ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

24.02.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ б/н
Про затвердження програми місцевого економічного розвитку на 2023-2025 роки


БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
 
 
  .02.2023 р.                              м. Броди                                     №    
 
 
Про затвердження програми
місцевого економічного розвитку
на 2023-2025 роки
 
 
   Відповідно до вимог статті 91 Бюджетного кодексу України, Указу Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», порядку розроблення місцевих цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затвердженого рішенням Бродівської міської ради Львівської області від 26 жовтня 2021 року № 461, Бродівська міська рада –
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити Програму з реалізації інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій на 2022 рік, що додається.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію  з питань фінансів, бюджету, розвитку, інвестицій, туризму та міжнародного співробітництва (М.Старик).
 
 
 
 
      
 
 
Міський голова                                                                       Анатолій БЕЛЕЙ
 
 
 
 
ПОГОДЖЕНО
Погоджено
 
Перший заступник
Бродівського міського голови
_________ Роман СПОДАРИК
«  » лютого  2023 року
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ПРОГРАМА
місцевого економічного розвитку
на 2023-2025 роки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Начальник фінансового управління Бродівської міської ради
 
__________ Тетяна МАРТИШ
«  » лютого  2023 року
 
 
Начальник відділу економіки та публічних закупівель виконавчого комітету Бродівської міської ради
 
___________Богдан СТОРОЖИНСЬКИЙ
«  » лютого  2023 року
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Броди
2023 рік
 
1.Паспорт програми
 
1. Ініціатор розроблення Програми
  • Виконавчий комітет Бродівської міської ради Львівської області
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення Програми
3. Розробник Програми
  • Відділ економіки і публічних закупівель виконавчого комітету Бродівської міської ради
4. Відповідальний виконавець Програми
  • Відділ економіки і публічних закупівель виконавчого комітету Бродівської міської ради
5. Головний розпорядник коштів
  • Виконавчий комітет Бродівської міської ради Львівської області
6. Учасники програми
  • Виконавчий комітет Бродівської міської ради Львівської області, юридичні і фізичні особи
7. Термін реалізації Програми 2023-2025 роки
7.1. Етапи реалізації (для довгострокових програм) 2023 2024 2025
8. Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм) Бюджет Бродівської міської територіальної громади
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, тис.грн. у тому числі: 720 2650 2650
9.1. коштів місцевого бюджету 20 550 550
9.2. коштів інших джерел 700 2100 2100
 
 
 
Керівник установи-
головного розпорядника  коштів      ______________           Анатолій БЕЛЕЙ
                                                                     (підпис)                  (ім’я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми                                           _______________     Богдан СТОРОЖИНСЬКИЙ
                                                                (підпис)                      (ім’я, прізвище)

 
  1. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована програма
 
На 01.01.2022 р. чисельність населення Бродівської ТГ становить 39049 осіб (1,58% населення Львівської області). Впродовж останнього десятиліття кількість мешканців населених пунктів, які входять до складу громади, зменшувалась, при цьому природнє скорочення населення щорічно суттєво перевищує показники по області.
Повномасштабна війна після 24 лютого 2022 року лише поглибила демографічні проблеми громади, оскільки частина мешканців виїхала за кордон.
Особи працездатного віку серед місцевих жителів становили 2/3 (68%) усіх жителів, 17% – діти. Загалом в останні роки простежувалось скорочення чисельності економічно активного населення у громаді.
Отже, демографічна ситуація в громаді створює низку ризиків для її економічного розвитку як на сучасному етапі, так і у стратегічному періоді. Наявний тренд щорічного зменшення кількості економічно активного населення в громаді лише загострюватиметься з огляду на невисоку частку населення у віці 0-15 років у громаді.   
Ринок праці  в Бродівській громаді є розбалансованим та характеризується такими тенденціями (станом на  жовтень 2022 р.):
1) рівень офіційного безробіття в громаді перевищує середньообласні показники;
2) водночас в громаді присутня значна кількість вакансій[1]. При цьому основний попит на працівників у сегментах робітники та кваліфіковані робітники; працівники сфери торгівлі та послуг. В розрізі  професій: монтер кабельного виробництва, швачка, кухар, оператор котельні, столяр, водій автотранспортних засобів;
3) 2/3 усіх вакансій пропонують заробітну плату в діапазоні 6 500-8 000 грн, тобто близьку до мінімальної. Дещо вищий рівень оплати праці пропонує Бродівський підрозділ ТОВ «Електроконтакт Україна», ТОВ "БРОДИ АГРО", що входить до Групи компаній Агропросперіс, ТОВ "ХЙОРТ КНУДСЕН УКРАЇНА" (правонаступник ЗАТ «Об’єднана мода України»).
Ринок праці громади є достатньо розвиненим водночас:
  • територіальна близькість до кордону з Польщею спонукає до еміграції економічно активного населення та пошуку праці за кордоном. Проблема поглибилась у 2022 році після швидкої інфляції та стрімкого зростання курсу долара США та Євро, що збільшило розрив між рівнем заробітних плат в Україні та закордоном;
  • суттєвий розрив в оплаті праці військових (значна кількість яких проживає на території громади) та працівників інших секторів дестимулює членів їх сімей до пошуку місця праці та додаткових доходів, що обумовлює суттєво вищий рівень жіночого безробіття в громаді.
При цьому в громаді присутній достатньо високий рівень тіньової зайнятості. Частина економічно активного населення громади працюють без офіційного працевлаштування, або регулярно виїжджають на роботу за межі України.
Отже, Бродівська ТГ володіє достатнім трудовим потенціалом для залучення нових і розвитку існуючих підприємств. Важливою умовою реалізації інвестиційних проєктів є необхідність надання конкурентної заробітної плати працівникам (від 18 тис. грн).
Після початку війни частина підприємств призупинила свою діяльність, або знизила зайнятість працівників. Війна негативно позначилась на трудовому потенціалі громади – значна частина економічно активного населення громади (до 5-10%) перебуває закордоном, крім цього значне посилення розриву в оплаті праці між Україною та європейськими країнами (зокрема Польщею) спонукало до пошуку роботи закордоном. Водночас Бродівська громада сильно відчуває втрату кваліфікованих кадрів через виїзд мешканців громади за кордон та мобілізацію чоловіків до лав ЗСУ.
З початком війни у громаді простежується міграційний приріст ВПО. На кінець серпня у Бродівській громаді перебувало 2680 внутрішньо переміщених осіб[2]. Серед ВПО особи працездатного віку становили 55%.
Поповнення громади внутрішньо переміщеними особами суттєво не вплинуло на ринок праці, оскільки частина ВПО не шукає роботу (з огляду на наявність заощаджень, або високий рівень доходів чоловіків-військових, сім’ї яких тимчасово проживають в громаді) або залишається частково працевлаштованими на попередніх місцях праці, частина ВПО намагаються працевлаштуватись не на постійній основі, а  шукають тимчасову роботу.
Економіка громади. Станом на кінець вересня 2022 року у Бродівській громаді було зареєстровано 543 суб’єкти господарювання (без урахування фізичних осіб підприємців).
Економіка Бродівської міської територіальної громади має кілька напрямків спеціалізації – у м. Броди сконцентрований промисловий потенціал громади (виробництво електричних кабельних мереж до автомобілів, меблева та текстильна промисловість тощо). Сільські території громади характеризуються розвиненим сільським господарством (як рослинництво, так і тваринництво), а також лісівництвом.
Вагому роль у формуванні доходів бюджету Бродівської громади мають галузі бюджетної сфери (оборона, освіта, медицина, державне управління загального характеру, соціальний захист, культура та спорт). Така ситуація дозволила громаді зберегти стабільні доходи бюджету у 2022 році, водночас створює ризики для розвитку громади в майбутньому.
Роль сільського господарства у формуванні доходів бюджету громади є невисокою (11,2%). Це при тому, що на території громади працює значна велика сільськогосподарських підприємств, 41% населення громади – сільське населення, значна частка якого зайнята у сільськогосподарському секторі (включаючи неформальну зайнятість), сільськогосподарські землі громади займають 57,8% загальної площі громади.
Водночас до 2020 року Бродівський район характеризувався вищими індексами сільськогосподарського виробництва в порівнянні із середньообласними, а у 2021 році (згідно статистичних даних) обсяг виробленої сільськогосподарської продукції на 1 особу у Золочівському районі втричі перевищував середнє по області значення! У структурі сільськогосподарського виробництва Бродівської територіальної громади безумовними лідерами є виробництво зернових культур та виробництво молока.
Основна частина молока на території Бродівської територіальної громади продукується на сімейних молочних фермах. Громада є одним з лідерів за кількістю таких ферм, до того ж володіє потенціалом їх збільшення (з огляду на кількість домашніх господарств, де утримується 4 і більше корів. Стабілізація та подальший розвиток сімейних молочних ферм можна розглядати як перспективу економічного розвитку громади за умови реалізації програм державної підтримки фермерства.
В громаді здавна розвивалось хмелярство, яке було і  залишається важливою складовою сільського господарства Брідщини. В Бродівській та сусідній Заболотцівській громадах функціонує 5 підприємств, які вирощують хміль. Усі вони входять до ТОП-20 підприємств України з вирощування хмелю. Серед них ПП "Науково-виробниче підприємство Захід-Хміль", Приватне агропідприємство «Щедрий урожай», ТОВ «Сидинівка», Приватна агрофірма «Галицька». У громаді наявні вільні земельні ділянки комунальної власності і є незадіяні розпайовані земельні ділянки приватної власності, які можуть бути використані для вирощування хмелю.
З огляду на щорічне зростання кількості великих пивоварних корпорацій та невеликих крафтових броварень в багатьох країнах, в тому числі і в Україні, перспективною для громади може стати спеціалізація у цьому напрямку. Сьогодні сільгоспвиробництва, які займаються вирощуванням хмелю, потребують підтримки.
Серед видів економічної діяльності, які формують господарську спеціалізацію громади, є лісівництво та деревообробна промисловість (ДП "Бродівське лісове господарство" та Бродівське ДЛГП "Галсільліс" входять в десятку найбільших СГД в громаді як за кількістю зайнятих, так і за обсягами сплачених податків), торгівля, транспорт та зв’язок, текстильна промисловість.
Найбільшими платниками податків серед підприємств приватного сектора є виробниче підприємство Філія "Електроконтакт Україна - Броди" ТОВ "Електроконтакт Україна" - виробник електричних кабельних мереж до автомобілів, де за інформацією дирекції Філії зараз зайнято понад 900 працівників (в перспективі - 1400 працівників). Підприємство діє із 2017 року. Інший великий роботодавець та платник податків в громаді – ТОВ "ХЙОРТ КНУДСЕН УКРАЇНА"  (правонаступник ТзОВ «Об’єднана мода України») – є данською меблевою фабрикою. Підприємство виготовляє м’які меблі-крісла, дивани, ліжка, а також меблі з   дерева.
До десятки найбільших підприємств на території громади належить також державне підприємство "Бродівське лісове господарство" з чисельністю працівників понад 400 осіб. Це підприємство є основним платником рентної плати – формує близько 90% доходів від рентної плати в бюджеті громади.
За період війни – з лютого по вересень 2022 року – суттєвих змін в кількості зареєстрованих юридичних осіб в громаді не було зафіксовано. Водночас як великий бізнес, так і МСП зазначають спад виробництва та зайнятості на 25-30% довоєнного рівня внаслідок проблем їз експортною логістикою, зменшення платоспроможного попиту на внутрішньому ринку, а також через мобілізацію працівників до лав ЗСУ, що часто дестабілізує виробничі процеси. Проте переважна більшість підприємств продовжує функціонувати.
Серед пріоритетів розвитку економіки громади, які визначені в Стратегії розвитку Бродівської міської територіальної громади до 2027 року – розвиток туристичної галузі.
Бродівська громада має значний потенціал для розвитку туризму та рекреації. Найціннішими об’єктами історико-культурної спадщини є Бродівський замок, Велика синагога та новий єврейський некрополь у м. Броди церква Св. Юрія та інші. У структурі в’їзного туризму спостерігається незначна кількість внутрішніх туристів та переважання іноземних туристів. Найчастіше туристи приїжджають з метою пізнавального та релігійного туризму. Громада також має потужний рекреаційний потенціал і характеризується природною привабливістю: наявні ліси, водойми, горбогірний рельєф (краєвиди). Природно-заповідний фонд громади включає такі об'єкти як Лешнівський заказник загальнодержавного значення, національний природний парк «Північне Поділля», заказники «Кемпа» та «Пониківський, заповідні урочища «Лагодівське» і «Піски». Бродівська громада популярна як центр мисливства – тут функціонує Державне підприємство «Мисливське господарство «Стир» (с. Збруї), а також 2 приватних мисливських господарства – ТОВ «Надбужжя» (с. Сасів)  та ПП «БІОН» (с. Ковпин Ставок).
Найбільшою проблемою, яка стримує реалізацію туристичного потенціалу громади, є стан Бродівського замку та Великої синагоги. Відновлення цих двох об’єктів, з одного боку, потребує фінансового ресурсу, який неспівмірний з доходами місцевого бюджету, з іншого, - це не об’єкти комунальної власності, а тому їх доля не може вирішуватись міською радою. Обмеження на використання рекреаційного потенціалу громади додається і відсутністю сучасних рекреаційних комплексів, де б турист затримувався на кілька днів.
Чисельність зареєстрованих у Бродівській  громаді фізичних осіб – підприємців станом на 1 жовтня 2022 році становила 772 особи, що на 9,1% менше, ніж на початок 2022 року. Чисельність ФОПів на 10 тис. населення громади становить 192 особи, що в 2 рази менше середньообласного рівня (431 ФОП на 10 тис. населення на 1.01.2022 р.). 526 ФОПів (68% загальної кількості ФОПів у громаді) були зареєстровані у м. Броди. Ще 105 – в с. Суховоля (знаходиться обабіч автошляху Червоноград — Броди — Тернопіль). Тобто основна економічна активність зосереджена в адміністративному центрі територіальної громади – м. Броди, а також у с. Суховоля (36 юридичних осіб – компаній та 105 ФОПів). Натомість решту сільських населених пунктів громади потребують активізації економічної діяльності.
Аналіз ФОПів за видами економічної діяльності вказує на те, що близько ½ їх загальної кількості задіяно у сфері роздрібної торгівлі, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами, 7% - комп'ютерного програмування, консультування та пов'язаної з ними діяльності, 5% - надання інших індивідуальних послуг, 4% - діяльності із забезпечення стравами та напоями.  І хоча частка податкових доходів від приватних підприємців в бюджеті громади є достатньо невеликою, але вони є вагомою складовою економіки громади. ФОПи – це особи, які самостійно створили робочі місця для себе / для найманих працівників та  є основою середнього класу.
Зважаючи на спеціалізацію економіки, Бродівська громада володіє потенціалом розвитку видів економічної діяльності, які відносяться до смарт-спеціалізації Львівщини, зокрема за напрямком біоекономіка. Йдеться насамперед про лісовий та аграрний сектори. За умови запуску програм фінансування імплементації смарт-спеціалізації Бродівська громада може розвивати зазначені сектори на основі поглиблення переробки сировини, впровадження інновацій та підвищення технологічності виробничих процесів.
Важливо, що місцеві підприємці та релокований бізнес дуже позитивно оцінюють існуючий підприємницький клімат в громаді, налагодженість комунікації з органами місцевого самоврядування, сприяння у започаткуванні та веденні підприємницької діяльності.
Серед основних проблем місцевого економічного розвитку Бродівської міської територіальної громади варто виділити такі:
  • Поступове зменшення економічно активного населення громади, яке обумовлене, з одного боку, негативними демографічними тенденціями (вищими темпами природнього скорочення населення у порівнянні з середньообласними показниками, низька частка населення у віці 0-17 років) та еміграцією населення після 24 лютого 2022 року. З іншого боку, проблемами місцевого ринку праці (громада віддалена від обласних центрів, тому навантаження лягає на місцевий ринок праці). Саме економічно активне населення є основним потенціалом економічного розвитку громади та продукує платоспроможний попит на товари і послуги, що запускає «спіраль» місцевого економічного розвитку.
  • Не зважаючи на достатньо диверсифіковану структуру, економіка Бродівської міської територіальної громади характеризується спрямованістю бізнесу в громаді на види економічної діяльності з низькою доданою вартістю. Активний розвиток рослинництва та тваринництва потребує активного створення інфраструктури аграрного ринку, інфраструктури первинної переробки, зберігання, логістики і маркетингу в основних виробників с/г продукції – особистих селянських та фермерських господарств.
  • Ринок праці є достатньо розбалансованим. З одного боку, відчувається нестача працівників виробничих спеціальностей, з іншого – є мала кількості вакансій для кваліфікованих та висококваліфікованих кадрів. Водночас має місце неформальна зайнятість, що зменшує податкові доходи громади.
  • Порівняно нижча підприємницька активність населення та ВПО в сільських населених пунктах, за межами м. Броди.
  • Потреба у розвитку інституцій підтримки бізнесу та стимулювання підприємницької активності в громаді, активізації практики просування інвестиційних можливостей та слабка поінформованість про інвестиційні об’єкти громади у бізнесових колах.
  • Низький рівень економічної та соціальної інтегрованості ВПО у територіальну громаду, що суттєво знижує можливість розгляду ВПО в якості економічного активу громади на даному етапі. Ця проблема має як об’єктивні, так і суб’єктивні причини.
 
  1. Визначення мети Програми
 
Програма економічного розвитку Бродівської міської територіальної громади розроблена із врахуванням цілей Стратегії розвитку Бродівської громади до 2027 року та покликана створити підґрунтя для середньострокового планування місцевого економічного розвитку.
Метою Програми є стимулювання місцевого економічного розвитку громади шляхом:
  • Створення інституцій сприяння місцевому економічному розвитку
  • Формування інвестиційної привабливості (зокрема для бізнесів, що релокуються) та промоція громади.
  • Підтримка бізнесу, зокрема в частині розвитку інфраструктури переробки та зберігання, логістики і маркетингу с/г продукції
  • Підвищення якості робочих місць та якості громадських просторів
  • Поширення культури підприємництва серед молоді та ВПО
 
3. Обґрунтування напрямків і заходів розв’язання проблеми, показники результативності
Програма включає перелік проєктів, які являють собою логічно та хронологічно узгоджений комплекс заходів. Кожен з проєктів включає низку завдань, а також . Їх реалізація дозволить досягнути поставлені цілі із залученням визначених людських, матеріальних і фінансових ресурсів.
Кожний проект містить кількісні та якісні показники результативності заходів.
 
Проєкти економічного розвитку
Назва проєкту Проєкт 1. Підтримка ініціатив малих та середніх с/г виробників щодо поглиблення переробки та диверсифікації с/г виробництва
Номер і назва цілі / завдання стратегії, якому відповідає проєкт 1.2. Підтримка підприємницької діяльності
1.2.1. Підтримка малого і середнього підприємництва за  перспективними напрямками
1.2.2.Підтримка сільських виробників
Мета та завдання проєкту Мета: Сприяти ефективному розвитку сільгоспвиробників (зокрема ОСГ та МСП у сфері с/г), виробництву конкурентної с/г продукції з вищою доданою вартістю
Завдання проекту: 
  1. стимулювання та підтримка ініціатив с/г виробників (зокрема ОСГ та МСП у сфері с/г) щодо кооперації для створення інфраструктури переробки, фасування та збуту продукції ягідництва та садівництва, лікарських трав, плодів і ягід
  2. сприяння розвитку виробництва нішевої сг продукції (зокрема, хмелю) для зниження домінування в структурі посівів технічних культур
Територія, на яку проєкт матиме вплив Бродівська ТГ
Цільові групи проєкту та кінцеві бенефіціари проєкту Цільові групи – ОСГ, МСП у сфері с/г, фермери
Кінцеві бенефіціари – мешканці Бродівської ТГ 
Опис проблеми, на вирішення якої спрямований проєкт Не зважаючи на достатньо диверсифіковану структуру, сільське господарство Бродівської міської територіальної громади характеризується низькою доданою вартістю. Розвиток рослинництва та тваринництва не супроводжується створенням інфраструктури аграрного ринку. Також відсутня інфраструктура первинної переробки, зберігання, логістики і маркетингу в основних виробників с/г продукції – особистих селянських та фермерських господарств, що знижує рівень потенційних доходів фермерів та домогосподарств.
В громаді впродовж останніх років активно нарощувались обсяги виробництва ягід, збирання лікарських трав, плодів і ягід. Але на сьогодні основні виробники у цій сфері – ОСГ –  не маючи власної інфраструктури первинної переробки, зберігання, транспортування, логістики і маркетингу практично «витіснені» з організованого ринку сільськогосподарської продукції і у короткостроковій перспективі взагалі не можуть бути її учасниками у зв’язку з новими вимогами до їх якості. Крім цього,  дрібні сг виробники часто не володіють інформацією про кон’юнктуру ринків та умови ведення бізнесу в галузі, а також прогресивні технології в аграрному виробництві. Вирішити ці проблеми можна шляхом створення кооперативів для створення інфраструктури переробки, фасування та збуту продукції ягідництва та садівництва, лікарських трав, плодів і ягід та стимулювання кооперативного руху в с/г.
Іншим важливим для громади нішевим напрямком у сг є хмелярство, яке було і  залишається важливою складовою сільського господарства Брідщини. В Бродівській та сусідній Заболотцівській громадах функціонує 5 підприємств, які вирощують хміль. Усі вони входять до ТОП-20 підприємств України з вирощування хмелю. Серед них ПП "Науково-виробниче підприємство Захід-Хміль", Приватне агропідприємство «Щедрий урожай», ТОВ «Сидинівка», Приватна агрофірма «Галицька». У громаді наявні вільні земельні ділянки комунальної власності і є незадіяні розпайовані земельні ділянки приватної власності, які можуть бути використані для вирощування хмелю.
З огляду на щорічне зростання кількості великих пивоварних корпорацій та невеликих крафтових броварень в багатьох країнах, в тому числі і в Україні, перспективною для громади може стати спеціалізація у цьому напрямку. Сьогодні сільгоспвиробництва, які займаються вирощуванням хмелю, потребують підтримки.
Очікувані результати від реалізації проєкту (кількісні і якісні) По завданню 1.
  • Проведено інформаційну кампанію серед мешканців громади щодо переваг та потенціалу кооперації, роз’яснення процесу створення кооперативу, презентації успішних кейсів діяльності кооперативів (телепередачі місцевого телебачення, 20 публікацій в місцевих ЗМІ та на ресурсах громади в соціальних мережах).
  • Проведено зустрічі з місцевими малими с/г товаровиробниками та членами ОСГ, визначено актив, який готовий створити кооператив.
  • Проведено для членів ОСГ 5 заходів дорадницької підтримки щодо створення і функціонування с/г кооперативів із залученням спеціалістів-дорадників.
  • Організовано для місцевих малих агровиробників навчальний візит до успішного с/г кооперативу на території України.
  • Створено с/г кооператив.
  • Залучено щонайменше 15 учасників до кооперативу.
  • Забезпечено юридичний та інформаційний супровід процесу реєстрації та функціонування кооперативу.
По завданню 2.
  • Збільшення обсягів виробництва нішевих продуктів, а також ягідних культур на 10% до 2022 р.
  • Трансформація щонайменше 10 ОСГ у сімейні фермерські господарства.
  • Участь представників с/г виробників нішевої продукції (зокрема хмелю) у 3 спеціалізованих заходах задля розширення експортного та внутрішньоринкового потенціалу 
Основні заходи проєкту Заходи по завданню 1:
  • Супровід, навчання і консультативна допомога фермерам, МСП, ОСГ у питанні створення сільськогосподарських кооперативів
  • фінансова підтримка в облаштуванні території та приміщення / будівлі  кооперативу
  • фінансова підтримка сільськогосподарських кооперативів у вигляді часткового відшкодування вартості придбаних основних засобів (не більше 50%)
  • популяризація серед сільського населення культури кооперації, організація навчання у шкалах для старшокласників та учнів середньої школи (7-9 клас) з основ кооперації
Заходи по завданню 2:
  • фінансова підтримка вирощування нішевих культур (жито, гречка) у вигляді часткового відшкодування вартості придбаного високорепродукційного насіння вітчизняного виробництва
  • фінансова підтримка ягідництва у вигляді часткового відшкодування витрат за придбані для вирощування ягідної продукції мікробіологічні засоби захисту та живлення ягідних насаджень
Період реалізації проєкту 2023-2025 роки
Орієнтовн. обсяг фінансування, тис. грн 1 700,0 
 
у тому числі 2023 2024 2025 Разом
  • державний бюджет 
0,0 100,0 200,0 300,0
  • обласний бюджет
150,0 150,0 200,0 500,0
  • місцевий бюджет
0,0 100,0 100,0 200,0
  • інші джерела (зазначити)
200,0 200,0 300,0 700,0
Ключові учасники проєкту Бродівська міська рада 
Департамент АПК ЛОДА
Програма USAID АГРО, інші грантові програми
Інша інформація щодо технічного завдання (за потреби) Проєкт відповідає проєктам Плану заходів з впровадження Стратегії розвитку Львівщини до 2027 року (технічне завдання 3.3.3.3 та 3.3.3.2)
 
 
 
Назва проєкту Проєкт 2. Створення багатофункційного громадського простору навколо озера Бугаї
Номер і назва цілі / завдання стратегії, якому відповідає проєкт
  1. Розвиток туристичної галузі
1.3.1. Підтримка наявної та розбудова туристично-рекреаційної інфраструктури
3.1.       Сталий розвиток території
3.1.4. Розвиток громадського простору
Мета проєкту Мета: Розвиток рекреаційної інфраструктури, що дозволить  підвищити якості життєвого середовища мешканців громади, зокрема молоді, активізувати формування соціального капіталу громади (через проведення великих спільних заходів), сформувати локацію для ведення підприємницької діяльності із забезпечення послуг населення та туристів.
Територія, на яку проєкт матиме вплив Бродівська ТГ
Цільові групи проєкту та кінцеві бенефіціари проєкту Цільові групи – місцеві мешканці, туристи, підприємці, ОМС
Кінцеві бенефіціари - населення Бродівської ТГ 
Опис проблеми, на вирішення якої спрямований проєкт Для Бродівської громади значною проблемою є поступова втрата економічно активного населення громади, яке є основним потенціалом економічного розвитку громади та продукує платоспроможний попит на товари і послуги, що запускає «спіраль» місцевого економічного розвитку. Крім цього, слід зважати, що найчастіше залишають громаду молоді та талановиті люди, які вважають, що у великих містах / закордоном зможуть розкрити свій потенціал. Проблема конкуренції за мешканців між громадами, регіонами, країнами з кожним роком лише зростатиме, а тому потребує особливої уваги.
Двома основними факторами прийняття про місце проживання є розвиток ринку праці і якість життєвого середовища, зокрема наявність інфраструктури для відпочинку і комунікації.
Здавна одним з улюблених місць відпочинку місцевих мешканців було озеро Бугаї, яке є достатньо великим за площею і знаходиться в межах м. Броди (згідно генпланом м. Броди тут планується облаштування спортивно-оздоровчої зони). Останніми десятиліттями озеро набуло занедбаного вигляду, потребує облаштування і інфраструктура навколо озера. Водночас створення сучасної набережної та облаштування громадського простору може стати справжньою родзинкою та магнітом для мешканців і гостей громади.
Проект передбачає залучення бізнесу до розвитку громадського простору, оскільки в короткостроковому проміжку з’явиться потреба в наданні послуг для населення та туристів. Виникає додаткове фінансування на підтримку території в охайному та робочому стані; виникають нові робочі місця та самозайнятість населення у вигляді цікавих послуг на території громадського простору; бізнес створює магніт для людей, що знижує ризики вандалізму та злочинності; бізнес бере на себе частину відповідальності за територію, тому зацікавлений у її розвитку; економічно розвинений простір приваблює інших інвесторів; можливість створити і розвинути локальну родзинку саме у громадському просторі; урізноманітнити види дозвілля для жителів та гостей
Громадський простір матиме мультифункціональне наповнення та спрямований на використання різними цільовими аудиторіями – відпочинок  на природі, сезонні відпочинкові та спортивні активності (пікніки/ковзани/риболовля), сцена для проведення культурно-масових заходів.
Для реалізації такого проєкту можуть бути залучені грантові кошти. Важливо зауважити, що більшість грантових програм включає «м’яку» та «тверду» складові, тому будівництво громадського простору має супроводжуватись культурними, спортивними, громадськими ініціативами. Бродівська громада, володіючи унікальною історичною та культурною спадщиною, може не лише розвивати власну інфраструктуру, але й популяризувати і просувати бренд громади, реалізуючи такі проєкти (для прикладу участь в програмі  Interreg NEXT Польща-Україна 2021-2027 ). Реалізація таких проєктів матиме позитивний вплив на згуртованість мешканців та формування соціального капіталу  громади. Останнє вкрай важливо з огляду на те, що громада об’єднала 10 сільських рад.
Очікувані результати від реалізації проєкту (кількісні і якісні)
  • Підготовлено проєкт і залучено ресурс для облаштування громадського простору
  • Облаштовано громадський простір відповідно до потреб і побажань громади
  • Активізація локального бізнесу навколо ідеї відповідальної рекреації
  • Залучено щонайменше 5 підприємців та створено щонайменше 15 робочих місць в громаді в межах рекреаційної зони біля о. Бугаї
  • Проведено заходи з нагоди відкриття громадського простору
  • Зросла кількість туристів в громаді 
  • Зросла якість життя мешканців громади (зокрема молоді)
Основні заходи проєкту
  • дослідження очікувань від створення громадського простору (дізнатися що більше за все зараз необхідно мешканцям). Для цього можна провести воркшоп, де зібрати різні групи користувачів (діти, активні мешканці, старші люди). Або ж провести польове спостереження - протягом 2-3 годин у центрі міста провести опитування мешканців;
  • архітектурна концепція (формування влучної та доцільної концепції, що створює візуальне уявлення про об’єкт);
  • проєктно-кошторисна документація (необхідна документація для якісного виконання);
  • реалізація і все, що з цим пов’язано (матеріали, техніка, робота, експертиза);
  • експлуатація об’єкту та догляд за ним
Період реалізації проєкту 2023-2025 роки
Орієнтовн. обсяг фінансування, тис. грн 1 220,0
у тому числі 2023 2024 2025 Разом
  • державний бюджет 
0,0 0,0 0,0 0,0
  • обласний бюджет
0,0 300,0 100,0 400,0
  • місцевий бюджет
20,0 100,0 100,0 220,0
  • інші джерела (зазначити)
0,0 300,0 300,0 600,0
Ключові учасники проєкту Бродівська міська рада
Львівська обласна рада,
Департамент економічної політики,
Грантові програми (зокрема Interreg NEXT Польща-Україна 2021-2027 )
Інша інформація щодо технічного завдання (за потреби)
 
 
Назва проєкту Проєкт 3. Розвиток молодіжного підприємництва

 
Номер і назва цілі / завдання стратегії, якому відповідає проєкт 1.2.1. Підтримка малого і середнього підприємництва за  перспективними напрямками
Мета проєкту Мета: Підвищити обізнаність молоді Бродівської громади (в т.ч. ВПО)  щодо можливостей реалізації власних комерційних та соціальних проектів, започаткування власної справи, сформувати навички в питаннях менеджменту, підготовки бізнес-планів, пошуку джерел фінансування тощо.
Територія, на яку проєкт матиме вплив Бродівська громада
Цільові групи проєкту та кінцеві бенефіціари проєкту Цільові групи – молодь громади, зокрема сільська, ВПО,  учасники бойових дій та АТО (ООС)
Кінцеві бенефіціари - населення Бродівської ТГ
Опис проблеми, на вирішення якої спрямований проєкт Бродівська міська територіальна громада характеризується як громада з низькою економічною активністю. Чисельність зареєстрованих у Бродівській  громаді фізичних осіб – підприємців (ФОПів) на 10 тис. населення громади становить 192 особи, що в 2 рази менше середньообласного рівня (431 ФОП на 10 тис. населення на 1.01.2022 р.). 526 ФОПів (68% загальної кількості ФОПів у громаді) були зареєстровані у м. Броди. Ще 105 – в с. Суховоля (знаходиться обабіч автошляху Червоноград — Броди — Тернопіль). Тобто основна економічна активність зосереджена в адміністративному центрі територіальної громади – м. Броди, а також у с. Суховоля (36 юридичних осіб – компаній та 105 ФОПів). Натомість решту сільських населених пунктів громади фактично залишаються поза економічною діяльністю. До того ж громада прийняла значну кількість ВПО, які теж потребують формування знань та навичок з організації та ведення підприємницької діяльності.
Проект буде скеровано на активізацію підприємництва серед молоді та ВПО. В рамках проекту буде здійснено аналіз з виявлення ніші для започаткування бізнесу в громаді, розроблено бізнес-плани та сфокусовано увагу на потенційних джерелах отримання ресурсу для започаткування власної справи. Реалізація проекту може відбуватись із залученням коштів обласних програм підтримки підприємництва та міжнародних грантових коштів.
У Бродівській громаді функціонує Бродівський центр професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПРПП), який має дуже хороший досвід щодо роботи з педпрацівниками, ВПО тощо. Центр міг би стати базою для реалізації такої програми. Звичайно штат працівників Центру потребує розширення та поповнення фахівцями відповідних спрямувань. Це можливо як за рахунок коштів ОМС, так і за рахунок залучення грантових проєктів.
Важливо, що такий проєкт дозволить також знизити рівень неформальної зайнятості в громаді (зокрема серед сільської молоді)
 
Очікувані результати від реалізації проєкту (кількісні і якісні) Сприяти ефективному розвитку мікро- та малих суб’єктів господарювання, виробництву конкурентної продукції з доданою вартістю, а саме:
  • Не менше 100 молодих місцевих мешканців та ВПО громади отримали компетенції для започаткування власної справи та самозайнятості;
  • Не менше 50 підприємців отримали консультації та технічну підтримку при оформленні конкурсних заявок на фінансову допомогу
  • Не  менше 10 підприємців отримали ресурс для започаткування власної справи;
  • Зменшено рівень безробіття в громаді на 5%;
  • Проведено форум-ярмарок для молодих підприємців;
  • Проведено не менше 10 тренінгів.
Основні заходи проєкту
  • Проведення тренінгів  для молоді та ВПО
  • Проведення форуму-ярмарку для молодих підприємців
  • Супровід молодих підприємців на етапі започаткування бізнесу та пошуку ресурсів
  • Підтримка стартап-проєктів підприємців початківців
  • Допомога у пошуку місць для оренди під ведення бізнесу
  • Співфінансування проєктів регіонального, економічного та інноваційного розвитку регіональної програми «Підвищення конкурентоспроможності Львівської області на 2021-2025 роки»
Період реалізації проєкту
  • 2023-2024 рр
Орієнтовний обсяг фінансування, тис. грн 1800, 0
у тому числі 2023 2024 2025 Усього
  • державний бюджет 
0,0 200,0 200,0 400,0
  • обласний бюджет
150,0 150,0 200,0 500,0
  • місцевий бюджет
0,0 150,0 150,0 300,0
  • інші джерела (зазначити)
200,0 200,0 200,0 600,0
Ключові учасники проєкту Бродівська міська рада 
Департамент економічної політики ЛОДА (зокрема регіональна програмою «Підвищення конкурентоспроможності Львівської області на 2021-2025 роки»)
Програма USAID «ГОВЕРЛА», інші грантові програми
Інша інформація щодо технічного завдання (за потреби) Проєкт відповідає проєктам Плану заходів з впровадження Стратегії розвитку Львівщини до 2027 року (технічне завдання 1.2.2.1.)
 
Назва проєкту Проєкт 4. Створення Агенції місцевого економічного розвитку Бродівської громади  
Номер і назва цілі / завдання стратегії, якому відповідає проєкт 1.1. Покращення інвестиційної привабливості території
1.1.3. Промоція економічних можливостей громади
 
1.2. Підтримка підприємницької діяльності
1.2.3.Розвиток інфраструктури підтримки бізнесу
Мета проєкту Мета: створення інституції, діяльність якої спрямована на активізацію місцевого економічного розвитку, залучення фінансових ресурсів для реалізації розвиткових проєктів в громаді, просування інвестиційних проектів громади, підтримку підприємницьких ініціатив мешканців
Територія, на яку проєкт матиме вплив Бродівська ТГ
Цільові групи проєкту та кінцеві бенефіціари проєкту Цільові групи – представники бізнесу (в т.ч. релокованого), економічно активне населення громади та ВПО, зовнішні інвестори,  Бродівська міська рада
Кінцеві бенефіціари - мешканці Бродівської ТГ (в т.ч. ВПО)
Опис проблеми, на вирішення якої спрямований проєкт До основних проблем місцевого економічного розвитку в Бродівській громаді слід віднести наступні:
  • низька підприємницька активність мешканців громади (за кількістю ФОПів на 10 тис. населення громада вдвічі поступається середньообласному рівню);
  • відсутність сформованої екосистеми бізнесу;
  • низький рівень взаємодії із зовнішнім інвестиційним середовищем;
  • потребує покращення також якість проєктного менеджменту та здатність залучати грантові, донорські, кредитні ресурси для реалізації розвиткових проєктів.
Бродівська громада характеризується достатньо високим рівнем якості управлінського потенціалу, водночас в громаді назріла потреба в створення інституції, діяльність якої буде спрямована на  активізацію місцевого економічного розвитку, залучення фінансових ресурсів для реалізації розвиткових проєктів в громаді, просування інвестиційного потенціалу громади, підтримку підприємницьких ініціатив мешканців. Такою інституцією може стати АМЕР
Напрями діяльності АМЕР на території громади:
  • підтримка у розробленні і реалізації програм і проєктів місцевого економічного розвитку (зокрема, у контексті підготовки грантових і кредитних заявок, налагодженні взаємодії з міжнародними донорськими організаціями (що потребує знання іноземних мов та компетентностей роботи з програмними продуктами ЄС), адміністрування програм);
  • збір, систематизація і представлення (зокрема, ведення автоматизованої бази даних за допомогою інформаційних панелей (dashboard) як ефективних інструментів контролю і аналізу даних)  інформації про територію, її ресурси, можливості, обмеження, економічні характеристики тощо;
  • допомога у створенні/залученні бізнесу та підтримка існуючого;
  • створення мереж у бізнес-середовищі, освітньому і управлінському середовищах;
  • розвиток як оператора нерухомості (передбачає передання органом місцевого самоврядування агенції в управління майна та/або нерухомості після ліквідації чи перепрофілювання державних / комунальних підприємств для їх використання в межах досягнення цілей стратегій розвитку);
  • залучення інвестиційних ресурсів для розвитку території;
  • присутність в інформаційному полі (зокрема, щодо лобіювання інтересів територіальної громади громад).
Якщо АМЕР утворено як комунальну установу, її фінансування забезпечуватиметься, головним чином, з місцевого бюджету. Додатковими джерелами можуть бути: плата за послуги з розробки та просування інвестиційних проєктів для бізнесу, фінансування від донорських організацій (передовсім в умовах їх створення і на початкових етапах функціонування).
Очікувані результати від реалізації проєкту (кількісні і якісні)
  • Створено Агенцію місцевого економічного розвитку Бродівської громади
  • Підібрано персонал АМЕР (щонайменше 3 особи)
  • працівники АМЕР пройшли навчання з підготовки і супроводу грантових конкурсних проектів.
  • - Проведено 5 медійних інформаційних заходів серед місцевих підприємців, мешканців громади та ВПО щодо напрямів діяльності АМЕР.
Основні заходи проєкту Створення АМЕР Бродівської громади:
  • подання ініціативи та, на основі її розгляду, прийняття рішення виконавчого комітету місцевої ради про доцільність створення АМЕР;
  • підбір персоналу АМЕР;
  • прийняття рішення / ухвали на сесії місцевої ради про утворення АМЕР та затвердження її статуту;
  • здійснення виконавчим комітетом місцевої ради організаційно-правових заходів щодо утворення комунальної установи АМЕР (підготовка проєктів документів щодо створення АМЕР);
  • проведення установчих зборів АМЕР та підписання установчого акта (заснування АМЕР, затвердження положення про АМЕР, призначення складу наглядової ради);
  • державна реєстрація АМЕР;
  • створення пану діяльності АМЕР в коротко та середньостроковій перспективі
Виділення приміщення для АМЕР
Підбір персоналу
Проходження тренінгів та навчання працівниками АМЕР з підготовки/написання і супроводу грантових конкурсних проектів;
Створення плану діяльності АМЕР в коротко та середньостроковій перспективі;
Здійснення медійного супроводу початку діяльності АМЕР.
Період реалізації проєкту 2023-2025 роки
Орієнтовний обсяг фінансування, тис. грн 1 300,0 
 
у тому числі 2023 2024 2025 Усього
  • місцевий бюджет
0,0 200,0 200,0 400,0
  • інші джерела (державний та обласний бюджети, грантові та донорські програми)
0 500,0 400,0 900,0
Ключові учасники проєкту Бродівська міська рада 
Департамент економічної політики ЛОДА
Програма USAID «ГОВЕРЛА», інші грантові програми
Інша інформація щодо технічного завдання (за потреби) Проєкт відповідає проєктам Плану заходів з впровадження Стратегії розвитку Львівщини до 2027 року (технічне завдання 1.2.3.1.)
 
 
4. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування заходів, передбачених Програмою, здійснюватиметься в Порядку, визначеному нормативно-правовими актами за рахунок коштів бюджету Бродівської міської  територіальної громади та інших джерел, не заборонених законодавством (додаток 1).
 
5. Строки та етапи виконання заходів Програми
Всі заходи Програми передбачені до реалізації протягом 2023-2025 років.
Завданнями Програми - є реалізація комплексу заходів щодо стимулювання місцевого економічного розвитку в громаді шляхом модернізації та диверсифікації інфраструктури туризму, стимулювання підприємницької активності та формування сучасної культури підприємництва серед мешканців громади та ВПО, сприяння розвитку сільськогосподарської кооперації та підвищення ефективності використання наявного потенціалу розвитку сільського господарства (додаток 2).
 
6. Координація та контроль за ходом виконання Програми
 
          Сесія Бродівської міської ради визначає першочерговість виконання заходів з урахуванням пріоритетних напрямків програми і наявності фінансових та інших ресурсів. Основні показники та окремі заходи програми можуть коригуватися з урахуванням соціально-економічної ситуації в громаді та суспільстві.
Виконавчий комітет Бродівської міської ради здійснює координацію та контроль за виконанням заходів Програми. 
Відділ розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бродівської міської ради щороку до 10 жовтня та 10 лютого готує та подає фінансовому управлінню Бродівської міської ради та відділу економіки та публічних закупівель виконавчого комітету Бродівської міської ради інформацію про стан виконання Програми
Відділ розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бродівської міської ради за підсумками року подає на розгляд сесії Бродівської міської ради звіт про стан виконання Програми до 01 березня року наступного за звітним періодом.
У звіті повинні міститися дані про заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми, виконання результативних показників у динаміці з початку дії програми згідно з додатком 3 до Програми та пояснювальну записку, у разі невиконання – обґрунтування причин невиконання. 
 
 
 
Секретар ради                                                                        Руслан ШИШКА
 
 
Додаток 1
ддо Програми місцевого економічного розвитку Бродівської  міської територіальної громади  на 2023-2025 роки
 
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Програми місцевого економічного розвитку Бродівської 
міської територіальної громади на 2023-2025 роки
тис. грн.
Обсяг коштів, що пропонується залучити на виконання Програми Етапи виконання Програми Всього витрат на виконання Програми
І ІІ ІІІ
2023 рік 2024 рік 2025 рік
Обсяг ресурсів, усього,
у тому числі:
720,0 2650,0 2650,0 6 020,0
державний бюджет  0,0 300,0 400,0 700,0
обласний бюджет 300,0 600,0 500,0 1 400,0
місцевий бюджет 20,0 550,0 550,0 1 120,0
  кошти не бюджетних джерел 400,0 1 200,0 1 200,0 2 800,0
  інші
 
 
Керівник установи-
головного розпорядника  коштів                         ______________                                          Анатолій БЕЛЕЙ
                                                                                       (підпис)                                                (ім’я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми                                                               _______________                        Богдан СТОРОЖИНСЬКИЙ
                                                                              (підпис)                                                (ім’я, прізвище)

Додаток 2
ддо Програми місцевого економічного розвитку Бродівської  міської територіальної громади  на 2023-2025 роки
 
ПЛАН ЗАХОДІВ
Програми місцевого економічного розвитку Бродівської 
міської територіальної громади на 2023-2025 роки
 
Заходи з впровадження проєктів 2023 р. 2024 р. 2025 р.
1 півріччя 2 півріччя 1 півріччя 2 півріччя 1 півріччя 2 півріччя
Проєкт 1. Підтримка ініціатив малих та середніх с/г виробників щодо поглиблення переробки та диверсифікації с/г виробництва
Затвердження Бродівською міською радою Програми місцевого економічного розвитку
Заходи по завданню 1:
 
Етап 1. Підготовчий
Проведення працівниками відділу економіки та публічних закупівель Бродівської міської ради формальних і неформальних зустрічей з місцевими малими с/г товаровиробниками, членами ОСГ для визначення активу, який готовий створити кооператив
Проведення в місцевих ЗМІ та через місцеве телебачення інформаційної кампанії щодо головних принципів кооперації, форм та процесу створення кооперативу, успішних кейсів діяльності кооперативів (10 публікацій в місцевих ЗМІ та на ресурсах громади в соціальних мережах, 4 телепередачі).
Етап 2. Впровадження проєкту
Проведення 5 заходів дорадницької підтримки для членів ОСГ із залученням спеціалістів-дорадників щодо створення і функціонування с/г кооперативів.
Організація навчального візиту до успішного с/г кооперативу на території України для місцевих малих агровиробників
Надання юридичного та інформаційного супроводу процесу реєстрації та функціонування кооперативу.
Розробка статуту та бізнес-плану кооперативу.
Розробка торгової марки для кооперативу
Державна реєстрація с/г кооперативу
Етап 3. Первинний супровід і промоція
Урочисте відкриття кооперативу та висвітлення інформації про початок роботи кооперативу на офіційному сайті міської ради та на ресурсах громади в соціальних мережах, на телебаченні
Проведення 10 заходів з популяризації серед сільського населення культури кооперації, організація навчання у школах для старшокласників та учнів середньої школи (7-9 клас) з основ кооперації
Заходи по завданню 2:
 
Етап 1. Підготовчий
Донесення інформації до дрібних с/г виробників про інструменти стимулювання вирощування нішевих культур та ягідної продукції в громаді
Етап 2. Впровадження проєкту
Проведення 3 семінарів для дрібних с/г виробників по підготовці заявок для отримання фінансової підтримки
Надання фінансової підтримки вирощування нішевих культур (хміль, жито, гречка) у вигляді часткового відшкодування вартості придбаного високорепродукційного насіння вітчизняного виробництва
Надання фінансової підтримки ягідництва у вигляді часткового відшкодування витрат за придбані для вирощування ягідної продукції мікробіологічні засоби захисту та живлення ягідних насаджень
Етап 3. Первинний супровід і промоція
Проведення заходів з дорадницької підтримки с/г виробників нішевої продукції
Підготовка звіту про реалізацію проєкту
Проєкт 2. Створення багатофункційного громадського простору навколо озера Бугаї
Етап 1. Підготовчий
Доведення мешканцям громади через місцеві ЗМІ та через місцеве телебачення інформації про намір створення багатофункційного громадського простору навколо озера Бугаї
Дослідження очікувань мешканців від створення громадського простору
Етап 2. Впровадження проєкту
Створення архітектурної концепції (формування влучної та доцільної концепції, що створює візуальне уявлення про об’єкт)
Громадське обговорення архітектурної концепції
Розробка проєкту та залучення позабюджетних джерел фінансування проєкту
Розробка проєктно-кошторисної документації
Реалізація і все, що з цим пов’язано (матеріали, техніка, робота, експертиза)
Конкурс із залучення підприємців до ведення підприємницької діяльності поблизу громадського простору
Етап 3. Первинний супровід і промоція
Відкриття об’єкту
Підготовка звіту про реалізацію проєкту
Проєкт 3. Розвиток молодіжного підприємництва
Етап 1. Підготовчий
Проведення інформаційної кампанії в соцмережах щодо популяризації молодіжного підприємництва та залучення зацікавленої молоді громади та ВПО до заходів програми підтримки
Відбір учасників проєкту
Підготовка грантових заявок до потенційних донорів проєкту і грантодаців, а також взаємодія з органами обласної та державної влади щодо їх потенційної участі в реалізації проєкту
Етап 2. Впровадження проєкту
Проведення 5 навчальних семінарів з учасниками проєкту з метою їх ознайомлення з актуальними проблемами та основними механізмами розвитку сучасного молодіжного підприємництва
Проведення для учасників проєкту 5 тренінгів з метою визначення пріоритетних напрямів розвитку молодіжного підприємництва на території громади, а також формування типових бізнес моделей для кожного з них
Проведення для учасників проєкту 2 профорієнтаційних екскурсій на підприємства Львівщини
Розробка учасниками проєкту модельних бізнес-планів для свого потенційного бізнесу
Співфінансування з місцевого бюджету проєктів регіонального, економічного та інноваційного розвитку регіональної програми «Підвищення конкурентоспроможності Львівської області на 2021-2025 роки»
Створення молодіжної ради підприємців при міській раді
Етап 3. Первинний супровід і промоція
Здійснення коучингового супроводу започаткованих учасниками проєкту підприємницьких ініціатив залученими до проєкту експертами та менторами
Підготовка звіту про реалізацію проєкту для грантодавців та інших його учасників, що брали участь у співфінансуванні
Підготовка звіту про реалізацію проєкту
Проєкт 4. Створення Агенції місцевого економічного розвитку Бродівської громади
Етап 1. Підготовчий
подання ініціативи та, на основі її розгляду, прийняття рішення виконавчого комітету місцевої ради про доцільність створення комунальної установи АМЕР
підбір персоналу АМЕР
Етап 2. Впровадження проєкту
прийняття рішення на сесії місцевої ради про утворення комунальної установи АМЕР та затвердження її статуту
здійснення виконавчим комітетом місцевої ради організаційно-правових заходів щодо утворення комунальної установи АМЕР (підготовка проєктів документів щодо створення АМЕР)
проведення установчих зборів АМЕР та підписання установчого акта (заснування АМЕР, затвердження положення про АМЕР, призначення складу наглядової ради)
державна реєстрація АМЕР
створення пану діяльності АМЕР в коротко та середньостроковій перспективі
Етап 3. Первинний супровід і промоція
висвітлення результатів проєкту в ЗМІ
діяльність АМЕР згідно плану
Підготовка звіту про реалізацію проєкту
 
 
 
Керівник установи-
головного розпорядника  коштів      ______________           Анатолій БЕЛЕЙ
                                                                     (підпис)                  (ім’я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми                                           _______________     Богдан СТОРОЖИНСЬКИЙ
                                                                (підпис)                      (ім’я, прізвище)
 
 
[1] За данимим Бродівської філії Львівського обласного центру зайнятості, сайтів пошуку вакансій https://rabota.ua/, https://www.work.ua, https://ua.jooble.org/
[2] за даними ДП “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України”