ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Гащак І. І. |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 22.02.2023 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 2
Про внесення змін до Комплексної програми соціального захисту окремих категорій населення Бродівської міської ради на 2021-2023 роки
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
XXIX сесія VIІІ скликання
від лютого 2023 р. м. Броди № проєкт
Про внесення змін до Комплексної програми соціального захисту окремих категорій населення Бродівської міської ради на 2021-2023 роки
Відповідно до вимог статті 91 Бюджетного кодексу України, пункту 22 частини першої статті 26, частини першої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядку розроблення місцевих цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затвердженого рішенням Бродівської міської ради Львівської області від 26 жовтня 2021 року № 461, міська рада –
ВИРІШИЛА:
1. Внести до Комплексної програми соціального захисту окремих категорій населення Бродівської міської ради на 2021-2023 роки, затвердженої рішенням Бродівської міської ради від 24 грудня 2020 року № 44 (в редакції рішення виконавчого комітету міської ради від 25 серпня 2022 року № 194/02-02, із змінами згідно рішення міської ради від 20 грудня 2022 року №854) (надалі – програма), такі зміни:
1.1. Захід 2 завдання 1 після слів «політв’язням та репресованим» доповнити словами «членам Бродівської організації товариства політичних в’язнів і репресованих»;
1.2. У заході 1 завдання 3 додатку 2 до програми суму «100 000» замінити на суму «400 000»;
1.3. У заході 3 завдання 3 додатку 2 до програми суму «70 000» замінити на суму «220 000»;
1.4. Пункт 2.4 розділу І, пункт 1.3 розділу ІІІ додатку 7 до програми після слів «політв’язням та репресованим» доповнити словами «членам Бродівської організації товариства політичних в’язнів і репресованих»;
1.5. У паспорті програми, додатках 2 та 3 до програми суму «3 825 000» замінити на суму «4 275 000»;
1.6. Додаток 5 до Програми викласти в новій редакції згідно з додатком.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні депутатські комісії з гуманітарних питань (Тимусь М.Я.) та з питань фінансів, бюджету розвитку інвестицій та міжнародного співробітництва (Старик М.І.)
Міський голова Анатолій БЕЛЕЙ
Додаток
до рішення Бродівської міської ради
Львівської області
від лютого 2023 року №
Додаток 5
до Комплексної програми соціального
захисту окремих категорій населення
Бродівської міської ради на 2021-2023 роки
ПОРЯДОК
надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям міської територіальної громади, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин та допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалась поховати померлого, за рахунок коштів міського бюджету
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям міської територіальної громади, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин (надалі – одноразова матеріальна допомога) та допомоги на поховання померлих мешканців, які відносяться до категорії осіб, зазначених у постанові Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 99 «Про затвердження порядку надання допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалася поховати померлого» (надалі – допомога на поховання).1.2. Головним розпорядником коштів є відділ соціального захисту населення Бродівської міської ради.
1.3. Попередній розгляд заяв про надання одноразової матеріальної допомоги та допомоги на поховання здійснює Комісія з питань соціального захисту населення Бродівської міської ради (далі – Комісія).
1.4. Персональний склад Комісії затверджується рішенням виконавчого комітету Бродівської міської ради.
1.5. До участі у роботі Комісії можуть залучатися за згодою депутати міськоїради, представники громадських організацій, а також інші особи.
1.6. Основною організаційною формою роботи Комісії є засідання, які проводяться не менше одного разу на місяць у разі наявності звернень мешканців міської ради про надання одноразової матеріальної допомоги відповідно до цього Порядку.
1.7. Засідання комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини її складу.
1.8. Рішення комісії оформляється протоколом.
1.4. Розмір одноразової матеріальної допомоги, допомоги на поховання та доцільність її призначення, за рекомендацією Комісії, приймається на засіданні виконавчого комітету.
1.5. Засідання виконавчого комітету проводяться у разі необхідності, але не рідше одного разу на місяць.
1.6. У цьому Порядку поняття вживаються у таких значеннях:
одноразова матеріальна допомога - фінансова допомога мешканцям, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин, яка виплачується один раз на календарний рік, крім допомоги мешканцям, які потребують невідкладного відселення з аварійного житла або непридатного для проживання житла, яка носить виключно одноразовий характер для усіх осіб, що звернулися за її отриманням;
мешканці - це фізичні особи, місце проживання (перебування) яких зареєстровано на території Бродівської міської ради.
1.7. До непередбачених обставин, належать: лікування, медико-соціальна реабілітація, протезування, подолання наслідків пожежі, стихійного лиха, техногенних аварій та катастроф, вирішення соціально-побутових проблем, необхідність невідкладного відселення з аварійного житла або непридатного для проживання житла.
1.8. Першочергово одноразова матеріальна допомога надається особам, що страждають на онкологічні захворювання, потребують дороговартісного лікування, проведення складних медичних операцій та дітям, які страждають на захворювання, що прогресують, а також мешканцям, які потребують невідкладного відселення з аварійного житла або непридатного для проживання житла.
1.9. Допомога на поховання виплачується особі виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалась поховати померлого.
II. Умови надання одноразової матеріальної допомоги
2.1. При розгляді питання щодо надання та розміру одноразової матеріальної допомоги враховується сукупний дохід сім'ї, членами якої є особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки.
2.2. Розмір одноразової матеріальної допомоги на подолання наслідків пожежі, стихійного лиха, техногенних аварій та катастроф, визначається виходячи із суми завданих збитків, а саме:
якщо сума завданих збитків, становить до 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, який діє на день подання заяви, матеріальна допомога надається у розмірі до однієї тисячі грн.;
якщо сума завданих збитків, становить від 10 до 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, який діє на день подання заяви, матеріальна допомога надається у розмірі до пʼяти тисяч грн.;
якщо сума завданих збитків, становить від 30 до 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, який діє на день подання заяви, матеріальна допомога надається у розмірі до десяти тисяч грн.;
якщо сума завданих збитків, становить від 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, який діє на день подання заяви, матеріальна допомога надається у розмірі понад десять тисяч грн., та визначається на засіданні виконавчого комітету з огляду на глибину та важкість матеріальної проблеми заявника яка виникла внаслідок непередбачуваних обставин.
2.3. Розмір одноразової матеріальної допомоги на лікування визначається у кожному конкретному випадку залежно від складності проблеми заявника, його матеріального стану та наявних бюджетних коштів на зазначені цілі, а саме:
особам на проведення медичних операцій, довготривалого лікування, – від 1 до 3 тисяч гривень, в залежності від важкості захворювання та соціально-матеріального стану:
громадянам, які потребують дороговартісного лікування, на проведення складних медичних операцій – від 3 до 10 тисяч гривень, в залежності від вартості (в.т.ч. очікуваної) лікування та соціально-матеріального стану.
2.4. В окремих випадках громадянам, які мають необхідність у проведенні складного і дорогого лікування, хірургічної операції, придбання медичних апаратів тощо, матеріальна допомога може бути визначена більшою від розміру, встановленого п.2.3 даного Порядку.
2.5. Розмір одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових проблем надається відповідно до складності ситуації, рівня забезпеченості сім’ї та становить від 500 до 1000 гривень.
2.6. В окремих випадках громадянам, які перебувають в особливо складних життєвих обставинах, одноразова матеріальна допомога може бути визначена більшою від розміру, встановленого п. 2.5 даного Порядку.
2.7. Для визначення розміру одноразової матеріальної допомоги мешканцям, які потребують невідкладного відселення з аварійного житла або непридатного для поживання житла, комісія обчислює розрахунковий розмір вартості необхідного для придбання житла, виходячи з таких нормативів:
1) 13,65 кв. метра жилої площі на кожну особу від імені якої звертається представник;
2) 35,22 кв. метра загальної площі на сім’ю;
3) додатково 10 кв. метрів жилої площі на кожну особу з інвалідністю або дитину з інвалідністю (у тому числі з урахуванням заявника).
4) з урахуванням опосередкованої вартості спорудження 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, в якому заявник перебуває на квартирному обліку на день звернення за матеріальною допомогою і яка визначається Мінрегіоном відповідно до Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затвердженого наказом Держбуду від 27 вересня 2005 р. № 174.
2.8. Розрахунковий розмір вартості необхідного для придбання житла (РРВЖ) обчислюється за такою формулою:
РРВЖ = ((13,65 х Nс) – Вп + 35,22 + (10 х Nп)) х Bг
де Nс - кількість осіб, на яких розраховується матеріальна допомога;
Вп - жила площа у житловому приміщенні, яке розташоване в населених пунктах на підконтрольній Україні території, яка перебуває у власності заявника (осіб, які включені в розрахунок матеріальної допомоги);
Nп - кількість осіб з інвалідністю або дітей з інвалідністю і на яких розраховується матеріальна допомога з урахуванням додаткових 10 кв. метрів жилої площі на кожного (у тому числі на заявника);
Вг - опосередкована вартість (гривень) 1 кв. метра загальної площі житла для населеного пункту, в якому заявник перебуває на обліку як особа, що потребує поліпшення житлових умов на день звернення за матеріальною допомогою.
2.9. Розмір одноразової матеріальної допомоги мешканцям, які потребують невідкладного відселення з аварійного житла або непридатного для поживання житла, визначається комісією у відсотках до розрахункового розміру вартості необхідного для придбання житла.
2.10. Допомога на поховання померлої особи з числа тих, які вказані в п. 1 Порядку № 99, надається за останнім його місцем проживання з коштів місцевого бюджету в розмірі, встановленому виконавчим комітетом міської ради, виходячи з вартості ритуальних послуг (п. 2 Порядку № 99) визначеної на поточний рік.
III. Порядок звернення за одноразовою матеріальною допомогою
3.1. Для отримання одноразової матеріальної допомоги відповідно до цього Прядку мешканці (заявники) подають заяву (звернення) з обґрунтуванням відповідних підстав на ім'я Бродівського міського голови до відділу соціального захисту населення Бродівської міської ради.В заяві зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, адреса проживання, контактний телефон, місце реєстрації/проживання заявника (в.т.ч. представника заявника, законного представника) та мотиви звернення. У заяві громадянин дає згоду на обробку своїх персональних даних.
Заявники, які постраждали або зазнали значних матеріальних збитків внаслідок стихійного лиха, складних погодних умов, пожеж та інших надзвичайних ситуацій чи подій додатково інформують у заяві про наявність або відсутність договору страхування пошкоджених об’єктів, життя та здоров'я потерпілих.
За отриманням одноразової матеріальної допомоги мешканцям, які потребують невідкладного відселення з аварійного житла або непридатного для проживання житла, із заявою звертається представник з числа осіб, зареєстрованих у зазначеному житлі та за їх письмовою згодою. У такому випадку в заяві зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, адреса проживання, контактний телефон, місце реєстрації/проживання усіх осіб від імені яких звертається представник.
3.2. Заява про надання одноразової допомоги розглядається протягом одного місяця з дня надходження.
3.3. Для отримання усіх видів допомог внаслідок непередбачених обставин (крім допомоги на поховання) до заяви додаються:
3.3.1. Копія паспорта громадянина України (1,2,3 (4,5 при необхідності) сторінки) заявника та інших осіб в інтересах яких звертається заявник, документ що посвідчує повноваження представника;
3.3.2. Копія реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника та інших осіб в інтересах яких звертається заявник (якщо особа через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податківта повідомила про це відповідний орган державної податкової служби і має про це відмітку у паспорті громадянина України, то подається копія зазначеної сторінки паспорта);
3.3.3. Оригінали довідок про склад сім’ї зареєстрованих / проживаючих, або Акт про склад сімʼї.
До складу сім’ї незалежно від місця реєстрації/проживання включаються:
- чоловік, дружина;
- жінка та чоловік, які проживають однією сім’єю, не перебуваючи у шлюбі;
- рідні, усиновлені та підопічні діти цих осіб віком до вісімнадцяти років, а також незалежно від місця проживання (перебування) або реєстрації діти, які навчаються за денною формою навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації до досягнення 23 років і які не мають власних сімей; неодружені повнолітні діти, які мають статус осіб з інвалідністюз дитинства I та II груп або особи зінвалідністюI групи і проживають разом з батьками;
- непрацездатні особи, які є на утриманні (пенсіонери за віком, інваліди І-ІІ групи);
3.3.4. Оригінал (-и) довідки (-ок) про доходи членів сім’ї (які проживають разом із заявником та ведуть спільне господарство) за попередні шість місяців, що передують місяцю звернення;
3.3.5. Копія документа, який підтверджує певний соціальний статус заявника (при наявності);
3.3.6. Копія трудової книжки – у разі звернення працездатних осіб працездатного віку, які не працюють (при наявності), або довідка про її відсутність;
3.3.7. Інформація (у довільній формі) про рахунок у банківській установі (при наявності);
3.3.8. Акт обстеження житлових умов заявника, якщо мотивами звернення є важке матеріальне становище, або акт обстеження матеріально-побутових умов сім’ї;
3.3.9. Інші документи (залежно від обставин, що склалися та
3.4. Для виплати допомоги на подолання наслідків пожежі, стихійного лиха, техногенних аварій та катастроф додатково до заяви обов’язково додаються такі документи:
3.4.1. Документи, що підтверджують факт події та розмір заподіяних збитків (Акт обстеження, Акт про пожежу, Дефектний акт, Довідка з гідрометеорологічного центру, тощо), які складені відповідними компетентними органами у встановленому законодавством порядку;
3.4.2. Документи про право власності заявника та/або членів його сім’ї на майно, яке знищено чи пошкоджено внаслідок надзвичайної ситуації, небезпечної події, пожежі, стихійного лиха, погодних умов та інших непередбачуваних подій.
3.5. Для виплати допомоги на лікування додатково до заяви обов’язково додаються такі документи: довідка з медичного закладу про проходження стаціонарного лікування у поточному році або про необхідність лікування з закладу охорони здоров’я за висновком лікувально-консультативної комісії зареєстровану у медичному закладі який її видав, копії чеків або документів, що підтверджують розмір витрат на лікування, тощо (за наявності).
3.6. До заяви про виплату матеріальної допомоги мешканцям, які потребують відселення з аварійного житла або непридатного для поживання житла, додаються документи, що підтверджують аварійність або непридатність для проживання житла, а також письмова згода усіх мешканців, які потребують невідкладного відселення з аварійного житла або непридатного для проживання житла, на подання від їхнього імені заяви про виплату одноразової матеріальної допомоги, включення їх до розрахунку вартості необхідного для придбання житла, а також на отримання від їхнього імені одноразової матеріальної допомоги.
3.8. Для отримання допомоги на поховання померлої особи, яка не досягла пенсійного віку та на момент смерті, не працювала, не перебувала на службі, не зареєстрована у центрі зайнятості як безробітна, до заяви необхідно додавати такі документи:
- копія паспорта виконавця волевиявлення померлого;
- копія ідентифікаційного коду виконавця волевиявлення померлого;
- копія першої та останньої сторінки трудової книжки померлого;
- копія свідоцтва про смерть;
- витяг з державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання(оригінал);
- довідку з центру зайнятості на померлого;
- довідку про реєстрацію місця проживання померлого;
- заяву про відкриття рахунку для зарахування грошових коштів до банківської установи.
Допомога на поховання не виплачується у разі смерті особи, яка перебувала на повному державному утриманні у відповідній установі (закладі), крім випадків, якщо поховання здійснюється виконавцем волевиявлення померлого або особою, яка зобов'язалася поховати померлого.
3.9. Зазначені у пунктах 3.3.3, 3.3.4, 3.3.8, 3.4.1, 3.5 цього розділу документи приймаються за умови, якщо вони видані в межах року до дня звернення заявника за одноразовою матеріальною допомогою.
3.10. Заявник надає оригінали та копії необхідних для отримання допомоги документів. Копії документів засвідчуються в установленому порядку.
3.11. Відповідність поданих документів для надання одноразової матеріальної допомоги перевіряє відділ соціального захисту населення Бродівської міської ради.
3.12. Під час розгляду заяви про надання одноразової матеріальної допомоги обробка персональних даних здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".
3.13. У разі, якщо до заяви не додані всі необхідні документи, протягом 10 днів з дня прийняття (надходження) відповідної заяви відділ соціального захисту населення надає відповідь на звернення (заяву) заявника, у якій обґрунтовує неможливість надання матеріальної допомоги у зв’язку з відсутністю передбачених цим Порядком документів з зазначенням вичерпного переліку відсутніх документів.
IV. Порядок розгляду призначення одноразової матеріальної допомоги
4.1. Документи, надані заявником у двотижневий строк з дня отримання розглядаються Комісією.4.2. Після прийняття рішення Комісії в тижневий термін заява з доданими документами виносяться на розгляд виконавчого комітету міської ради.
4.3. На засіданні виконавчого комітету міської ради, під час розгляду заяв осіб, які звернулися за одноразовою матеріальною допомогою, представник відділу соціального захисту населення доповідає щодо кожної заяви з викладенням пропозицій Комісії про надання (або відмову у наданні) одноразової матеріальної допомоги та її розміру. Рішення виконавчого комітету приймається більшістю голосів та оформляється протоколом.
4.4. У наданні одноразової матеріальної допомоги може бути відмовлено у разі ненадання заявником документів визначених Порядком, які підтверджують скрутне становище, (їх недостовірності), або у разі повторного звернення для отримання одноразової матеріальної допомоги протягом одного календарного року.
Рішення про відмову у наданні одноразової матеріальної допомоги може бути оскаржене у порядку, встановленому законом.
4.5. Виплата одноразової матеріальної допомоги заявнику здійснюється після прийняття відповідного рішення виконавчого комітету міської ради.
4.6. Виплата одноразової матеріальної допомоги здійснюється шляхом перерахування коштів на поточний рахунок отримувача в установі банку, а бо ж, у виключному випадку, через поштове відділення.
4.7. Облік осіб, які звертаються за наданням одноразової матеріальної допомоги, здійснює відділ соціального захисту населення Бродівської міської ради.
V. Фінансова звітність та контроль
5.1. Операції, пов'язані з використанням коштів міського бюджету, здійснюються в установленому чинним законодавством України порядку.
5.2. Контроль за дотриманням бюджетного законодавства здійснюється в порядку, визначеному чинним законодавством України
___________________________