ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 35

Бродівська міська РАДА
львівської області
Р І Ш Е Н Н Я
ХIV сесія VIII скликання
 
від 21  грудня 2021р.                     м. Броди                           № проєкт
Про забезпечення виконання Закону України «Про доступ
до публічної інформації»

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України від 5 травня 2011 року № 547 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації», та з метою удосконалення організації роботи із публічними запитами на інформацію в Бродівській міській раді та її виконавчих органах, міська рада -
 
ВИРІШИЛА:
 
  1. Затвердити Порядок доступу до публічної інформації, розпорядниками якої є Бродівська міська рада Львівської області та виконавчі органи Бродівської міської ради Львівської області, що додається.
  2. Визначити відповідальними за організацію доступу до публічної інформації, розпорядниками якої є Бродівська міська рада Львівської області та виконавчий комітет Бродівської міської ради Львівської області працівників загального відділу апарату виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області.
  3. Визначити  місцем  для  роботи  запитувачів  із
    документами Бродівської міської ради та виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області, що містять публічну інформацію, їх копіями хол на першому поверсі адміністративного будинку за адресою площа Ринок, 1, місто Броди Львівська область.
  4. Керівникам виконавчих органів Бродівської міської ради Львівської області, які мають статус юридичних осіб публічного права, визначити відповідальних за  організацію доступу до публічної інформації, розпорядниками якої є такі виконавчі органи, та місця для роботи запитувачів із документами.
  5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію міської ради з питань прав людини, законності, регламенту та депутатської етики.
 
Міський голова                                                                      Анатолій БЕЛЕЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської ради
Львівської області
 
 
ПОРЯДОК
доступу до публічної інформації,
розпорядниками якої є Бродівська міська рада Львівської області та виконавчі органи Бродівської міської ради Львівської області
 
I.       Загальні положення
1.      Порядок доступу до публічної інформації, розпорядниками якої є Бродівська міська рада Львівської області та виконавчі органи Бродівської міської ради Львівської області (надалі – Порядок), розроблений на підставі Закону України «Про доступ до публічної інформації» (надалі – Закон) з метою реалізації права кожного на доступ до інформації, що була отримана або створена в процесі виконання Бродівською міською радою Львівської області та виконавчими органами Бродівської міської ради Львівської області своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або перебуває в їх володінні.
2.      Порядок регламентує питання обов’язкового оприлюднення публічної інформації, приймання, реєстрації та розгляду запитів фізичних, юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи, надання інформації, відтермінування та відмови у її наданні, розгляду скарг на рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації.
3.      Дія Порядку не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальними законами.
4. Бродівська міська рада Львівської області та виконавчі органи Бродівської міської ради Львівської області (надалі – міська рада та її виконавчі органи) не є розпорядниками інформації за запитами на інформацію стосовно інформації, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або яка потребує створення в інший спосіб.
4.      Усі запити на публічну інформацію, які надходять до міської Львівської області та виконавчого комітету ї міської ради, проходять реєстрацію в установленому порядку, обліковуються та оперативно обробляються відповідальними особами загального відділу апарату виконавчого комітету міської ради.
У виконавчих органах міської ради Львівської області, які мають статус юридичних осіб публічного права,  організація роботи із забезпечення доступу до публічної інформації покладається на їх керівників та відповідальних осіб, визначених наказами керівників відповідних виконавчих органів.
5.      Облік запитів на інформацію здійснюється у журналах за формою згідно з додатком.
6.      Для збереження публічної інформації та доступу до неї в міській раді та її виконавчих органах в електронному вигляді створюється система обліку документів, що містять публічну інформацію. Доступ до вказаної системи надається через офіційний веб-сайт міської ради, її виконавчих органів або за запитами на інформацію.
7.      Адміністрування системи обліку публічної інформації на офіційному веб-сайті міської ради здійснює начальник відділу інформаційно-аналітичної діяльності та комунікацій з громадянами виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області.
8.      Документи, які містять публічну інформацію, зберігаються з дотриманням вимог Інструкції з діловодства .
 
II.      Обов’язкове оприлюднення публічної інформації
1.      Міська рада та її виконавчі органи зобов’язані оприлюднювати:
1.1.   інформацію про організаційну структуру, місію, функції, повноваження, основні завдання, напрями діяльності та фінансові ресурси (структуру та обсяг бюджетних коштів, порядок та механізм їх витрачання, структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага міського голови, першого заступника та заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керівників виконавчих органів міської ради, тощо), а також інформацію, зазначену в частині п’ятій статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»);
1.2.   нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньо-організаційних), прийняті міською радою та її виконавчими органами, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності;
1.3.   перелік та умови отримання послуг, що надаються міською радою та її виконавчими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення;
1.4.   інформацію про систему обліку, види інформації, яку зберігає міська рада та її виконавчі органи;
1.5.   інформацію про перелік наборів даних, що оприлюднюються у формі відкритих даних;
1.6.   інформацію про механізми чи процедури, за допомогою яких громадськість може представляти свої інтереси або в інший спосіб впливати на реалізацію повноважень міської ради та її виконавчих органів;
1.7.   плани проведення та порядок денний своїх відкритих засідань;
1.8.   розташування місць, де надаються необхідні запитувачам форми та бланки;
1.9.   загальні правила роботи міської ради та її виконавчих органів, правила внутрішнього трудового розпорядку;
1.10. звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію;
1.11. інформацію про діяльність міської ради та її виконавчих органів, а саме: місце розташування, поштова адреса, номери засобів зв’язку, адреси офіційного веб-сайту та електронної пошти; прізвище, ім'я та по батькові, службові номери засобів зв'язку, адреси електронної пошти міського голови та його заступників, а також керівників структурних виконавчих органів міської ради; інформацію про розклад роботи та графік прийому громадян; інформацію про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад; інформацію про перелік і службові номери засобів зв’язку підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління міської ради та її виконавчих органів, та їх керівників;
1.12. іншу інформацію про діяльність міської ради та її виконавчих органів, порядок обов’язкового оприлюднення якої встановлений Законом.
2.      Інформація, зазначена у п. 1. розділу ІІ цього Порядку, підлягає обов’язковому оприлюдненню на офіційному веб-сайті міської ради та її виконавчих органів невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження документа із зазначенням дати його оприлюднення і дати оновлення інформації.
3.      Проекти нормативно-правових актів оприлюднюються на офіційному веб-сайті міської ради не пізніше як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
4.      Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров’ю та/або майну осіб, і про заходи, які застосовуються у зв’язку з цим.
5.      Доступ до інформації забезпечується шляхом:
5.1.   систематичного та оперативного оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті міської ради;
5.2.   надання інформації за запитами на інформацію.
6.      Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до законодавства при дотриманні сукупності таких вимог:
6.1.   виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету та неупередженості правосуддя;
6.2.   розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
6.3.   шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
7.      Інформація з обмеженим доступом має надаватися міською радою та її виконавчими органами, якщо ця інформація правомірно була оприлюднена раніше.
8.      Інформація з обмеженим доступом має надаватися міською радою та її виконавчими органами, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше.
9.      Не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю"), володіння, користування чи розпорядження комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Не підлягає обмеженню також доступ до інформації про стан і результати перевірок та службових розслідувань фактів порушень, допущених у сферах діяльності, зазначених у цій частині. Доступ до зазначеної інформації забезпечується міською радою та її виконавчими органами відповідно до положень статті 5 цього Закону України «Про доступ до публічної інформації».
10.    Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", крім відомостей, зазначених у декларації щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта громадянина України, місця проживання, дати народження фізичних осіб, щодо яких зазначається інформація в декларації, місцезнаходження об’єктів, які наводяться в декларації (крім області, району, населеного пункту, де знаходиться об’єкт), які є інформацією з обмеженим доступом та не підлягають відображенню у відкритому доступі.
Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права, керівника, заступника керівника, члена наглядової ради комунального підприємства або комунальної організації, що має на меті одержання прибутку, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать територіальній громаді.
11.    Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
12. Міська рада та її виконавчі органи зобов’язані вживати заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до інформації про особу іншими особами.
13.    Обов’язок оприлюднення інформації покладається на секретаря міської ради, секретаря виконавчого комітету міської ради та керівників виконавчих органів міської ради, у яких створено документ, що її містить. Якщо документ створено за участі кількох виконавчих органів міської ради, обов’язок оприлюднення інформації покладається на виконавчий орган, відповідальний за остаточну його підготовку.
 
III.    Надання публічної інформації за запитами
1.      Запит на інформацію - це прохання особи до міської ради та/або її виконавчих органів надати публічну інформацію, що знаходиться у їх володінні.
2.      Порядок складення та подання запитів на публічну інформацію,  розпорядниками  якої є Бродівська міська рада Львівської області та виконавчі органи Бродівської міської ради затверджується рішенням міської ради.
8.      Після реєстрації запиту на інформацію в установленому порядку, відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації передає запит на інформацію на виконання згідно з резолюцією міського голови чи керівника виконавчого органу міської ради.
9.      У разі надходження кореспонденції, яка одночасно містить запит на інформацію та заяви, клопотання, пропозиції тощо, оригінал такої кореспонденції розглядається за правилами, встановленими Законом України «Про доступ до публічної інформації», його копія в частині інших питань розглядається відповідно до Закону України «Про звернення громадян», про що у п’ятиденний термін повідомляється запитувача інформації.
10.    У разі надходження кореспонденції, яка містить вимогу про отримання інформації, але за своїм характером не є запитом на інформацію, така кореспонденція розглядається за правилами, встановленими Законом України «Про звернення громадян», про що у п’ятиденний термін повідомляється запитувача інформації.
12.    Відповідь на запит на інформацію надається за підписом міського голови або керівника виконавчого органу міської ради, який є розпорядником інформації, реєструється у встановленому порядку та надсилається адресату.
 
IV.    Розгляд запитів на публічну інформацію
1.      Розгляд запитів на публічну інформацію має такі строки:
1.1.   міська рада та її виконавчі органи мають надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту;
1.2.   у разі, якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. При цьому, клопотання про термінове опрацювання має бути обґрунтованим;
1.3.   у разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може продовжуватись до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку запитувач повідомляється в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
2.      Відповідь на запит на інформацію надається запитувачу у письмовій формі, якщо запитувач не просить надати її в іншому вигляді.
3.      Інформація на запит надається безкоштовно. У разі, якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Розмір фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядниками якої є міська рада та її виконавчі органи, а також  Порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитами на інформацію, розпорядниками якої є міська рада та її виконавчі органи затверджуються рішенням міської ради.
4.      При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
5.      Запитувачі інформації мають право робити виписки з наданих їм для ознайомлення офіційних документів, фотографувати їх, записувати текст на магнітну плівку тощо.
6.      Міська рада та її виконавчі органи мають право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
6.1.   якщо міська рада та її виконавчі органи не володіють і не зобов’язані відповідно до компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
6.2.   якщо інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
6.3.   якщо особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила відповідно до фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;
6.4.   якщо не дотримано передбачених Законом України «Про доступ до публічної інформації» вимог до запиту.
7.      Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.
8.      У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
8.1.   прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту;
8.2.   дату відмови;
8.3.   мотивовану підставу відмови;
8.4.   порядок оскарження відмови;
8.5.   підпис.
9.      Відповідь про те, що запитувана інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається відмовою в наданні інформації.
10.    Якщо міська рада та ї виконавчі органи не володіють і незобов’язані володіти запитуваною інформацією, але їм відомо, хто володіє або повинен володіти такою інформацією, відповідальні особи з питань доступу до публічної інформації зобов’язані переадресувати цей запит належному розпоряднику інформації разом із супровідним листом, про що у п’ятиденний термін повідомляє запитувача інформації.
11.    Відстрочка у задоволенні запиту на інформацію допускається у випадку, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення у передбачені Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
12.    У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію повинно бути зазначено:
  1. прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту;
  2. дату надсилання або вручення повідомлення про відтермінування;
12.3. причини, у зв'язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом терміни;
12.4. термін, у який буде задоволено запит;
  1. підпис.
V.      Оскарження рішень, дій чи бездіяльності міської ради та її виконавчих органів
5.1. Рішення, дії чи бездіяльність Бродівської міської ради Львівської області, міського голови можуть бути оскаржені до суду.
5.2. Рішення, дії чи бездіяльність виконавчого комітету міської ради можуть бути оскаржені до міської ради або до суду.
5.3. Рішення, дії чи бездіяльність посадових осіб виконавчого комітету міської ради, структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради можуть бути оскаржені до міської ради, виконавчого комітету міської ради або до суду.
5.4. Рішення, дії чи бездіяльність посадових осіб виконавчих органів міської ради, що мають статус юридичних осіб публічного права, можуть бути оскаржені до керівників цих виконавчих органів, міської ради або до суду.
5.5. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності міської ради та її виконавчих органів до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
5.6. Рішення, дії та бездіяльність міської ради та її виконавчих органів, які запитувач має право оскаржувати, визначаються згідно з частиною 2 статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
 
 
 
Секретар міської ради                                                                    Руслан ШИШКА
 
                                                                                                                                 

                                                                                                                                    Додаток                                                                                                                                
до Порядку доступу до публічної  інформації,               
розпорядниками якої є Бродівська міська
рада Львівської області та виконавчі органи
Бродівської міської ради Львівської області
                                                                                                                                    (пункт 5 розділ І)
 
     №
     п/п
     Вихідний       номер       Дата Запитувач      Місце проживання/
   місцезнаходження/
   поштова адреса
       Стислий
     зміст
     запиту
     Вид
      запиту
     за
      змістом
     Кому
А   адресовано
      на
     виконання
      Строк
       виконання
            Хід виконання
ПІБ, номер                                        телефону, факсу,
e-mail
      Категорія      Вихідний №        Дата
      1       2        3       4       5       6       7       8       9      10                 11      12
                       

ЖУРНАЛ
обліку запитів на інформацію у __________________________________________
 
 
 
 
Секретар міської ради                                                                                                                                           Руслан ШИШКА