ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Сторожинський Б. Б., Єлиневський О. І. |
|
Доповідач:
Сторожинський Богдан Богданович |
|
Дата: | 21.01.2018 |
---|
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 9
Про затвердження програми сприяння впровадження відновлювальних джерел енергії власниками приватних
житлових будинків м.Броди
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
БРОДІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
XXV чергової сесії VIІ демократичного скликання
БРОДІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
XXV чергової сесії VIІ демократичного скликання
від 23.01. 2018 року м. Броди № ПРОЕКТ
Про затвердження програми сприяння впровадження відновлювальних
джерел енергії власниками приватнихжитлових будинків м.Броди
З метою стимулювання впровадження відновлювальних джерел енергії, сприяння створенню енергонезалежних приватних домогосподарств в м. Броди, у відповідності до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про електроенергетику», «Про енергозбереження», «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення конкурентних умов виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії», Бродівська міська рада-
ВИРІШИЛА :
- Затвердити Програму сприяння впровадження відновлювальних джерел енергії власниками приватних житлових будинків м.Броди на 2018 – 2030 роки, згідно додатку
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань економіки, бюджету та комунального майна ( Старик М. І. ).
Міський голова Анатолій Белей
Додаток до рішення сесії міської ради
від “23”січня 2018р. № проект
Програма
сприяння впровадження відновлювальних джерел енергії власниками приватних житлових будинків м.Броди
- Загальні положення
Програма розроблена у відповідності до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про електроенергетику», «Про енергозбереження», «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення конкурентних умов виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії».
2.Основні нормативно-правові акти, які регулюють сферу відновлюваної
енергетики.Основними нормативно-правовими актами, які регулюють сферу відновлювальної енергетики є:
Податковий кодекс України.
Господарський кодекс України.
Закон України «Про електроенергетику»;
Закон України «Про засади функціонування ринку електричної енергії України.
Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення конкурентних умов виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії».
Закон України «Про альтернативні джерела енергії».
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.11.2014 № 902-р «Про Національний план дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року».
Постанова НКРЕКП від 17.01.2013 № 32 «Про затвердження Правил приєднання електроустановок до електричних мереж».
Постанова НКРЕКП від 12.02.2013 № 115 (із змінами) «Про затвердження Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж».
3.Потенціал використання відновлювальних джерел енергії в Україні
Середньорічна кількість сумарної енергії сонячного випромінювання, яка надходить щорічно на територію України, знаходиться в межах від 1 070 кВт∙год/м. кв. в північній частині України та на Півдні до 1 400 кВт∙год/м. кв.
Фотоенергетичне обладнання може достатньо ефективно експлуатуватися на протязі всього року проте, максимально ефективно протягом 7 місяців на рік (з квітня по жовтень).
Перетворення сонячної енергії в електричну в умовах України слід орієнтувати в першу чергу на використання фотоелектричних пристроїв. Наявність значних запасів сировини, промислової та науково-технічної бази для виготовлення фотоелектричних пристроїв може забезпечити сповна потреби вітчизняних споживачів.
Беручи до уваги досвід з впровадження сонячних електростанцій (далі – СЕС) в європейських країнах зі схожим рівнем сонячного випромінювання, а також з огляду на світові тенденції постійного зниження собівартості будівництва СЕС внаслідок розвитку технологій, в Україні за рахунок вдосконалення технології та введення в експлуатацію нових потужностей виробництво електроенергії СЕС може бути значно збільшено.
За допомогою енергії Сонця можна частково забезпечити електроенергією мешканців приватного сектору, (паралельно з роботою електричної мережі). Для цього використовуються фотоелектричні елементи, які розташовуються на даху будинку.
Сонячні фотоелектричні (ФЕ) елементи перетворюють сонячне світло безпосередньо в електроенергію. В даний час кристалічний кремній (c-Si) і, так звані, тонко плівкові технології (ТП) домінують на світовому ринку. В ФЕ-системах на основі кристалічного кремнію високої чистоти використані елементи, які зібрані в модулі і електрично з’єднані. Система тонко плівкової технології ФЕ складається з тонкого шару напівпровідникового матеріалу, нанесеного на скло, полімер або метал. ФЕ-система на основі кристалічного кремнію є найстарішою і в даний час домінуючою фотоелектричною технологією, яка складає приблизно 85 – 90% ринку фотоелектрики.
Переваги сонячних модулів перед іншими джерелами енергії:
- досягається повне автономне освітлення;
- відсутність щомісячних витрат на паливо, постійного шуму, вихлопних газів і високу небезпеку загоряння (як у випадку з дизельними і бензиновими генераторами);
- просте обслуговування системи – фахівці компаній виробників самі розробляють проект, проводять монтаж устаткування і беруть на себе подальше обслуговування);
- довгий термін служби (сонячна електростанція для будинку може служити 20-30 років при терміні окупності 4,5 років).
- безперебійне постачання електроенергії.
4.«Зелений» тариф для суб’єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з сонячної енергії.
Стимулювання виробництва за допомогою «зеленого» тарифу поширюється на всі відновлюваних джерел енергії (далі –ВДЕ) (за винятком електроенергії, виробленої великими гідроелектростанціями).Нормативне визначення терміну «зелений» тариф закріплено у ст. 1 Закону України
«Про електроенергетику». Згідно з нею «зелений» тариф — це спеціальний тариф, за яким закуповується електрична енергія, вироблена на об’єктах електроенергетики, у тому числі на введених в експлуатацію чергах будівництва електричних станцій (пускових комплексах), з ВДЕ.
Відповідно до ст. 15 вищевказаного Закону України електрична енергія, яка вироблена на об’єктах електроенергетики з ВДЕ реалізується на оптовому ринку електричної енергії України, який зобов’язаний купувати у суб’єктів господарювання, яким встановлено
«зелений» тариф, всю електричну енергію, вироблену на об’єктах електроенергетики з ВДЕ за «зеленим» тарифом незалежно від величини встановленої потужності чи обсягів її відпуску.
Згідно зазначеного Закону України, «зелений» тариф затверджується НКРЕКП. Фіксований мінімальний розмір «зеленого» тарифу для суб’єктів господарювання встановлюється шляхом перерахування у євро «зеленого» тарифу, розрахованого за правилами Закону України «Про електроенергетику», станом на 1 січня 2009 року за офіційним валютним курсом Національного банку України на зазначену дату.
Для виробників електричної енергії з використанням відновлюваних джерел енергії
«зелений» тариф встановлюється до 1 січня 2030 року.
На підставі ПОСТАНОВИ №1186 від 29.09.2017р. НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ додатково будуть
здійснюватись виплати по «зеленому» тарифу на електричну енергію для приватних домогосподарств, які виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання об’єктами електроенергетики, які вмонтовані (встановлені) на дахах та/або фасадах приватних домогосподарств (будинків, будівель та споруд), величина встановленої потужності яких не перевищує 30 кВт, та які введені в експлуатацію:
з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року - 561,65 коп/кВт·год (без ПДВ);
з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2024 року - 504,81 коп/кВт·год (без ПДВ);
з 01 січня 2025 року по 31 грудня 2029 року - 449,65 коп/кВт·год (без ПДВ).
5.Мета Програми
Мета програми - стимулювання впровадження відновлювальних джерел енергії, сприяння створенню енергонезалежних приватних домогосподарств.
6.Заходи Програми
6.1. Встановлення сонячних електростанцій на покрівлях та фасадах приватних домогосподарств м.Броди з метою сприяння зменшенню фінансових затрат та енергозалежності, сприяння захисту довкілля, а також розв‘язання екологічних проблем та зменшення викидів СО2., виконання зобовязань з європейської ініціативи «Угода мерів», щодо скорочення викидів СО2 щонайменше 30 % до 2030 року.7.Порядок подачі та розгляду документів на проведення відшкодування.
- Власники (власники) приватнних домогосподарств, здійснюють роботи з встановлення автономної сонячної електростанції.
- До Бродівської міської ради для відшкодування частини витрат на впровадження Заходів необхідно подати наступні документи:
- Заяву на ім’я міського голови ( в заяві обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по- батькові фізичної особи (власника приватного будинку) та паспортні дані, реєстраційний номер облікової картки платника (або інформацію про відсутність такого номера), місце проживання та адресу будинку де впроваджено заходи із встановлення СЕС).
- Копію технічного паспорта, свідоцтва про право власності на будинок та земельну ділянку де впроваджено СЕС.
- Копії документів, що підтверджують факт встановлення СЕС будинку (проектно- кошторисну документацію, технічний паспорт об`єкту тощо).
- Копії документів, що підтверджують фінансові витрати від впровадження СЕС на будинку (кредитний договір, завірений печаткою уповноваженої фінансово-кредитної установи, копії документів (рахунків) на придбання та встановлення СЕС тощо) у гривнях.
- Банківські реквізити заявника для перерахування коштів на часткове відшкодування витрат на впровадження заходів з енергоефективності.
- Після проходження реєстрації документи розглядаються на протязі 20 робочих днів. Виконавчий комітет Бродівської міської ради перевіряє повноту та достовірність документів та проводить попередній розрахунок відшкодування вартості впровадження заходів з впровадження СЕС.
- У разі відсутності повного пакету документів, або виявлення недостовірної інформації, заява не розглядається, а документи повертаються заявнику із зазначенням причини повернення.
- Відбір учасників на часткові відшкодування вартості впроваджених робіт із встановлення СЕС проводиться виконавчим комітетом Бродівської міської ради.
- У разі прийняття рішення про відмову в наданні відшкодування виконавчий комітет Бродівської міської ради на протязі 5 робочих днів після його прийняття повідомляє власника приватного будинку про прийняте рішення із зазначає причину відмови.
8.Фінансування заходів з встановлення сонячних електростанцій мешканцями приватних будинків м.Броди
- Бродівська міська рада виділяє кошти з міського бюджету на виконання робіт з встановлення сонячних батарей на приватних домогосподарствах м. Броди на умовах відшкодування частини витрат в розмірі 10% від сукупної вартості робіт, але не більше 50 тис. грн. для одного домогосподарства.
- Виконавчий комітет Бродівської міської ради відповідно до зареєстрованих зобов’язань, здійснює фінансування межах виділених бюджетом коштів.
- Відшкодування частини витрат, пов’язаних із впровадженням СЕС здійснюється
9.Організаційне забезпечення виконання завдань Програми
Організаційне забезпечення, моніторинг та контроль за виконанням завдань Програми здійснює Виконавчий комітет Бродівської міської ради.10.Фінансове забезпечення виконання завдань Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, власників приватних житлових та нежитлових будинків, приміщень м. Броди, кредитів, інвестицій, грантів та інших джерел не заборонених законодавством.11.Очікувані результати
Виконання Програми дасть можливість:- енергонезалежність за рахунок скорочення споживання електроенергії із загальної мережі;
- зниження викидів СО2 в атмосферу;
- виконання зобовязань з європейської ініціативи «Угода мерів», щодо скорочення викидів СО2 щонайменше 30 % до 2030 року;
- отримання компенсації по «зеленому» | тарифу | за | рахунок | продажу надлишку |
виробленої електроенергії в енергомережу. Секретар міської ради |
М.Бакай |
|||
ПАСПОРТ
Додаток 1 до Програми
Програми сприяння впровадження відновлювальних джерел енергії власниками приватних житлових будинків м.Броди на 2018-2030 рік
1. Ініціатори розроблення програми | Виконавчий комітет Бродівської міської ради |
2.Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Рішення Бродівської міської ради від № |
3.Розробники програми | Виконавчий комітет Бродівської міської ради |
4. Головний виконавець програми | Виконавчий комітет Бродівської міської ради |
5. Учасники програми | Фінансово-кредитні установи, власники приватних житлових та нежитлових будинків, приміщень |
6. Терміни реалізації програми | 2018-2030 рік |
Додаток 2 до Програми
Ресурсне забезпечення Програми сприяння впровадження відновлювальних джерел енергії власниками приватних житлових будинків м.Броди на 2018 -2030рік
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання
Програми |
Всього витрат на виконання Програми тис.грн. |
Міський бюджет |
200,00 |
Разом |
200,00 |