ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
Доповідач:
Олеха Ірина Маркіянівна |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 15.01.2019 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 4
Про затвердження Програми соціального захисту населення міста на 2019 – 2020 роки
БРОДІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
XXXV сесія VIІ демократичного скликання
від 17.01.2019 р. м. Броди № проект
|
Відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою забезпечення надання адресної підтримки, а також різних видів соціальних послуг незахищеним верствам населення міста, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму соціального захисту населення міста на 2019 – 2020 роки (далі Програма) згідно з додатком.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні депутатські комісії з питань духовності, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді, спорту, зв’язків із засобами масової інформації, туризму та соціального захисту ( Шира С. В. ) та з питань економіки, бюджету та комунального майна ( Старик М. І.).
Міський голова Анатолій Белей
до рішення міської ради
від 17.01.2019р. № проект
на 2019 –2020 роки
Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про соціальні послуги», «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», «Про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні», «Про жертви нацистських переслідувань», «Про соціальний захист дітей війни», «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей», «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Бюджетний кодекс України.
2. Загальні положення
Соціальний захист та гідний рівень життя кожному громадянину гарантований Конституцією України.
Соціальний захист є сьогодні основним завданням соціальної політики, яка ставить за мету забезпечення прав і гарантій людини стосовно рівня і якості життя. Об’єкти соціального захисту – це особа, сім’я, їхній добробут.
Соціально-економічна ситуація, що склалася на сучасному етапі розвитку України, кризові явища у сфері економіки і фінансів зумовлюють необхідність охоплення соціальним захистом усього населення, а не лише його окремих категорій, оскільки кожна людина на різних етапах свого життя стикається з різними соціальними, економічними, політичними, правовими, екологічними, виробничими та іншими соціальними ризиками, які вона часто не може подолати самостійно.
Враховуючи сучасні соціально-економічні умови, необхідно зберегти ті пріоритетні напрямки соціального захисту населення, які дозволяють приділити більше уваги та підтримувати життєдіяльність соціально вразливих мешканців міста.
Для забезпечення реалізації Програми передбачається виділення цільових коштів, виходячи з фінансових можливостей бюджету міста, залучення благодійних внесків та гуманітарної допомоги.
3. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
Основними проблемами в соціальній сфері міста є:
- недостатні обсяги державних соціальних гарантій для забезпечення соціального захисту окремих категорій населення;
- недостатність фінансування заходів соціального захисту населення;
- монополія державних та комунальних установ в частині надання соціальних послуг.
Збільшується кількість звернень громадян, які гостро потребують окремих видів соціальних послуг, передусім адресної грошової допомоги на лікування, медико-соціальну реабілітацію, протезування, а також на прожиття, придбання продуктів харчування, одягу, ліків тощо.
Зміст соціального захисту, його форми і методи є адресними та індивідуальними.
Основними принципами надання соціальних послуг та соціальної допомоги визначено: адресність, індивідуальний підхід, доступність, відкритість, добровільність вибору отримання чи відмови від надання соціальних послуг, гуманність, комплексність, максимальна ефективність використання бюджетних та позабюджетних коштів суб’єктами, що надають соціальні послуги, законність, соціальну справедливість, конфіденційність, дотримання стандартів якості та відповідальність за дотримання етичних і правових норм суб’єктами, що надають соціальні послуги.
4. Визначення мети Програми
Мета програми полягає у:
- забезпеченні додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту окремих категорій мешканців міста Броди;
- впорядкуванні системи надання муніципальних допомог, пільг та компенсацій;
- створенні фінансових, організаційно-правових механізмів для досягнення позитивних зрушень щодо рівня та якості життя незахищених верств за рахунок можливостей місцевого самоврядування та у співпраці з громадськістю.
5. Основними завданнями Програми є:
- забезпечення реалізації механізму надання соціальних послуг та соціальної допомоги за принципами адресності, індивідуального підходу, доступності, відкритості та добровільності;
6. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, строки виконання Програми
Ухвалення Програми забезпечить ефективне розв’язання соціальних проблем мешканців міста, оскільки застосовує до їх вирішення принципи системності та адресності. Окрім того використання програмного фінансування заходів Програми забезпечує прозорість бюджетного процесу в соціальній сфері міста.
Одним з основних шляхів поліпшення соціальної ситуації в місті є відповідне формування соціальної політики міста.
Продовжуватиметься надання адресної грошової допомоги для підтримки та покращення матеріального стану окремих груп населення міста
Надаватиметься одноразова адресна грошова допомога мешканцям міста, які опинились в складних життєвих обставинах на:
- лікування, медико-соціальну реабілітацію, протезування;
- подолання наслідків пожежі, стихійного лиха, екологічних, техногенних аварій та катастроф;
- вирішення соціально-побутових проблем.
Виплачуватиметься адресна грошова допомога хворим громадянам пільгових категорій на придбання ліків за рецептами.
Продовжиться виплата допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов'язалась поховати померлого та компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами).
Заходами Програми також передбачено організовувати вітання з виплатою одноразової грошової допомоги керівникам та активістам громадських організацій з нагоди ювілейних дат та річниць.
Фінансування заходів на виконання Програми здійснюватиметься за рахунок коштів міського бюджету із залученням інших джерел фінансування, не заборонених законодавством.
Щороку при формуванні бюджету будуть передбачатись цільові кошти, виходячи із фінансових можливостей, для забезпечення виконання заходів Програми соціального захисту населення міста на 2019 – 2020 роки.
Для забезпечення реалізації Програми передбачається також залучення благодійних внесків та гуманітарної допомоги.
Початок дії Програми: 1 січня 2019 року.
Закінчення дії Програми: 31 грудня 2020 року.
7. Очікувані результати
Реалізація заходів Програми забезпечить можливість отримувати соціально незахищеним громадян міста різних видів додаткових соціальних допомоги, що дозволить пом’якшити соціальну напругу, пов'язану з негативним впливом фінансово-економічної кризи і відчути реальну допомогу з боку місцевої влади.
Завдяки реалізації Програми буде досягнута основна мета – покращення добробуту та якості життя мешканців міста.
8.
- Напрями діяльності та заходи Програми
№ з/п |
Перелік заходів | Орієнтовні обсяги фінансування (вартість) тис. грн., у тому числі: | Очікуваний результат | |
2019р. | 2020р. | |||
1 | Проводити обстеження матеріально-побутових умов проживання соціально вразливих мешканців міста за заявами | Не потребує | Не потребує | Визначення індивідуальних потреб в необхідності різних видів соціальних послуг. |
2 | Надавати адресну одноразову матеріальну допомогу окремим групам населення міста: | |||
2.1 | Ветеранам ОУН-УПА | 5000,00 | 5000,00 | Покращення матеріального стану окремих груп населення. |
2.2 | Ліквідаторам наслідків аварії на четвертому енергоблоці ЧАЕС (Бродівська районна організація «Союз-Чорнобиль України» | 10000,00 | 10000,00 | |
2.3 | Бродівська спілка ветеранів війни в Афганістані, воєнних конфліктів в інших зарубіжних країнах та членів сімей загиблих | 20000,00 | 20000,00 | |
2.4 | Членам родин загиблих в мирний час | 40000,00 | 40000,00 | |
2.5 | Бродівська районна асоціація інвалідів | 18000,00 | 20000,00 |
|
2.6 | Бродівська міська організація ветеранів України | 6000,00 | 8000,00 | |
2.7 | Надавати адресну одноразову матеріальну допомогу хворим громадянам пільгових категорій на придбання ліків за рецептами | 50000,00 | 50000,00 | Забезпечення хворих громадян пільгових категорій ліками за рецептами |
2.8 | Надавати адресну одноразову матеріальну допомогу мешканцям міста, які опинились в складних життєвих обставинах, на лікування, медико-соціальну реабілітацію, протезування, подолання наслідків пожежі, стихійного лиха, техногенних аварій та катастроф, вирішення соціально-побутових проблем | 229000,00 | 250000,00 | Допомога у вирішенні проблем мешканців міста, які опинились в складних життєвих обставинах |
2.9 | Надавати адресну одноразову матеріальну допомогу на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалась поховати померлого | 100000,0 | 100000,00 | Підтримка вразливих верств населення шляхом надання допомоги на поховання |
2.10 | ГО «Політичних в’язнів та репресованих» | 15000,0 | Покращення матеріального стану окремих груп населення | |
Всього | 493000,00 | 503000,00 |
Порядок надання адресної одноразової грошової та
матеріальної допомоги виконавчим комітетом Бродівської міської ради.
1. Загальні положення.
1.1. Разова грошова та матеріальна допомога надається окремим категоріям громадян які її потребують зареєстровані та проживають на території м. Броди.
1.2. Грошова та матеріальна допомога надається рішенням виконкому Бродівської міської ради одній особі не більше одного разу на рік.
1.3. Грошова та матеріальна допомога може надаватись:
- інвалідам війни, армії, загального захворювання, які потребують лікування;
- тяжкохворим людям, які тимчасово втратили працездатність;
- дітям-сиротам та дітям, які залишились без піклування батьків;
- людям, які постраждали внаслідок пожежі, аварії, нещасного випадку, тощо;
- багатодітним сім’ям, що мають на утриманні неповнолітніх дітей та тимчасово не працюють;
- одиноким перестарілим жителям міста;
- одиноким матерям;
- громадянам, які користуються статусом осіб, що переміщуються з тимчасово окупованої території України.
2. Форма надання разової матеріальної допомоги.
Допомога надається у формі грошової допомоги. Розмір і форма надання грошової чи матеріальної допомоги визначається виконкомом, виходячи з фінансових можливостей міської ради та враховуючи матеріальне положення людини.
3. Порядок надання разової допомоги.
3.1. Грошова чи матеріальна допомога надається виконкомом за місцем постійного проживання (з підтвердженням цього офіційним документом).
3.2. На розгляд подаються такі документи:
- заява, в якій зазначені мотиви для одержання матеріальної допомоги;
- копія паспорта заявника (обов’язково з ксерокопією сторінки з відміткою про місце реєстрацію, або копією довідки про місце реєстрації);
- копія ідентифікаційного коду;
- документ, який підтверджує об’єктивність мотивації звернення (медична довідка, довідка про склад сім’ї, проживання, довідка про статус особи, що переміщується з тимчасово окупованої території України , тощо);
- акт обстеження житлово-побутових умов;
- копія рахунку або номер банківської карти (ксерокопія картки);
- довідка про склад сім’ї;
- довідка про доходи усіх членів сім’ї.
3.3. Рішення про надання грошової чи матеріальної допомоги приймає виконком.
3.4. Матеріальна допомога не надається у разі відсутності вагомого обґрунтування мотивів одержання допомоги, викладених у заяві або відсутності коштів на данні статті у бюджеті міста.
Секретар ради Микола Бакай