ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автори:
Бакай М. П. |
|
Доповідач:
Дудчак Андрій Богданович |
|
Дата: | 21.11.2017 |
---|
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 43
Про звернення до Президента України, Голови Верховної Ради України, Депутатів Верховної Ради України щодо антикорупційних суддів
Бродівська МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
XХІІІ сесія VIІ демократичного скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 22. 11. 2017 р. м. Броди № проект
Про звернення до Президента України,
Голови Верховної Ради України,
Депутатів Верховної Ради України
Розглянувши звернення до Президента України Голови та Депутатів Верховної Ради України, щодо створення антикорупційних судів, відповідно до Конституції України, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України « Про статус депутатів місцевих рад» , Бродівська міська рада–
ВИРІШИЛА :
1. Звернутися до Президента України Голови та Депутатів Верховної Ради України, щодо створення антикорупційних судів, згідно додатку
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань духовності, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді, спорту, зв’язків із засобами масової інформації, туризму та соціального захисту ( Шира С. В. )
Міський голова Анатолій Белей
Додаток до рішення Бродівської міської ради від 22.11. 17р. № проект
Президенту України
Голові та Депутатам Верховної Ради України
Ми, депутати Бродівської міської ради від імені громади занепокоєні згортанням активних дій щодо впровадження антикорупційної реформи. Адже, не зважаючи на ряд прогресивних кроків у сфері боротьби з корупцією (створення НАБУ, впровадження електронного декларування) в державі до сих пір відсутній ключовий важіль боротьби з корупцією – антикорупційній суд.
Законопроект про антикорупційні суди зареєстровано та подано на розгляд Верховної Ради України ще у лютому місяці цього року, проте за більш як шість місяців його існування розгляд законопроекту жодним чином не прискорено, що ставить під сумнів наміри влади продовжувати антикорупційну реформу та здійснювати реальну боротьбу з корупцією.
Без формування незалежної та відповідальної судової гілки влади протидія корупції стає безрезультатною, оскільки не забезпечується невідворотність покарання за корупційні дії, що повинно реалізовуватись судами. Крім цього, відсутність судового розгляду та відповідно вироків у справах про корупційні порушення нівелює також і роботу національного антикорупційного бюро та спеціалізованої прокуратури, що здійснюють лише досудове розслідування таких правопорушень.
У результаті, суспільство є свідком того як корупціонери уникають покарання та продовжують перебувати на посадах, навіть попри беззаперечні докази вини, надані НАБУ, а судді, попри процес люстрації та масові переатестації, залишаються корумпованими.
Довіра населення до суддівського корпусу втрачена. Для запобігання безкарності чиновників-корупціонерів та запобігання посадовим злочинам необхідне глибинне оновлення складу судів та законодавчі гарантії їх незалежності, що можливо втілити лише створивши незалежну вертикаль спеціалізованих антикорупційних судів.
Більше того, у чинному законі «Про судоустрій і статус суддів» вже передбачено існування Вищого антикорупційного суду, проте досі не прийнятий закон, який би регулював діяльність цього суду тавимоги до суддів.
Отож, зволікання з прийняттям вказаного Законопроекту гальмує повноцінне впровадження та застосування антикорупційного законодавства, потурає безкарності корупціонерів та розростанню корупції.
Прийняття цього Закону вимагає від України також і міжнародна спільнота. Згідно з взятими Україною зобов'язаннями перед МВФ, закон про створення антикорупційного суду слід було прийняти ще до середини червня 2017 року.
Враховуючи вищесказане та нагальну потребу уформуванні цілком незалежних антикорупційних судів, з метою реалізації положень антикорупційного законодавства
просимо
- Прискорити розгляд та прийняття проекту Закону про антикорупційні суди.
- Забезпечити формування Вищого антикорупційного суду протягом найближчих шести місяців.
Секретар ради М. Бакай