Бродівська МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
XХІІІ сесія VIІ демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 22. 11. 2017 р. м. Броди № проект
Про звернення до Президента України
Голови Верховної Ради України,
Голови комітету з питань державного
будівництва, регіональної політики та
місцевого самоврядування , Прем’єр – Міністра України
Розглянувши звернення до Президента України Голови Верховної Ради України, Прем’єр – Міністра України, Голови комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування «Про здійснення державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та законам України», відповідно до Конституції України, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України « Про статус депутатів місцевих рад » , Бродівська міська рада –
ВИРІШИЛА :
1. Звернутися до Президента України Голови Верховної Ради України, Прем’єр – Міністра України, Голови комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування «Про здійснення державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та законам України», згідно додатку.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань духовності, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді, спорту, зв’язків із засобами масової інформації, туризму та соціального захисту ( Шира С. В. )
Міський голова Анатолій Белей
Додаток до рішення Бродівської міської ради від 22 .11. 17р. № проект
Голові Верховної ради України
А.Парубію
Голові комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.
С.Власенку
Народним депутатам України
Прем’єр міністру України
В.Гройсману
Ми, депутати Бродівської міської ради від імені громади звертаємось до Вас з метою захистити гарантоване Конституцією України право територіальної громади на самоврядування та запобігти встановленню абсолютної влади голів держадміністрацій на місцях.
Вже більше двох років в нашій державі оголошена та триває реформа децентралізації поряд з реформою об’єднання територіальних громад. Успішні результати вказаних реформ беззаперечно продемонстрували їх ефективність та, перш за все, реальну відповідність потребам територіальних громад. Адже, тривале знищення територіальних громад в Україні, що відбувалось протягом всіх років незалежності, поставило під загрозу банкрутства в цілому нашу державу.
Визнаючи, що сильні громади є показником сильної держави, влада в той же час в останній рік суттєво зменшила темп реформи децентралізації, а запропонований урядом законопроект щодо державного контролю за рішеннями органів місцевого самоврядування взагалі поставив під сумнів продовження реформи як такої, оскільки зміст законопроекту передбачає повну«централізацію» влади на місцях у руках голів держадміністрацій.
Прийняття вказаного законопроекту перетворює реальну фінансову самоврядність та інші досягнення децентралізації на декларативні, тобто зведені нанівець у разі отримання місцевими держадміністраціями права безконтрольно зупиняти будь-які рішень місцевих рад. Встановлення державного контролю за рішеннями органів місцевого самоврядування у пропонований урядом спосіб спричинить блокування місцевих реформ та підпорядкування проведення таких реформ волі державних чиновників, а не інтересам громади в особі її представників у місцевих радах.
Окрім самої мети втручання в діяльність органів місцевого самоврядування, що суперечить цілям децентралізації та самостійності територіальних громад, очевидною є недосконалість законопроекту і в інших аспектах, зокрема:
- Місцеві державні адміністрації не володіють ні фаховими, ні кадровими ресурсами для виконання непропорційно широких контрольних функцій у різних сферах. При цьому, законодавчо не передбачено жодної відповідальності за нанесення збитків місцевому самоврядуванню неправомірним зупиненням рішень, отже держана влада прогнозовано зловживатиме правом на зупинення прогресивних рішень;
- Передбачена можливість зупинити навіть наказ департаменту чи управління, а не лише рішення місцевої ради чи виконкому, що несе загрозу цілком «паралізувати» роботу відповідних органів місцевого самоврядування;
- Пропонований спосіб контролю не містить альтернативи та можливості внесення зауважень на рішення органів місцевого самоврядування, з тим, щоб надати можливість місцевим радам виправити недоліки. Таким чином, інструмент не спрямований на ефективну взаємодію державної влади та місцевого самоврядування та забезпечення законності рішень, а лише на посилення впливу державної адміністрації на орган місцевого самоврядування.
Таким чином, прийняття вказаного законопроекту не лише зупиняє реформу децентралізації, а руйнує самостійність місцевого самоврядування, підпорядковуючи його керівникам держадміністрацій.
Враховуючи вищесказане та з метою гарантування конституційного права територіальної громади на самоврядування,
ПРОСИМО
- Не допустити розгляду та прийняття Законопроекту«Про здійснення державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та законам України»у пропонованій урядом редакції.
- Забезпечити підготовку та публічне обговорення нової редакції законопроекту із залученням асоціацій органів місцевого самоврядування, експертів з місцевого самоврядування, науковців та безпосередньо представників місцевих рад.
Секретар ради М. Бакай