ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Антоненко Н.

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

15.08.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 6
Про внесення змін до Статуту Бродівського закладу дошкільної освіти №7 Бродівської міської ради Львівської області

                                                             
БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я

серпня 2023 року                                   Броди                                 № 


Про внесення змін до Статуту Бродівського
закладу дошкільної освіти №7 Бродівської
міської ради Львівської області


          Відповідно до статей  88, 89  Цивільного кодексу України, пункту 30 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Положенням про заклад дошкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 року №86, враховуючи висновки постійної депутатської комісії з гуманітарних питань,  міська рада –

ВИРІШУЄ :
 
         1. Внести зміни до Статуту  Бродівського закладу дошкільної освіти № 7 Бродівської міської ради Львівської області,  затвердженого рішенням Бродівської міської ради від 18 серпня 2021 року № 387, виклавши в новій редакції, що додається.
          2.Директору Бродівського закладу дошкільної освіти №7 Бродівської міської ради Львівської області Р.Фігун здійснити організаційні заходи щодо реєстрації змін до статуту закладу дошкільної освіти.
          3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з гуманітарних питань.
 
Міський голова                                                               Анатолій БЕЛЕЙ




 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської ради
Львівської області
 серпня 2023 року № 


        

 
 

СТАТУТ
БРОДІВСЬКОГО  ЗАКЛАДУ  
ДОШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ  №7
БРОДІВСЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ   
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
 

 















2023

 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Бродівський заклад дошкільної освіти № 7 Бродівської міської ради Львівської області (далі – заклад дошкільної  освіти, заклад освіти) є комунальним закладом у системі дошкільної освіти Бродівської міської територіальної громади. 
Скорочена назва закладу дошкільної освіти: Бродівський ЗДО № 7.
1.2. Тип закладу – заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу для дітей віком від одного до шести (семи) років (для дітей з особливими освітніми потребами - від одного до семи (восьми) років), у складі якого можуть бути групи загального розвитку, інклюзивні, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров’я дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.
1.3. Повне найменування: Бродівський заклад дошкільної освіти №7 Бродівської міської ради Львівської області.
1.4. Місцезнаходження та адреса Бродівського закладу дошкільної освіти №7: 80600, Львівська область, м. Броди, вул. 900 – річчя Бродів,22.
1.5. Бродівський заклад дошкільної освіти №7 - це заклад дошкільної освіти, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.
1.6. Засновником Бродівського закладу дошкільної освіти №7 є Бродівська міська територіальна громада в особі Бродівської міської ради Львівської області (далі – Засновник). Уповноваженим органом управління закладом освіти є відділ освіти Бродівської міської ради Львівської області.
1.7. Заклад дошкільної освіти є юридичною особою. Заклад дошкільної освіти є неприбутковим закладом світи. Має печатку і  штамп встановленого зразка, ідентифікаційний номер, затверджені бланки закладу  дошкільної освіти та здійснює самостійне ведення  бухгалтерського обліку, має самостійний баланс, рахунки в органах  Державної казначейської служби України.
1.8. Заклад дошкільної освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами України, постановами Кабінету Міністрів України, актами Президента України, наказами центральних органів виконавчої влади, рішеннями органів місцевого самоврядування наказами органу управління освітою, іншими нормативно-правовими документами та цим Статутом.
1.9. Метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації   права дитини на здобуття дошкільної  освіти,  цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.
1.10. Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на реалізацію особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти в процесі розв’язання основних   завдань  дошкільної  освіти:
 збереження  та  зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
 виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
 формування  особистості дитини, розвиток  її творчих  здібностей, набуття нею соціального досвіду;
формування духовності, соціальної компетентності, гуманізму;
виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення  соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
здійснення інклюзивної освіти (за потребою  батьків);
проведення соціально-педагогічного патронату сімей;
раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння змісту чинних програм  навчання, виховання та розвитку дітей раннього та передшкільного віку.
1.11. Принципами дошкільної освіти є:
доступність для кожного громадянина освітніх послуг, що надаються системою дошкільної освіти;
рівність умов для реалізації задатків, нахилів, здібностей, обдарувань, різнобічного розвитку кожної дитини;
єдність розвитку, виховання, навчання і оздоровлення дітей;
єдність виховних впливів сім'ї і закладу дошкільної освіти;
наступність і перспективність між дошкільною та початковою загальною освітою;
світський характер дошкільної освіти ;
особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості дитини;
демократизація та гуманізація педагогічного процесу;
відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров'я дитини дошкільного віку.
1.12. Заклад дошкільної освіти   самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах  компетенції, передбаченої чинним законодавством та цим Статутом.
1.13.Заклад дошкільної освіти несе відповідальність перед територіальною громадою , здобувачами освіти, суспільством і державою та має повноваження:
задовольняє потреби громадян Бродівської територіальної громади у здобутті дошкільної освіти та реалізує завдання дошкільної освіти, що визначені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти;
дотримується прав  дитини у сфері дошкільної освіти;
забезпечує відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти;
створює безпечні  та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;
формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;
сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;
здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім’єю;
поширює серед батьків психолого-педагогічні та фізіологічні знання про дітей дошкільного віку;
планує  свою діяльності та формує стратегії розвитку закладу освіти;
формує освітню програму закладу освіти;
забезпечує добір і розстановку кадрів;
виконує угоди укладені між батьками та закладом дошкільної освіти  і затвердженої загальними зборами щодо навчання виховання та збереження життя і здоров’я дітей;
додержується фінансової дисципліни та зберігає  матеріально-технічну базу;
здійснює інші повноваження  відповідно до даного статуту.
1.14. Для створення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно- розвиткової роботи у складі закладу дошкільної освіти можуть створюватися інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.
1.15. Взаємовідносини між закладом дошкільної освіти  з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
2.1. Заклад дошкільної освіти за проєктною потужністю розрахований на 225 місць.
2.2. Групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими  (одновіковими) ознаками. Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку або з різницею у віці.
Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти.
У разі звернення одного з батьків  або іншого законного представника дитини з особливими освітніми потребами у закладі дошкільної освіти утворюються інклюзивні групи, відповідно до Порядку  організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України  від 10 квітня 2019 року №530 (зі змінами).
2.3. За  бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, у закладі дошкільної освіти може встановлюватися гнучкий режим роботи, який передбачає організацію різнотривалого перебування дітей; можуть функціонувати чергові групи в ранкові, вечірні години.
2.4. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).
2.5. Наповнюваність груп у закладі дошкільної освіти здійснюється згідно з вимогами  чинного законодавства України та становить:
для дітей віком від року до трьох років – до 15 осіб;
для дітей віком від трьох до шести (семи) років – до 20 осіб;
в оздоровчий період – до 15 осіб;
в інклюзивних групах -  до 15 осіб (не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами).
Засновник може встановлювати граничну чисельність вихованців у групі меншу, ніж визначено нормативами наповнюваності груп дітьми у закладі дошкільної освіти.
2.6. Зараховуються до закладу дошкільної освіти діти відповідно до списків, сформованих загальною електронною реєстрацією. Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до закладу освіти для здобуття дошкільної освіти визначається Порядком зарахування ,відрахування та переведення вихованців до закладів дошкільної освіти, що перебувають у комунальній власності Бродівської міської територіальної громади, затвердженим  рішенням Бродівської міської ради  від 18.08.2021 №389.
2.7 Для  зарахування  дитини  у  заклад дошкільної  освіти необхідно подають:
заяву одного з батьків або особи, яка їх замінюють;
копію свідоцтво про народження дитини;
медичну довідку, видану відповідно статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти.
2.8.  За  дитиною  зберігається  місце  у закладі дошкільної освіти у літній період та у таких випадках освіт:
у разі хвороби вихованця, його  санаторного  лікування, реабілітації;
у разі карантину в закладі дошкільної освіти;
на  час відпустки одного з батьків або іншого законного представника дитини.
2.9. Відрахування   дітей   із   закладу дошкільної освіти може відбуватися з таких причин:
за заявою одного з  батьків або іншого законного представника дитини, що подав заяву про зарахування (крім випадків, коли рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків)за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють;
на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість  її  подальшого  перебування в закладі освіти цього типу. Медичний висновок щодо наявності протипоказань для подальшого перебування дитини  у закладі освіти повинен містити рекомендації щодо  форми здобуття дошкільної освіти;
у разі  досягнення вихованцем станом на 1 вересня  повних семи  років (для дітей з особливими  освітніми потребами- повних восьми  років), що  передбачає його відрахування до 31 серпня  поточного року;
у разі переведення вихованця до іншого закладу дошкільної освіти;
у разі невідвідування дитиною закладу  протягом  двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин. 
2.10. Директор   закладу дошкільної  освіти письмово  повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш  як за 10 календарних днів.
2.11. Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу дошкільної освіти.

III. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
3.1. Режим роботи закладу дошкільної освіти, тривалість перебування у ньому дітей встановлюється відповідно до законодавства України, регулюється Правилами внутрішнього трудового розпорядку.
3.2.Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним  робочим тижнем, протягом 10 годин 30 хвилин.
Вихідні дні – субота, неділя. Святкові та неробочі дні, скорочені дні встановлюються  згідно з загальнодержавними рекомендаціями та рішеннями Засновника.
3.3.Щоденний графік роботи закладу дошкільної освіти:
початок роботи  закладу о 7:45;
закінчення роботи закладу о 18:15.

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
4.1. Відповідно до законів України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та «Про освіту» мова навчання у закладі дошкільної освіти – державна.
       4.2. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. Літній період починається 1 червня і закінчується 31 серпня.
4.3. У закладі дошкільної освіти освітній процес включає розвиток, виховання, навчання його вихованців і відбувається відповідно до освітньої програми. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти. Зміна змісту і обсягу Базового компоненту дошкільної освіти не допускається.
4.4. Заклад дошкільної освіти для формування освітньої програми закладу може використовувати освітні програми, рекомендовані Міністерством освіти і науки України. Рішення про обрання та використання освітньої програми закладом дошкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти та затверджується його директором.
4.5. З метою своєчасного виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців заклад дошкільної освіти може організовувати освітній процес за одним чи кількома пріоритетними напрямами (художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо).
4.6. Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти МОН, за погодженням з МОЗ.
4.7. Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) складається індивідуальна програма розвитку, що розробляється командою психолого-педагогічного супроводу.
4.8. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти.
4.9. На основі освітньої програми педагогічна рада закладу дошкільної освіти визначає план роботи на навчальний рік та літній період, що конкретизує організацію освітнього процесу. План роботи закладу дошкільної освіти затверджується його директором.
4.10. Заклад дошкільної освіти самостійно визначає форми організації освітнього процесу.
4.11. Надання додаткових освітніх послуг, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, запроваджується лише за згодою одного з батьків або іншого законного представника дитини. Додаткові освітні послуги надаються за рахунок коштів батьків або інших законних представників дитини, фізичних та юридичних осіб на основі угоди, укладеної між одним із батьків або іншим законним представником дитини та закладом дошкільної освіти в межах гранично допустимого навантаження дитини.

V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
5.1. Учасниками  освітнього процесу  у закладі дошкільної освіти є:
діти раннього та дошкільного віку;
педагогічні працівники: директор, вихователь-методист, вихователі, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, музичні керівники, інструктори з фізкультури, керівники гуртків, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;
помічники вихователів;
медичні працівники;
батьки або особи, які їх замінюють;
асистенти дітей з особливими освітніми потребами;
фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
5.2. Педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.
5.3. Права та обов'язки педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти визначаються Законами України «Про освіту» та «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами. 
5.4. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти мають право на:
академічну свободу;
вільний  вибір  педагогічно  доцільних  форм,  методів  і засобів розвитку, виховання та навчання, що відповідають освітній програмі;
запровадження  в практику роботи з дітьми кращих досягнень педагогів власного закладу дошкільної освіти, району, міста, області, держави, зарубіжних досягнень;
участь у роботі органів самоврядування закладу дошкільної освіти;
підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
внесення пропозицій щодо поліпшення роботи закладу дошкільної освіти;
соціальне  та  матеріальне  забезпечення  відповідно  до законодавства;
участь у роботі колегіальних органів управління закладу дошкільної освіти;
безпечні і нешкідливі умови праці;
участь у  професійних  спілках,  інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
захист професійної честі та власної гідності;
педагогічну ініціативу, розроблення та впровадження авторських освітніх програм, проєктів, методик, технологій;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому просторі;
справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
інші права, що не суперечать законодавству України.
5.5. Педагогічні працівники зобов'язані:
постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;
проходити атестацію у порядку, визначеному чинним законодавством України;
забезпечувати умови для засвоєння дітьми освітніх програм на рівні обов'язкових вимог щодо змісту, рівня та обсягу освіти, сприяти розвитку здібностей дітей;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості, інших чеснот;
виховувати у дітей повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного та природного середовища країни;
додержувати педагогічної етики, моралі, поважати гідність дитини та її батьків;
забезпечувати емоційний комфорт та захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного або психічного насильства;
брати  участь  у  роботі  педагогічної ради та інших методичних  заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;
виконувати накази та розпорядження керівництва;
дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;
берегти майно закладу освіти: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;
постійно підвищувати свій професійний та загальнокультурний рівні, педагогічну майстерність;
виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею результатів розвитку, виховання та навчання;
сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
виховувати повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього природного середовища;
виконувати цей Статут, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору, законодавства з питань охорони життєдіяльності дітей та охорони праці, вимог санітарного законодавства України та інших нормативно-правових актів, які регулюють діяльність закладу дошкільної освіти.
5.6. Педагогічні та інші працівники закладу дошкільної освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичного і психічного здоров’я вихованців згідно із законом.
5.7. Форми морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу визначаються законами України «Про освіту» та «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами.
5.8. Права, обов’язки та соціальні гарантії інших працівників закладу дошкільної освіти регулюються трудовим законодавством та трудовими договорами.
5.9. Працівники закладу дошкільної освіти відповідно до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»  проходять періодичні безоплатні медичні огляди.
 5.10. Права і обов’язки дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, охороняються конвенцією ООН «Про права дитини», чинним законодавством.
5.11. Кожна дитина, що виховується в закладі дошкільної освіти, має гарантоване державою право на :
безоплатну дошкільну освіту в закладі дошкільної освіти;
безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;
безоплатне медичне обслуговування;
захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
здоровий спосіб життя;
діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладу дошкільної освіти.
5.12. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу дошкільної освіти;
звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;
заслуховувати звіти директора, спеціалістів та групових вихователів про роботу закладу освіти;
завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
отримувати інформацію про діяльність закладу дошкільної  освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі дошкільної освіти та його освітньої діяльності;
брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;
отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її
здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;
бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини.
5.13. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:
виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;
постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;
поважати гідність дитини, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
дотримуватись установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, умов договорів про спільну діяльність між закладом дошкільної освіти та батьками; та про надання освітніх послуг (за наявності);
своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі освіти у встановленому порядку;
своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість
відсутності або хвороби дитини;
слідкувати за станом здоров’я дитини;
забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;
підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладу освіти з питань виховання і навчання дітей раннього і передшкільного віку;
виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;
виконувати інші обов’язки, що передбачені законодавством України.
5.14. Інші права та обов’язки батьків і осіб, які їх замінюють, визначаються законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».
5.15. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти у партнерстві з батьками або іншими законними представниками дитини забезпечують єдність навчання, виховання і розвитку вихованців у рамках освітнього процесу, створюють безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких проявів насильства та булінгу (цькування).
5.16. Учасники освітнього процесу взаємодіють на основі поваги один до одного, дотримання Правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти та цього Статуту.
5.17. Залучення вихованців під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з виконанням освітньої програми, забороняється.
5.18. Трудові відносини у закладі дошкільної освіти регулюються законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.
5.19. Атестація педагогічних працівників є обов’язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
5.20. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу дошкільної освіти– час, призначений для здійснення освітнього процесу. Педагогічне навантаження педагогічного працівника на тиждень, що відповідає тарифній ставці, становить:
директора – 40 годин;
вихователя – методиста – 36 годин;
вихователя групи загального типу – 30 годин;
вихователя інклюзивної групи– 25 годин;
практичного психолога – 40 годин;
соціального педагога – 40 годин;
        асистента вихователя – 36 годин;
музичного керівника – 24 години;
вчителя – логопеда – 20 годин;
       вчителя – дефектолога – 20 годин;
        інструктора з фізкультури –36 годин;
 керівника гуртка – 18 годин.
5.21. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу дошкільної освіти менше тарифної ставки, встановлюється лише за його письмовою згодою у порядку, передбаченому законодавством України.
5.22. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу  та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюються згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.
5.23. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу дошкільної освіти директором.
5.24. Працівники закладу дошкільної освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно з чинним законодавством.
5.25. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти підлягають обов’язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України. 
5.26. У між атестаційний період відповідно до ст. 59 п.2 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підвищують власну кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, 
стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).
5.27. За успіхи у роботі працівникам  встановлюється  матеріальне та моральне заохочення, відповідно до чинного законодавства.
5.28. Педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти (також  обслуговуючому персоналу за наявності коштів у місцевому бюджеті) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.
5.29. Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації, не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ
6.1. Заклад дошкільної освіти забезпечує збалансоване харчування дітей необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених МОЗ спільно з МОН за погодженням з Мінфіном.
6.2.Харчування дітей у закладі дошкільної освіти та його кратність залежить від режиму роботи закладу та тривалості перебування в ньому дітей.
6.3.У закладі дошкільної освіти встановлено триразове  харчування дітей.
6.4.Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та керівника закладу   дошкільної  освіти.
6.5. Порядок встановлення плати за харчування дитини визначається Кабінетом Міністрів України. Батьки або особи, що їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у закладі в розмірі, визначеним Засновником. Пільгові умови оплати харчування дітей надаються за рішенням Бродівської міської ради за рахунок коштів бюджету Бродівської міської територіальної громади згідно з чинним законодавством.

VIІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
7.1.  У закладі дошкільної освіти діти забезпечуються постійним медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату  закладу дошкільної освіти. 
7.2. Медичне обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти передбачає надання невідкладної медичної допомоги на догоспітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації (у разі показань) та інформування про це батьків або осіб, що їх замінюють. Медичний персонал здійснює лікувально- профілактичні заходи, контроль за станом  здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією  фізичного виховання, загартовування, дотримання  санітарних норм, режимом  та якістю харчування. Контролює проходження  медичного огляду працівниками  дошкільного закладу. До основних обов’язків медичних працівників закладу дошкільної освіти належать:
моніторинг стану здоров’я , фізичного та нервово- психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної допомоги;
контроль за організацією фізичного виховання, загартуванням;
контроль за дотриманням санітарно- гігієнічних  норм  та правил;
здійснення контролю  за організацією харчування;
медичний  контроль  за виконанням санітарно- гігієнічного та протиепідемічного режимів;
проведення  санітарно – просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх  замінюють, та працівників закладу дошкільної освіти.
 7.3. Заклад дошкільної освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

VIІІ. УПРАВЛІННЯ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
8.1.Управління закладом дошкільної освіти здійснюють:   
Засновник;
орган управління освітою;
директор закладу;
педагогічна рада закладу;
загальні збори трудового колективу.
8.2. Засновник закладу дошкільної освіти:
затверджує Статут закладу дошкільної освіти;
приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти;
       реалізує інші права, які законодавством віднесені до виключної компетенції засновника.
8.3. Орган управління освітою:
здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу дошкільної освіти, визначає форми контролю за діяльністю керівника закладу дошкільної освіти;
здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти та вживає заходів  для надання соціальних та психолого-педагогічних  послуг  здобувачам освіти;
забезпечує створення у закладі дошкільної освіти  інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
затверджує  кошторис закладу дошкільної освіти у порядку, визначеному чинним законодавством;
затверджує штатний розпис  закладу дошкільної освіти  у порядку, визначеному чинним законодавством;
здійснює контроль за використанням публічних коштів  та іншою фінансово-господарською діяльністю закладу дошкільної освіти;
затверджує стратегію розвитку закладу дошкільної освіти;
реалізує інші права, передбачені законодавством та цим Статутом.
8.4. Безпосереднє керівництво закладу дошкільної освіти здійснює його директор, якого призначає і звільняє з посади Бродівський міський голова (за погодженням з органом управління освітою) у відповідності до вимог чинного законодавства.
8.5. Директор закладу дошкільної освіти має право:
діяти від імені закладу дошкільної освіти без довіреності та представляти заклад дошкільної освіти  у відносинах з іншими особами;
підпису на документах з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу дошкільної освіти;
приймати рішення щодо діяльності закладу дошкільної освіти в межах повноважень, визначених законодавством;
приймати на роботу, переводити та звільняти з роботи працівників закладу дошкільної освіти, визначати їх посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
видавати у межах своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
укладати договори з фізичними та/або юридичними особами в межах власних повноважень;
ініціювати проведення зовнішнього моніторингу якості освіти та якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти, позапланового інституційного аудиту та/або громадської акредитації закладу.
8.6. Директор закладу дошкільної освіти зобов’язаний:
виконувати закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та інші акти законодавства, що врегульовують діяльність закладу дошкільної освіти, учасників освітнього процесу, а також забезпечувати їх виконання працівниками закладу;
розробляти Статут, зміни і доповнення до нього та подавати їх на затвердження Засновнику або уповноваженого ним органу;
створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, у тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників;
планувати та організовувати діяльність, у тому числі освітній процес закладу дошкільної освіти;
розробляти кошторис та подавати його на затвердження Органу управління освітою;
провадити фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти в межах затвердженого кошторису;
забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу дошкільної освіти;
затверджувати освітню програму (освітні програми) закладу дошкільної освіти;
затверджувати план роботи на навчальний рік та літній період, правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки (інструкції) та графіки роботи працівників, річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників, рішення щодо відзначення та морального заохочення працівників та інших учасників освітнього процесу;
затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості
освіти в закладі дошкільної освіти, забезпечувати її створення та
функціонування;
контролювати виконання освітніх програм у закладі дошкільної освіти;
здійснювати зарахування дітей, переведення, відрахування вихованців відповідно до вимог законодавства та в порядку, визначеному Засновником;
створювати необхідні умови для атестації педагогічних працівників закладу дошкільної освіти;
сприяти підвищенню кваліфікації та сертифікації педагогічних працівників;
сприяти здійсненню громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу дошкільної освіти;
сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування;
створювати умови у закладі дошкільної освіти для реалізації засад здорового способу життя серед учасників освітнього процесу;
створювати у закладі дошкільної освіти безпечне освітнє середовище;
організувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню вихованців;
створювати необхідні умови для здобуття дошкільної освіти особами з особливими освітніми потребами;
забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу дошкільної освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та «Про відкритість використання публічних коштів»;
забезпечувати дотримання ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти;
забезпечувати дотримання законодавства про працю, вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, державних санітарних норм та правил тощо;
організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
створювати умови для проведення в закладі дошкільної освіти заходів державного нагляду (контролю);
звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу дошкільної освіти;
виконувати інші обов’язки, покладені на нього законом та цим Статутом.
8.7. Колегіальним постійно діючим органом управління закладом дошкільної освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються  Законом України «Про дошкільну освіту», Положенням про заклад дошкільної освіти,   Статутом цього закладу дошкільної освіти.
8.8. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
8.9. На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.
8.10. Головою педагогічної ради закладу дошкільної освіти є його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.
8.11. Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:
схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти;
визначає план роботи закладу дошкільної освіти та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу дошкільної освіти  та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу дошкільної освіти та проведення громадської акредитації закладу дошкільної освіти;
розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу дошкільної освіти до її повноважень.
8.12. Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.
8.13. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:
органи самоврядування працівників закладу освіти;
органи батьківського самоврядування;
інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
8.14. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу дошкільної освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу дошкільної освіти.
8.15. Загальні збори (конференція) заслуховують звіти директора закладу дошкільної освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.
8.16. Органом батьківського самоврядування в  закладі дошкільної освіти є батьківський комітет. Очолює батьківський комітет голова, який обирається членами комітету.
8.17. Батьківський комітет допомагає закладу дошкільної освіти:
у забезпеченні постійного та систематичного взаємозв’язку батьків і педагогічного колективу закладу дошкільної освіти, а також надання допомоги батькам та педагогічному колективу щодо реалізації завдань дошкільної освіти;
у створенні умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей;
в організації педагогічної пропаганди серед батьків та населення, в організації загальних батьківських зборів та конференцій;
у залученні батьківської громадськості до організації дозвілля та оздоровлення дітей;
в організації роботи з поширення психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх відповідальності за розвиток і виховання дітей, обмін позитивним досвідом родинного виховання;
у вирішенні питань розвитку матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти та його благоустрою;
у сприянні соціально-правовому захисту учасників освітнього процесу.
8.18.  У закладі дошкільної освіти може створюватись і діяти піклувальна рада,  орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, закладів освіти, окремих громадян з метою залучення громадськості до розв’язання проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу дошкільної освіти. Піклувальна рада (у складі 7-15 осіб) створюється за рішенням загальних зборів (конференції). Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) закладу дошкільної освіти і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік.
8.19. Основними завданнями піклувальної ради є:
співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами спрямована на поліпшення умов утримання дітей у закладі дошкільної освіти;
сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази закладу дошкільної освіти;
сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу дошкільної освіти;
сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників освітнього процесу;
організація дозвілля та оздоровлення дітей і працівників закладу дошкільної освіти;
стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та закладу  дошкільної  освіти ;
сприяння соціально-правовому захисту учасників освітнього процесу.

 ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
9.1. Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту».
9.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів Засновника та інших джерел, не заборонених законодавством.
9.3. Джерелами фінансування закладу дошкільної освіти можуть бути кошти:
Засновника;
батьків або осіб, які їх замінюють;
добровільні пожертвування та цільові внески фізичних і юридичних осіб;
плата за надання освітніх  послуг  відповідно до укладених договорів;
інші кошти, не заборонені законодавством.
9.4. Заклад дошкільної освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу дошкільної освіти має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
9.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі дошкільної освіти визначається директором закладу відповідно до законодавства. 
9.6. Статистична звітність про діяльність закладу дошкільної освіти  здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
9.7. Матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання та інше. Майно закладу дошкільної освіти перебуває у комунальній власності Бродівської міської територіальної громади в особі Бродівської міської ради. Перебуває на балансі  та в оперативному управлінні закладу дошкільної освіти. Заклад дошкільної освіти  розпоряджається майном, що перебуває на балансі у межах  визначених законодавством та рішенням  Засновника.
9.8. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами.
9.9. Майно не підлягає приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
9.10. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти, у тому числі забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування, фінансуються за рахунок коштів Засновника та інших джерел, не заборонених законодавством.
9.11. Заклад дошкільної освіти несе відповідальність за збереження та ефективне використання комунального майна.
9.12. Заклад дошкільної освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами  і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
9.13. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу дошкільної освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу дошкільної освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
9.14.  Списання майна  здійснюється  у відповідності до законодавства, рішень Бродівської міської ради та її виконавчих органів.
9.15.Заклад дошкільної освіти не має права  без згоди Власника передавати майно в будь- який спосіб юридичним та фізичним особам, відчужувати, передавати в заставу майно.
9.16. Доходи неприбуткового закладу дошкільної освіти не підлягають розподілу серед працівників (крім їх праці, нарахування єдиного соціального внеску). Доходи неприбуткового закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу дошкільної освіти для реалізації завдань та напрямів діяльності, що визначені цим Статутом. 
9.17. Фінансово-господарська діяльність дошкільного навчального закладу провадиться на основі кошторису, який складається і затверджується відповідно до законодавства.
9.18.Заклад дошкільної освіти за погодженням із Засновником (власником) може придбати  і  орендувати необхідне обладнання та інше майно; отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб; здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для провадження освітньої діяльності згідно із законодавством.
9.19.Підприємства,заклади, організації та окремі  громадяни, які  надають  постійну  фінансову допомогу закладу дошкільної освіти, мають право  контролю за використанням виділених коштів у кожному конкретному випадку.

X. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
10.1. Державний нагляд (контроль) у сфері дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту».
10.2. Комплексною  зовнішньою перевіркою та оцінюванням освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток, є інституційний аудит. 
Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу дошкільної  освіти та вироблення рекомендацій щодо:
підвищення якості освітньої діяльності закладу дошкільної  освіти та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства, зокрема, з ліцензійними умовами.
10.3. Інституційний аудит проводиться  центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти у плановому порядку, якщо це передбачено спеціальним законом.
10.4. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності.
10.5. Контроль за діяльністю закладу дошкільної освіти здійснюється Засновником та Органом управління освітою відповідно до законодавства.

ХІ. ПОРЯДОК ЛІКВІДАЦІЇ, РЕОРГАНІЗАЦІЇ І ПРИПИНЕННЯ
ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
11.1. Припинення діяльності закладу дошкільної освіти здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
11.2. Реорганізація закладу дошкільної освіти здійснюється за рішенням Засновника.
11.3. Ліквідація закладу дошкільної освіти здійснюється за рішенням Засновника, суду та в інших випадках, передбачених законодавством.
11.4. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу дошкільної освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.
11.5. Ліквідація закладу дошкільної освіти проводиться призначеною Засновником ліквідаційною комісією (ліквідатором). З моменту призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора) до неї переходять повноваження щодо управління справами закладу дошкільної освіти. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) оцінює майно закладу дошкільної освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів, розраховується з ними, вживає заходи щодо сплати боргів третіми особами, складає ліквідаційний баланс і подає Засновнику або до суду.
11.6. При ліквідації закладу дошкільної освіти питання про використання майна і коштів закладу дошкільної освіти вирішується у порядку, встановленому чинним законодавством України.
11.7. Ліквідація закладу дошкільної освіти вважається завершеною, а заклад припиняє свою діяльність з моменту внесення до державного реєстру відповідного запису про припинення його діяльності.
11.8. У випадку реорганізації або ліквідації закладу дошкільної освіти працівникам, які звільняються або переводяться, гарантовано збереження їх прав та інтересів згідно із законодавством про працю України.

ХІІ. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
12.1. Заклад дошкільної освіти формує  відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.
12.2. Заклад дошкільної освіти, що має ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язаний  забезпечувати на своїх веб-сайтах  відкритий доступ до такої інформації та документів:
Статуту закладу дошкільної освіти;
ліцензії на провадження освітньої діяльності;
сертифікатів про акредитацію освітніх програм;
структури та органи управління закладу освіти;
кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником;
ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі  дошкільної освіти;
мову освітнього процесу;
наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
матеріально-технічне забезпечення закладу дошкільної освіти (згідно з ліцензійними умовами);
результати моніторингу якості освіти;
річного звіту про діяльність закладу  дошкільної освіти;
правила прийому до закладу дошкільної освіти;
умови доступності закладу дошкільної освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
переліку додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі дошкільної освіти;
порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі дошкільної освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);
іншої інформації, що оприлюднюється за рішенням закладу дошкільної  освіти або на вимогу законодавства.
12.3. Заклад дошкільної освіти та   його  засновник, в разі отримання публічних коштів, зобов’язані оприлюднювати на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
12.4. Інформація та документи, передбачені частинами другою і третьою                  статті 30  Закону  України «Про   освіту», якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом.
12.5. Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення закладами дошкільної освіти, може визначатися спеціальними законами.

ХІІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
13.1. Заклад дошкільної освіти  може здійснювати міжнародне    співробітництво відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
13.2. Міжнародне співробітництво спрямовувати на розбудову закладу  дошкільної  освіти, зміцнення науково-методичної, матеріально-технічної бази.

XIV. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
14.1. Цей Статут набуває чинності після його затвердження  та    реєстрації в уповноважених для цього органах.
14.2. Уразі виникнення  потреби до  цього Статуту   можуть  вноситися  зміни і  доповнення.  Зміни  до  Статуту розробляються  директором  закладу  дошкільної  освіти та  затверджуються рішенням засновника. 
14.3. Зміни та доповнення, що вносяться до Статуту, підлягають державній реєстрації.
__________________________