перевезень наземним та залізничним транспортом та антропогенна діяльність веде до збільшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Загрози стають джерелом надзвичайних ситуацій у різних сферах життєдіяльності, окрім того, постійно збільшуються їх масштаби. За останні роки все частіше виникають надзвичайні ситуації специфічного характеру, до яких відносяться катастрофи на спеціальних об’єктах. З’явились також нові нетрадиційні види небезпек – в інформаційній сфері, нові види захворювань, та інші.
З огляду на це стратегічним напрямком розвитку аварійно-рятувальної служби ДСНС України повинна стати організація інфраструктури сучасного суспільного функціонування, адаптована до проблем безпеки людини і суспільства, яка має вирішуватися в рамках єдиної державної стратегії сталого безпечного розвитку.
Метою державної політики у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій є забезпечення гарантованого захисту життя, здоров’я людей, земельного, водного, повітряного простору відповідних територій, об’єктів виробничого і соціального призначення в допустимих межах показників ризику, критерії яких встановлюються з урахуванням вітчизняного та світового досвіду.
Тому основними напрямами державної політики у сфері запобігання надзвичайним ситуаціям і забезпечення безпеки населення і територій є:
- створення енергозберігаючих та екологічно безпечних технологій, що значно зменшують можливість виникнення надзвичайних ситуацій та мінімізують їх вплив на навколишнє середовище;
- створення і розвиток науково-методичних засад управління ризиками надзвичайних ситуацій в районі;
- розробка на районному рівні економічних механізмів регулювання діяльності щодо зниження ризиків та зменшення масштабів надзвичайних ситуацій на базі нових інформаційних технологій;
- удосконалення матеріально-технічного забезпечення діяльності щодо зниження ризиків і пом’якшення надзвичайних ситуацій, а також підвищення ефективності заходів з їх усунення;
- розвиток і вдосконалення систем моніторингу, спостереження та лабораторного контролю за станом навколишнього середовища.
Основними завданнями захисту населення і територій під час надзвичайних ситуацій є:
- реалізація нормативно-правових актів, дотримання державних технічних норм і стандартів з питань забезпечення захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
- забезпечення готовності органів управління, сил і засобів до дій, призначених для запобігання надзвичайним ситуаціям, а також реагування на них;
- розробка та забезпечення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
- збирання та аналітичне опрацювання інформації про надзвичайні ситуації; прогнозування й оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозу потреби в матеріально-технічних і фінансових ресурсах;
- здійснення державної експертизи нагляду та контролю в галузі захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;
- оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайної ситуації;
- проведення рятувальних та інших невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
- навчання, тренування населення способам захисту в разі виникнення надзвичайних ситуацій.
Стратегічним завданням Програми є подальше вдосконалення практичної діяльності органів виконавчої влади і місцевого самоврядування щодо реалізації державної політики, спрямованої на гарантування безпеки та захисту населення і територій, матеріальних і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій.
Мета Програми
Метою Програми є створення ефективних сил цивільного захисту міста Броди для зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій та досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків.
Завдання і заходи Програми
Програмою передбачається реалізація комплексу заходів щодо підвищення ефективності захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, виконання яких дасть змогу:
- створити оптимальну і ефективну систему цивільного захисту;
- забезпечити належний рівень безпеки населення і захисту територій, об'єктів підвищеної небезпеки від загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру;
- вдосконалити структуру та забезпечити належний рівень оснащеності аварійно-рятувальних формувань міста Броди;
- підтримувати діяльність підрозділів місцевої пожежної охорони та створити умови для формування добровільних протипожежних формувань;
- забезпечити матеріально-технічне переоснащення сил цивільного захисту новітнім обладнанням та доукомплектувати підрозділ ДСНС міста Броди аварійно-рятувальною, інженерною та спеціальною пожежною технікою, засобами рятування, індивідуального захисту, спеціальним обладнанням і приладами, граничні строки експлуатації яких закінчуються у 2019 році;
- підвищити ефективність використання коштів для здійснення заходів цивільного захисту;
- зменшити кількість постраждалого населення та загиблих людей від надзвичайних ситуацій.
1.Організаційне забезпечення у сфері техногенної та пожежної безпеки
1.1. Систематично аналізувати стан техногенної та пожежної безпеки в місті, на підприємствах, в установах, організаціях. За результатами аналізу, з урахуванням чинників негативного впливу на стан безпеки довкілля міста броди, розробляти плани оперативного реагування на прогнозовані загрози або факти виникнення надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру, у тому числі пожеж, і загибелі людей на них.
Міський голова, комісія з питань ТЕБ і НС міста, керівники підприємств, установ, організацій, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області. Постійно.
1.2. Забезпечити чітку взаємодію і сталий зв’язок між суб’єктами державного моніторингу та органами управління цивільного захисту з питань оперативного обміну інформацією про провісники надзвичайних ситуацій, а в разі їх виникнення – інформацією, необхідною для якісного планування відповідних заходів, своєчасного прийняття управлінських рішень для забезпечення ефективних спільних дій.
Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області, виконком міської ради, керівники підприємств, організацій, установ. Постійно.
1.3. При виникненні надзвичайної ситуації, інших некласифікованих подій із загрозою для життя та здоров’я громадян здійснювати негайне інформування оперативно-чергової служби Бродівського районного відділу ДСНС України у Львівській області за встановленими каналами зв’язку та оповіщення.
Виконком міської ради, керівники підприємств, організацій, установ. Постійно.
1.4. З метою підвищення рівня готовності органів управління та сил цивільного захисту, щодо здійснення запобіжних заходів, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, а також до виконання аварійно-відновлювальних, інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру організовувати проведення практичних навчань з відпрацюванням на них координації діяльності всіх взаємодіючих структур служб цивільного захисту міста.
Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області, виконком міської ради, керівники підприємств, організацій, установ, начальники служб цивільного захисту міста, керівники силових структур міста. 2019 р.
1.5. Забезпечити облік постійної статистичної інформації щодо основних показників надзвичайних ситуацій, пожеж, некласифікованих подій із загрозою для життя і здоров’я людей. Здійснювати на основі цих даних моніторинг оперативної обстановки на території міста Броди.
Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області. Постійно.
1.6. Здійснювати координацію діяльності органів виконавчої влади щодо реалізації державної політики, спрямованої на гарантування безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру.
Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області, міський голова, керівники підприємств, установ, організацій. 2019 р.
1.7. Розробити та організувати виконання Програми, спрямованої на покращання стану техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій різного плану, підвищення рівня протипожежного захисту міста Броди та об’єктів, незалежно від форм власності.
Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області, міський голова, керівники підприємств, установ, організацій.2019 р.
1.8. Не допускати проведення робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту будівель, споруд, без проведення в органах державного пожежного нагляду експертизи проектно-кошторисної документації на відповідність прийнятих проектних рішень чинним протипожежним нормам і правилам, у тому числі доріг та вулиць міста Броди, обладнаних системами зовнішнього пожежогасіння (вуличними гідрантами). Забезпечити виконання протипожежних заходів на об’єктах будівництва до моменту подання державній приймальній комісії.
Виконком міської ради, підприємства, установи та організації, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України в Львівській області. 2019 р.
1.9. Визначити перелік наявних автономних джерел енергоживлення, організувати контроль за постійною їх готовністю до забезпечення енергоживленням об’єктів життєзабезпечення міста при виникненні аварійних ситуацій на об’єктах енергетики.
Виконком міської ради, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області, об’єкти господарської діяльності. 2019 р.
1.10. Визначити перелік інженерної техніки, яка знаходиться на балансі об’єктів господарської діяльності, з метою залучення її до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру, а також своєчасно проводити коригування.
Виконком міської ради, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області. 2019 р.
ІІ. Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру
2.1. Забезпечити обладнання потенційно небезпечних об'єктів міста автоматичними системами раннього виявлення загрози надзвичайних ситуацій, а також системами оповіщення про надзвичайні ситуації працюючого персоналу та населення, що перебуває в зонах можливого ураження небезпечними чинниками.
Виконком міської ради, керівники потенційно небезпечних об’єктів, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області. 2019 р.
2.2. З метою оперативної ліквідації наслідків некласифікованих подій, пов’язаних з розливом металевої ртуті, в місті Броди сформувати та укомплектувати необхідним обладнанням ланки демеркуризації.
Виконком міської ради та комунальні підприємства. 2019 р.
2.3. Визначити місця для тимчасового зберігання металевої ртуті, зібраної механічним шляхом під час ліквідації наслідків розливу, та забезпечити її утилізацію.
Виконком міської ради. 2019 р.
2.4. З метою попередження виникнення пожеж на заторфованих ділянках міста в пожежонебезпечний період, провести комплекс інженерно-технічних заходів щодо створення штучних водойм для гасіння ймовірних пожеж.
Виконком міської ради. 2019 р.
2.5. З метою ліквідації пожеж на заторфованих ділянках міста створювати щорічно у пожежонебезпечний період для гасіння ймовірних пожеж запас пально-мастильних матеріалів.
Виконком міської ради. 2019 р.
2.6. Організувати виконання заходів щодо охорони, вилучення, транспортування та знешкодження виявлених вибухонебезпечних предметів.
Виконком міської ради, Бродівський відділення поліції Золочівського відділу поліції ГУ НП України у Львівській області, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області. 2019 р.
2.7. Забезпечити проведення протягом 2019 року технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту та передбачити під час формування показників бюджетів на 2020 рік кошти на її проведення.
Виконком міської ради, об’єкти господарської діяльності всіх форм власності - балансоутримувачі захисних споруд. 2019 р.
2.8. Здійснити комплекс організаційних і практичних заходів щодо підготовки житлово-комунального господарства міста до його безаварійного функціонування в осінньо-зимовий період та реалізації інженерно-технічних заходів щодо енергозбереження в зазначений період.
Виконком міської ради, підприємства житлово-комунального господарства, об’єкти господарської діяльності та соціальної сфери. 2019 р.
2.9. При уточненні бюджету на 2019 рік та формуванні бюджетів на наступні роки передбачити кошти на ремонт, утримання і розвиток джерел протипожежного водопостачання.
Виконком міської ради, керівники підприємств, установ, організацій. 2019 р.
2.10. Сприяти діяльності підрозділів Бродівського районного відділу ГУ ДСНС України у Львівській області при виникненні надзвичайних ситуацій та при виконанні невідкладних аварійно-рятувальних робіт за їх наслідками.
Виконком міської ради. Постійно.
ІІІ. Матеріально-технічне забезпечення у сфері цивільного захисту
3.1. Організувати роботу щодо забезпечення пожежно-рятувальних підрозділів Бродівського районного відділу Головного управління ДСНС України в Львівській області засобами захисту органів дихання, пожежно-технічним обладнанням, пожежними рукавами та засобами малої механізації для підвищення ефективності проведення аварійно-рятувальних робіт при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, некласифікованих подій та при наданні допомоги постраждалому населенню.
Виконком міської ради, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області. 2019 р.
3.2. Передбачити в проектах планів та програмах соціально-економічного розвитку міста Броди реконструкцію пожежно-рятувальних підрозділів Бродівського районного відділу Головного управління ДСНС України у Львівській області та придбання передового технологічного обладнання для проведення аварійно-рятувальних робіт.
Виконком міської ради, Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області.
2019 р.
V. Інформаційне забезпечення у сфері цивільного захисту
5.1. Організувати проведення в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах міста Броди тижня знань основ безпеки життєдіяльності.
Бродівський районний відділ ГУ ДСНС України у Львівській області. 2019 р.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування заходів Цільової програми здійснюватиметься відповідно до розрахунків згідно з додатком 1.
Організація виконання заходів покладається на структуру, визначену першою в переліку.
Інформування виконкому міської ради про хід виконання Програми здійснюється протягом 15-ти днів після закінчення зазначених термінів, а також 04-го грудня 2019 року кожною структурою самостійно після узгодження з першим виконавцем
Начальник 10 ДПРЧ
Головного управління
ДСНС у Львівській області Андрій Миськів
Додаток 1
до Цільової соціальної програми розвитку
цивільного захисту міста Броди
на 2019 рік
Розрахунок видатків
на реалізацію «Цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту міста Броди
на 2019 рік»
Напрями розвитку та зміцнення матеріально-технічної бази підрозділів Бродівського районного відділу Головного управління ДСНС України у Львівській області та утримання місцевих пожежних команд |
Проведення закупівлі пожежних рукавів діаметром 51 мм (тис. грн) |
Сума коштів за рік за рахунок Бродівської міської ради (тис. грн.) |
Сума коштів за рік всього (тис. грн.) |
|
Орієнтовна вартість виконання запланованих заходів у цінах 2019 року (тис. грн) |
2019 | 30 | 30 | 30 |
Усього: | 30 | 30 | 30 | |
Начальник 10 ДПРЧ
Головного управління
ДСНС у Львівській області Андрій Миськів