ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 37
Текст:Бродівська МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
X сесія VIII скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 24.06.2021р. Броди № проєкт
Про затвердження у новій редакції Статуту
Бродівської малої академії наук учнівської
молоді Бродівської міської ради
Відповідно до Конституції України, Цивільного кодексу України, Бюджетного кодексу України, Кодексу Законів про працю України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту» «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», з метою максимального задоволення освітніх та культурних потреб учнівської молоді, та створення оптимальних умов для надання якісних освітніх послуг, Бродівська міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити нову редакцію Статуту Бродівської малої академії наук учнівської молоді Бродівської міської ради
- Уповноважити керівника закладу – Бродівської малої академії наук учнівської молоді Бродівської міської ради, враховуючи п.1 даного рішення подати документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.
3.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з гуманітарних питань (О. Прокопець).
Рішення Бродівської міської ради Львівської області
№_____ від _______________
Міський голова________ А.Белей
С Т А Т У Т
БРОДІВСЬКОЇ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК
УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
Броди – 2021
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Статут розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність комунального закладу Бродівська Мала академія наук учнівської молоді Бродівської міської ради Львівської області (надалі – Заклад).
- Бродіська Мала академія наук учнівської молоді Бродівської міської ради Львівської області є міським комунальним позашкільним закладом.
Повне найменування: Бродівська Мала академія наук учнівської молоді Бродівської міської ради Львівської області.
Скорочене найменування: Бродівська МАНУМ.
- Місцезнаходження Закладу: 80600, Львівська область, місто Броди, вулиця Замкова, 1 корпус 2.
- Заклад є юридичною особою, права і обов'язки якої набуває з моменту державної реєстрації. Заклад є бюджетним неприбутковим.
- Заклад має печатку, кутовий штамп, власні бланки з реквізитами та може мати рахунок в установі банку.
Фінансування здійснюється за кошти місцевого бюджету.
- Засновником Закладу є Бродівська міська рада Львівської області.
- Бродівська МАНУМ - складова системи позашкільної освіти, яка надає знання, формуючи навички та компетентності за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток, підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров'я слухачів.
- Бродівська МАНУМ є профільним позашкільним навчальним закладом, основним напрямом діяльності якого є дослідницько-експериментальний, який сприяє залученню слухачів до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення, розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань.
- Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „ Про освіту”, „ Про загальну середню освіту”, „ Про позашкільну освіту”, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про позашкільний навчальний заклад, Положенням про Малу академію наук учнівської молоді, Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, нормативними документами Міністерства освіти і науки України, іншими нормативно-правовими документами, що регулюють діяльність навчальних закладів, рішеннями Засновника, власним Статутом.
- Мова навчання і виховання - українська.
- Заклад має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
- входити до складу навчально-виховних комплексів, навчально-виховних об'єднань з закладами позашкільної, загальної середньої та іншими закладами освіти.
- Заклад проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності творчих об’єднань.
- Взаємовідносини Закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
- Заклад може створювати філії, наукові товариства – територіально відокремлені структурні підрозділи закладу позашкільної освіти, що знаходяться поза межами розташування Бродівської МАНУМ і виконують таку ж освітню діяльність, як основний заклад позашкільної освіти в цілому або за окремими її напрямами.
- Зміни та доповнення до Статуту вносяться у порядку, встановленому законодавством України.
2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ
2.1. Заклад створено з метою пошуку, підтримки та залучення до наукових досліджень обдарованої учнівської молоді, створення умов для її подальшої творчості та наукової роботи.
2.2. Головними завданнями Закладу є:
2.2.1. Реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
2.2.2. Пошук, розвиток та підтримка здібної, науково обдарованої і талановитої учнівської молоді, розширення її наукового світогляду; залучення до систематичної науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької діяльності;
2.2.3. Створення умов для творчого, інтелектуального, духовного розвитку учнівської молоді, стимулювання творчого самовдосконалення, розвитку науково-дослідної, експериментальної діяльності у різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва;
2.2.4. Надання навчальним закладам загальної середньої та позашкільної освіти методичної допомоги з питань упровадження форм і методів навчання і виховання талановитих, здібних і обдарованих дітей, учнівської молоді у навчально-виховний процес;
2.2.5. Задоволення потреб слухачів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації відповідно до їх інтересів і здібностей;
2.2.6. Координація роботи секцій та гуртків з науково-дослідницької діяльності в різних галузях наук;
2.2.7. Формування у слухачів національної самосвідомості, активної громадянської позиції; мотивація здорового способу життя; просвітницька діяльність.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Заклад працює відповідно до річного плану роботи, що погоджується з Засновником. У плані відображаються основні напрями діяльності, визначаються перспективи розвитку Бродівської МАНУМ з урахуванням інтересів слухачів.
Навчально-виховний процес здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються Міністерством освіти і науки України, а також за навчальними планами і програмами, затвердженими відповідним місцевим органом управління освітою.
3.2. Навчально-виховний процес здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров'я) з використанням різних організаційних форм роботи.
3.3. Заклад може залучати до участі в організаційно-масових заходах заклади позашкільної, загальної середньої освіти, професійно-технічні, вищі навчальні заклади, інші заклади та організації.
- Навчальний рік починається 1 вересня. Тривалість навчального року встановлюється Міністерством освіти і науки України.
Комплектування груп та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка Закладу.
3.5. У канікулярні, святкові та неробочі дні Заклад може працювати за окремим планом, затвердженим директором Бродівської МАНУМ.
Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом керівника творчого об'єднання і визначаються режимом щоденної роботи закладу.
Початок і закінчення занять, заходів визначаються директором відповідно до режиму роботи Закладу та правил внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням допустимого навантаження слухачів.
3.7. Гуртки, секції та інші творчі об'єднання класифікуються за трьома рівнями:
- - початковий - творчі об'єднання, де слухачі отримують загальні знання з основ наук, набувають навички з пошукової, дослідницької, експериментальної роботи, беруть участь у написанні творчих рефератів, визначають тему своєї пошукової, експериментально - дослідницької роботи;
- – основний - творчі об'єднання, де слухачі отримують знання, практичні уміння і навички для самостійного оволодіння науковими і технічними знаннями понад обсяги навчальних програм закладів загальної середньої освіти; розвивають свої інтереси та нахили до наукових досліджень, творчої роботи за певною тематикою; поглиблюють знання з базових дисциплін; задовольняють потреби в професійній орієнтації; беруть активну участь у практичних, наукових експедиціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, зустрічах з науковими працівниками, винахідниками, діячами літератури та мистецтва; захищають творчі наукові роботи;
- - вищий - творчі об'єднання за інтересами для слухачів, які проводять дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу з різних проблем науки, техніки, мистецтва; беруть участь у наукових експедиціях, всеукраїнських та міжнародних наукових програмах та проектах, у масових наукових заходах (конкурсах, турнірах, конференціях), опубліковують свої роботи у різних друкованих органах.
Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності творчого об'єднання, його чисельний склад, обирається навчальна програма.
- Навчальні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання слухачів в групах та творчих об’єднаннях.
- У Закладі організовується індивідуальне навчання відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в закладах позашкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 11.08.2004 р. № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.08.2004 р. № 1036/9635.
3.10. Зарахування слухачів до Закладу може здійснюватися протягом навчального року (у міру закінчення комплектування груп та інших творчих об'єднань) за їх бажанням і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються закладом. На навчання зараховуються вихованці (слухачі, учні) віком від 14 (в окремих випадках від 13) до 17 років.
3.11. Середня наповнюваність груп та творчих об'єднань становить 10 -15 вихованців (слухачів, учнів). Наповнюваність окремих груп та інших творчих об’єднань встановлюється директором Закладу залежно від профілю, навчальних планів і програм та можливостей організації навчально-виховного і тренувального процесів, рівня майстерності слухачів і становить не більше як 25 слухачів.
- Заклад може організовувати свою діяльність у таких формах:
- систематична робота творчих об'єднань, які працюють протягом року в МАНУМ;
- індивідуальна робота з вихованцями під керівництвом спеціалістів на базі вищих навчальних закладів, галузевих науково-дослідних установ, дослідних станцій та інших установ;
- колективна робота творчих груп слухачів під керівництвом спеціалістів, організації експедицій астрономів, геологів, археологів тощо;
- конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України;
- конференція, зліт, семінар, курси, читання, вікторини, концерти, екскурсії, практична робота в лабораторіях, конкурси-виставки творчих робіт учнів-слухачів тощо;
- олімпіади і турніри з різних галузей знань;
- очно-дистанційні школи з організацією сесійних зборів та консультацій для слухачів;
- дистанційне навчання;
- навчальні збори, сесії за участю провідних учених, педагогів, творчих працівників.
- Заклад може організовувати роботу своїх гуртків, секцій та творчих об’єднань у приміщеннях закладів загальної середньої, позашкільної освіти, підприємств, організацій, наукових установ, відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
- З метою розвитку і підтримки стійких інтересів учнів, їх обдарувань і самовизначення щодо майбутньої професії Заклад проводить роботу спільно з науково-дослідними установами, творчими організаціями, вищими навчальними закладами для творчої, експериментальної, науково-дослідної роботи тощо.
- Заклад може організовувати проведення на своїй базі виробничої і педагогічної практики учнів і студентів закладів загальної середньої освіти, професійно-технічних і вищих навчальних закладів.
У випадках, передбачених законодавством України, Заклад має право надання платних послуг з певних видів діяльності. Платні послуги не можуть надаватись МАНУМ замість або в межах освітньої діяльності, визначеної навчальними планами і програмами.
- Заклад проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності груп та творчих об’єднань, підвищення майстерності педагогічних працівників за напрямами роботи.
З метою удосконалення системи навчання і виховання у Закладі можуть створюватись методичні ради, комісії, до складу яких включаються педагогічні працівники цього закладу та інші учасники навчально-виховного процесу.
- Згідно з рішенням Засновника, на підставі відповідних угод Заклад може надавати інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, закладам освіти регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
- Заклад може створювати відповідні підрозділи для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами позашкільної роботи.
- За результатами навчання Заклад видає своїм випускникам документ про позашкільну освіту, зразок якого затверджується Кабінетом Міністрів України.
4. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
4.1. Учасниками навчально-виховного процесу в Закладі є:
- вихованці (слухачі, учні);
- директор, заступник директора;
- педагогічні працівники, спеціалісти, які залучені до навчальновиховного процесу;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у навчальновиховному процесі.
4.2. Вихованці (слухачі, учні) Закладу можуть бути: слухачами, кандидатами в члени або дійсними членами МАНУМ.
Слухачами МАНУМ можуть бути учні закладів загальної середньої освіти, професійно-технічних навчальних закладів різних типів, студенти вищих навчальних закладів І—II рівнів акредитації, які проводять дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу з різних проблем науки, техніки, мистецтва.
Кандидатами в члени МАНУМ можуть стати учні, які навчаються в групах та творчих об’єднаннях основного рівня.
Дійсними членами МАНУМ можуть стати кандидати у члени МАНУМ, які навчаються в гуртках, групах або творчих об’єднаннях вищого рівня. 4.3. Права та обов'язки вихованців (слухачів, учнів), педагогічних працівників та батьків або осіб, які їх замінюють, визначаються Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433.
- Керівники гуртків, секцій та інших творчих об’єднань працюють відповідно до режиму роботи Закладу та розкладу занять, затвердженого його директором.
- Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків, секцій та інших творчих об'єднань Закладу становить 18 навчальних годин на тиждень.
Обсяг педагогічного навантаження визначається керівником Закладу згідно із законодавством. Оплата праці здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України та Статутом МАНУМ.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачаються навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців (учнів, слухачів) Закладу протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю.
- Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством.
Покладання на педагогічних працівників Закладу контрольних, інспекторських та інших, не властивих їм, функцій забороняється.
- Педагогічні працівники Закладу підлягають атестації, як правило, один раз у п'ять років відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України, педагоги-сумісники проходять атестацію за основним місцем праці.
- ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
ТА ЇХ ПОВНОВАЖЕННЯ
- Управління Закладом та в межах наданих повноважень здійснюють:
- засновник;
- директор МАНУМ;
- колегіальний орган управління МАНУМ;
- колегіальний орган громадського самоврядування.
- Засновником Бродівської МАНУМ є Бродівська міська рада Львівської області.
5.3. Права та обов’язки засновника:
5.3.1. Права та обов’язки Засновника закладу визначено в законах України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» «Про місцеве самоврядування» та цим Статутом.
- Засновник:
- затверджує установчі документи Закладу та здійснює контроль за їх дотриманням;
- укладає та розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором Закладу, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами МАНУМ;
- затверджує кошторис, приймає фінансовий звіт, здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу у випадках та порядку, визначених законодавством;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за будь-якими ознаками; реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами МАНУМ;
- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним Закладу;
- забезпечує у разі реорганізації чи ліквідації Закладу вихованцям (слухачам, учням) можливість продовжити навчання.
Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність Закладу позашкільної освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
5.4. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність директора Закладу визначаються законом та установчими документами МАНУМ.
Директор здійснює безпосереднє управління і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу.
5.4.1. Директор є представником закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та цим Статутом.
5.4.2. Директор Закладу призначається на посаду та звільняється з посади рішенням Бродівської Міської ради Львівської області з числа претендентів, які є громадянами України, мають вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан яких не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
5.4.3. Директор Закладу призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу позашкільної освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії. З директором МАНУМ укладається строковий трудовий договір (контракт).
5.4.4. Одна і та сама особа не може бути директором більше ніж два строки підряд. До першого строку включається дворічний строк перебування на посаді директора МАНУМ, призначеного вперше.
5.4.5. Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право продовжити роботу в цьому ж закладі на іншій посаді.
5.5. Директор Закладу в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує умови для здійснення громадського контролю за діяльністю Закладу;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Закладу;
- здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- укладає угоди з юридичними та фізичними особами, в установленому порядку;
- установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам Закладу відповідно до законодавства;
- представляє Бродівську МАНУМ в усіх підприємствах, установах та організаціях і відповідає перед Засновником (власником) за результати діяльності закладу;
- сприяє здоровому способу життя слухачів та працівників Закладу;
дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;
- забезпечує право слухачів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників Закладу;
- затверджує посадові обов'язки працівників;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами МАНУМ.
- Колегіальний орган управління.
Колегіальним органом управління Закладу є педагогічна рада, повноваження якої визначаються цим Статутом. Головою педагогічної ради є директор.
- Педагогічна рада Закладу:
- планує роботу Бродівської МАНУМ;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо видачі документів про освіту;
- розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Закладі;
- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованці (слухачів, учнів), працівників Закладу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності вихованців (слухачів, учнів), педагогічних працівників та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків.
Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше ніж два рази на рік.
5.7. У Закладі можуть діяти:
- органи самоврядування працівників МАНУМ;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються установчими документами Закладу.
5.8. Громадське самоврядування у Закладі освіти здійснюється на принципах:
- пріоритету прав і свобод людини і громадянина;
- верховенства права;
- взаємної поваги та партнерства;
- обов’язковості розгляду пропозицій сторін;
- прозорості, відкритості та гласності;
- обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;
- взаємної відповідальності сторін.
5.9. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори колективу МАНУМ.
Загальні збори проводяться за участю директора, заступника директора, керівників гуртків, секцій та творчих об’єднань, що входять до складу Закладу, науково-педагогічних та інших працівників, які залучаються до навчально-виховного процесу закладу, а також представників учнівського самоврядування, батьківського комітету.
Загальні збори заслуховують звіти керівника з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно - педагогічної діяльності, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності Закладу.
5.10. У період між загальними зборами (конференціями) може діяти рада Закладу, діяльність якої регулюється Статутом.
5.13. Рада Закладу:
- розглядає питання перспективного розвитку, надає допомогу керівництву в реалізації цих планів, здійснює громадський контроль за діяльністю;
- визначає стратегічні напрями розвитку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
- сприяє залученню до роботи професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів;
- координує дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу вихованців (слухачів, учнів);
- виступає ініціатором проведення конференцій, форумів, семінарів тощо;
- сприяє участі вихованців (слухачів, учнів) Закладу в міжнародних програмах, проєктах;
- затверджує розподіл обов'язків між членами ради.
- ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.1. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
6.2. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється на основі його кошторису, затвердженого Засновником.
6.3. Фінансування Закладу здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, а також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.
6.4. Додатковими джерелами фінансування Закладу можуть бути:
- кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг; роботи, виконані Закладом на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян; доходи від реалізації власної продукції, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток Закладу;
- гуманітарна допомога;
- дотації з місцевих бюджетів;
- добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян.
Кошти, отримані за рахунок додаткових джерел фінансування, використовуються Закладом на діяльність, передбачену його Статутом.
6.5. Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджено Кабінетом Міністрів України.
6.6. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Закладі визначається керівником відповідно до вимог законодавства.
Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно Закладом або шляхом укладання договорів із відділом освіти Бродівської міської ради Львівської області.
6.7. Для здійснення освітньої діяльності Закладу надаються в користування або в оренду навчальні, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об'єктів у користування або в оренду визначається відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства України.
Бюджетне фінансування Закладу не може зменшуватися або припинятися у разі наявності у зазначених закладів додаткових джерел фінансування.
6.8. Заклад є неприбутковою бюджетною установою та не є платником податку на прибуток відповідно до положень податкового законодавства України.
Доходи (прибутки) Закладу або їх частини не підлягають розподілу серед його членів (засновників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).
Доходи (прибутки) Закладу використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених Статутом закладу.
6.9. Майно Закладу є у спільній власності Бродівської територіальної громади Львівської області і належить йому на праві оперативного управління.
7. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
7.2. Заклад має право укладати угоди про співробітництво, установлювати прямі відносини з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн у порядку, установленому Законодавством.
7.3. Представництво Закладу у міжнародних зв’язках здійснює директор МАНУМ або уповноважена ним особа.
8. ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
8.1. З метою реалізації єдиної державної політики та забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості позашкільної освіти та освітньої діяльності у Закладі здійснюється державний нагляд (контроль).
8.2. Державний нагляд (контроль) здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості позашкільної освіти та його територіальними органами.
8.3. Контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу, дотриманням Статуту здійснює Засновник або уповноважений ним орган.
8.4. Основною формою державного контролю за діяльністю є державна атестація Закладу, яка проводиться не рідше, ніж один раз на 10 років відповідно до Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24.07.2001 р. № 553 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції 08.08.2001 р. за № 678/5869.
8.5. Зміст і форми контролю встановлює Засновник, відповідно до чинного законодавства України.
8.6. Порядок ведення бухгалтерського обліку в Закладі визначається діючим законодавством.
8.7. Заклад веде документацію відповідно до затвердженої номенклатури, складає бухгалтерську і статистичну звітність у встановленому порядку, відповідно до чинного законодавства України.
8.8. Засновник має право здійснювати контроль фінансово-господарської діяльності Закладу.
8.9. Ліцензування освітньої діяльності може здійснюватися за рішенням Засновника.
9. ЛІКВІДАЦІЯ ТА РЕОРГАНІЗАЦІЯ ЗАКЛАДУ
9.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділ, перетворення) Закладу здійснюється за рішенням Засновника у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
9.2. При реорганізації та ліквідації Закладу усім працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до Кодексу законів про працю України.
9.3. Власник, прийнявши рішення про припинення Закладу, своїм рішенням призначає комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлює порядок і строки припинення Закладу.
9.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Закладу може бути покладено на орган управління МАНУМ.
9.5. З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами Закладу. Комісія виступає в суді від імені МАНУМ.
9.6. Заклад вважається реорганізованою чи ліквідованою з моменту внесення відповідного запису до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців України.
9.7. У разі реорганізації Закладу його майно, права та обов'язки переходять до правонаступників в межах та в порядку, визначених чинним законодавством та рішеннями засновника.
9.8. У разі ліквідації Закладу усі його активи повинні бути передані іншій не прибутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу місцевого бюджету.