ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 5

БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
 
серпня 2023 року                                   Броди                                 №
 
Про  перепрофілювання (зміну типу) та
перейменування Шнирівського закладу
загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
імені Петра Федуна («Полтава»)
Бродівської міської ради Львівської області
 
 
Відповідно до пункту 30 статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  статті 32 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, абзацу третього частини третьої статті 66 Закону України “Про освіту”, з метою упорядкування мережі та приведення типів закладів загальної середньої освіти громади до вимог законодавства, на виконання Програми трансформації мережі закладів освіти Бродівської міської ради на 2023-2027 роки, затвердженої  рішення Бродівської міської ради Львівської області  від   6 травня 2023 року             № 1081, враховуючи висновок постійної депутатської комісії з гуманітарних питань, Бродівська міська  рада
 
ВИРІШУЄ:
 
1. Перепрофілювати (змінити тип) Шнирівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Петра Федуна («Полтава») Бродівської міської ради Львівської області (80620, Львівська область, село  Шнирів,  вулиця Шкільна,29, код ЄДРПОУ 22354247)  у гімназію  з 01 вересня 2023 року.
2. Перейменувати Шнирівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Петра Федуна («Полтава») Бродівської міської ради Львівської області  на Шнирівську гімназію імені Петра Федуна («Полтава»)  Бродівської міської ради Львівської області. 
3. Внести зміни до Статуту Шнирівської гімназії імені Петра Федуна («Полтава»)  Бродівської міської ради Львівської області, виклавши в новій редакції, що додається.
4. Директору Шнирівської гімназії імені Петра Федуна («Полтава»)  Бродівської міської ради Львівської області   подати державному реєстратору документи для проведення реєстрації Статуту Шнирівської гімназії імені Петра Федуна («Полтава») Бродівської міської ради Львівської області.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на  постійну депутатську комісію з гуманітарних питань.
 
Міський голова                                                                               Анатолій БЕЛЕЙ     
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської ради
Львівської області
серпня 2023 року №
 
 
С Т А Т У Т
Шнирівської гімназії імені Петра Федуна («Полтава»)
Бродівської міської ради Львівської області
Код ЄДРПОУ 22354247
(нова редакція)


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2023
 
    

I.Загальні положення
1.1.Шнирівська гімназія імені Петра Федуна («Полтава») Бродівської міської ради  Львівської області (код ЄДРПОУ 22354247)  (далі – Заклад), юридична особа, основним видом якої є освітня діяльність, що проводиться на певному рівні (рівнях) базової середньої освіти.
Засновником Шнирівської гімназії імені Петра Федуна («Полтава») Бродівської міської ради  Львівської області є Бродівська міська територіальна громада в особі Бродівської міської ради (далі – Засновник).
Уповноваженим органом управління Засновника є відділ освіти Бродівської міської ради Львівської області (надалі – відділ освіти).
1.2. Повна назва: Шнирівська гімназія імені Петра Федуна («Полтава») Бродівської міської ради  Львівської області;
Скорочена назва: Шнирівська гімназія.
1.3. Юридична адреса Закладу: 80620, Львівська  область, Золочівський район, село Шнирів,вулиця Шкільна, будинок 29.
1.4. Заклад є юридичною особою, має відокремлений кошторис, печатку, штампи, ідентифікаційний код. Має право відкривати рахунки в органах Державного казначейства України.
1.5. Заклад забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу та спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття  початкової та базової середньої освіти.
1.6. Перший рівень повної загальної середньої освіти  забезпечує підготовку учнів згідно вимог, визначених державним стандартом початкової освіти. Другий рівень повної загальної середньої освіти забезпечує підготовку учнів згідно з вимогами Державного стандарту базової загальної середньої освіти.
Заклад може створювати у своєму складі класи, класи-комплекти та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Базова середня освіти  в Закладі здобувається за очною (денною) формою. Також освіта  в Закладі може здобуватися за дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу.
Заклад здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і в зворотному напрямку.
Зміни до Статуту розробляються директором Закладу та затверджуються Засновником.
  1. Метою Закладу є:
забезпечення всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; формування в учнів компетентностей, визначених Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та державними стандартами.
1.8. Головними завданнями початкової освіти та базової загальної середньої освіти є:
виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами;
виконання вимог Державних стандартів початкової освіти та базової загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;
виховання у здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
забезпечення реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів і націй;
виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;
забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;
реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;
створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами.
1.9. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», указами і розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими підзаконними нормативно-правовими актами, рішеннями Бродівської міської ради та її виконавчого комітету, відділу освіти та цим Статутом.
1.10. Заклад самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.
1.11. Заклад несе відповідальність перед здобувачами освіти, територіальною громадою, суспільством і державою за:
безпечні умови освітньої діяльності;
дотримання Державних стандартів освіти;
дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
дотримання фінансової дисципліни;
прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.
1.12.Автономія Закладу визначається його правом:
брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;
самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
самостійно формувати освітню програму;
на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;
спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу згідно з чинним законодавством України;
на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;
 отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;
залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження згідно з чинним законодавством України;
розвивати власну матеріально-технічну базу;
впроваджувати експериментальні програми;
самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;
відповідного до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;
встановлювати власну символіку та атрибути;
користуватись пільгами, передбаченими державою;
брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
1.13.Заклад зобов’язаний:
реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;
задовільняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті початкової та базової загальної середньої освіти;
за потреби створювати інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
забезпечувати єдність навчання та виховання;
створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;
проходити плановий інституційний аудит у терміни згідно з чинним законодавством;
забезпечувати відповідність рівнів загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;
додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;
забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;
здійснювати інші повноваження, делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.
1.14.У Закладі можуть створюватись та функціонувати:
методичні об’єднання педагогічних працівників;
спортивні секції, методична рада закладу, творчі групи;
психологічна служба;
інші підрозділи у разі потреби або якщо це передбачено чинним законодавство.
1.15.Медичне обслуговування здобувачів освіти у Закладі здійснюється згідно  чинного законодавства.
1.16.Заклад створює внутрішню систему забезпечення якості освіти відповідно із методичними рекомендаціями, розробленими центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
1.17.Взаємовідносини Закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
 
ІІ. Організація освітнього процесу
2.1 Заклад проводить свою діяльність на І та ІІ рівнях загальної середньої освіти та забезпечує її відповідність Державним стандартам початкової  та базової освіти, єдність навчання і виховання.
 
2.2. Заклад планує свою роботу самостійно, відповідно до стратегії розвитку та річного плану. Плани роботи затверджуються педагогічною радою Закладу.
2.3.Освітній процес у Закладі здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених згідно із порядком, визначеним Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
2.4. Освітня програма схвалюється педагогічною радою Закладу та затверджується директором. На основі освітньої програми Заклад складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
2.5.Заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України (далі - МОН України), і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
2.6. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
2.7.Класи у Закладі формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування у Заклад.
Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) не може становити менше 5 учнів.
У разі, якщо кількість учнів не дозволяє утворити клас, учні можуть продовжити навчання в цьому Закладі за однією з інших форм здобуття повної загальної середньої освіти або в іншому Закладі із забезпеченням територіальної доступності.
Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.
2.8.Заклад  здійснює освітній процес за такими формами навчання:
інституційна (денна (очна)),
заочна (дистанційна, мережева),
індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).
Індивідуальне навчання в Закладі організовується відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
2.9. Заклад створює умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
2.10. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному законодавством.
2.11. Заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
2.12. Заклад може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть навчатися в одному з’єднаному класі (класі-комплекті) або в різних класах.   Освітній процес може організовуватися одним чи кількома вчителями або в будь-якій іншій формі, яка є найбільш зручною та доцільною для забезпечення здобуття дітьми початкової освіти відповідно до державного стандарту початкової освіти.
Гранична наповнюваність таких класів-комплектів становить не менше п’яти та не більше дванадцяти осіб.
2.13.Зарахування здобувачів освіти до Закладу для здобуття початкової освіти здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані в Заклад за наявністю вільних місць у відповідному класі.
Зарахування здобувачів освіти в Заклад проводиться за наказом директора  Закладу.
Для зарахування здобувачів освіти в Заклад батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), в заклад освіти ІІ ступеня – документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються як правило діти з 6 (шести) років.
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.
2.14.Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються в Заклад відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.
2.15.Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється згідно із порядком, встановленим МОН України.
2.16.У разі переходу здобувача освіти до іншого Закладу батьки або особи, що їх замінюють, подають в Заклад заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.
2.17.У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, які їх замінюють, подають до Закладу заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).
2.18. Навчальний рік у Закладі розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року, якщо інше не встановлено законодавством.
2.19. Навчальний рік в Закладі за структурою включає І, ІІ семестри. Тривалість навчального тижня – 5 днів, в окремих випадках заклад освіти може працювати за шестиденним робочим тижнем. Тривалість занять, відпочинку між ними встановлюються у межах часу, передбаченого освітньою програмою. Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.
2.20. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.
2.21. Тривалість уроків у Закладі о становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2- 4-х класах - 40 хвилин, у 5-9-х – 45 хвилин. Заклад може обрати інші, крім уроку форми організації освітнього процесу.
Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із відділом  освіти та територіальними установами Держпродспоживслужби України.
2.22.Розклад уроків складається відповідно до навчального плану освітньої програми  Закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог та затверджується директором Закладу.
2.23.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.
2.24.Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у Закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.25.Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
2.26.Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи Закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.27.Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти Закладу визначаються МОН України. 
2.28.Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.29. У 1-2  класах дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. У 3-4 класах здійснюється формувальне оцінювання. У наступних класах  оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів
2.30. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає МОН.
В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації згідно із порядком, встановленим МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.
2.31.Здобувачі початкової освіти, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями інклюзивно-ресурсного центру. За висновками центру такі здобувачі освіти можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.32.Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.33.Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють класним керівником.
2.34.За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ: табель, свідоцтво про початкову освіту, свідоцтво про базову загальну середню освіту. Зразки документів про базову загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
2.35.Випускникам закладу освіти ІІ рівня, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.
Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
2.36.Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні можуть нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні.
2.37.Свідоцтва про базову загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються в книгах обліку та видачі зазначених документів.
2.38.Виховання здобувачів освіти у Закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.40.Заклад відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.
Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність Закладу.
У Закладі забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань.
Керівництву Закладу, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого врядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.
Керівництву Закладу, органам державної влади та органам місцевого врядування, їх посадовим особам забороняється залучати працівників закладів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями).
Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).
2.40.Дисципліна в Закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
 
ІІІ. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
3.1. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у Закладі і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту» та спрямовуватися на формування:
відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;
патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;
усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;
громадянської культури та культури демократії;
культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;
культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.
3.2. Виховання учнів у Закладі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
3.3. Цілі виховного процесу в Закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
                
ІV.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
4.1.Учасниками освітнього процесу в Закладі є:
здобувачі освіти (учні);
педагогічні працівники;
інші працівники закладу освіти;
батьки здобувачів освіти (учнів);
асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої статті 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
4.2.Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
4.3.Здобувачі освіти (учні) мають право на:
 навчання впродовж життя та академічну мобільність;
індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
якісні освітні послуги;
справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
відзначення успіхів у своїй діяльності;
свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
безпечні та нешкідливі умови навчання;
повагу людської гідності;
захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, цькування, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів згідно з порядком, встановленим закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
 інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;
участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.
4.4. Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти в Закладах за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій  (об'єднань).
4.5.Здобувачі освіти (учні) зобов'язані:
виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).
Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі в заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
4.6.Здобувачі освіти (учні) залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
4.7.За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності.
4.8. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладі освіти.
4.9.До педагогічної діяльності у Закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
4.10.Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
4.11. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників визначається згідно із законодавством директором Закладу. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
4.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.13. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність Закладу, здійснюється лише за їх згодою.
4.14.Педагогічні працівники Закладу підлягають атестації згідно із порядком, встановленим МОН України.
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
4.15. Педагогічні працівники Закладу мають право на:
академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
педагогічну ініціативу;
розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів згідно з порядком, встановленим закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
підвищення кваліфікації згідно з порядком, визначеним Кабінтом Міністрів України, перепідготовку;
проходити сертифікацію на добровільних засадах;
вільний вибір освітніх програм, форм навчання, Закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
захист професійної честі та гідності;
індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Закладу;
отримання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла згідно з порядком, передбаченим Кабінетом Міністрів України;
безпечні і нешкідливі умови праці;
участь у громадському самоврядуванні Закладу;
участь у роботі колегіальних органів управління Закладу;
проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
проходити позачергову атестацію,  з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності;
на отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України.
4.16. Педагогічні працівники Закладу зобов'язані:
постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
дотримуватися педагогічної етики;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природнього середовища;
формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднання, нарадах, зборах;
виконувати накази і розпорядження директора Ззакладу;
вести відповідну документацію;
сприяти зростанню іміджу закладу освіти;
утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.
4.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку Закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
4.18. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку Закладу.
4.19. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:
захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
звертатися до Закладу, відділу освіти з питань освіти;
обирати Заклад, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
брати участь у громадському врядуванні Закладу, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Закладу;
завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Закладі та позапланові педагогічні, психологічні, методичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
отримувати інформацію про діяльність Закладу, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Закладі та його освітньої діяльності.
4.20. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
утверджувати настановленням і особистим прикладом повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
4.21. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, Заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
4.22. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї. Органи державної влади та органи місцевого  самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та  реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників.
4.23. Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, Закладу, за інтересами тощо).
4.24.  Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.
Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності Закладу можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора Закладу, якщо таке рішення не суперечить законодавству.
Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.
Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.
4.25. Працівники Закладу не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.
4.26. Представники громадськості мають право:
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в Заклад;
керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секцiями;
сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Закладу;
проводити консультації для педагогічних працівників;
брати участь в організації освітнього процесу.
4.27. Представники громадськості зобов'язані:
дотримуватися Статуту Закладу, виконувати накази та розпорядження директора  Закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
             V. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
5.1. Управління Закладом в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього Закладу, здійснюють:
Засновник ;
Відділ освіти;
директор Закладу;
педагогічна рада;
вищий колегіальний орган громадського самоврядування Закладу.
5.2. Органи громадського самоврядування та піклувальна рада мають право брати участь в управлінні Закладом у порядку та межах, визначених Законом України «Про освіту»,  «Про повну загальну середню освіту» та установчими документами Закладу.
5.3. Права і обов’язки Засновника щодо управління закладом визначаються Законами України «Про місцеве самоврядування»,  «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
5.4. Відділ освіти є головним розпорядником коштів та має право на здійснення управління Закладом.
5.5. Відділ освіти:
затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу у випадках та порядку, визначених законодавством;
здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу;
здійснює контроль за дотриманням цього Статуту;
забезпечує створення у закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у закладі; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища у навчальному закладі та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
здійснює матеріально-технічне забезпечення закладу, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування;
забезпечує харчування та медичне обслуговування дітей.
5.6. Засновник та відділ освіти не мають права втручатися у діяльність закладу, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законодавством та цим Статутом.
5.7. Безпосереднє керівництво Закладом здійснює його директор.
Посаду директора може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
5.8. Директор призначається на посаду розпорядженням міського голови за результатами конкурсного відбору, відповідно до Положення про порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності (Рішення сесії Бродівської міської ради №238 від 13.05.2021)
5.9. Директор:
організовує діяльність Закладу;
вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов'язки;
забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України «Про дошкільну освіту» та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
відповідає за реалізацію завдань загальної середньої освіти, що визначені Законами України «Про  освіту», «Про повну загальну середню освіту» та забезпечення відповідного рівня  освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу;
сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування навчального закладу;
сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників навчального закладу;
контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;
за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників навчального закладу;
створює умови для творчого зростання педагогічних працівників,  пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання.
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Статутом.
5.10. Засновник, відділ освіти та директор Закладу є відповідальними за дотримання вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти.
Обладнання, устаткування, технічні засоби навчання, навчально-методичні матеріали, які використовуються в освітньому процесі закладу, повинні бути безпечними для здоров’я дітей.
5.11. Колегіальним органом управління Закладу є педагогічна рада.
5.12. Педагогічна рада створюється в Закладі за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні  працівники закладу мають брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор Закладу.
5.13. Педагогічна рада Закладу:
планує роботу закладу;
схвалює освітню (освітнi) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
оцінює результативність виконання освітньої програми дошкільного підрозділу та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
затверджує заходи щодо зміцнення здоров'я дітей;
приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу, випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальнiй, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
визначає шляхи співпраці дошкільного підрозділу з сім'єю;
заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
ухвалює рішення щодо відзначення, морального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення  громадської акредитації Закладу;
Здійснює інші повноваження, визначені законодавством та цим Статутом.
5.14. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
5.15. Рішення педагогічної ради навчального закладу вводяться в дію наказами директора.
5.16. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб Закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
5.17. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
5.18. У Закладі можуть діяти:
органи самоврядування працівників Закладу (первинна профспілкова організація);
органи самоврядування учнів;
органи батьківського самоврядування (батьківські комітети);
інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
5.19. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори (конференція) колективу Закладу освіти.
5.20. Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів(конференції) колективу визначаються Статутом Закладу.
5.21. Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
працівників Закладу –  зборами трудового колективу;
учнiв – класними зборами;
 батьків і представників громадськості – класними батьківськими зборами.
5.22. Право скликати збори (конференцію) мають голова зборів, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор Закладу, Засновник.
5.23. Загальні збори (конференція):
заслуховують звіт директора;
розглядають питання освітньої, виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності Закладу;
затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу;
розглядають інші найважливіші напрями діяльності Закладу;
приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
5.24. Термін їх повноважень становить один рік. Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій.
5.25. У Закладі можуть створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада, учнівська рада, батьківський комітет, тощо.
5.26. Наглядова (піклувальна) рада Закладу створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами навчального закладу.
5.27. Наглядова (піклувальна) рада Закладу сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Закладу з органами державної влади тa місцевого самоврядування, науковою громадськістю, юридичними та фізичними особами. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів навчального закладу з правом дорадчого голосу.
5.28. До складу наглядової (піклувальної) ради Закладу не можуть входити учні та працівники цього закладу освіти.
5.29. Наглядова (піклувальна) рада має право:
брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
аналізувати та оцінювати діяльність Закладу  та його директора;
контролювати виконання кошторису та/або бюджету Закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов'язковими для розгляду директором Закладу;
вносити засновнику подання про заохочення або відкликання керівника Закладу з підстав, визначених законом;
здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами Закладу.
5.30. Для забезпечення управління освітнім процесом, організації навчальної, наукової і методичної роботи в Закладі можуть вводитись посади заступника директора з освітньо-виховної роботи, господарської роботи, практичного психолога, педагога-організатора, соціального педагога, асистент вчителя, вихователя  посадові обов'язки яких визначає і затверджує директор закладу освіти.
VІ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
6.1. Система забезпечення якості освіти  у Закладі формується відповідно до Закону України «Про освіту» з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту, та включає такі складові:
систему забезпечення якості в Закладі (внутрішня система забезпечення якості освіти);
систему зовнішнього забезпечення якості освіти.
6.2. Внутрішня система забезпечення якості освіти формується Закладом та має, зокрема, включати механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності.
6.3. Кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності, система та механізми забезпечення якої в закладі формуються у вигляді Положення про академічну доброчесність.
6.4. Директор та інші педагогічні працівники Закладу забезпечують дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї комптенції.
6.5. Порушеннями академічної доброчесності у системі загальної середньої освіти є академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, що визначені Законом України «Про освіту», а також такі форми обману, як:
надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;
використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;
проходження процедури оцінювання результатів навчання замість інших осіб;
необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.
6.6. Педагогічні працівники, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності:
 не можуть бути залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань;
не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання;
не можуть отримувати будь-які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року;
можуть бути позбавлені педагогічного звання.
6.7. Факт порушення академічної доброчесності враховується під час:
вирішення питання про притягнення педагогічного працівника до дисциплінарної відповідальності;
конкурсного відбору на посаду керівника Ззакладу.
6.8. За порушення академічної доброчесності до учня може бути застосовано такі види академічної відповідальності:
зауваження;
повторне проходження підсумкового оцінювання;
повторне проходження державної підсумкової атестації;
повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.
6.9. Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності приймає педагогічна рада Закладу за участю працівника та/або його законного представника.
6.10. Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада Закладу відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.
Рішення про позбавлення учня академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах, отриманих із порушеннями академічної доброчесності, приймає орган (посадова особа), який їх надав (присвоїв) у порядку, визначеному законодавством.
6.11. Види академічної відповідальності, що можуть бути застосовані до учнів та педагогічних працівників, повинні бути співмірними із вчиненими порушеннями. За одне порушення може бути застосовано лише один із видів академічної відповідальності.
6.12. Рішення про притягнення до академічної відповідальності може бути оскаржене у порядку, визначеному положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу освіти.
6.13. За ініціативою  директора може проводитися громадська акредитація закладу. Громадська акредитація проводиться відповідно до вимог Закону України «Про освіту» за рахунок коштів Засновника, інших джерел, не заборонених законодавством, та з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту».
6.14. Громадська акредитація здійснюється юридичними особами, акредитованими у порядку, затвердженому Міністерством освіти і науки України, з урахуванням вимог до проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти.
6.15. Успішні результати громадської акредитації закладу засвідчуються сертифікатом, що є чинним протягом п’яти років.
6.16. Заклад, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається так, що пройшов інституційний аудит у плановому порядку.
6.17. Інформація про проведення та результати громадської акредитації закладу оприлюднюється на веб-сайті Закладу та/або Засновника протягом 10 днів з дня видачі сертифіката і надсилається до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
6.18. Кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію відповідно до Закону України «Про освіту» з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту» та інших підзаконних актів України.
6.19. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника протягом п’яти років, яка оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не може бути меншою за 150 годин, з яких не менше 10 відсотків загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами.
6.20. Педагогічним працівникам відшкодовуються відповідно до законодавства витрати, пов’язані з відрядженням на підвищення кваліфікації.
6.21. На основі пропозицій педагогічних працівників педагогічна рада Закладу формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на наступний календарний рік, що визначає вид, форму, суб’єктів підвищення кваліфікації, кількість годин і строки проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками Закладу.
VII. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ
7.1. Інформаційне забезпечення учасників освітнього процесу Закладу здійснюється шляхом надання доступу до публічних освітніх, наукових та інформаційних ресурсів, у тому числі до Інтернету, надання електронних підручників та інших мультимедійних навчальних ресурсів у порядку, визначеному законодавством.
7.2. Відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про діяльність закладу формуються та оприлюднюються ним відповідно до статті 30 Закону України «Про освіту».
Заклад забезпечує на офіційному веб-сайті Закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:
Статут Закладу;
ліцензії на провадження освітньої діяльності;
сертифікати про акредитацію освітніх програм;
структура та органи управління Закладом;
освітні програми, що реалізуються в закладі, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
територія обслуговування, закріплена за Закладом;
фактична кількість осіб, які навчаються у Закладі;
мова (мови) освітнього процесу;
наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
кадровий склад Закладу згідно з ліцензійними умовами;
матеріально-технічне забезпечення Закладу (згідно з ліцензійними умовами);
результати моніторингу якості освіти;
річний звіт про діяльність Закладу;
правила прийому до Закладу;
умови доступності Закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
інша інформація, що оприлюднюється за рішенням Закладу або на вимогу законодавства.
7.3. Заклад оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
7.4. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.
 
VIIІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
8.1. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів України.
8.2. Фінансування Закладу здійснюється з місцевого бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України.
Джерелами фінансування Закладу можуть бути:
доходи від надання платних освітніх та інших послуг;
благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;
гранти;
інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.
8.3. Фінансування здобуття базової середньої освіти за рахунок коштів державного бюджету в закладі здійснюється шляхом надання освітньої субвенції та інших трансфертів з державного бюджету місцевому бюджету.
Освітня субвенція спрямовується на оплату праці педагогічних працівників з нарахуваннями.
Кошти інших трансфертів з державного бюджету місцевому бюджету на загальну середню освіту можуть спрямовуватися на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, забезпечення учнів та педагогічних працівників підручниками (посібниками), навчальним обладнанням, засобами навчання та на інші цілі, визначені законодавством.
8.4. Фінансування з державного бюджету здобуття базової середньої освіти, що має ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, здійснюється на підставі фінансового нормативу бюджетної забезпеченості на одного учня (з урахуванням відповідних коригуючих коефіцієнтів) у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Фінансовий норматив бюджетної забезпеченості на одного учня визначається за формулою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
8.5. Отримані із зазначених джерел кошти використовуються Закладом відповідно до затвердженого кошторису.
Одержання Закладом власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу його бюджетного фінансування.
8.6. Порядок організації діловодства та бухгалтерського обліку у Закладі визначається чинним законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України, Міністерства освіти і науки України. Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або централізованою бухгалтерією відділу освіти.
8.7. Заклад складає та подає в установленому чинним законодавством порядку фінансову, бюджетну та статистичну звітність.
8.8. Штатний розпис Закладу розробляється на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти та дошкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджуються директором закладу за погодженням із відділом освіти.
 
ХІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
9.1. Правові засади володіння, користування і розпорядження майном Закладу визначаються Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.
9.2. Майно Закладу, земельна ділянка є власністю Засновника та передані в постійне користування Закладу. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
9.3. Об’єкти та майно Закладу не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладом, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу.
9.4. Майно Закладу  не може бути предметом застави, стягнення, джерелом погашення боргу, щодо такого майна не можуть вчинятися будь-які дії, наслідком яких може бути припинення комунальної власності на таке майно. Заклад не може бути приватизовано або в будь-який інший спосіб передано у приватну власність.
9.5. Заклад має право набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати стороною у судовому процесі, мати у власності кошти та інше майно відповідно до законодавства.
 
X. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
10.1. Заклад, його Засновник, відділ освіти здійснюють міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до вимог Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», мають право укладати угоди про співробітницт-во, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти інших держав, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
10.2. Міжнародна академічна мобільність учнів та педагогічних працівників реалізується шляхом їх участі у програмах двостороннього та багатостороннього міжнародного обміну учнів та/або педагогічних працівників.
10.3.За учнями зберігаються їхній статус та місце навчання у закладі, за умови продовження здобуття ними повної загальної середньої освіти в Україні за однією з визначених цим Законом форм здобуття освіти (крім очної), у тому числі з оформленням індивідуального навчального плану. Такі особи зобов’язані пройти відповідно до законодавства державну підсумкову атестацію (оцінювання результатів навчання) для переведення на наступний рік навчання та/або отримання відповідного документа про освіту.
10.4. За педагогічними працівниками Закладу, які беруть участь у програмах міжнародного обміну, зберігається місце роботи у закладі без збереження заробітної плати. На час тимчасової відсутності педагогічного працівника на відповідну посаду може бути призначена інша особа за строковим трудовим договором відповідно до законодавства.
 
ХІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
11.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Закладу здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
11.2. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється Державною службою якості освіти та її територіальними органами.
11.3. Державна служба якості освіти та її територіальні органи проводять інституційний аудит Закладу відповідно до Законів України «Про освіту», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та наказу Міністерства освіти і науки України від 09 січня 2019 року № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».
11.4. Інституційний аудит Закладу проводиться один раз на 10 років. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, директора Закладу, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського врядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради Закладу у випадках, передбачених чинним законодавством.
11.5. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Закладу здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».
11.6. Ліцензування, контроль за дотриманням ліцензійних умов, видача та анулювання ліцензії Закладу на освітню діяльність здійснюються у порядку, визначеному законодавством
 
XІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ
12.1. Припинення діяльності Закладу здійснюється шляхом реорганізації (злиття, поділу, приєднання, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства.
Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Закладу приймає його Засновник.
12.2. Ліквідація або реорганізація Закладу здійснюється за рішенням його Засновника або за рішенням суду. У разі реорганізації чи ліквідації Закладу Засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
12.3. У разі припинення діяльності Закладу (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Закладу за рішенням Засновника передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду в межах комунальної власності району або зараховуються до доходу місцевого бюджету в частині грошових коштів.
12.4. У разі реорганізації Закладу вся сукупність його прав та обов’язків переходить до його правонаступників.
12.5. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Закладом. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Закладу, виявляє його кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.
12.6. Заклад є таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
         
XІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
13.1. Зміни й доповнення до цього Статуту вносяться на підставі рішення Засновника.
13.2. Зміни й доповнення до цього Статуту підлягають державній реєстрації в порядку, встановленому чинним законодавством України.
_______________________