ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 11

 
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
XXХІІ СЕСІЇ   VІІІ СКЛИКАННЯ


від   2023 р.        м. Броди № 

Про Порядок проведення консультацій з громадськістю та заінтересованими сторонами у Бродівській міській територіальній громаді


Відповідно до статей 3, 25, частини першої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи постанову Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» та з метою визначення форм проведення у Бродівській міській територіальній громаді консультацій з громадськістю та заінтересованими сторонами, а також порядку участі членів територіальної громади у формуванні та реалізації політики, віднесеної законодавством України до повноважень Бродівської міської ради, її виконавчих органів, міська рада
ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Порядок проведення консультацій з громадськістю та заінтересованими сторонами у Бродівській міській територіальній громаді, що додається. 
2. Оприлюднити це рішення на офіційному веб-сайті міської ради. 
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з  гуманітарних питань. 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської ради 
Львівської області
 травня 2023 року №

ПОРЯДОК
проведення консультацій з громадськістю та заінтересованими сторонами у Бродівській міській територіальній громаді 

Загальні положення

1. Це Порядок проведення консультацій з громадськістю та заінтересованими сторонами у Бродівській міській територіальній громаді (надалі – Порядок) визначає основні засади організації та проведення Бродівською міською радою та її виконавчими органами консультацій з громадськістю та заінтересованими сторонами з питань, віднесених до компетенції Бродівської міської ради та її виконавчих органів (далі — консультації). 
2. Консультації є однією з форм участі жителів Бродівської міської територіальної громади (далі — територіальна громада) та у місцевому самоврядуванні. 
3. Консультації проводяться з метою: 
залучення членів територіальної громади, заінтересованих сторін до вирішення та узгодження питань місцевого значення; 
надання можливості для вільного доступу членів територіальної громади, заінтересованих сторін до інформації про діяльність Бродівської міської ради та її виконавчих органів, їх посадових та службових осіб, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості їх діяльності; 
вивчення думки територіальної громади та заінтересованих сторін щодо діяльності органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб; 
визначення оптимальних та ефективних шляхів вирішення питання, формування концептуальних засад місцевої політики тощо. 
4. Консультації проводяться на засадах добровільності, інклюзивності, відкритості, прозорості, об’єктивності, доцільності, ефективності, доброчесності, свободи висловлювань, політичної неупередженості, толерантності та обов’язковості розгляду пропозицій та коментарів, поданих під час їх проведення. 
5. Консультації є відкритими. 
6. Консультації не можуть використовуватися для політичної, зокрема передвиборчої, агітації. 
7. Результати консультацій враховуються Бродівською міською радою, її виконавчими органами та їх посадовими особами під час прийняття остаточного рішення з питань консультування і в подальшій їх роботі. 
8. Під час розроблення концептуальних засад реалізації відповідного повноваження, проєкту акта органу місцевого самоврядування, стратегії розвитку громади чи вирішення питань місцевого значення ініціаторами консультацій, визначеними у пункті 8 цього Положення, проводяться консультації із заінтересованими сторонами (стейкголдерами). Консультації з заінтересованими сторонами (стейкголдерами) — консультації з фізичними, юридичними особами або представниками об’єднаних спільними інтересами суспільних груп, на яких впливатимуть рішення органів місцевого самоврядування (далі – заінтересовані сторони (стейкголдери). 
9. Консультації можуть ініціювати: 
Бродівська міська рада;
міський голова; 
виконавчий комітет Бродівської міської ради; 
староста;
громадськість: громадяни, представники інститутів громадянського суспільства (громадські об’єднання, благодійні організації, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, органи самоорганізації населення, засоби масової інформації, тощо), які зареєстровані на території Бродівської міської територіальної громади;
заінтересовані особи: юридичні особи, які мають безпосередній інтерес до питання місцевого значення, проєкту акта органу місцевого самоврядування), прагнуть впливати чи впливають на рішення Бродівської міської ради, її виконавчих органів та/або посадових осіб та/або отримують зворотний вплив (задоволення інтересу) від таких рішень. 
10.Якщо ініціатором консультацій є громадськість або заінтересовані особи, вони подають міському голові лист щодо ініціювання проведення консультацій, в якому зазначають:
предмет консультацій (питання місцевого значення, напрям політики місцевого самоврядування, проєкт акта Бродівської міської ради тощо), 
коротке обґрунтування актуальності предмета консультування, 
перелік суб’єктів ініціювання консультування та пропозиції щодо учасників таких консультацій. 
Рішення про проведення консультацій з громадськістю або заінтересованими сторонами  з їх ініціативи приймається міським головою. 
11. Міський голова може вімовити у проведенні консультацій з громадськістю якщо лист щодо ініціювання консультацій не відповідає пункту 10 цього Порядку.
12. Організаційну роботу щодо проведення консультацій здійснює відділ інформаційно-аналітичної діяльності та комунікацій з громадянами виконавчого комітету Бродівської міської ради.
Проводять консультації виконавчі органи Бродівської міської ради, структурні підрозділи виконавчого комітету Бродівської міської ради, його апарату (надалі-виконавчий орган) до повноважень яких віднесено розроблення проєкту акта міської ради або підготовка пропозицій щодо місцевої політики у відповідній сфері чи вирішення певного питання місцевого значення, стосовно яких проводяться консультації. 
Консультації з заінтересованими сторонами можуть проводити заінтересовані сторони - ініціатори таких консультацій. 
13. Інформація, пов’язана з ініціацією, плануванням, організацією та проведенням консультацій, зокрема з заінтересованими сторонами, розглядом прийнятих на них рішень, а також актів Бродівської міської ради, виконавчих органів ради та її посадових осіб, прийнятих за результатами консультацій, оприлюднюється у розділі «Новини» офіційного веб-сайту міської ради. 

Порядок організації та проведення консультацій
14. Консультації організовуються з дотриманням таких вимог: 
документи з питань, що є предметом консультацій, повинні бути стисло викладеними у доступній формі і передбачати всю інформацію, необхідну для розуміння суті питання, варіантів його вирішення, можливих ризиків щодо кожного з варіантів вирішення, необхідних ресурсів тощо; 
усі учасники консультацій повинні мати можливість висловити свою думку; 
з питань, що є предметом консультацій, проводиться відповідна інформаційно просвітницька кампанія, а канали комунікації адаптовані до потреб усіх цільових груп, заінтересованих сторін; 
учасники консультацій повинні мати достатньо часу для підготовки пропозицій, зауважень, оцінок, висновків, відповідей тощо з питань, що є предметом консультацій; 
учасники консультацій повинні отримувати відповідний зворотний зв’язок від ініціатора консультацій з питань, що є предметом консультацій. 
15. Для проведення консультацій міським головою приймається відповідне розпорядження. 
16. Ініціатор проведення консультацій готує перелік питань місцевої політики, проєкти нормативно-правових актів, що є предметом консультацій, з відповідними інформаційно-аналітичними матеріалами до них. 
17.Під час консультацій враховуються також строки і порядок оприлюднення проєктів нормативно-правових і регуляторних актів, визначених згідно з Законами України «Про доступ до публічної інформації» та «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 
18. До участі у консультаціях можуть залучатися органи державної виконавчої влади. 
19. Ініціатори консультацій під час їх проведення взаємодіють із засобами масової інформації, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали. 
20. Консультації проводяться у формі: 
публічного громадського обговорення (громадські слухання), 
електронних консультацій з громадськістю, адресних консультацій з заінтересованими сторонами та/або соціальними групами населення. 
вивчення громадської думки.
21. Предметом консультацій можуть бути будь-які питання, віднесені законодавством до компетенції Бродівської міської ради, її виконавчих органів (посадових осіб). 
В обов'язковому порядку проводяться консультації у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій щодо проєктів рішень місцевої ради з питань: 
що мають важливе значення для територіальної громади і стосуються конституційних прав, свобод, інтересів і обов'язків членів територіальної громади; що стосуються здійснення територіальною громадою повноважень місцевого самоврядування; 
надання пільг чи встановлення обмежень для суб'єктів господарювання чи інститутів громадянського суспільства; 
регуляторної політики; 
що визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання розвитку територіальної громади, у тому числі затвердження програми соціально- економічного розвитку; 
генерального планування територіальної громади, детальних планів території; 
стратегії розвитку територіальної громади та змін до неї; 
місцевого бюджету та звітів про його виконання; 
що стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища, намірів створення на території територіальної громади екологічно небезпечних об’єктів, що можуть змінити умови життя і підвищити ризик техногенних аварій, спричинити виникнення шкідливих для здоров’я мешканців факторів, або які вимагають незалежної екологічної експертизи для з'ясування їх екологічної небезпеки; надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також скасування такого дозволу; 
адміністративно-територіального устрою територіальної громади, передбачених законодавством; 
статуту територіальної громади та змін до нього; 
символіки територіальної громади; 
правил благоустрою, забезпечення чистоти і порядку, торгівлі на ринках та інших правил, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність; 
зміни тарифів на житлово-комунальні послуги, рішення щодо яких приймаються виконавчим комітетом Бродівської міської ради; 
встановлення та зміни тарифів на проїзд у громадському транспорті; 
встановлення та зміни місцевих податків та зборів; 
присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, що за ними закріплені, об’єктам права власності, що належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій (з урахуванням положень Порядку проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 р. № 989). 
Крім того, такі консультації проводяться й з інших питань за рішенням Бродівської міської ради, виконавчого комітету міської ради, міського голови.
Консультації у формі публічного громадського обговорення
22. Публічне громадське обговорення (далі — обговорення) передбачає організацію і проведення публічних заходів: 
конференцій (зокрема інтернет- та відеоконференцій), форумів, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей, нарад з громадськістю; 
зборів (конференцій) громадян за місцем проживання; 
теле- або радіодебатів тощо. 
Додатково у рамках обговорення можуть проводитися засідання консультативно-дорадчих органів, утворених у міській раді, її виконавчих органах. 
23. Обговорення організовується і проводиться у строк, передбачений розпорядженням міського голови, і в такому загальному порядку: 
визначається питання та/або проєкт акта, що будуть предметом обговорення; 
приймається рішення про проведення обговорення та видається відповідне розпорядження міського голови; 
розробляється відповідним виконавчим органом ради, до повноважень якого віднесено питання чи проєкт акта, що є предметом обговорення, план заходів з організації та проведення обговорення (у разі потреби); 
вживаються в обов’язковому порядку заходи для забезпечення представництва соціальних груп населення, а також суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих сторін, на яких вплине прийняття рішення чи проєкту акта;
повідомлення про проведення консультацій з посиланням на проект акта та/або питання, що виноситьс на обговорення оприлюднюється на  офіційному веб-сайті міської ради; 
збирається та аналізується інформація щодо поданих зауважень і пропозицій; 
проводиться аналіз результатів обговорення; 
забезпечується врахування результатів обговорення під час прийняття міською радою, її виконавчими органами чи посадовими особами остаточного рішення з питань, що були предметом обговорення; 
оприлюднюються на офіційному веб-сайті міської ради результати обговорення та результати їх урахування/неврахування під час прийняття Бродівською міською радою, її виконавчими органами чи посадовими особами остаточного рішення з питань, що були предметом обговорення. 
24. Для організаційного забезпечення проведення обговорення міський голова може утворювати робочу групу у складі представників ради, її виконавчих органів та заінтересованих сторін.
25. Якщо для відповідних проєктів актів або для питань, що є предметом обговорення, актами законодавства встановлено інший порядок організації та проведення їх обговорення, таке обговорення проводиться у визначеному відповідним актом законодавства порядку. 
26. Початком обговорення є дата оприлюднення інформаційного повідомлення про його проведення. 
27. В інформаційному повідомленні про проведення обговорення зазначаються: 
найменування осіб, що ініціювали та проводять обговорення; 
питання або короткий зміст пропозиції щодо місцевої політики, назва проєкту акта (з гіперпосиланням на текст його опублікування на офіційному веб-сайті міської ради), що є предметом обговорення; 
інформаційно-аналітичні матеріали, розрахунки, кошториси тощо, що стосуються проєкту акта чи вирішення питань, що є предметом обговорення (у разі необхідності); 
відомості про строк, місце, дату, час і порядок проведення заходів з обговорення, реєстрації учасників (у разі необхідності); 
поштова та електронні адреси, строк і форма подання пропозицій та зауважень з питань чи проєкту акта, що є предметом обговорення; 
адреса, номер телефону, за якими надаються консультації з питання чи проєкту акта, що є предметом обговорення, а також організації його проведення; 
прізвище, ім'я та по батькові особи, відповідальної за проведення обговорення. 
28. Строк проведення обговорення становить не менше 15 днів. 
29. Під час проведення заходів з обговорення (громадські слухання, наради, засідання, збори тощо) ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції та зауваження. 
30. Пропозиції та зауваження учасників обговорення подаються до відповідного виконавчого органу в усній та письмовій формах під час публічних заходів, надсилаються на поштову та електронні адреси, зазначені в інформаційному повідомленні про проведення обговорення. 
31. Протокол публічних заходів оприлюднюються у рубриці «Документи» офіційного веб-сайту міської ради не пізніше п’яти робочих днів після їх надходження (складення протоколу публічного заходу). 
32. Пропозиції та зауваження повинні містити:
- прізвище, ім’я, по батькові, відомості про зареєстроване місце проживання на території Бродівської міської територіальної громади;
- зміст зауважень та/або пропозицій, які висловлюються;
- пояснення підстав внесення зауваження та/або пропозицій.
33. Анонімні пропозиції та зауваження, а також зауваження і пропозиції, які не відповідають вимогам, визначеним у пункті 32 цього Порядку, не реєструються і не розглядаються.
34. Пропозиції та зауваження, що надійшли під час обговорення, вивчаються та аналізуються з залученням у разі потреби відповідних фахівців. 
35. За результатами обговорення виконавчий орган міської ради або інший ініціатор готує звіт, в якому зазначаються: 
найменування органу, що ініціював та проводив обговорення, або інших ініціаторів (зокрема заінтересованих сторін); 
зміст питання або назва проєкту акта, що були предметом обговорення; 
інформація про осіб, які взяли участь в обговоренні; 
інформація про пропозиції, оцінки та зауваження, що надійшли за результатами обговорення, із зазначенням авторів кожної з них; 
інформація про врахування пропозицій та зауважень, а також про їх неврахування з обов’язковим обґрунтуванням такого рішення; 
інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення. 
36. Звіт про результати обговорення в обов’язковому порядку оприлюднюється у рубриці «Новини» офіційного веб-сайту міської ради не пізніше п’яти робочих днів після його закінчення. 

Електронні консультації (е-консультації)
37. Е-консультації проводяться у формі: 
електронного опитування — для вивчення громадської думки з питань, віднесених до відання органів місцевого самоврядування. Таке опитування може містити: певну кількість питань з переліком варіантів відповідей або опитувальник з одним або кількома варіантами відповіді; 
електронного оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання місцевого значення, місцевої політики з можливістю коментування та внесення власних пропозицій (редакцій); 
електронного обговорення проєкту акта органу місцевого самоврядування — оприлюднення проєкту акта з можливістю коментування документа та внесення власної редакції норми чи його положень. 
38. Е-консультації проводяться у розділі «Консультації з громадськістю» офіційного веб-сайту міської ради. Під час проведення е-консультацій також враховуються строки та порядок оприлюднення проєктів нормативно-правових і регуляторних актів, визначені для таких актів Законами України «Про доступ до публічної інформації» та «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

Вивчення громадської думки
39. Вивчення громадської думки здійснюється шляхом: 
проведення соціологічних досліджень та спостережень (опитування, анкетування (зокрема в електронній формі), контент-аналізу інформаційних матеріалів, фокус-групи тощо); 
створення телефонних «гарячих ліній», проведення моніторингу коментарів, відгуків, інтерв'ю, інших матеріалів у друкованих та електронних засобах масової інформації для визначення позиції різних соціальних груп населення територіальної громади та заінтересованих сторін; 
опрацювання та узагальнення висловлених у зверненнях громадян пропозицій та зауважень з питання, що потребують вивчення громадської думки. 
40. Вивчення громадської думки організовується і проводиться у такому порядку: 
визначаються: потреба у вивченні громадської думки з окремого питання; питання, з яких проводиться вивчення громадської думки, альтернативні пропозиції щодо їх вирішення; строк, форми і методи вивчення громадської думки; ступінь репрезентативності соціальних груп населення та заінтересованих сторін (стейкголдерів), які досліджуються; 
укладаються відповідно до законодавства договори з дослідницькими організаціями, фахівцями, експертами, інститутами громадянського суспільства про проведення фахових, наукових соціологічних досліджень, спостережень, експрес-аналізу пропозицій різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін (у разі необхідності); 
отримується підсумкова інформація про результати вивчення громадської думки; 
узагальнюється підсумкова інформація про результати вивчення громадської думки та пропозиції з вирішення питань, що потребували вивчення громадської думки;
забезпечується врахування громадської думки під час прийняття Бродівською міською радою чи її виконавчим органом (посадовою особою) остаточного рішення з питань, що потребували вивчення громадської думки. 
41. За результатами вивчення громадської думки складається звіт, в якому зазначаються: 
найменування органу виконавчого органу, що організував вивчення/вивчав громадську думку; 
найменування території чи об’єктів (будинків, вулиць, районів у містах (у разі їх утворення), населених пунктів, що входять до складу територіальної громади, тощо) у разі вивчення громадської думки на окремій частині території територіальної громади; 
соціальні групи населення територіальної громади та заінтересовані сторони (стейкголдери), вивчення думки яких проводилося; 
тема та/або питання, з яких проводилося вивчення громадської думки; методи, що застосовувалися для вивчення громадської думки; 
ступінь допустимого відхилення від обраної моделі дослідження; інформація про осіб, дослідницькі організації, інститути громадянського суспільства, які проводили вивчення громадської думки; 
узагальнення інформації про результати вивчення громадської думки щодо запропонованого вирішення питань та її врахування під час прийняття Бродівською міською радою чи її виконавчим органом (посадовою особою) остаточного рішення з питання, що потребувало вивчення громадської думки; 
обґрунтування неврахування громадської думки під час прийняття Бродівською міською радою чи її виконавчим органом (посадовою особою) остаточного рішення з питання, що потребувало вивчення громадської думки. 
42. Для організації вивчення громадської думки з метою отримання об'єктивної та достовірної інформації міський голова може відповідно до законодавств укладати договори з дослідницькими організаціями, фахівцями, експертами, інститутами громадянського суспільства про проведення фахових, наукових соціологічних досліджень, спостережень, експрес-аналізу пропозицій різних соціальних груп населення територіальної громади та заінтересованих сторін (стейкголдерів). 
43. Результати вивчення громадської думки (зокрема відповідний звіт) оприлюднюються в обов’язковому порядку у розділі «Новини» офіційного веб-сайту міської ради не пізніше п’яти робочих днів з дати його завершення. 

Адресні консультації з заінтересованими сторонами 
44. Адресні консультації з заінтересованими сторонами проводяться з метою з’ясування позиції заінтересованих сторін стосовно проєкту концепції місцевої політики, проєкту акта ради, її виконавчих ораганів чи посадових осіб, питання місцевого значення тощо. 
45. Перелік заінтересованих сторін (груп населення, юридичних осіб за окремою ознакою), які будуть учасниками адресних консультацій, ініціатор консультацій визначає самостійно. 
46. З метою проведення адресних консультацій ініціатор: організовує проведення фокус-груп, засідань за круглим столом, аудіо- та відеоконференцій, інших заходів, на які запрошуються заінтересовані сторони для обговорення проблем, на розв’язання яких спрямований проєкт акта, місцева політика; надсилає заінтересованим сторонам (стейкголдерам) опитувальники, аналітичну довідку та/або проєкт концепції місцевої політики, проєкт акта для висловлення ними своєї позиції щодо них. 
47. Під час проведення адресних консультацій з’ясовуються позиції кожної з заінтересованих сторін  щодо суті місцевої політики, проєкту концепції якої розробляється, або проєкту акта, зокрема у частині їх впливу на інтереси таких сторін. 
48. Строк проведення адресних консультацій визначається ініціатором, але не може бути менше ніж 15 днів з дня їх початку. 
49. Заінтересовані сторони, залучені до консультацій, надають ініціатору свої відповіді та пропозиції у визначені ним спосіб і строк, який не може бути менше ніж 3 дні з моменту отримання відповідних матеріалів. 
50. Ініціатор розглядає позиції, надані заінтересованими сторонами за результатами адресних консультацій, під час прийняття остаточного рішення щодо проєкту концепції місцевої політики, проєкту акта. 
51. Результати адресних консультацій відображаються ініціатором у звіті, який оприлюднюється у розділі «Новини» на веб-сайті міської ради. 
52. Інформація про результати проведення консультацій розглядається під час прийняття рішення щодо такого проєкту акта.