ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 7
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Про затвердження Програма сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26, частини першої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада –
В И Р І Ш У Є:
1. Затвердити програму сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки, що додається.
2. Контроль за виконанням рішення покласти постійну депутатську комісію з питань фінансів, бюджету, розвитку, інвестицій, туризму та міжнародного співробітництва.
Програма сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки
1. Преамбула.
Програма сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді (далі — Програма) розроблена на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з урахуванням законів України «Про громадські об’єднання», «Про волонтерську діяльність», «Про благодійну діяльність та благодійні організації», «Про гуманітарну допомогу», наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.03.2016 №75 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади» та відповідно до Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки, затвердженої Указом Президента України від 27 вересня 2021 року № 487/2021.
Програма розроблена в рамках проєкту «Посилення спроможності і сталості локальних ОГС в умовах воєнного часу — Сила малих спільнот», який реалізується Громадською організацією «Стратегії і технології ефективного партнерства» (ГО «СТЕП») за підтримки National Endowment for Democracy (NED). При підготовці Програми також використана рекомендована Типова цільова Програма сприяння розвитку волонтерської діяльності, яка була розроблена в межах впровадження проєкту Ради Європи «Зміцнення громадської участі демократичному процесі прийняття рішень в Україні».
2. Опис поточної ситуації.
Для визначення пріоритетних напрямів подальшого розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності, цілей, завдань та очікуваних результатів виконання Програми здійснено аналіз поточного стану розвитку цих сфер життєдіяльності громади.
Бродівська міська територіальна громада створена 25 жовтня 2020 року. Громада має пріоритети і напрямки розвитку, визначені у Стратегії розвитку Бродівської міської територіальної громади до 2027 року, яка затверджена 10 лютого 2022 року (https://mrbrody.dosvit.org.ua/static-pages/group/strategia).
Стратегія, зокрема, спрямована на формування ефективного врядування шляхом реалізації завдань з підвищення активності організацій громадянського суспільства, обізнаності та соціальної активності мешканців (Стратегічна ціль 4. Ефективне врядування. Операційні цілі: 4.1. Прозора і ефективна влада; 4.2. Активні громадяни. Завдання 4.2.1. Підвищення обізнаності та соціальної активності мешканців; Завдання 4.2.2. Підвищення активності організацій громадянського суспільства, особливо молодіжних).
В межах операційної цілі «4.2. Активні громадяни» і зазначених стратегічних завдань визначені потенційно можливі сфери реалізації проєктів, а саме:
- підтримка діяльності локальних НУО, у тому числі в соціальній сфері;
- сприяння розвитку молодіжних центрів та забезпечення якості послуг, що ними надаються, особливо у сільській місцевості;
- створення молодіжного громадського простору.
Серед запропонованих проєктних ініціатив: «КП ТРК «Броди» – голос громади. Проекція в майбутнє», «Розвиток молоді – це шлях до сталого розвитку громади» та інші.
Очікувані результати досягнення операційної цілі:
У Бродівській громаді діє Комплексна Програма розвитку культури, молоді та спорту Бродівської міської територіальної громади на 2022-2024 роки, затверджена рішенням сесії Бродівської міської ради від 21.12.2021р. № 567. Серед завдань і заходів програми — створення комфортного середовища для самореалізації молоді та активного залучення її до суспільно-громадського життя громади; забезпечення участі активної молоді у молодіжних форумах, конференціях, тренінгах, що спрямовані на вирішення актуальних молодіжних питань.
На території Бродівської громади зареєстровано близько 100 громадських об’єднань та формувань. Активно працюють організації спортивного спрямування. Також після повномасштабного вторгнення були створені волонтерські групи.
Серед найактивніших громадських організацій, ініціативних груп і волонтерських спільнот:
- ГО «Товариство захисту дітей з інвалідністю «Надія» (2006) — психосоціальна підтримка дітей з інвалідністю;
- ГО «Край» (2005) — робота з темою історичної пам’яті, культурні ініціативи, відновлення пам’яток;
- БФ «Спілка без імені» (2000) — інтеграція ВПО, допомога військовим та їхнім родинам, культурні проєкти, медіатренінги;
- БФ «Допомога без меж. Броди» (2022) — допомога ЗСУ, волонтерські поїздки на фронт;
- «Допомога ЗСУ. Броди» (2022) — допомога ЗСУ, волонтерські поїздки на фронт;
- БО «БФ «ПАТРІОТ-ЮА» - допомога ЗСУ, волонтерські поїздки на фронт;
- Волонтерський центр «Acta non verba»
-«Офіс воїна» (ініціатива Ореста Кавецького) – підтримка родин військовослужбовців;
- ГО «Варта руху» (2015) - правова допомога військовослужбовцям, ветеранам та їхнім сім'ям, волонтерська діяльність;
- Творче Угрупування Сучасних Авторів, ТУСА (2022) — молодіжні проєкти, творчі заходи;
- Творча група «Свої» (об’єднання митців)
- Культурно-мистецький центр «Ера»
- Євроклуб «Галицька перлина»;
- «Бджолярі Малого Полісся» (2022) — волонтерська група, допомога ЗСУ.
- «Бродівська організація Товариства Червоного Хреста»;
- «Карітас-Броди»;
- ветеранські організації (Бродівська спілка родин учасників АТО, Товариство політв’язнів і репресованих, Братство вояків ОУН-УПА);
- Спілка пасічників;
- Союз Чорнобиль України;
- Союз Українок, Об’єднання українок «Яворина»;
- Асоціація інвалідів, Бродівська організація УТОГ;
- Центр адаптації тварин «СТЕП»;
- професійні спілки та інші.
Також активно працюють громадські організації та клуби спортивного спрямування: Асоціація футболу Бродівської МТГ, Федерація волейболу, Футбольно-спортивний клуб «Богун», ГО “Сайха Доджо”, СК “Окамі”, СК «Гетьман», СК «Цезар», Волейбольно-спортивний клуб “Єдність”, ГО “Хокейно-спортивний клуб “Бродівські Бобри”, ГО «Спортивний клуб силових видів спорту «Самсон», ГО «Бродівські бобри», Баскетбольний клуб «Броди», Спортивно-культурний клуб «Суходоли», Спортивно-культурний клуб «Стир» (село Пониковиця) та ін.
Бродівською міською радою укладено меморандуми, договори та угоди про співпрацю з такими організаціями:
волонтерські поїздки на території, де ведуться бойові дії, благодійні акції та інші заходи — спільно з об’єднанням «Допомога ЗСУ. Броди»;
тренінги для медійників і ГО, інтеграційні зустрічі з ВПО, воркшопи, стажування молоді у виконавчих органах міської ради, розроблено інвестиційний паспорт громади — в рамках проєкту USAID «ГОВЕРЛА»;
толока в лісовому масиві з активістами «Карітас-Броди», дитячого простору «КолоДітей» та молодіжного простору «Юнік Space»;
загальноміські заходи, приурочені до пам’ятних дат і свят, на які завжди запрошуються представники ГО, ініціативних спільнот.
В рамках програми фінансової підтримки громадських спортивних організацій Бродівської міської ради щороку виділяються кошти на придбання форми та спортивного інвентарю.
У громаді працює КУ «Бродівський молодіжний центр» Бродівської міської ради, а також діє консультативно-дорадчий орган — Молодіжна рада при Бродівській міській раді, утворена 26.10.2021 року, рішенням сесії №487.
Актив Молодіжної ради долучався до організації заходів до Дня міста, легкоатлетичного забігу, висадження дерев у міському сквері, представляли Бродівську громаду на різноманітних заходах, тренінгах, семінарах. В перші тижні повномасштабного вторгнення волонтери з Молодіжної ради допомагали в гуманітарному штабі. До Дня молоді рада організувала великий благодійний концерт і ярмарку.
Молодіжна рада продовжує діяльність в напрямку популяризації спорту, активного дозвілля та створення Молодіжного центру. Зокрема, представники Ради взяли участь у воркшопі «Проблеми та виклики серед молоді у громаді та шляхи їх подолання. Стратегія створення сприятливих умов для розвитку молоді у громадах в рамках проєкту Програма миру та стабілізації для України».
У громаді наявні громадські простори, що вже використовуються чи можуть бути використані для проведення публічних заходів, у т.ч. для проведення відкритих заходів, ініційованих громадськими об’єднаннями, волонтерськими спільнотами, ініціативними групами. Більшість таких просторів розташовані у місті Броди, зокрема: Центральна бібліотека, Народний дім, Центр дитячої та юнацької творчості, Школа естетичного виховання, Центр науково-технічної творчості учнівської молоді. Також такі можливості мають сільські народні доми та бібліотеки.
Діяльність інституцій громадянського суспільства може висвітлюватись через місцеві засоби масової інформації та соціальні мережі:
1. Громадські об’єднання, які працюють на території громади, особливо молодіжного спрямування. Для них є важливим створення та облаштування нових публічних просторів, а також покращення умов для впровадження проєктів і популяризації громадських ініціатив.
2. Волонтерські групи, які діють на території громади. Для них затвердження Програми буде підставою для участі в проєктах та заходах, що сприятиме популяризації волонтерської діяльності та залученню додаткових коштів через краудфандинг, від соціально-відповідального бізнесу та з інших джерел.
3. Ініціативні групи мешканців громади, які прагнуть створити громадські об’єднання чи інші інституції громадянського суспільства.
Отже, Програма є актуальною для громади та її мешканців з різних соціально-гендерних, професійних і вікових груп.
Попри наявні успішні практики й досягнення в сприянні розвитку громадянського суспільства й підтримки волонтерської діяльності, через реалізацію цієї Програми громада отримає додаткові можливості для вирішення певних проблемних питань.
3. Проблемні питання, на вирішення яких спрямована Програма, та способи їх розв’язання.
забезпечення сприятливих умов для розвитку громадських та волонтерських ініціатив;
сприяння в інституційному розвитку організацій та установ, що залучають до своєї діяльності громадських активістів і волонтерів;
проведення освітніх (тренінги, семінари, воркшопи тощо), загально-просвітницьких та інших заходів, спрямованих на інституалізацію, організаційний розвиток громадських об’єднань та волонтерських спільнот, підвищення ефективності їхньої діяльності, міжсекторне партнерство;
популяризація, підвищення рівня залучення мешканців і мешканок громади до громадськості та волонтерської діяльності;
забезпечення поінформованості громади через впровадження постійно діючої інформаційно-просвітницької кампанії та іншу комунікаційну діяльність, посилення інформаційної підтримки громадських об’єднань і волонтерських спільнот з боку органів місцевого самоврядування;
впровадження інструментів системної участі громадськості в ухваленні та реалізації управлінських рішень;
формування консультативно-дорадчих органів, робочих груп із залученням громадськості, впровадження спільних проєктів для вирішення важливих питань розвитку громади.
4. Строк виконання Програми.
Програма розробляється на 2024-2026 роки. За підсумками кожного року в залежності від поточних результатів виконання Програми, актуальних завдань, обсягу фінансування та інших чинників План дій (заходів) з реалізації Програми може переглядатись.
5. Мета Програми.
Метою Програми є створення умов для участі інституцій громадянського суспільства у процесах зміцнення і розвитку громади шляхом розбудови інфраструктури підтримки громадської активності та волонтерської діяльності, сприяння посиленню організаційної та ресурсної спроможності громадських об’єднань, волонтерських спільнот, інших організацій громадянського суспільства, активізації інформаційно-комунікаційної діяльності, впровадження спільних проєктів із залученням позабюджетного фінансування, гуманітарної і благодійної допомоги.
6. Завдання і заходи.
Відповідно до зазначеної мети основними завданнями Програми є:
7. Очікувані результати та показники виконання Програми.
Основними очікуваними результатами виконання Програми є:
створення та організація роботи нових публічних просторів, на базі яких проводяться заходи організаціями громадянського суспільства (ОГС) та волонтерами;
активізація участі представників/ць ОГС у діяльності координаційних рад та інших консультаційно-дорадчих органах;
збільшення кількості ОГС, які діють на території громади, та проведених ними заходів;
покращення поінформованості мешканців і мешканок громади про громадську й волонтерську діяльність;
збільшення кількості учасників/ць громадських і волонтерських заходів;
впровадження нових проєктів, ініційованих громадськими об’єднаннями та волонтерськими спільнотами, у т.ч. із залученням грантового фінансування;
збільшення кількості отримувачів волонтерської допомоги, зокрема із соціально-вразливих груп, спрощення доступу та покращення якості надання соціальних послуг завдяки залученню волонтерів;
посилення соціальної захищеності волонтерів, які працюють на території громади;
покращення поінформованості зацікавлених сторін про діяльність громадських об’єднань і волонтерів.
Показники виконання Програми складаються з індикаторів моніторингу та оцінювання, які формуються відповідно до визначених мети і завдань.
Індикатори моніторингу Програми (відстежуються не рідше 1 разу на півріччя):
кількість заходів на виконання Програми, проведених за звітний період, одиниць;
кількість учасників/ць заходів, проведених на виконання Програми, осіб;
частка виконаних заходів (проєктів), передбачених Програмою, відсотки;
кількість проєктів, впроваджених на території громади, які були ініційовані громадськими об’єднаннями або волонтерськими спільнотами та отримали фінансування з альтернативних джерел;
кількість організацій та установ, які залучають до своєї діяльності волонтерів;
кількість публікацій про діяльність громадських об’єднань та волонтерську діяльність на сайті громади, одиниць;
частка мешканців, проінформованих про діяльність ОГС на території громади, відсотки.
Основними критеріями, за якими здійснюється оцінювання, є її результативність, економічність, ефективність і сталість.
Індикатори для оцінювання загальних результатів виконання Програми:
кількість нових ОГС, які створені завдяки виконанню Програми;
кількість нових центрів громадської активності, які створені завдяки виконанню Програми;
кількість отримувачів соціальних послуг, які надаються із залученням ресурсів громадських організацій та волонтерів;
загальний обсяг бюджетних коштів, виділених на виконання Програми (відсоток фінансування від плану);
обсяг грантових та інших позабюджетних коштів, залучених для виконання Програми (відсоток позабюджетних коштів в загальному обсязі фінансування).
8. Моніторинг та оцінювання, координація і контроль виконання.
Моніторинг Програми здійснюється структурним підрозділом Бродівської міської ради, який визначений відповідальним виконавцем Програми, чи відповідна уповноважена посадова особа. Для проведення моніторингу може бути створена окрема робоча група (комітет) з моніторингу Програми з обов’язковим залученням до її складу представників/ць громадських об’єднань та волонтерських спільнот.
Моніторинг виконання Програми здійснюється не рідше 1 разу на півріччя не пізніше 31 липня та 31 січня відповідно. Результати моніторингу враховуються під час ухвалення рішень щодо подальшого виконання Програми.
Оцінювання результатів виконання Програми спрямоване на підсумкову об’єктивну перевірку й аналіз результатів впровадження Програми у відповідності з визначеними критеріями оцінювання та показниками виконання. Оцінювання здійснюється протягом останнього кварталу останнього року реалізації Програми. Для проведення оцінювання створюється окрема робоча (експертна) група із залученням представників/ць різних зацікавлених сторін. Звіт про результати оцінювання враховується під час розроблення аналогічної програми на наступний період.
Звіти про проведення моніторингу та оцінювання результатів виконання Програми є публічними. Звіти заслуховуються на сесії міської ради, оприлюднюються на сайті громади та в інших джерелах.
Координацію виконання Програми здійснює відділ інформаційно-аналітичної діяльності та комунікації з громадянами, який є відповідальним виконавцем Програми.
Контроль виконання Програми здійснює заступник бродівського міського голови Ірина Олеха.
9. Ресурси, необхідні для виконання програми,
обсяги та джерела фінансування.
Для виконання програми залучаються організаційні, кадрові, інформаційні, матеріально-технічні та фінансові ресурси Бродівської міської ради, комунальних підприємств, установ і закладів — у відповідності з чинним законодавством України, згідно із затвердженими бюджетами, кошторисами і планами діяльності, а також ресурси програм і проєктів міжнародної технічної допомоги, гуманітарних і благодійних партнерів, власні ресурси організацій громадянського суспільства, інші ресурси з альтернативних джерел.
Обсяги фінансування визначаються з урахуванням фінансових можливостей громади та визначених виконавців заходів Програми. Обсяг запланованих витрат на проведення окремих заходів Програми та джерела їх фінансування зазначені у Додатку 1 до Програми.
Додаток 1
План дій (заходів) з виконання Програми сприяння розвитку громадянського суспільства
та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
.2024р. Броди №
Про затвердження Програма сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26, частини першої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада –
В И Р І Ш У Є:
1. Затвердити програму сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки, що додається.
2. Контроль за виконанням рішення покласти постійну депутатську комісію з питань фінансів, бюджету, розвитку, інвестицій, туризму та міжнародного співробітництва.
Міський голова Анатолій БЕЛЕЙ
Програма сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки
1. Преамбула.
Програма сприяння розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді (далі — Програма) розроблена на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з урахуванням законів України «Про громадські об’єднання», «Про волонтерську діяльність», «Про благодійну діяльність та благодійні організації», «Про гуманітарну допомогу», наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.03.2016 №75 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади» та відповідно до Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки, затвердженої Указом Президента України від 27 вересня 2021 року № 487/2021.
Програма розроблена в рамках проєкту «Посилення спроможності і сталості локальних ОГС в умовах воєнного часу — Сила малих спільнот», який реалізується Громадською організацією «Стратегії і технології ефективного партнерства» (ГО «СТЕП») за підтримки National Endowment for Democracy (NED). При підготовці Програми також використана рекомендована Типова цільова Програма сприяння розвитку волонтерської діяльності, яка була розроблена в межах впровадження проєкту Ради Європи «Зміцнення громадської участі демократичному процесі прийняття рішень в Україні».
2. Опис поточної ситуації.
Для визначення пріоритетних напрямів подальшого розвитку громадянського суспільства та волонтерської діяльності, цілей, завдань та очікуваних результатів виконання Програми здійснено аналіз поточного стану розвитку цих сфер життєдіяльності громади.
Бродівська міська територіальна громада створена 25 жовтня 2020 року. Громада має пріоритети і напрямки розвитку, визначені у Стратегії розвитку Бродівської міської територіальної громади до 2027 року, яка затверджена 10 лютого 2022 року (https://mrbrody.dosvit.org.ua/static-pages/group/strategia).
Стратегія, зокрема, спрямована на формування ефективного врядування шляхом реалізації завдань з підвищення активності організацій громадянського суспільства, обізнаності та соціальної активності мешканців (Стратегічна ціль 4. Ефективне врядування. Операційні цілі: 4.1. Прозора і ефективна влада; 4.2. Активні громадяни. Завдання 4.2.1. Підвищення обізнаності та соціальної активності мешканців; Завдання 4.2.2. Підвищення активності організацій громадянського суспільства, особливо молодіжних).
В межах операційної цілі «4.2. Активні громадяни» і зазначених стратегічних завдань визначені потенційно можливі сфери реалізації проєктів, а саме:
- підтримка діяльності локальних НУО, у тому числі в соціальній сфері;
- сприяння розвитку молодіжних центрів та забезпечення якості послуг, що ними надаються, особливо у сільській місцевості;
- створення молодіжного громадського простору.
Серед запропонованих проєктних ініціатив: «КП ТРК «Броди» – голос громади. Проекція в майбутнє», «Розвиток молоді – це шлях до сталого розвитку громади» та інші.
Очікувані результати досягнення операційної цілі:
- активізація мешканців, в першу чергу молоді, у суспільному житті громади;
- створення умов для розвитку молодіжних ініціатив;
- підвищення рівня обізнаності мешканців про діяльність місцевої влади;
- ефективне використання інструментів локальної демократії.
У Бродівській громаді діє Комплексна Програма розвитку культури, молоді та спорту Бродівської міської територіальної громади на 2022-2024 роки, затверджена рішенням сесії Бродівської міської ради від 21.12.2021р. № 567. Серед завдань і заходів програми — створення комфортного середовища для самореалізації молоді та активного залучення її до суспільно-громадського життя громади; забезпечення участі активної молоді у молодіжних форумах, конференціях, тренінгах, що спрямовані на вирішення актуальних молодіжних питань.
На території Бродівської громади зареєстровано близько 100 громадських об’єднань та формувань. Активно працюють організації спортивного спрямування. Також після повномасштабного вторгнення були створені волонтерські групи.
Серед найактивніших громадських організацій, ініціативних груп і волонтерських спільнот:
- ГО «Товариство захисту дітей з інвалідністю «Надія» (2006) — психосоціальна підтримка дітей з інвалідністю;
- ГО «Край» (2005) — робота з темою історичної пам’яті, культурні ініціативи, відновлення пам’яток;
- БФ «Спілка без імені» (2000) — інтеграція ВПО, допомога військовим та їхнім родинам, культурні проєкти, медіатренінги;
- БФ «Допомога без меж. Броди» (2022) — допомога ЗСУ, волонтерські поїздки на фронт;
- «Допомога ЗСУ. Броди» (2022) — допомога ЗСУ, волонтерські поїздки на фронт;
- БО «БФ «ПАТРІОТ-ЮА» - допомога ЗСУ, волонтерські поїздки на фронт;
- Волонтерський центр «Acta non verba»
-«Офіс воїна» (ініціатива Ореста Кавецького) – підтримка родин військовослужбовців;
- ГО «Варта руху» (2015) - правова допомога військовослужбовцям, ветеранам та їхнім сім'ям, волонтерська діяльність;
- Творче Угрупування Сучасних Авторів, ТУСА (2022) — молодіжні проєкти, творчі заходи;
- Творча група «Свої» (об’єднання митців)
- Культурно-мистецький центр «Ера»
- Євроклуб «Галицька перлина»;
- «Бджолярі Малого Полісся» (2022) — волонтерська група, допомога ЗСУ.
- «Бродівська організація Товариства Червоного Хреста»;
- «Карітас-Броди»;
- ветеранські організації (Бродівська спілка родин учасників АТО, Товариство політв’язнів і репресованих, Братство вояків ОУН-УПА);
- Спілка пасічників;
- Союз Чорнобиль України;
- Союз Українок, Об’єднання українок «Яворина»;
- Асоціація інвалідів, Бродівська організація УТОГ;
- Центр адаптації тварин «СТЕП»;
- професійні спілки та інші.
Також активно працюють громадські організації та клуби спортивного спрямування: Асоціація футболу Бродівської МТГ, Федерація волейболу, Футбольно-спортивний клуб «Богун», ГО “Сайха Доджо”, СК “Окамі”, СК «Гетьман», СК «Цезар», Волейбольно-спортивний клуб “Єдність”, ГО “Хокейно-спортивний клуб “Бродівські Бобри”, ГО «Спортивний клуб силових видів спорту «Самсон», ГО «Бродівські бобри», Баскетбольний клуб «Броди», Спортивно-культурний клуб «Суходоли», Спортивно-культурний клуб «Стир» (село Пониковиця) та ін.
Бродівською міською радою укладено меморандуми, договори та угоди про співпрацю з такими організаціями:
- ГО «Стратегії і технології ефективного партнерства» (2023 рік);
- «Львівська обласна організація Товариства Червоного Хреста України» (2023 рік);
- ГО «Екоклуб» (2023 рік);
- ГО «Міжнародні системи реєстрації» (2018 рік).
- проєкт USAID «ГОВЕРЛА» («Підвищення ефективності роботи та підзвітності органів місцевого самоврядування»). Бродівська ТГ є однією з десяти громад-партнерів у Львівській області Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»;
- участь у проєкті «Партнерство між громадськими організаціями та органами місцевого самоврядування в інтеграції та адаптації ВПО у територіальні громади Львівської області» (2022 рік), що реалізовано ГО «Європейський діалог» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА», партнером якого є Бродівська міська рада. В рамках цього проєкту реалізовано багато тренінгів, навчань, заходів;
- участь в проєкті USAID «Демократичне врядування у Східній Україні» (DG East).
волонтерські поїздки на території, де ведуться бойові дії, благодійні акції та інші заходи — спільно з об’єднанням «Допомога ЗСУ. Броди»;
тренінги для медійників і ГО, інтеграційні зустрічі з ВПО, воркшопи, стажування молоді у виконавчих органах міської ради, розроблено інвестиційний паспорт громади — в рамках проєкту USAID «ГОВЕРЛА»;
- «Психосоціальна і емоційна підтримка та поліпшення громадських служб психічного здоров'я», створення добровільних пожежних команд — за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»;
толока в лісовому масиві з активістами «Карітас-Броди», дитячого простору «КолоДітей» та молодіжного простору «Юнік Space»;
- оркшоп з районною організацією Товариства Червоного Хреста «Проблеми та виклики серед молоді у громаді та шляхи їх подолання. Стратегія створення сприятливих умов для розвитку молоді у громадах в рамках проєкту Програма миру та стабілізації для України»;
загальноміські заходи, приурочені до пам’ятних дат і свят, на які завжди запрошуються представники ГО, ініціативних спільнот.
В рамках програми фінансової підтримки громадських спортивних організацій Бродівської міської ради щороку виділяються кошти на придбання форми та спортивного інвентарю.
У громаді працює КУ «Бродівський молодіжний центр» Бродівської міської ради, а також діє консультативно-дорадчий орган — Молодіжна рада при Бродівській міській раді, утворена 26.10.2021 року, рішенням сесії №487.
Актив Молодіжної ради долучався до організації заходів до Дня міста, легкоатлетичного забігу, висадження дерев у міському сквері, представляли Бродівську громаду на різноманітних заходах, тренінгах, семінарах. В перші тижні повномасштабного вторгнення волонтери з Молодіжної ради допомагали в гуманітарному штабі. До Дня молоді рада організувала великий благодійний концерт і ярмарку.
Молодіжна рада продовжує діяльність в напрямку популяризації спорту, активного дозвілля та створення Молодіжного центру. Зокрема, представники Ради взяли участь у воркшопі «Проблеми та виклики серед молоді у громаді та шляхи їх подолання. Стратегія створення сприятливих умов для розвитку молоді у громадах в рамках проєкту Програма миру та стабілізації для України».
У громаді наявні громадські простори, що вже використовуються чи можуть бути використані для проведення публічних заходів, у т.ч. для проведення відкритих заходів, ініційованих громадськими об’єднаннями, волонтерськими спільнотами, ініціативними групами. Більшість таких просторів розташовані у місті Броди, зокрема: Центральна бібліотека, Народний дім, Центр дитячої та юнацької творчості, Школа естетичного виховання, Центр науково-технічної творчості учнівської молоді. Також такі можливості мають сільські народні доми та бібліотеки.
Діяльність інституцій громадянського суспільства може висвітлюватись через місцеві засоби масової інформації та соціальні мережі:
- Телерадіокомпанія «Броди» (телебачення та FM-радіо);
- Часопис «Голос відродження»;
- групи у Фейсбук (найчисельніша - «Підслухано в Бродах»).
1. Громадські об’єднання, які працюють на території громади, особливо молодіжного спрямування. Для них є важливим створення та облаштування нових публічних просторів, а також покращення умов для впровадження проєктів і популяризації громадських ініціатив.
2. Волонтерські групи, які діють на території громади. Для них затвердження Програми буде підставою для участі в проєктах та заходах, що сприятиме популяризації волонтерської діяльності та залученню додаткових коштів через краудфандинг, від соціально-відповідального бізнесу та з інших джерел.
3. Ініціативні групи мешканців громади, які прагнуть створити громадські об’єднання чи інші інституції громадянського суспільства.
Отже, Програма є актуальною для громади та її мешканців з різних соціально-гендерних, професійних і вікових груп.
Попри наявні успішні практики й досягнення в сприянні розвитку громадянського суспільства й підтримки волонтерської діяльності, через реалізацію цієї Програми громада отримає додаткові можливості для вирішення певних проблемних питань.
3. Проблемні питання, на вирішення яких спрямована Програма, та способи їх розв’язання.
- Відсутність достатньої кількості сучасних просторів для організації публічних заходів, у т.ч. у співпраці громадських організацій з місцевою владою.
- Недостатнє залучення міською радою громадських об'єднань до спільного вирішення питань розвитку громади, зокрема через участь у роботі консультативно-дорадчих органів, які формуються за участі представників громадських об’єднань (на цей час у громаді не створено громадську раду, раду волонтерів, раду підтримки ВПО тощо).
- Недостатня популяризація та комунікація органів місцевого самоврядування з громадськими об’єднаннями щодо використання інструментів місцевої демократії і залучення (громадські слухання, петиції, місцеві ініціативи, консультації з громадськістю, громадський бюджет та ін.).
- Обмеженість власних ресурсів громадських об’єднань та волонтерських спільнот, у т.ч. для проведення загальногромадських публічних заходів.
- Недостатній рівень інформаційної підтримки діяльності громадських об’єднань та волонтерських спільнот, відсутність системно-організованої комунікаційної політики органів місцевого самоврядування з цих питань.
- Відсутність системного підходу щодо залучення громадських об’єднань і волонтерських спільнот до процесів надання соціальних послуг вразливим категоріям населення.
забезпечення сприятливих умов для розвитку громадських та волонтерських ініціатив;
сприяння в інституційному розвитку організацій та установ, що залучають до своєї діяльності громадських активістів і волонтерів;
проведення освітніх (тренінги, семінари, воркшопи тощо), загально-просвітницьких та інших заходів, спрямованих на інституалізацію, організаційний розвиток громадських об’єднань та волонтерських спільнот, підвищення ефективності їхньої діяльності, міжсекторне партнерство;
популяризація, підвищення рівня залучення мешканців і мешканок громади до громадськості та волонтерської діяльності;
забезпечення поінформованості громади через впровадження постійно діючої інформаційно-просвітницької кампанії та іншу комунікаційну діяльність, посилення інформаційної підтримки громадських об’єднань і волонтерських спільнот з боку органів місцевого самоврядування;
впровадження інструментів системної участі громадськості в ухваленні та реалізації управлінських рішень;
формування консультативно-дорадчих органів, робочих груп із залученням громадськості, впровадження спільних проєктів для вирішення важливих питань розвитку громади.
4. Строк виконання Програми.
Програма розробляється на 2024-2026 роки. За підсумками кожного року в залежності від поточних результатів виконання Програми, актуальних завдань, обсягу фінансування та інших чинників План дій (заходів) з реалізації Програми може переглядатись.
5. Мета Програми.
Метою Програми є створення умов для участі інституцій громадянського суспільства у процесах зміцнення і розвитку громади шляхом розбудови інфраструктури підтримки громадської активності та волонтерської діяльності, сприяння посиленню організаційної та ресурсної спроможності громадських об’єднань, волонтерських спільнот, інших організацій громадянського суспільства, активізації інформаційно-комунікаційної діяльності, впровадження спільних проєктів із залученням позабюджетного фінансування, гуманітарної і благодійної допомоги.
6. Завдання і заходи.
Відповідно до зазначеної мети основними завданнями Програми є:
- Покращення умов для формування, впровадження та розвитку громадських і волонтерських ініціатив на території громади.
- Сприяння організаціям та установам у співпраці з громадськими об’єднаннями і волонтерськими спільнотами через проведення освітніх, інформаційних та інших заходів, реалізацію партнерських проєктів.
- Збільшення поінформованості громади про громадську та волонтерську діяльність, підвищення мотивації й активізація участі громадськості у волонтерській діяльності через впровадження інформаційно-просвітницьких кампаній та інших заходів.
- Впровадження інструментів системної участі громадськості в ухваленні та реалізації управлінських рішень, долучення до процесів формування та вирішення питань місцевого значення.
7. Очікувані результати та показники виконання Програми.
Основними очікуваними результатами виконання Програми є:
створення та організація роботи нових публічних просторів, на базі яких проводяться заходи організаціями громадянського суспільства (ОГС) та волонтерами;
активізація участі представників/ць ОГС у діяльності координаційних рад та інших консультаційно-дорадчих органах;
збільшення кількості ОГС, які діють на території громади, та проведених ними заходів;
покращення поінформованості мешканців і мешканок громади про громадську й волонтерську діяльність;
збільшення кількості учасників/ць громадських і волонтерських заходів;
впровадження нових проєктів, ініційованих громадськими об’єднаннями та волонтерськими спільнотами, у т.ч. із залученням грантового фінансування;
збільшення кількості отримувачів волонтерської допомоги, зокрема із соціально-вразливих груп, спрощення доступу та покращення якості надання соціальних послуг завдяки залученню волонтерів;
посилення соціальної захищеності волонтерів, які працюють на території громади;
покращення поінформованості зацікавлених сторін про діяльність громадських об’єднань і волонтерів.
Показники виконання Програми складаються з індикаторів моніторингу та оцінювання, які формуються відповідно до визначених мети і завдань.
Індикатори моніторингу Програми (відстежуються не рідше 1 разу на півріччя):
кількість заходів на виконання Програми, проведених за звітний період, одиниць;
кількість учасників/ць заходів, проведених на виконання Програми, осіб;
частка виконаних заходів (проєктів), передбачених Програмою, відсотки;
кількість проєктів, впроваджених на території громади, які були ініційовані громадськими об’єднаннями або волонтерськими спільнотами та отримали фінансування з альтернативних джерел;
кількість організацій та установ, які залучають до своєї діяльності волонтерів;
кількість публікацій про діяльність громадських об’єднань та волонтерську діяльність на сайті громади, одиниць;
частка мешканців, проінформованих про діяльність ОГС на території громади, відсотки.
Основними критеріями, за якими здійснюється оцінювання, є її результативність, економічність, ефективність і сталість.
Індикатори для оцінювання загальних результатів виконання Програми:
кількість нових ОГС, які створені завдяки виконанню Програми;
кількість нових центрів громадської активності, які створені завдяки виконанню Програми;
кількість отримувачів соціальних послуг, які надаються із залученням ресурсів громадських організацій та волонтерів;
загальний обсяг бюджетних коштів, виділених на виконання Програми (відсоток фінансування від плану);
обсяг грантових та інших позабюджетних коштів, залучених для виконання Програми (відсоток позабюджетних коштів в загальному обсязі фінансування).
8. Моніторинг та оцінювання, координація і контроль виконання.
Моніторинг Програми здійснюється структурним підрозділом Бродівської міської ради, який визначений відповідальним виконавцем Програми, чи відповідна уповноважена посадова особа. Для проведення моніторингу може бути створена окрема робоча група (комітет) з моніторингу Програми з обов’язковим залученням до її складу представників/ць громадських об’єднань та волонтерських спільнот.
Моніторинг виконання Програми здійснюється не рідше 1 разу на півріччя не пізніше 31 липня та 31 січня відповідно. Результати моніторингу враховуються під час ухвалення рішень щодо подальшого виконання Програми.
Оцінювання результатів виконання Програми спрямоване на підсумкову об’єктивну перевірку й аналіз результатів впровадження Програми у відповідності з визначеними критеріями оцінювання та показниками виконання. Оцінювання здійснюється протягом останнього кварталу останнього року реалізації Програми. Для проведення оцінювання створюється окрема робоча (експертна) група із залученням представників/ць різних зацікавлених сторін. Звіт про результати оцінювання враховується під час розроблення аналогічної програми на наступний період.
Звіти про проведення моніторингу та оцінювання результатів виконання Програми є публічними. Звіти заслуховуються на сесії міської ради, оприлюднюються на сайті громади та в інших джерелах.
Координацію виконання Програми здійснює відділ інформаційно-аналітичної діяльності та комунікації з громадянами, який є відповідальним виконавцем Програми.
Контроль виконання Програми здійснює заступник бродівського міського голови Ірина Олеха.
9. Ресурси, необхідні для виконання програми,
обсяги та джерела фінансування.
Для виконання програми залучаються організаційні, кадрові, інформаційні, матеріально-технічні та фінансові ресурси Бродівської міської ради, комунальних підприємств, установ і закладів — у відповідності з чинним законодавством України, згідно із затвердженими бюджетами, кошторисами і планами діяльності, а також ресурси програм і проєктів міжнародної технічної допомоги, гуманітарних і благодійних партнерів, власні ресурси організацій громадянського суспільства, інші ресурси з альтернативних джерел.
Обсяги фінансування визначаються з урахуванням фінансових можливостей громади та визначених виконавців заходів Програми. Обсяг запланованих витрат на проведення окремих заходів Програми та джерела їх фінансування зазначені у Додатку 1 до Програми.
Додаток 1
План дій (заходів) з виконання Програми сприяння розвитку громадянського суспільства
та волонтерської діяльності у Бродівській міській територіальній громаді на 2024-2026 роки