ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ХXX сесія VIII скликання
від . 04. 2023 р. м. Броди №
Про внесення змін до Програми створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 91 Бюджетного кодексу України, пункту 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядку розроблення місцевих цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затвердженого рішенням Бродівської міської ради Львівської області від 26 жовтня 2021 року № 461 та з метою створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення, міська рада
Програма створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення
Бродівської міської ради на 2023 рік
м. Броди
2023 рік
1. Паспорт програми
створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
Бродівський міський голова __________________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім’я, прізвище)
Начальник відділу взаємодії з
правоохоронними органами,
цивільного захисту та оборонно-
мобілізаційної роботи виконавчого
комітету Бродівської міської ради _________________ Валерій ОЛІЙНИК (підпис) (ім’я, прізвище)
ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.
Програма створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про місцеві державні адміністрації», постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2017р. № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту», та розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 р. № 488-р. «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій».
Існуюча система централізованого оповіщення громади про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій побудована, як і у всіх пострадянських країнах після Другої світової війни, за командно-сигнальним принципом та орієнтована на доведення сигналів оповіщення в особливий період.
Крім доведення зазначених сигналів, дана система повинна також здійснювати своєчасне і достовірне доведення повідомлень про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій до органів управління цивільного захисту, сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання і населення та інформування про фактичну обстановку і вжиті заходи.
На сьогодні система централізованого оповіщення не враховує новітні інформаційно-телекомунікаційні технології та зміни, що відбулися в Україні, морально та фізично застаріла, вже багаторазово відпрацювала свій ресурс, потребує значних зусиль технічного персоналу для підтримання її в працездатному стані, обладнання та телекомунікаційні мережі АТ «Укртелеком» постійно виходять з ладу та розкрадаються.
Процеси оптимізації, що відбуваються в підприємствах АТ «Укртелеком», скорочення чисельності персоналу, чергових змін значно ускладнюють проведення технічного обслуговування апаратури оповіщення, контролю за проходженням сигналів і повідомлень цивільного захисту.
Таким чином, в громаді існує проблема, а саме, існуюча система централізованого оповіщення неспроможна забезпечити виконання покладених на неї завдань та потребує розвитку і технічної модернізації з урахуванням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій та змін.
Окрім того, відбулись і відбуваються зміни в чинному законодавстві, зокрема щодо організації оповіщення цивільного захисту.
Утримання, реконструкція та забезпечення постійної готовності до дій за призначенням даної системи оповіщення буде покладатися на органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, в тому числі на міські та сільські громади.
ІІ. Визначення мети Програми.
Метою Програми є визначення вимог щодо розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення, оснащення її сучасними програмно-технічними засобами з використанням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій оброблення, передачі та відображення інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, що забезпечить гарантоване і своєчасне доведення інформації до органів виконавчої влади, сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання та населення.
ІV.Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів джерел фінансування та етапи виконання програми
Розв’язати проблему створення ефективної системи централізованого оповіщення органів місцевого самоврядування територіальної громади підприємств, установ, організацій і населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період планується протягом 2023 року.
Фінансування напрямків діяльності та заходів визначених Програмою, проводиться за рахунок коштів бюджету громади, субвенції з обласного бюджету та інших джерел не заборонених законодавством.
Обсяг фінансування, склад матеріально-технічних ресурсів, необхідних для реалізації Програми, визначений з урахуванням можливостей міського бюджету. Співфінансування Програми проводиться за кошти обласного бюджету в межах виконання комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021-2025 роки.
Розмір субвенції з обласного бюджету визначається із врахуванням індексів фінансової спроможності місцевих бюджетів області відповідно до листа Львівської обласної державної адміністрації від 14.01.2022 №1-33/0/22.
Загальний обсяг фінансових ресурсів, які необхідні для реалізації Програми наведений у додатку 1 до Програми.
V. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники.
Протягом 2023 року планується провести виділення необхідних коштів для:
- придбання кінцевого обладнання та сучасних сигнально-гучномовних пристроїв (електронних сирен БОУ) для оповіщення населення;
- придбання стаціонарного гучномовного обладнання для оповіщення населення;
- оплата послуг експлуатаційно-технічного обслуговування обладнання;
- придбання мережевого обладнання та носіїв інформації для проведення оповіщення;
- оплата вартості монтажу та підключення технічних засобів оповіщення.
-виготовлення проектної документації на місцеву систему оповіщення.
Виконання Програми надасть змогу:
створити ефективну місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення органів управління і населення територіальної громади про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період.
забезпечити доведення сигналів, повідомлень органів управління цивільного захисту громади про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, аварій, катастроф, епідемій, пожеж тощо до підприємств, установ, організацій та населення з урахуванням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій та змін, що відбулися у суспільстві.
VІ. Напрями діяльності та заходи програми
Перелік заходів і завдань Програми наведено у додатку 2 до Програми.
VІІ.Координація та контроль за ходом виконання Програми
Виконавчий комітет Бродівської міської ради здійснює координацію дій між учасниками Програми та контролює її виконання.
Відділ з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради до 10 жовтня 2023 року та 10 лютого 2024 року готує та подає фінансовому управлінню Бродівської міської ради та відділу економіки та публічних закупівель виконавчого комітету Бродівської міської ради інформацію про стан виконання Програми.
За підсумками року відділ з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради до 01 березня 2024 року подає на розгляд сесії Бродівської міської ради звіт про стан виконання Програми.
У звіті повинні міститися дані про заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми, виконання результативних показників у динаміці з початку дії програми згідно з додатком 3 до Програми та пояснювальну записку, у разі невиконання – обґрунтування причин невиконання.
Секретар міської ради Руслан ШИШКА
Додаток 1
до Програми створення місцевої
автоматизованої системи централізованого
оповіщення Бродівської міської ради
на 2023 рік
Ресурсне забезпечення програми
створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
тис. грн.
Бродівський міський голова ____________________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім’я, прізвище)
Начальник відділу з питань взаємодії з правоохоронними
органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної
роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради _________________ Валерій ОЛІЙНИК
(підпис) (ім’я, прізвище)
Додаток 2
до Програми створення місцевої
автоматизованої системи централізованого
оповіщення Бродівської міської ради
на 2023 рік
Перелік заходів і завдань програми
створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
Бродівський міський голова ____________________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім’я, прізвище)
Начальник відділу з питань взаємодії з правоохоронними
органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної
роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради _________________ Валерій ОЛІЙНИК
(підпис) (ім’я, прізвище)
Додаток 3
до Програми створення місцевої
автоматизованої системи централізованого
оповіщення Бродівської міської ради
на 2023 рік
Інформація про виконання програми за _______ рік
4. Напрями діяльності та заходи програми _______________________________________________________________________________________
(назва програми)
5. Аналіз виконання за видатками в цілому за програмою:
тис. грн.
Керівник установи-
головного розпорядника коштів ______________ ________________
(підпис) (ім’я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми _______________ ________________
(підпис) (ім’я, прізвище)
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ХXX сесія VIII скликання
від . 04. 2023 р. м. Броди №
Про внесення змін до Програми створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 91 Бюджетного кодексу України, пункту 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядку розроблення місцевих цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затвердженого рішенням Бродівської міської ради Львівської області від 26 жовтня 2021 року № 461 та з метою створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення, міська рада
ВИРІШИЛА:
- Внести зміни до Програми створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік, затвердженої рішенням Бродівської міської ради від 28.02.2023 р.№923, виклавши в новій редакції, що додається.
- Контроль за виконання рішення покласти на постійні депутатські комісії з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження, транспорту, благоустрою та екології, а також з питань фінансів, бюджету, розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
Міський голова Анатолій БЕЛЕЙ
ПОГОДЖЕНО Перший заступник Бродівського міського голови _________ Роман СПОДАРИК «__» ________ 20__ року |
ЗАТВЕРДЖЕНО рішення Бродівської міської ради Львівської області 2023 року № |
Програма створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення
Бродівської міської ради на 2023 рік
Погоджено Начальник фінансового управління Бродівської міської ради __________Тетяна МАРТИШ «____» __________ 202__ року МП |
Начальник відділу з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету міської ради ______________Валерій ОЛІЙНИК «_____» _____________ 202__ року |
м. Броди
2023 рік
1. Паспорт програми
створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
1. | Ініціатор розроблення програми | Виконавчий комітет Бродівської міської ради |
2. | Рішення виконавчого комітету Бродівської міської ради про погодження програми | Від 23 лютого 2023 року № 30/02-02 Від 31 березня 2023 року № 104/02-02 |
3. | Розробник програми | Відділ з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету міської ради |
4. | Співрозробники програми | - |
5. | Відповідальний виконавець програми | Відділ з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету міської ради |
6. | Учасники програми | |
7. | Термін реалізації програми | 2023 рік |
7.1. | Етапи виконання програми | 1 етап |
8. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми | міський бюджет обласний бюджет |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, тис. грн. всього, у тому числі: | 300.0 |
9.1. | коштів територіальних громад | 248,0 |
9.2. | Інші субвенції з місцевого (обласного) бюджету | 52,0 |
9.3. | Інші джерела | - |
Бродівський міський голова __________________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім’я, прізвище)
Начальник відділу взаємодії з
правоохоронними органами,
цивільного захисту та оборонно-
мобілізаційної роботи виконавчого
комітету Бродівської міської ради _________________ Валерій ОЛІЙНИК (підпис) (ім’я, прізвище)
ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.
Програма створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про місцеві державні адміністрації», постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2017р. № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту», та розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 р. № 488-р. «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій».
Існуюча система централізованого оповіщення громади про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій побудована, як і у всіх пострадянських країнах після Другої світової війни, за командно-сигнальним принципом та орієнтована на доведення сигналів оповіщення в особливий період.
Крім доведення зазначених сигналів, дана система повинна також здійснювати своєчасне і достовірне доведення повідомлень про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій до органів управління цивільного захисту, сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання і населення та інформування про фактичну обстановку і вжиті заходи.
На сьогодні система централізованого оповіщення не враховує новітні інформаційно-телекомунікаційні технології та зміни, що відбулися в Україні, морально та фізично застаріла, вже багаторазово відпрацювала свій ресурс, потребує значних зусиль технічного персоналу для підтримання її в працездатному стані, обладнання та телекомунікаційні мережі АТ «Укртелеком» постійно виходять з ладу та розкрадаються.
Процеси оптимізації, що відбуваються в підприємствах АТ «Укртелеком», скорочення чисельності персоналу, чергових змін значно ускладнюють проведення технічного обслуговування апаратури оповіщення, контролю за проходженням сигналів і повідомлень цивільного захисту.
Таким чином, в громаді існує проблема, а саме, існуюча система централізованого оповіщення неспроможна забезпечити виконання покладених на неї завдань та потребує розвитку і технічної модернізації з урахуванням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій та змін.
Окрім того, відбулись і відбуваються зміни в чинному законодавстві, зокрема щодо організації оповіщення цивільного захисту.
Утримання, реконструкція та забезпечення постійної готовності до дій за призначенням даної системи оповіщення буде покладатися на органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, в тому числі на міські та сільські громади.
ІІ. Визначення мети Програми.
Метою Програми є визначення вимог щодо розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення, оснащення її сучасними програмно-технічними засобами з використанням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій оброблення, передачі та відображення інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, що забезпечить гарантоване і своєчасне доведення інформації до органів виконавчої влади, сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання та населення.
ІV.Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів джерел фінансування та етапи виконання програми
Сильні сторони (S) |
наявність нормативної бази щодо створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення; наявність існуючої системи централізованого оповіщення |
Слабкі сторони (W) |
моральна та фізична зношеність існуючої системи централізованого оповіщення; низький відсоток озвучення території громади за допомогою існуючої системи централізованого оповіщення |
Можливості (О) |
своєчасне доведення інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій до населення та суб’єктів господарювання |
Загрози (Т) |
недостатній рівень оповіщення і готовності населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій |
Розв’язати проблему створення ефективної системи централізованого оповіщення органів місцевого самоврядування територіальної громади підприємств, установ, організацій і населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період планується протягом 2023 року.
Фінансування напрямків діяльності та заходів визначених Програмою, проводиться за рахунок коштів бюджету громади, субвенції з обласного бюджету та інших джерел не заборонених законодавством.
Обсяг фінансування, склад матеріально-технічних ресурсів, необхідних для реалізації Програми, визначений з урахуванням можливостей міського бюджету. Співфінансування Програми проводиться за кошти обласного бюджету в межах виконання комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021-2025 роки.
Розмір субвенції з обласного бюджету визначається із врахуванням індексів фінансової спроможності місцевих бюджетів області відповідно до листа Львівської обласної державної адміністрації від 14.01.2022 №1-33/0/22.
Загальний обсяг фінансових ресурсів, які необхідні для реалізації Програми наведений у додатку 1 до Програми.
V. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники.
Протягом 2023 року планується провести виділення необхідних коштів для:
- придбання кінцевого обладнання та сучасних сигнально-гучномовних пристроїв (електронних сирен БОУ) для оповіщення населення;
- придбання стаціонарного гучномовного обладнання для оповіщення населення;
- оплата послуг експлуатаційно-технічного обслуговування обладнання;
- придбання мережевого обладнання та носіїв інформації для проведення оповіщення;
- оплата вартості монтажу та підключення технічних засобів оповіщення.
-виготовлення проектної документації на місцеву систему оповіщення.
Виконання Програми надасть змогу:
створити ефективну місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення органів управління і населення територіальної громади про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період.
забезпечити доведення сигналів, повідомлень органів управління цивільного захисту громади про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, аварій, катастроф, епідемій, пожеж тощо до підприємств, установ, організацій та населення з урахуванням новітніх інформаційно-телекомунікаційних технологій та змін, що відбулися у суспільстві.
VІ. Напрями діяльності та заходи програми
Перелік заходів і завдань Програми наведено у додатку 2 до Програми.
VІІ.Координація та контроль за ходом виконання Програми
Виконавчий комітет Бродівської міської ради здійснює координацію дій між учасниками Програми та контролює її виконання.
Відділ з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради до 10 жовтня 2023 року та 10 лютого 2024 року готує та подає фінансовому управлінню Бродівської міської ради та відділу економіки та публічних закупівель виконавчого комітету Бродівської міської ради інформацію про стан виконання Програми.
За підсумками року відділ з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради до 01 березня 2024 року подає на розгляд сесії Бродівської міської ради звіт про стан виконання Програми.
У звіті повинні міститися дані про заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми, виконання результативних показників у динаміці з початку дії програми згідно з додатком 3 до Програми та пояснювальну записку, у разі невиконання – обґрунтування причин невиконання.
Секретар міської ради Руслан ШИШКА
Додаток 1
до Програми створення місцевої
автоматизованої системи централізованого
оповіщення Бродівської міської ради
на 2023 рік
Ресурсне забезпечення програми
створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
тис. грн.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми | Етап виконання програми, 2023 рік | Усього витрат на виконання програми |
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: | 300.0 | 300.0 |
державний бюджет | ||
обласний бюджет | 52.0 | 52.0 |
місцевий бюджет | 248,0 | 248,0 |
кошти не бюджетних джерел | ||
інші |
Бродівський міський голова ____________________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім’я, прізвище)
Начальник відділу з питань взаємодії з правоохоронними
органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної
роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради _________________ Валерій ОЛІЙНИК
(підпис) (ім’я, прізвище)
Додаток 2
до Програми створення місцевої
автоматизованої системи централізованого
оповіщення Бродівської міської ради
на 2023 рік
Перелік заходів і завдань програми
створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Бродівської міської ради на 2023 рік
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Обсяги фінансування (вартість), тис.грн., у тому числі: | Очікуваний результат | |
2023 | ||||||||
1. | Придбання обладнання для створення автоматизованої системи централізованого оповіщення та її обслуговування | -Блок керування системами БКСЕ та акумулятори до них, стаціонарне гучномовне обладнання оповіщення та вуличної звукофікації |
2023 | Відділ з питань взаємодії з правоохоронними органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради | Міський, обласний бюджети | 260,00 |
Створення ефективної автоматизова-ної системи централізовано-го оповіщення | |
25,0 |
||||||||
-послуги експлуатаційно-технічного обслуговування обладнання | ||||||||
-виготовлення проектної документації на місцеву систему оповіщення | 15,0 | |||||||
Усього | 300,0 |
Бродівський міський голова ____________________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім’я, прізвище)
Начальник відділу з питань взаємодії з правоохоронними
органами, цивільного захисту та оборонно-мобілізаційної
роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради _________________ Валерій ОЛІЙНИК
(підпис) (ім’я, прізвище)
Додаток 3
до Програми створення місцевої
автоматизованої системи централізованого
оповіщення Бродівської міської ради
на 2023 рік
Інформація про виконання програми за _______ рік
1. | |||
КВКВ | найменування головного розпорядника бюджетних коштів | ||
2. | |||
КВКВ | найменування відповідального виконавця програми | ||
3. | |||
КФКВ | найменування програми, дата і номер рішення обласної ради про її затвердження |
(назва програми)
№ п/п | Захід | Головний виконавець та строк виконання |
Планові обсяги фінансування, тис. грн. |
Фактичні обсяги фінансування, тис. грн. |
Стан виконання заходів (результативні показники виконання програми) |
||||||||
Всього |
У тому числі: |
Всього |
У тому числі: |
||||||||||
Державний бюджет |
Обласний бюджет |
Місцевий бюджет |
Кошти небюджетних джерел |
Державний бюджет |
Обласний бюджет |
Місцевий бюджет |
Кошти небюджетних джерел |
||||||
тис. грн.
Бюджетні асигнування з урахуванням змін | Проведені видатки | Відхилення | |||||||
Усього |
Загальний фонд |
Спеціальний фонд | Усього | Загальний фонд | Спеціальний фонд | усього | Загальний фонд | Спеціальний фонд | % |
Керівник установи-
головного розпорядника коштів ______________ ________________
(підпис) (ім’я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми _______________ ________________
(підпис) (ім’я, прізвище)