ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 14
Текст:
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ХVІІ сесія VIII скликання
від ... ... 2022 р. м. Броди № проєкт
Про заклади позашкільної освіти комунальної власності Бродівської міської територіальної громади
Львівської області
Відповідно до статті 59, пункту 61 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 тавня 2001 року № 433 (із змінами), враховуючи рішення Золочівської районної ради від 24 грудня 2020 року № 28 «Про передачу бюджетних установ, закладів та їх майна у комунальну власність органів місцевого самоврядування», міська рада –
1.Ввести Бродівську міську раду Львівської області (код ЄДРПОУ 26525941, місцезнаходження: Україна, 80600, Львівська обл., місто Броди, площа Ринок, будинок 20) у склад засновників:
1.1. Бродівського центру науково – технічної творчості учнівської молоді Бродівської міської ради Львівської області, код ЄДРПОУ 25246848;
1.2. Бродівського центру дитячої та юнацької творчості Бродівської міської ради Львівської області, код ЄДРПОУ 22338484;
1.3. Бродівської дитячо – юнацької спортивної школи Бродівської міської ради Львівської області, код ЄДРПОУ 22413352.
2.Перейменувати:
2.1. Бродівський районний центр науково – технічної творчості Бродівської районної ради Львівської області на Бродівський центр науково – технічної творчості Бродівської міської ради Львівської області;
2.2. Бродівський центр дитячої та юнацької творчості Бродівської районної ради Львівської області на Бродівський центр дитячої та юнацької творчості Бродівської міської ради Львівської області;
2.3. Бродівську дитячо – юнацьку спортивну школу Бродівської районної ради Львівської області на Бродівську дитячо – юнацьку спортивну школу Бродівської міської ради Львівської області.
3. Затвердити нові редакції Статутів (додаються):
3.1. Бродівського центру науково – технічної творчості учнівської молоді Бродівської міської ради Львівської області;
3.2. Бродівського центру дитячої та юнацької творчості Бродівської міської ради Львівської області;
3.3. Бродівської дитячо – юнацької спортивної школи Бродівської міської ради Львівської області.
4. Керівникам закладів, зазначених у цьому рішенні, вжити заходів щодо державної реєстрації змін до відомостей про заклади (установи), що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з гуманітарних питань.
Міський голова Анатолій БЕЛЕЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської ради
Львівської області
2022 року №
СТАТУТ
БРОДІВСЬКОГО ЦЕНТРУ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
Броди
2022
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Бродівський центр науково-технічної творчості учнівської молоді (далі – БЦНТТУМ) – позашкільний заклад, основним напрямком діяльності якого є науково-технічний, що передбачає залучення вихованців (учнів, слухачів) до активної діяльності з набуття техніко-технологічних умінь і навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідницької роботи та оволодіння практичними уміннями та навичками з технічних видів спорту, організації дозвілля.
1.2.Заклад перебуває у комунальній власності Бродівської міської територіальної громади. Засновником закладу є Бродівська міська рада Львівської області, уповноваженим органом - відділ освіти Бродівської міської ради.
1.3. Повне найменування закладу освіти: Бродівський центр науково-технічної творчості учнівської молоді Бродівської міської ради Львівської області.
1.4. Скорочене найменування: Бродівський ЦНТТУМ
1.5. Юридична адреса: 80600, Львівська область, Золочівський район, місто Броди, вул. Січових Стрільців, 16, тел. (03266)42102.
1.6. Головними завданнями БЦНТТУМ є:
- реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
- формування у дітей та юнацтва національної свідомості, активної громадянської позиції, прагнення до здорового способу життя;
- виявлення, розвиток і підтримка юних талантів і обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та юнацтва, розвиток науково-технічної та дослідницько-експериментальної діяльності вихованців (учнів, слухачів);
- надання навчальним закладам системи загальної середньої освіти методичної допомоги з питань впровадження форм і методів навчання і виховання у навчально-виховний процес;
- створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей та підлітків у позашкільній освіті, організації їх оздоровлення, дозвілля і відпочинку;
- задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей;
- просвітницька діяльність.
1.7. БЦНТТУМ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001 року № 433, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами МОН України, Положенням про центр, будинок, клуб науково-технічної творчості учнівської молоді, станцію юних техніків, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2002 року № 238, рішеннями Бродівської міської ради Львівської області, її виконавчого комітету, актами відділу освіти Бродівської міської ради і цим Статутом.
1.8. БЦНТТУМ співпрацює з позашкільними закладами, закладами загальної середньої освіти, обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді, КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича».
1.9. Мова навчання і виховання у БЦНТТУМ – українська.
2. МЕТА І ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ЗАКЛАДУ
2.1. Головною метою БЦНТТУМ є забезпечення реалізації права дітей та підлітків на здобуття позашкільної освіти, розвитку нахилів та інтересів, задоволення потреб вихованців у позашкільній освіті.
2.2. Головним завданням БЦНТТУМ є:
- виховання громадянина України, формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадянської позиції;
- реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти засобами культури та мистецтва;
- виявлення, розвиток і підтримка юних талантів і обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та юнацтва, розвиток дослідницької діяльності вихованців (учнів, слухачів) у різних видах мистецтва;
- задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів та здібностей;
- створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей та підлітків у позашкільній освіті, організація їх оздоровлення, дозвілля і відпочинку;
- формування у вихованців прагнення до здорового способу життя, навичок безпечної поведінки.
2.3. БЦНТТУМ може створювати філії - структурно відокремлені підрозділи, що перебувають поза межами розташування основного закладу позашкільної освіти і виконують таку саму освітню діяльність, як і основний позашкільний навчальний заклад у цілому або за окремими його напрямами.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
3.1. БЦНТТУМ проводить освітню, інформаційно-методичну, організаційно-масову та навчально-тренувальну роботу.
3.2. Освітній процес у БЦНТТУМ здійснюється за типовими освітніми програмами (навчальними планами). Освітня програма схвалюється педагогічною радою БЦНТТУМ та затверджується його директором.
БЦНТТУМ може використовувати типові освітні програми або розробляти свої освітні програми на основі типових освітніх програм.
На основі освітньої програми БЦНТТУМ складає та затверджує річний план роботи БЦНТТУМ та навчальний план БЦНТТУМ, що конкретизують організацію освітнього процесу.
3.3. Структура та штат БЦНТТУМ розробляються його директором відповідно до Типових штатних нормативів позашкільних навчальних закладів затверджених наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31 жовтня 2012 року № 1230 (із змінами).
Директор Бродівського ЦНТТУМ затверджує штатний розпис в межах фонду заробітної плати за погодженням з виконавчим комітетом Бродівської міської ради Львівської області.
Структурними підрозділами БЦНТТУМ можуть бути відділи, кабінети, постійно діючі та тимчасові виставки, бібліотеки, майстерні та інші підрозділи.
3.4. БЦНТТУМ співпрацює зі закладами вищої, загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, установами, дитячими та молодіжними організаціями.
3.5. При наявності у відділі 30 гуртків одного профілю відкриваються відділи:
- спортивно-технічний (об’єднує гуртки: авіа-, ракето-,авто-, судно модельні);
- трасового моделювання, автоконструкторів-картингистів;
- водіїв мопедів, автомобіля, мотоцикла, радіоуправління, моделювання планерів, космічного макетування і моделювання, стендового моделізму, макетування і конструювання транспортної техніки;
- науково-технічний (об’єднує гуртки: фото, технічного моделювання, технічного конструювання молодших школярів, столярів-конструкторів, конструкторські моделювання та конструювання пожежної техніки, конструювання малогабаритної сільсько-господарської техніки, загально-технічне моделювання з елементами інженерного конструювання, основи технічної творчості, історико-технічне стендове моделювання.);
- художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва.
БЦНТТУМ може залучати вихованців (учнів, слухачів) до здобуття позашкільної освіти з інших напрямів дитячої творчості, в залежності від цього в закладі можуть працювати такі гуртки:
- конструювання та моделювання одягу,
- конструювання та моделювання з текстильних матеріалів,
- фітодизайн,
- флористика.
У БЦНТТУМ, крім гуртків, можуть створюватись творчі об’єднання дошкільнят; дітей молодшого, середнього та старшого шкільного віку.
В творчих об’єднаннях заняття проводяться в комплексі, де учні здобувають позашкільну освіту з різних напрямків науково-технічної творчості.
У БЦНТТУМ можлива індивідуальна робота з дітьми з особливими потребами за місцем проживання.
Кожен учень має право навчатись в декількох гуртках одночасно та змінювати профіль навчання протягом року.
У БЦНТТУМ можуть працювати гуртки, об’єднання за батьківську доплату.
Допускається розділ та об’єднання відділів, створення відділів інших профілів, крім зазначених.
3.6. БЦНТТУМ створює належні умови для вибору вихованцями (учнями, слухачами) видів діяльності відповідно до їх інтересів та вимог батьків та осіб, що їх замінюють: вживають заходів до залучення в вихованців (учнів, слухачів), які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації, забезпечують їх соціальний захист.
3.7. БЦНТТУМ працює за річним планом роботи, реалізує напрями своєї діяльності з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів, запитів інших освітніх закладів, вихованців (учнів, слухачів), потреб молодіжних і дитячих громадських організацій.
3.8. Навчальні програми є профільними, що передбачають індивідуальне навчання учнів, навчання у гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях. Залежно від специфіки діяльності БЦНТТУМ та відповідного рівня творчого об’єднання учнів, навчання може вестися за програмами від одного місяця до кількох років.
3.9. Експериментальні навчальні плани та програми складаються з урахуванням типових навчальних планів та програм. Запровадження експериментальних навчальних планів, освітніх програм, педагогічних інновацій і технологій здійснюються в установленому порядку.
3.10. Середня наповнюваність гуртків та інших творчих об’єднань становить, як правило, 10-12 вихованців (учнів, слухачів). Чисельний склад гуртків визначається потребами навчальних програм, характером їх діяльності, віком учнів, умовами праці, програмою роботи БЦНТТУМ та затверджується директором.
Для БЦНТТУМ чисельний склад гуртків визначено:
І рік навчання – не менше 12 чоловік;
ІІ рік навчання – не менше 10 чоловік;
ІІІ рік навчання – не менше як 5 чоловік;
Якщо є гуртківці - переможці обласних, всеукраїнських конкурсів, виставок, змагань – 1-2 чол.
3.11. Прийом вихованців (учнів, слухачів) до БЦНТТУМ здійснюється протягом навчального року в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань за бажанням вихованців, учнів, слухачів і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються позашкільним навчальним закладом. До БЦНТТУМ зараховуються вихованців (учнів, слухачів) віком від 5 до 18 років.
3.12. Освітній процес здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей стану здоров’я) з використанням різних організаційних форм роботи.
3.13. Навчальний рік розпочинається з 1 вересня. Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 по 15 вересня, який вважається робочим часом керівників гуртків, груп та інших творчих об’єднань БЦНТТУМ. Тривалість навчального року встановлюється МОН або іншим центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить заклад, за погодженням з МОН.
3.14. Тривалість одного заняття (уроку) у БЦНТТУМ визначається навчальним планом і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку, допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців (учнів, слухачів) віком від 5 до 6 років – 30 хвилин; віком від 6 до 7 років – 35 хвилин; старшого віку – 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання і визначаються режимом щоденної роботи БЦНТТУМ. При тривалості занять 2 і більше годин для працівників всіх категорій через кожні 45 хвилин передбачена перерва.
3.15. Тривалість занять гуртків, творчих об’єднань складає від 1 до 3 разів на тиждень по 1-3 години в день, але не більше 9 годин на групу.
3.16. Тривалість занять першого року навчання 4-6 годин (два-три раз на тиждень), встановлюється в залежності від програм, профілю, навчальних планів, тренувального процесу, рівня майстерності; тривалість занять другого року навчання та наступних 6-9 годин (два-три рази в тиждень).
3.17. Гуртки, групи БЦНТТУМ класифікуються за трьома рівнями:
- початковий рівень – це творчі об’єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, учнів і слухачів, виявлення їхніх здібностей, обдаровань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
- основний рівень – це творчі об’єднання, які розвивають стійкі інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні вміння і навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
- вищий рівень – це творчі об’єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів.
Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків, груп та інших творчих об’єднань, їх чисельний склад, обирається програма.
3.18. Центр, який має висококваліфіковані кадри, відповідні матеріально-технічні умови та по узгодженню з відділом освіти міської ради може організовувати проведення на своїй навчально-виховній базі виробничої та педагогічної практики учнів, студентів загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів.
Для подальшого розвитку інтересів і нахилів учнів, підтримки їх професійних навичок БЦНТТУМ, за умови дотримання правил охорони праці й техніки безпеки, організовує виконання замовлень підприємств, установ, організацій на виготовлення продукції, виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Тематика і зміст робіт повинні сприяти вдосконаленню знань та вмінь, передбачених програмами гуртків БЦНТТУМ.
У випадках, передбачених законодавством України, БЦНТТУМ має право надання платних послуг з певних видів діяльності після отримання у встановленому порядку відповідних ліцензій. Платні послуги не можуть надаватись замість або в межах освітньої діяльності, визначеної навчальними планами і програмами.
3.19. БЦНТТУМ може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об’єднань у приміщеннях ЗЗСО, ЗДО, позашкільних, вищих навчальних закладів, підприємств, організацій, наукових установ відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
3.20. За погодженням з відділом освіти Бродівської міської ради, на підставі відповідних угод, БЦНТТУМ може надавати організаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
4.1. Учасниками освітнього процесу у БЦНТТУМ є:
- гуртківці (вихованці, слухачі);
- директор, заступники директора центру;
- методист;
- педагогічні працівники, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у освітньому процесі.
4.2. Права і обов’язки вихованців, педагогічних працівників закладу та батьків, або осіб, які їх замінюють, визначаються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433 (зі змінами). Вихованці мають також право на навчання у декількох гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях, на участь у виставках, конкурсах, оглядах, експедиціях та інших масових заходах.
4.3. Керівники гуртків, груп БЦНТТУМ працюють відповідно до режиму роботи та розкладу занять, затвердженого директором та погодженого з профспілковим комітетом закладу.
4.4. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків БЦНТТУМ становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата праці здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
4.5. Обсяг педагогічного навантаження БЦНТТУМ визначається керівником згідно із законодавством.
4.6. Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.
4.7. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливе у разі зміни кількості годин, що передбачаються навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, протягом навчального року чи за письмовою згодою педагогічного працівника, з додержанням вимог законодавства України про працю.
4.8. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.9. У БЦНТТУМ проводиться атестація педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010р. № 930, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2010р. за № 1255/ 18550.
5. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
5.1. Управління БЦНТТУМ здійснює директор, який призначається та звільняється з посади Засновником у порядку, визначеному чинним законодавством.
5.2. Педагогічні та інші працівники БЦНТТУМ призначаються на посади і звільняються з посади директором БЦНТТУМ відповідно до чинного законодавства.
5.3. Директор БЦНТТУМ:
- керує діяльністю закладу, представляє його в усіх органах,
установах і громадських організаціях й відповідає перед
засновником за результати діяльності закладу;
- розпоряджається майном, складає та затверджує штатний розпис в межах фонду заробітної плати, затверджує (після погодження з радою закладу позашкільної освіти або органом, що її замінює) й організує виконання кошторису, укладає угоди з юридичними та фізичними особами, відкриває рахунки в установах банків;
- встановлює надбавки, доплати, премії працівникам закладу за
рахунок і в межах фонду заробітної плати відповідно до порядку,
визначеного радою закладу;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження,
обов’язкові для виконання всіма працівниками і вихованцями
закладу;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу;
- застосовує заходи дисциплінарного впливу до працівників
закладу;
- затверджує функціональні обов’язки працівників закладу.
5.4. Директор Бродівського ЦНТТУМ є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління позашкільного закладу.
5.5. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення та забезпечення освітнього процесу та планування роботи;
- дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
- розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності БЦНТТУМ, утворення нових гуртків, творчих та методичних об’єднань;
- визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, впровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- створює у разі потреби експертні та консультаційні комісії за напрямами роботи;
- порушує клопотання про заохочення педагогічних та інших працівників.
5.6. Робота педагогічної ради планується у довільній формі, відповідно до положення про педагогічну раду БЦНТТУМ. Кількість засідань педагогічної ради не може бути менше ніж два рази на рік.
5.7. У БЦНТТУМ може діяти методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники та інші учасники освітнього процесу. Методична рада є дорадчим органом та розглядає такі питання:
- координує методичну, організаційну та практичну діяльність з питань здобуття вихованцями позашкільної освіти з різних напрямків творчості;
- заслуховує повідомлення та пропозиції з питань удосконалення навчально-виховної, організаційно-методичної роботи;
- вивчає, узагальнює та поширює кращий педагогічний досвід;
- дає експертні оцінки щодо якості навчально-методичних посібників та рекомендацій;
- обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо вдосконалення діючих;
- поширює інновації у системі позашкільної освіти.
5.8. Органом громадського самоврядування БЦНТТУМ є загальні збори.
5.9. Загальні збори колективу скликаються не рідше одного разу на рік. Загальні збори правомочні, якщо в них бере участь не менше половини від загальної кількості працюючих. Право скликати збори має Засновник, директор, голова ради трудового колективу, члени трудового колективу, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості.
Загальні збори:
- обирають склад ради трудового колективу та голову ради;
- заслуховують звіт директора, голови ради;
- розглядають питання освітнього процесу і фінансово-господарської діяльності БЦНТТУМ;
- затверджують основні напрямки освітнього процесу;
- приймають рішення про стимулювання працівників БЦНТТУМ.
5.10. У період між загальними зборами у закладі діє рада трудового колективу.
5.11. У БЦНТТУМ за рішенням загальних зборів, або ради трудового колективу можуть створюватися і діяти піклувальна рада, учнівські та батьківські комітети, а також комісії та асоціації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
6. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА БРОДІВСЬКОГО ЦНТТУМ
6.1. Фінансово-господарська діяльність здійснюється відповідно до законодавства та цього Статуту.
6.2. Фінансування БЦНТТУМ здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та додаткових джерел фінансування не заборонених законодавством.
6.3. БЦНТТУМ може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник БЦНТТУМ має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
6.4. Платні послуги не можуть надаватися замість або в межах освітньої діяльності, визначеної освітніми програмами, навчальними планами і програмами.
Платні послуги можуть надаватися за напрямами діяльності БЦНТТУМ.
6.5. Звітність про діяльність БЦНТТУМ встановлюється відповідно до законодавства.
6.6. Матеріально-технічна база БЦНТТУМ включає приміщення, земельні ділянки, обладнання, засоби зв’язку, майно, що перебуває в користуванні.
6.7. Майно БЦНТТУМ становить основні фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у його самостійному балансі.
6.8. БЦНТТУМ має право володіти і користуватися закріпленим за ним майном, яке перебуває у комунальній власності громади.
6.9. БЦНТТУМ у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
- користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
- виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та цьому Статуту.
6.10. Для проведення освітньої, навчально-тренувальної та спортивної роботи БЦНТТУМ надаються в користування (оренду) спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах.
6.11. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у БЦНТТУМ здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
7. ДІЯЛЬНІСТЬ У РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
7.1. Бродівський ЦНТТУМ за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, брати участь у міжнародних заходах.
7.2. Бродівський ЦНТТУМ має право укладати угоди про співробітництво, установлювати прямі відносини з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.
7.3. Засновник створює умови для міжнародного співробітництва Бродівського ЦНТТУМ шляхом бюджетного фінансування, надання пільг зі сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), пов’заних із закупівлею та ввезенням на митну територію України навчального та виробничого обладнання, приладдя та матеріалів, для здійснення освітньої діяльності.
8. РЕОРГАНІЗАЦІЯ БЦНТТУМ
8.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію БЦНТТУМ приймає засновник. Реорганізація БЦНТТУМ відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу і виділення.
8.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходить повноваження щодо управління закладом.
8.3. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно БЦНТТУМ, виявляє його кредиторів і дебіторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і подає його засновнику.
8.4. У випадку реорганізації БЦНТТУМ права та зобов’язання закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.
9. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. У всьому, що не врегульовано цим Статутом, слід керуватися законодавством України.
9.2. Цей Статут і всі зміни та доповнення до нього затверджуються Засновником та реєструються згідно із законодавством України.
9.3. Цей Статут запроваджується в дію з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України.
______________________________________________
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської ради
Львівської області
2022 року №
СТАТУТ
БРОДІВСЬКОГО ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ
ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ
БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
2022
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Бродівський центр дитячої та юнацької творчості (далі – БЦДЮТ) є комунальним закладом позашкільної освіти, який надає знання, формуючи вміння та навички за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток, підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров'я вихованців.
БЦДЮТ організовує роботу за напрямами: художньо-естетичним, туристсько-краєзнавчим, військово-патріотичним, соціально-реабілітаційним, оздоровчим, гуманітарним.
1.2. БЦДЮТ перебуває у комунальній власності Бродівської міської територіальної громади. Засновником закладу є Бродівська міська рада Львівської області, уповноваженим органом - відділ освіти Бродівської міської ради.
1.3. Юридична адреса БЦДЮТ:
80600 Україна, Львівська область, золочівський район, місто Броди, вулиця 22 Січня, 62, тел. (03266) 4-21-11.
1.4. БЦДЮТ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних органів влади у сфері освіти, сім’ї, дітей, молоді та спорту, Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, рішеннями Бродівської міської ради, відділу освіти Бродівської міської ради, Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001р. № 433 (зі змінами), власним Статутом.
1.5. БЦДЮТ є юридичною особою і діє на підставі Статуту, затвердженого засновником. Має штамп та печатку, рахунок в установі банку і ідентифікаційний номер.
1.6. Повна та скорочена назва закладу:
- повна назва закладу українською мовою: Бродівський центр дитячої та юнацької творчості Бродівської міської ради Львівської області;
- скорочена назва закладу: БЦДЮТ.
1.7. Мова навчання і виховання у БЦДЮТ – українська.
ІІ МЕТА І ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ
2.1. Головною метою БЦДЮТ є забезпечення реалізації права дітей та підлітків на здобуття позашкільної освіти, розвитку нахилів та інтересів, задоволення потреб вихованців у позашкільній освіті.
2.2. Головним завданням БЦДЮТ є:
- виховання громадянина України, формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадянської позиції;
- реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти засобами культури та мистецтва;
- виявлення, розвиток і підтримка юних талантів і обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та юнацтва, розвиток дослідницької діяльності вихованців (учнів, слухачів) у різних видах мистецтва;
- задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів та здібностей;
- створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей та підлітків у позашкільній освіті, організація їх оздоровлення, дозвілля і відпочинку;
- формування у вихованців прагнення до здорового способу життя, навичок безпечної поведінки;
- надання методичної допомоги навчальним закладам системи загальної середньої освіти з питань упровадження форм і методів художньо-естетичної роботи з учнівською молоддю в практику навчально-виховної діяльності.
2.3. БЦДЮТ може створювати філії - структурно відокремлені підрозділи, що перебувають поза межами розташування основного закладу позашкільної освіти і виконують таку саму освітню діяльність, як і основний позашкільний навчальний заклад у цілому або за окремими його напрямами.
ІІІ ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
3.1. БЦДЮТ проводить освітню, інформаційно-методичну, організаційно-масову та концертно-просвітницьку роботу.
3.2. Структура та штат БЦДЮТ розробляються директором на основі Типових штатних нормативів позашкільних навчальних закладів затверджених наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31 жовтня 2012 року № 1230 (із змінами). Директор БЦДЮТ затверджує штатний розпис в межах фонду заробітної плати за погодженням з виконавим комітетом Бродівської міської ради Львівської області.
Структурними підрозділами БЦДЮТ можуть бути відділи, кабінети, постійно діючі та тимчасові виставки, бібліотеки, спеціалізовані та творчі майстерні та інші підрозділи.
3.3. БЦДЮТ, співпрацюючи зі закладами вищої, загальної, середньої, дошкільної та позашкільної освіти, установами, дитячими та молодіжними організаціями:
- організовує масові заходи, свята, фестивалі, змагання, конкурси, виставки художньо-естетичного напрямку;
- проводить та надає допомогу з методичної роботи у проведенні позаурочної та позашкільної роботи;
- бере участь у нарадах, семінарах, форумах з питань позаурочної та позашкільної роботи;
- надає приміщення та територію закладу для проведення масових заходів.
3.4. БЦДЮТ організовує освітній процес в закладі за Титовою Освітньою програмою закладу позашкільної освіти або розробляє свої освітні програми на основі типових освітніх програм.
3.5. Освітній процес у БЦДЮТ здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, затвердженими керівником закладу.
3.6. Навчальні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання вихованців та навчання у групах, або об’єднаннях. Ввести у програми гурткової роботи дистанційне навчання, інклюзивне навчання. Залежно від рівня (початковий, основний, вищий) навчання проводиться від одного місяця до кількох років.
3.7. Індивідуальне навчання у БЦДЮТ проводиться відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 651 від 11.08.2004р. (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України № 1123 від 10.12.2008р.), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України № 1036/9635 від 20.08.2004р. (зі змінами).
3.8. Експериментальні навчальні плани складаються БЦДЮТ з урахуванням типових навчальних планів. Запровадження експериментальних навчальних планів, освітніх програм, педагогічних інновацій і технологій, здійснюється у порядку затвердженому Міністерством освіти і науки України.
3.9. БЦДЮТ організовує свою діяльність відповідно до перспективного плану роботи на навчальний рік, окремих планів роботи на канікули, календарних планів роботи на місяць, планів роботи творчих об’єднань, методичних об’єднань. План роботи на рік затверджується директором закладу та погоджується на засіданні педагогічної ради.
3.10. Відповідно до програм педагогічні працівники добирають науково – методичну та навчальну літературу, рекомендовану Міністерством освіти і науки України, форми, методи, засоби навчальної і виховної роботи, що забезпечують здобуття позашкільної освіти.
3.11. Гуртки, групи та інші творчі об’єднання БЦДЮТ класифікуються за трьома рівнями:
- Початковий рівень - творчі об’єднання, які спрямовують свою діяльність на загальний розвиток вихованців, учнів і слухачів, виявлення їхніх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
- Основний рівень - творчі об’єднання, які розвивають інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби у профорієнтації;
- Вищий рівень - творчі об’єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів, слухачів.
Відповідно до рівня класифікації визначається мета і перспективи діяльності гуртків, груп та інших творчих об’єднань, їх чисельний склад, обирається програма.
3.12. Прийом до БЦДЮТ проводиться протягом навчального року в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань за бажанням вихованців, учнів, слухачів та за згодою батьків, або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляє заклад позашкільної освіти.
Прийом вихованців, учнів і слухачів до БЦДЮТ для здобуття позашкільної освіти здійснюється на підставі заяви батьків, або осіб, які їх замінюють.
До БЦДЮТ зараховуються вихованці, учні і слухачі віком від 2 до 18 років.
3.13. Середня наповнюваність гуртків, груп становить, як правило, 10 – 15 вихованців. Залежно від профілю, навчальних планів, програм та можливостей організації освітнього процесу становить не більше як 20 вихованців.
3.14. Зарахування вихованців до хореографічних гуртків проводиться лише за умови відсутності протипоказань щодо занять, на підставі довідки медичного закладу.
3.15. Навчальний рік у БЦДЮТ починається 01 вересня, закінчується 1 червня.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 01 по 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або творчого об’єднання закладу позашкільної освіти.
3.16. Тривалість одного заняття в закладі позашкільної освіти визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психо-фізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:
віком від 4,5-6 років - 30 хвилин;
віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;
старшого віку - 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або інших творчих об’єднань і визначаються режимом щоденної роботи закладу позашкільної освіти.
3.17. Щоденна кількість і послідовність занять визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, розкладом, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується з профспілковим комітетом та затверджується директором БЦДЮТ.
3.18. У канікулярні святкові та вихідні дні БЦДЮТ працює за окремим планом, затвердженим його керівником.
3.19. Гуртківцям, які успішно закінчили навчання у БЦДЮТ, видаються Свідоцтва про позашкільну освіту. Свідоцтва видаються випускникам БЦДЮТ, згідно Порядку видачі свідоцтв та за зразком, затвердженим Міністерством освіти і науки України.
3.20. БЦДЮТ може організовувати роботу своїх гуртків на базі інших навчальних закладів, установ відповідно до укладених угод із зазначеними закладами. Заклад може організовувати проведення на своїй навчально-виховній базі виробничої та педагогічної практики студентів вищих навчальних закладів.
3.21. БЦДЮТ проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності творчих об’єднань, підвищення майстерності педагогічних працівників за напрямами роботи.
3.22. БЦДЮТ з метою визначення рівня практичної підготовки вихованців проводить організаційно-масову роботу у формі конференцій, змагань, екскурсій, виставок, конкурсів, передбачених Статутом.
3.23. За досягнення успіхів, вихованцям встановлюються такі форми морального заохочення:
- нагородження грамотами;
- нагородження дипломами;
- подяки батькам вихованців;
-нагородження подарунками та призами в межах асигнувань, передбачених кошторисом БЦДЮT.
IV УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
4.1. Учасниками освітнього процесу у БЦДЮТ є:
- гуртківці (вихованці, слухачі);
- директор, заступники директора;
- методисти;
- педагогічні працівники, бібліотекар, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у освітньому процесі.
4.2. Права і обов’язки вихованців, педагогічних працівників БЦДЮТ та батьків, або осіб, які їх замінюють, визначаються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433 (зі змінами). Вихованці мають також право на навчання у декількох гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях, на участь у виставках, конкурсах, оглядах, експедиціях та інших масових заходах.
4.3. Керівники гуртків, груп БЦДЮТ працюють відповідно до режиму роботи та розкладу занять, затвердженого директором та погодженого з профспілковим комітетом закладу.
4.4. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків БЦДЮТ становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата праці здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
4.5. Обсяг педагогічного навантаження БЦДЮТ визначається керівником згідно із законодавством.
4.6. Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.
4.7. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливе у разі зміни кількості годин, що передбачаються навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, протягом навчального року чи за письмовою згодою педагогічного працівника, з додержанням вимог законодавства України про працю.
4.8. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.9. У БЦДЮТ проводиться атестація педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010р. № 930, зареєстрованого у Міністерстві Юстиції України 14.12.2010р. за № 1255/ 18550.
V. УПРАВЛІННЯ БЦДЮТ
- Управління БЦДЮТ здійснює директор, який призначається та звільняється з посади засновником у порядку, визначеному чинним законодавством.
Педагогічні та інші працівники БЦДЮТ призначаються на посади і звільняються з посади директором БЦДЮТ відповідно до чинного законодавства.
- Директор БЦДЮТ:
- керує діяльністю закладу, представляє його в усіх органах, установах і громадських організаціях й відповідає перед засновником за результати діяльності закладу;
- розпоряджається майном, складає та затверджує штатний розпис в межах фонду заробітної плати, затверджує (після погодження з радою БЦДЮТ або органом, що її замінює) й організує виконання кошторису, укладає угоди з юридичими та фізичними особами, відкриває рахунки в установах банків;
- встановлює надбавки, доплати, премії працівникам БЦДЮТ за рахунок і в межах фонду заробітної плати відповідно до порядку, визначеного радою БЦДЮТ;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження,
обов’язкові для виконання всіма працівниками і вихованцями
закладу;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників БЦДЮТ;
- застосовує заходи дисциплінарного впливу до працівників
БЦДЮТ;
- затверджує функціональні обов’язки працівників закладу.
5.4. Директор БЦДЮТ є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління БЦДЮТ.
5.5. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення та забезпечення освітньо-виховного процесу та планування роботи БЦДЮТ;
- дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
- розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності БЦДЮТ, утворення нових гуртків, творчих та методичних об’єднань;
- визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, впровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- створює у разі потреби експертні та консультаційні комісії за напрямами роботи;
- порушує клопотання про заохочення педагогічних та інших працівників.
5.6. Робота педагогічної ради планується у довільній формі, відповідно до положення про педагогічну раду БЦДЮТ. Кількість засідань педагогічної ради не може бути менше, аніж два рази на рік.
5.7. У БЦДЮТ може діяти методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники та інші учасники освітнього процесу. Методична рада є дорадчим органом та розглядає такі питання:
- координує методичну, організаційну та практичну діяльність БЦДЮТ з питань здобуття вихованцями позашкільної освіти з різних напрямків творчості;
- заслуховує повідомлення та пропозиції з питань удосконалення навчально-виховної, організаційно-методичної роботи;
- вивчає, узагальнює та поширює кращий педагогічний досвід;
- дає експертні оцінки щодо якості навчально-методичних посібників та рекомендацій;
- обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо вдосконалення діючих;
- поширює інновації у системі позашкільної освіти.
5.8. Органом громадського самоврядування БЦДЮТ є загальні збори.
5.9. Загальні збори колективу скликаються не рідше одного разу на рік. Загальні збори правочинні, якщо в них бере участь не менше половини від загальної кількості працюючих. Право скликати збори має Засновник, директор, голова ради трудового колективу, члени трудового колективу, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості.
Загальні збори:
- обирають склад ради трудового колективу та голову ради;
- заслуховують звіт директора, голови ради;
- розглядають питання освітньо-виховного процесу і фінансово-господарської діяльності БЦДЮТ;
- затверджують основні напрямки освітнього процесу;
- приймають рішення про стимулювання працівників БЦДЮТ.
5.10. У період між загальними зборами у закладі діє рада трудового колективу.
5.11. У БЦДЮТ за рішенням загальних зборів, або ради трудового колективу можуть створюватися і діяти піклувальна рада,органи учнівського самоврядування та батьківська рада, а також комісії та асоціації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
VI ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.1. Фінансово-господарська діяльність БЦДЮТ проводиться відповідно до чинного законодавства та даного Статуту.
6.2. Фінансування БЦДЮТ освіти здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.
6.3. БЦДЮТ може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
6.4. Платні послуги не можуть надаватися замість або в межах освітньої діяльності, визначеної освітніми програмами, навчальними планами і програмами.
Платні послуги можуть надаватися за напрямами діяльності БЦДЮТ.
6.5. Звітність про діяльність БЦДЮТ встановлюється відповідно до законодавства.
6.6. Матеріально-технічна база БЦДЮТ включає приміщення, земельні ділянки, обладнання, засоби зв’язку, майно, що перебуває в користуванні.
6.7. Майно БЦДЮТ становить основні фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у його самостійному балансі.
6.8. БЦДЮТ має право володіти і користуватися закріпленим за ним майном, яке перебуває у комунальній власності громади.
6.9. Центр у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
- користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
- виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та Статуту БЦДЮТ.
6.10. Для проведення освітньої, навчально-тренувальної та спортивної роботи БЦДЮТ надаються в користування (оренду) спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах.
VIІ МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ
7.1. БЦДЮТ має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх, культурних програм, проєктів, брати участь у міжнародних заходах.
7.2. БЦДЮТ має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати зв’язки з освітніми, навчальними, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн в установленому законодавством порядку.
VIІI. РЕОРГАНІЗАЦІЯ БЦДЮТ
8.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію БЦДЮТ приймає Засновник. Реорганізація БЦДЮТ відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу і виділення.
8.2. Ліквідація БЦДЮТ проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходить повноваження щодо управління закладом.
8.3. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу, виявляє його кредиторів і дебіторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і подає його засновнику.
8.4. У випадку реорганізації права та зобов’язання БЦДЮТ переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів.
______________________________________________
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської ради
Львівської області
2022 року №
СТАТУТ
Бродівської дитячо-юнацької спортивної школи Бродівської міської ради
Львівської області
(нова редакція)
2022
І.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Бродівська дитячо-юнацька спортивна школа (далі - спортивна школа) є закладом позашкільної освіти спортивного профілю - закладом фізичної культури і спорту, що знаходиться у комунальній власності Бродівської міської ради і забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту визнаному в Україні; створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для спортивного резерву.
1.2. Засновником спортивної школи є Бродівська міська рада Львівської області, уповноваженим органом - відділ освіти Бродівської міської ради.
1.3. У своїй діяльності спортивна школа керується Конституцією та Законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства молоді та спорту України (далі -Мінмолодьспорт), Міністерства освіти і науки України (далі - МОН України), органів управління з питань освіти та науки, молоді, фізичної культури та спорту Львівської обласної державної адміністрації, рішеннями Бродівської міської ради Львівської області та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами відділу освіти Бродівської міської ради та цим Статутом.
1.4. Найменування спортивної школи: Повне: Бродівська дитячо-юнацька спортивна школа Бродівської міської ради Львівської області. Скорочене: Бродівська ДЮСШ.
1.5. Спортивна школа є юридичною особою, має печатку і штамп, бланки встановленого зразка.
1.6. Спортивна школа є неприбутковою установою та немає на меті отримання доходів.
1.7. До спортивної школи зараховуються усі особи, що бажають займатися фізичною культурою і спортом, які виконали нормативи з загальнофізичної та/або фізичної підготовки, встановлені освітніми програмами з видів спорту і не мають медичних протипоказань.
1.8. Місцезнаходження: 80600, Україна, Львівська область, Золочіввський район, місто Броди, вулиця Спортивна, будинок 1.
1.9. Головними завданнями спортивної школи є:
- задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні;
- пошук, розвиток, підтримка здібних, обдарованих і талановитих учнів;
- вдосконалення фізичного розвитку вихованців та учнів;
- розвиток фізичної підготовленості, зміцнення здоров’я дітей засобами фізичної культури і спорту;
- розвиток здібностей в обраному виді спорту;
- надання дітям та підліткам рівних умов для навчання та необхідних умов для спортивного удосконалення;
- організація дозвілля вихованців, пошук його нових форм, профілактика бездоглядності, правопорушень;
- формування здорового способу життя учнів;
- здійснення інформаційної, методичної та організаційно-масової роботи;
- реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
- виховання громадянина України;
- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду.
1.10. Мова навчання і виховання в спортивній школі - українська.
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
- Спортивна школа проводить навчально-тренувальні роботу з 4 видів спорту: волейбол, футбол, легка атлетика, шахи. Заняття проводяться в спортзалах та на спортивних об’єктах освітніх закладів міста.
- Відділення з певного виду спорту спортивної школи може включати такі групи:
- групи початкової підготовки;
- групи базової підготовки;
- групи спеціалізованої підготовки.
2.3. Навчально-тренувальна та спортивна робота спортивної школи проводиться за освітніми програмами з видів спорту, що затверджуються Мінмолодьспортом.
2.4. Основними формами навчально-тренувальної роботи є групові навчально-тренувальні заняття, тренування за індивідуальними планами, виховні заходи, медико-відновлювальні заходи, навчально-тренувальні збори, практика суддівства спортивних змагань.
Основною формою спортивної роботи є участь вихованців у спортивних змаганнях різного рівня.
2.5. Навчальний рік у спортивній школі починається з 1 вересня. Річний навчальний план для кожної групи розраховується на 52 тижні. У межах зазначеного плану передбачається проведення протягом шести тижнів навчально-тренувальних занять в умовах спортивно-оздоровчого табору та/або за індивідуальними планами вихованців на період їх активного відпочинку.
2.6. Норми наповнюваності груп, відділень з видів спорту і тижневий режим навчально-тренувальної роботи спортивної школи встановлюються Мінмолодьспортом.
2.7. Тривалість навчальної години в спортивній школі становить 45 хвилин. Тривалість одного навчально-тренувального заняття не може перевищувати:
- у групах початкової та фізкультурно-реабілітаційної підготовки - двох навчальних годин;
- у групах базової підготовки першого-третього років навчання - трьох навчальних годин;
- у групах базової підготовки четвертого-п’ятого років навчання, спеціалізованої підготовки та підготовки до вищої спортивної майстерності - чотирьох навчальних годин.
Допускається проведення в один день двох занять в одній групі залежно від встановленого для групи тижневого навантаження та проведення занять з групами на громадських засадах. Сумарна тривалість занять в один день не може перевищувати шести навчальних годин.
2.8. Режим щоденної роботи спортивної школи визначається розкладом занять, що затверджується на навчальний рік директором спортивної школи, правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором між адміністрацією спортивної школи та профспілковим комітетом.
У період канікул у закладах загальної середньої освіти спортивна школа працює за окремим планом, затвердженим її директором.
Адміністрація спортивної школи створює для вихованців, тренерів-викладачів та інших працівників безпечні умови для навчально-тренувальної, спортивної та іншої роботи.
Наповненість груп початкової підготовки та груп базової підготовки у канікулярний період коригується директором спортивної школи і повинна становити не менше 50 відсотків норм наповнюваності.
2.9. Проект плану комплектування відділень з видів спорту на наступний навчальний рік директор спортивної школи подає для затвердження до відділу освіти, як правило, до 25 серпня поточного року.
Списки вихованців груп відділень з видів спорту затверджуються директором спортивної школи до 1 вересня, а для груп початкової підготовки - до 1 жовтня поточного року. Протягом навчального року у зазначені списки, у разі потреби, можуть вноситися в установленому порядку зміни.
2.10. Зарахування до спортивної школи здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, що їх замінюють, та або дитини, яка досягла 16-річного віку, медичної довідки про стан здоров’я та відсутність медичних протипоказань для занять спортом з медичного закладу.
2.11. У разі потреби, у закладах загальної середньої освіти відкриваються спеціалізовані класи з видів спорту з продовженим днем навчання для проведення додаткової навчально-тренувальної та спортивної роботи за умови забезпечення вихованців харчуванням і додержання норм санітарно-гігієнічного законодавства на підставі відповідної угоди, укладеної між спортивною школою та закладом освіти.
Спеціалізовані класи відкриваються в установленому порядку до початку навчального року.
В угоді зазначаються обов’язки сторін щодо фінансового забезпечення, комплектації класу, раціонального поєднання навчання із заняттями відповідним видом спорту, організацією медичного контролю, проведення медико-відновлювальних заходів, харчування вихованців.
Директор спортивної школи за погодженням з педагогічною радою закладу загальної середньої освіти та батьками учнів (або особами, що їх замінюють), може вносити пропозиції щодо зміни в установленому порядку строку закінчення навчального року, початку та закінчення півріччя, складення іспитів з урахуванням результатів виконання учнями спеціалізованого класу освітньої програми з виду спорту.
2.12. Для забезпечення безперервності навчально-тренувального процесу та активного відпочинку вихованців організовуються спортивно-оздоровчі табори на власній або орендованій базі у канікулярний період. Під керівництвом одного тренера-викладача може займатися 15-20 вихованців у денних спортивно-оздоровчих таборах та 10 вихованців - у цілодобових.
2.13. Спортивна школа виходячи із своїх повноважень та вимог законодавства має право проводити, навчально-тренувальні збори для підготовки команд, спортсменів до місцевих, обласних, всеукраїнських, міжнародних змагань та організовувати спортивно-оздоровчі табори із забезпеченням вихованців харчуванням, фармакологічними медико-відновлювальними засобами, вітамінами та білково-глюкозними препаратами, спортивною екіпіровкою та інвентарем, необхідними транспортними засобами і паливно-мастильними матеріалами до них для супроводження і забезпечення безпеки вихованців під час навчально-тренувального процесу відповідно до порядку та норм, затверджених Мінмолодьспортом та інших нормативних актів.
Тривалість навчально-тренувальних зборів становить: у групах базової підготовки не більше 100 днів, у групах спеціалізованої підготовки - не більше 150 днів на рік.
Для вихованців, які входять до складу національних збірних команд України з видів спорту відповідних вікових груп, затвердженого наказом Мінмолодьспорту, та груп підготовки до вищої спортивної майстерності і спеціалізованої підготовки, можуть проводитися постійно діючі навчально-тренувальні збори строком до 24 днів на місяць, але не більше 250 днів на рік.
Спортивна школа, відповідно до затвердженого календарного плану, може проводити внутрішньо шкільні і відкриті першості, матчеві зустрічі, турніри та інші змагання.
2.14. Організація медичного супроводження підготовки вихованців спортивної школи здійснюється відповідно до спільних нормативних документів Мінмолодьспорту і МОЗ.
Медичний працівник спортивної школи забезпечує здійснення медичного контролю за проведенням навчально-тренувальної та спортивної роботи, а також у разі потреби надає першу медичну допомогу вихованцям.
З метою запобігання погіршенню здоров’я вихованців спортивної школи медичний працівник здійснює:
- контроль за проходженням вихованцями диспансерного обстеження (не менше двох разів на рік);
- додатковий медичний огляд перед участю у змаганнях, після захворювання або травми;
- контроль за використанням вихованцями медико-відновлювальних та заборонених до використання засобів;
- відсторонення вихованців від занять за станом здоров’я;
- контроль за додержанням санітарно-гігієнічних норм у місцях проведення навчально-тренувальних занять та змагань, а також під час їх проведення;
- облік та аналіз нещасних випадків і травм учнів під час занять.
2.15. Робота медичного працівника спортивної школи повинна бути організована відповідно до вимог законодавства.
ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
- Учасниками навчально-тренувальної та спортивної роботи в спортивній школі є:
- вихованці;
- тренери-викладачі, медичні працівники та інші фахівці;
- батьки або особи, що їх замінюють;
- директор.
3.2. Вихованці спортивної школи мають право на:
- здобуття позашкільної освіти спортивного профілю, одержання свідоцтва про закінчення спортивної школи та оригіналу особистої картки спортсмена, форми яких затверджуються Мінмолодьспортом та МОН України;
- добровільний вибір виду спорту;
- проходження підготовки відповідно до навчальних програм з видів спорту під керівництвом тренера-викладача;
- безпечні та нешкідливі умови для навчання;
- користування матеріально-технічною, спортивною базою;
- одержання в установленому порядку спортивного інвентарю індивідуального користування виходячи з фінансових можливостей спортивної школи;
- забезпечення в установленому порядку, виходячи з фінансових можливостей спортивної школи, спортивним одягом та спортивним взуттям, а також харчуванням, організація проживання під час навчально-тренувальних зборів і спортивних змагань, проїзду до місця проведення таких зборів і змагань.
Порядок забезпечення вихованців спортивної школи харчуванням, спортивним одягом та спортивним взуттям під час навчально-тренувальних зборів і спортивних змагань визначається Мінмолодьспортом за погодженням з Мінфіном;
- медичне обслуговування та фармакологічне забезпечення, відповідно до законодавства, виходячи з фінансових можливостей спортивної школи;
- одержання нагород, цінних подарунків, призів, премій, грамот, дипломів та інші види заохочення за досягнуті спортивні успіхи;
- представлення в органах громадського самоврядування спортивної школи;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, від дій працівників школи, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
3.3. Вихованці спортивної школи зобов’язані:
- поєднувати заняття в спортивній школі з навчанням у закладі загальної середньої освіти та інших закладах освіти;
- виконувати освітні програми з метою досягнення запланованих спортивних результатів;
- підвищувати свою спортивну майстерність та загальний культурний рівень;
- додержуватися здорового способу життя, норм морально-етичної поведінки, установленого спортивного режиму та правил особистої гігієни;
- брати участь у змаганнях та навчально-тренувальних зборах, передбачених індивідуальними і календарними планами;
- додержуватися вимог медичного контролю та проходити двічі на рік диспансерне обстеження, починаючи з навчання у групах базової підготовки;
- виконувати положення антидопінгового законодавства;
- берегти державне, громадське і особисте майно;
- додержуватися положень статуту, правил поведінки вихованця спортивної школи.
3.4. Тренером-викладачем спортивної школи може бути особа, яка має високі моральні якості, вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем «бакалавр» чи «магістр».
3.5. Тренери-викладачі та інші фахівці, залучені до роботи у спортивній школі, мають право на:
- внесення керівництву спортивної школи та відділу освіти пропозицій щодо поліпшення навчально-тренувального та виховного процесу, подання на розгляд керівництву спортивної школи і тренерської ради пропозицій щодо заохочення вихованців, застосування стягнень до осіб, які порушують правила (інструкції) внутрішнього трудового розпорядку спортивної школи та посадові інструкції;
- участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування спортивної школи, у заходах, пов’язаних з організацією спортивної роботи;
- підвищення кваліфікації;
- вибір науково та методично обґрунтованих форм, методів і засобів навчально-тренувальної та спортивної роботи;
- захист професійної честі та гідності відповідно до законодавства;
- моральне і матеріальне заохочення за досягнення значних результатів у виконанні покладених на них завдань;
- забезпечення в установленому порядку спортивною формою і спортивним взуттям виходячи з фінансових можливостей спортивної школи, індивідуальним інвентарем для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
- безпечні та нешкідливі для здоров’я умови.
3.6. Тренери-викладачі та інші фахівці, які залучені до навчально-тренувальної та спортивної роботи у спортивній школі, зобов’язані:
- користуватися в роботі освітніми програмами з видів спорту;
- навчати вихованців, формувати у них вміння і навички з різних напрямів навчально-тренувальної та спортивної роботи диференційовано з урахуванням індивідуальних можливостей, інтересів, схильностей вихованців;
- сприяти розвитку фізичних якостей відповідно до задатків та запитів вихованців, а також збереженню здоров’я;
- здійснювати контроль за додержанням вихованцями норм морально-етичної поведінки, дотримуватися вимог документів, що регламентують організацію навчально-тренувальної роботи;
- додержуватись етики, поважати гідність вихованців, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
- здійснювати контроль та нести відповідальність за додержанням норм антидопінгового законодавства;
- берегти здоров’я вихованців, пропагувати здоровий спосіб життя, не допускати до навчально-тренувальної та спортивної роботи вихованців, які не пройшли медичне обстеження в установленому порядку;
- постійно підвищувати свій професійний рівень знань, загальну культуру;
- вести документацію з питань виконання посадових обов’язків (журнали, плани роботи, тощо);
- сприяти особистим прикладом і настановами вихованню поваги до України та її символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- проходити щороку в установленому порядку медичне обстеження.
- додержуватися вимог статуту спортивної школи, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові обов’язки, накази і розпорядження керівництва спортивної школи;
- брати участь у роботі тренерської ради спортивної школи;
- додержуватися норм санітарно-гігієнічного та антидопінгового законодавства під час проведення навчально-тренувальних занять і спортивної роботи.
3.7. Тренери-викладачі працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором спортивної школи.
3.8. Обсяг навантаження тренерів-викладачів визначається згідно з тарифікаційним списком, який затверджується в установленому порядку.
3.9. Перерозподіл або зміна навантаження тренера-викладача протягом навчального року здійснюється директором спортивної школи у разі виникнення обґрунтованої потреби з додержанням вимог законодавства про працю.
3.10. Тренери-викладачі можуть утворювати бригади з окремого виду спорту. Склад бригади та регламент її роботи затверджує директор спортивної школи на підставі відповідного рішення тренерської ради спортивної школи.
3.11. Тренери-викладачі спортивної школи організовують і здійснюють навчально-тренувальну та спортивну роботу, несуть відповідальність перед директором за її результати та підлягають атестуванню один раз на чотири роки в порядку визначеному Мінмолодьспортом.
3.12. Батьки вихованців (або особи, які їх замінюють) мають право:
- обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування спортивної школи;
- звертатися до відділу освіти міської ради, директора і органів громадського самоврядування спортивної школи з питань її роботи;
- брати участь у заходах спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази спортивної школи;
- захищати законні інтереси дітей в органах місцевого самоврядування та у відповідних державних, судових органах.
ІV. КЕРІВНИЦТВО СПОРТИВНОЮ ШКОЛОЮ
4.1. Безпосереднє керівництво спортивною школою здійснює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади рішенням Засновника у порядку, визначеному чинним законодавством.
4.2. Директор спортивної школи:
- здійснює загальне керівництво спортивною школою, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створення належних умов для підвищення фахового рівня працівників;
- призначає та звільняє заступників директора, тренерів-викладачів, інших працівників спортивної школи;
- забезпечує та контролює проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи, несе відповідальність за її результати;
- в установленому порядку розробляє структуру, штатний розпис спортивної школи та подає на затвердження начальнику відділу освіти, контролює дотримання виконавської та фінансової дисципліни;
- забезпечує дотримання вимог охорони здоров’я, антидопінгового законодавства, праці і господарської діяльності, санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і норм техніки безпеки, та несе за це відповідальність;
- представляє спортивну школу на підприємствах, в установах, організаціях та органах влади;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами спортивної школи, укладає угоди;
- видає у межах своїх повноважень накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- затверджує посадові обов’язки працівників спортивної школи;
- встановлює в межах затвердженого фонду заробітної плати надбавки і розглядає питання щодо надання доплат, премій і матеріальної допомоги тренерам-викладачам та іншим працівникам спортивної школи, вживає інших заходів заохочення, а також дисциплінарного впливу;
- несе відповідальність за виконання покладених на спортивну школу завдань, за стан і збереження будівель та іншого майна, переданого в користування і володіння спортивної школи.
4.3. На посаду інструктора-методиста директором спортивної школи призначається фахівець, який має вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та ступенем «бакалавр» чи «магістр».
4.4. Інструктор-методист спортивної школи:
- здійснює методичне забезпечення та координацію роботи тренерів-викладачів спортивної школи з відбору вихованців, організацію навчально-тренувальної роботи, контроль за комплектуванням груп, результатами навчально-тренувальної роботи, контролює проходження підвищення кваліфікації тренерами-викладачами, проведення відкритих навчально-тренувальних занять;
- веде статистичний облік та проводить аналіз результатів роботи спортивної школи, відділень, груп, бере участь у підготовці статистичного звіту про роботу спортивної школи, а також відповідає за ведення документації з питань здійснення методичної роботи;
- забезпечує контроль за проведенням навчально-тренувальних занять, виконанням індивідуальних планів та відповідає за складення і додержання розкладу занять.
4.5. Старший тренер-викладач спортивної школи призначається на посаду із числа провідних тренерів-викладачів, які мають стаж та досвід тренерсько-викладацької роботи не менше 4 років, якщо під його керівництвом працюють не менше 2 штатних тренерів-викладачів з виду спорту. При цьому два тренери, які працюють як сумісники, вважаються одним штатним тренером-викладачем.
Старший тренер-викладач:
- виконує функції, які передбачені для тренерів-викладачів;
- контролює дотримання тренерами-викладачами трудової дисципліни.
Старший тренер-викладач несе відповідальність за:
- правильне комплектування навчальних груп;
- організацію та планування навчального процесу і виховної роботи;
- проведення вступних та контрольних іспитів;
- розробку індивідуальних перспективних планів;
- проведення спортивних змагань.
Старший тренер-викладач разом з адміністрацією контролює:
- дотримання правил та норм, які забезпечують безпеку занять;
- проходження учнями в установлені терміни медичного огляду;
- проведення заходів з підвищення кваліфікації тренерів-викладачів.
4.6. Тренерсько-викладацький склад комплектується із фахівців, які мають вищу фізкультурну освіту кваліфікаційного рівня «бакалавр», «спеціаліст», «магістр».
Тренер-викладач має право на:
- внесення керівництву школи пропозицій щодо поліпшення навчально-виховного процесу, морального та матеріального заохочення учнів, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку;
- вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
- набір учнів у групу дітей та підлітків, які бажають займатися видами спорту, що культивуються у спортивній школі, і не мають медичних протипоказань щодо проведення з ними навчально-тренувальної та виховної роботи;
- відбір та спортивну орієнтацію найбільш перспективних дітей і підлітків для подальшого спортивного удосконалення;
- використання у своїй роботі ефективних, педагогічно обґрунтованих методів, засобів спортивної підготовки та оздоровлення учнів;
- захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;
- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на нього завдань;
- об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
Тренер-викладач зобов’язаний:
- брати участь у роботі методичних об’єднань, у нарадах, конференціях з питань методики навчання та тренування, у заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;
- виконувати навчальний план та програми;
- проводити з учнями навчально-тренувальну та виховну роботу;
- надавати знання, формувати вміння і навички;
- сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей,
фізичних якостей учнів, а також збереженню здоров’я і безпеки навчально-тренувального процесу;
- визначати учням мету та конкретні завдання;
- здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність учня, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; виховувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
- захищати інтереси учнів, пропагувати здоровий спосіб життя, виключати випадки застосування будь-яких допінгів;
- відповідати разом із медпрацівником за своєчасне проходження учнями медичного огляду в обласному центрі здоров’я і спортивної медицини, а також за організацію відновлювальних заходів;
- забезпечувати підвищення рівня теоретичної, фізичної, морально-вольової, технічної, спортивної підготовки учнів;
- виховувати повагу до батьків, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу України;
- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо);
- брати участь у роботі тренерської ради;
- виконувати накази і розпорядження директора ДЮСШ, начальника відділу освіти Бродівської міської ради.
4.7. Сестра медична спортивної школи несе відповідальність за проведення лікарського контролю за навчально-тренувальним процесом, своєчасне проходження спортсменами-учнями медичного обстеження, проводить профілактичні заходи щодо запобігання травматизму. Учні спортивної школи повинні знаходитись під постійним наглядом сестри медичної спортивної школи та лікарсько-фізкультурного диспансеру.
4.8. З метою забезпечення розвитку та удосконалення навчально-тренувальної та спортивної роботи, професійної діяльності працівників у спортивній школі утворюється тренерська рада, яку очолює директор спортивної школи.
4.9. Тренерська рада спортивної школи:
- вивчає плани, результати та актуальні питання навчально-тренувальної та спортивної роботи у школі, розглядає питання організації роботи відділень, комплектування груп, додержання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці тощо;
- розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності спортивної школи;
- визначає заходи щодо підвищення кваліфікації кадрів, впровадження під час навчально-тренувальних занять досягнень науки і кращого досвіду роботи;
- розробляє рекомендації з питань удосконалення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
- вносить керівництву спортивної школи пропозиції щодо налагодження міжнародних спортивних зв’язків;
- захищає права працівників на виявлення ініціативи, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, аналізує форми, методи і засоби навчання та скасовує такі, що не придатні для використання під час проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
- розглядає інші питання пов’язані з діяльністю спортивної школи.
Засідання тренерської ради спортивної школи проводяться у разі потреби, але не рідше одного разу на два місяці.
4.10. Органом громадського самоврядування спортивної школи є загальні збори колективу в яких можуть брати участь наукові та інші працівники, які залучаються до навчально-тренувальної та спортивної роботи та представники батьківського комітету. Загальні збори колективу спортивної школи скликаються не рідше одного разу на рік.
До кола повноважень загальних зборів колективу відноситься:
- заслуховування не рідше одного разу на рік звіту директора про адміністративну, освітню та фінансово-господарську діяльність спортивної школи;
- інші питання включені до порядку денного загальних зборів колективу.
4.11. У період між загальними зборами може діяти рада спортивної школи, діяльність якої регулюється її положенням.
Рада спортивної школи розглядає питання щодо перспективного розвитку спортивної школи, надає допомогу керівництву у вирішенні проблемних питань, здійснює громадський контроль за діяльністю керівництва.
4.12. У спортивній школі за рішенням її загальних зборів можуть утворюватися і діяти піклувальна рада та батьківський комітет.
V. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ
5.1. Фінансово-господарська діяльність спортивної школи здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та інших нормативно-правових актів та цього Статуту.
5.2. Фінансування спортивної школи здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, а також інхих джерел не заборонених законодавством України.
5.3. Спортивна школа у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
- самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до Статуту;
- модернізувати власну матеріально-технічну базу;
- володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства і Статуту;
- виконувати інші функції, що не суперечать чинному законодавству і даному Статуту.
5.4. Порядок ведення бухгалтерського обліку визначається чинним законодавством.
5.5. Звітність встановлюється відповідно до вимог державної статистики.
VІ. МАЙНО ДЮСШ
6.1. Майно спортивної школи складають основні фонди (приміщення, обладнання тощо), а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі.
6.2. Майно належить спортивної школи на праві оперативного управління, відповідно до чинного законодавства, Статуту закладу та укладених угод.
6.3. Спортивна школа згідно з чинним законодавством користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
6.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна школи проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством.
VІІ. МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ
7.1. Спортивна школа за наявності належної матеріально-технічної бази, фінансових ресурсів має право підтримувати спортивні контакти із спортивними організаціями інших країн, брати участь у міжнародних заходах, проводити обмін спортивними делегаціями з метою вивчення міжнародного досвіду роботи.
7.2. Спортивна школа має право укладати угоди про співпрацю, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою, фізичною культурою і спортом, закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн в установленому законодавством порядку.
За наявності відповідних умов, спортивна школа може здійснювати прийом іноземних делегацій.
VІІІ. ДОКУМЕНТАЦІЯ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ, ПОРЯДОК ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ
Перелік документів, що повинні вестись у спортивній школі, порядок обліку та звітності затверджуються Мінмолодьспортом.
ІX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію спортивної школи приймає Засновник.
9.2. Реорганізація відбувається :
- за рішенням засновника;
- на підставі рішення господарського суду;
- в інших випадках, передбачених діючим законодавством України.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання спортивної школи переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.
9.4. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, або за рішенням суду - згідно з діючим законодавством. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління спортивною школою.
9.5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно спортивної школи, виявляє його дебіторів- кредиторів і розраховується з ними, а також складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
9.6. При реорганізації і ліквідації спортивної школи працівникам, які звільняються, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці.
X. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Положення цього Статуту набирають чинності з моменту його державної реєстрації.
10.2. Статут та зміни до нього затверджуються рішенням засновника і підлягають реєстрації в установленому порядку.
Внесення змін до Статуту оформляється шляхом викладення його в новій редакції.
10.3. Питання, не врегульовані цим Статутом, вирішуються в порядку, визначеному чинним законодавством України.
______________________________________________