ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Бедрій Н. |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 20.12.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 12
Про затвердження Програми забезпечення
житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених
батьківського піклування, та осіб з їх
числа у Бродівській міській територіальній
громаді на 2022-2025 роки
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
XIV СЕСІЇ VIII СКЛИКАННЯ
від 21. 12. 2021 року м. Броди № проєкт
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
XIV СЕСІЇ VIII СКЛИКАННЯ
від 21. 12. 2021 року м. Броди № проєкт
Про затвердження Програми забезпечення
житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених
батьківського піклування, та осіб з їх
числа у Бродівській міській територіальній
громаді на 2022-2025 роки
Відповідно до підпункту "а" пункту 3 частини першої статті 91 Бюджетного кодексу України, пункту 22 частини першої статті 26, частини першої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядку розроблення місцевих цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затвердженого рішенням Бродівської міської ради Львівської області від 26 жовтня 2021 року № 461 та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2022-2025 роки, враховуючи висновок постійної депутатської комісії з гуманітарних питань та з метою визначення і реалізації заходів, які дадуть змогу частково забезпечити житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, міська рада-
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Програму забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2022-2025 роки, що додається.
2.Контроль за виконанням рішення покласти на постійнідепутатські комісії: з гуманітарних питань та з питань фінансів, бюджету, розвитку, інвестицій, туризму та міжнародного співробітництва.
Міський голова Анатолій БЕЛЕЙ
ПОГОДЖЕНО Перший заступник Бродівського міського голови _________ Роман СПОДАРИК «__» ________ 20__ року |
ЗАТВЕРДЖЕНО рішення Бродівської міської ради Львівської області 2021 року № |
ПРОГРАМА
забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених
батьківського піклування, та осіб з їх числа
у Бродівській міській територіальній громаді
на 2022 – 2025 роки
Погоджено Начальник фінансового управління Бродівської міської ради __________ Тетяна МАРТИШ «__» ________ 20__ року |
Керівник установи-розробника програми: начальник служби у справах дітей Бродівської міської ради _________________ Надія БЕДРІЙ «__» __________ 20__ року |
Броди
2021
2021
- ПАСПОРТ
Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа
у Бродівській міській територіальній громаді на 2022 – 2025 роки
1. | Ініціатор розроблення програми | Служба у справах дітей Бродівської міської ради |
2. | Рішення виконавчого комітету Бродівської міської ради про погодження програми | |
3. | Розробник програми | Служба у справах дітей Бродівської міської ради |
4. | Співрозробники програми | - |
5. | Відповідальний виконавець програми | Служба у справах дітей Бродівської міської ради |
5.1 | Головний розпорядник коштів | Виконавчий комітет Бродівської міської ради Львівської області |
6. | Учасники програми | Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа |
7. | Термін реалізації програми | 2022-2025 роки |
7.1. | Етапи виконання програми (для довгострокових програм) |
2022-2025 роки |
8. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм) | Місцевий бюджет Бродівської міської територіальної громади та обласний бюджет Львівської області |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, тис.грн. у тому числі: | в межах фінансового ресурсу |
9.1. | коштів місцевого бюджету (міський) | на 2022 рік - 500,00 |
коштів інших джерел | - |
Керівник установи-
головного розпорядника коштів ______________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім»я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми _______________ Надія БЕДРІЙ
(підпис) (ім»я, прізвище)
2.Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Основними напрямами подолання сирітства є соціально-правова підтримка дітей-сиріт і дітей, які залишились без батьківського піклування, вжиття комплексу заходів щодо їх соціальної адаптації.
Отримання житла залишається однією з найактуальніших проблем для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа в нашому регіоні. Станом на 01.01.2021 року дитяче населення Бродівської міської територіальної громади становить 8 478 осіб, з них 54 – це діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування.
Станом на 01.12.2021 з 53 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування:
- не мають власного житла – 3 дітей.
- мають житло на праві власності – 1 дитина;
- мають житло на праві користування – 49 дітей, з них:
житло з недостатньою жилою площею – 15 дітей;
житло в непридатному для проживання стані (напівзруйноване) -11 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.
Станом на 01.12.2021 8 осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування не забезпечені житлом. З них:
- житло в непридатному для проживання стані (напівзруйноване) – 5 осіб;
-житло з недостатньою жилою площею – 2 осіб;
-не має житла – 1 особа.
У Бродівській міській раді на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, в органах опіки та піклування перебуває 18 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та повнолітніх осіб з їх числа, з яких:
- 8 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (1 дитина віком від 0 до 15 років, 7 дітей віком 16-17 років);
- 10 повнолітніх осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.
Інші діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, будуть взяті на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, після досягнення 16-річного віку.
Юридичне визначення соціальних категорій дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа передбачено статтею 1 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», а саме:
- дитина-сирота – це дитина, у якої померли чи загинули батьки;
- діти, позбавлені батьківського піклування, – діти, які залишилися без піклування батьків у зв’язку з позбавленням їх батьківських прав, відібранням у батьків без позбавлення батьківських прав, визнанням батьків безвісно відсутніми або недієздатними, оголошенням їх померлими, відбуванням покарання в місцях позбавлення волі та перебуванням їх під вартою на час слідства, розшуком їх органами Національної поліції, пов’язаним з відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов’язки, а також діти, розлучені із сім’єю, підкинуті діти, батьки яких невідомі, діти, від яких відмовилися батьки, діти, батьки яких не виконують своїх батьківських обов’язків з причин, які неможливо з’ясувати у зв’язку з перебуванням батьків на тимчасово окупованій території України, у районах проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, а також безпритульні діти;
- особи із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, – особи віком від 18 до 23 років, у яких у віці до 18 років померли або загинули батьки, та особи, які були віднесені до дітей, позбавлених батьківського піклування.
Враховуючи те, що діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа потребують соціального захисту, відповідно до статті 47 Конституції України, вони мають бути забезпечені житлом безоплатно.
Реалізація Програми дозволить підвищити рівень захищеності дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які відповідно до чинного законодавства потребують поліпшення житлових умов, а також сприятиме реалізації конституційних прав таких громадян на отримання житла.
3. Мета Програми
Метою Програми є поступове розв’язання проблеми безоплатного забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Програма є інструментом реалізації державної політики щодо забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа загалом і захисту їх житлових прав зокрема.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсяг та джерела фінансування, строки та етапи виконання
Формування Програми здійснювалось на основі розрахунків і вихідних даних. Для розрахунку показників Програми були використані такі дані:
- 18 – кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та повнолітніх осіб з їх числа, які перебувають і до повноліття перебували на первинному обліку в Бродівській міській раді і потребують забезпечення житлом у рамках Програми;
- не менше 30 кв. метрів – середня загальна площа на особу, прийнята до розрахунку;
- 13 963 гривні – середня розрахункова вартість 1 кв. м житла в населених пунктах області (наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 20.05.2021 № 119 «Про показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2021 рік»).
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів бюджету Бродівської міської територіальної громади та обласного бюджету Львівської області у межах наявного фінансового ресурсу.
Підґрунтям для розрахунку коштів, необхідних для придбання житла, є кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, яких потрібно забезпечити житлом, а також прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2021 рік (13 963 грн за 1 кв. м у Львівській області). Вартість житла не повинна перевищувати чинні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, установлені відповідними наказами Міністерства розвитку громад та територій України на 2021 – 2025 роки.
У разі придбання житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які перебувають у родинних групах, житлова площа розрахунку на одну особу має бути не менша 13,65 кв. м (стаття 47 Житлового кодексу Української РСР) на кожну дитину-сироту, дитину, позбавлену батьківського піклування, та особу з їх числа, але не менша рівня середньої забезпеченості громадян житловою площею в цьому населеному пункті.
Перелік житлових об’єктів для забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на території Бродівської міської територіальної громади визначається Комісією з питань забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській раді (далі – Комісія).
Комісія є робочим органом, що утворюється виконавчим комітетом міської ради з метою виконання завдань, передбачених Програмою.
Метою роботи Комісії є реалізація функцій і повноважень щодо скерування коштів - бюджетних призначень на придбання житла дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та особам з їх числа, які не забезпечені відповідним житлом або чиє житло знаходиться в аварійному і непридатному для проживання стані, з урахуванням дотримання умов співфінансування не менше 40 % витрат з місцевого бюджету; вирішення інших питань, пов'язаних із забезпеченням повноцінним житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Пропозиції щодо планування бюджетних призначень з місцевого бюджету формує служба у справах дітей Бродівської міської ради на підставі протоколу засідання Комісії з питань забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа Бродівської міської ради.
При визначенні загальної вартості житла враховуються витрати, пов’язані з оформленням права власності та сплатою передбачених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів).
Показники орієнтовних обсягів фінансових витрат, необхідні для виконання Програми загалом, з визначенням джерел фінансування, наведено в додатку 1 до Програми.
Кошти, передбачені на реалізацію Програми, використовуються виконавцями її заходів – службою у справах дітей Бродівської міської ради.
У разі потреби до Програми вносяться зміни згідно з установленим порядком.
Пропозиції щодо розподілу бюджетних призначень між місцевим та обласним бюджетами формуються з урахуванням дотримання умов співфінансування витрат з відповідного місцевого бюджету та / або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, з урахуванням індексу фінансової спроможності Бродівської міської територіальної громади, обрахованого департаментом фінансів облдержадміністрації за надходженнями податків і платежів до загального фонду, базової, реверсної та додаткової дотацій, а саме:
- при індексі більше 1,0 – 20 відсотків обсягу коштів з обласного бюджету, 80 відсотків з бюджету громади та / або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством;
- при індексі від 0,8 до 1,0 включно – 40 відсотків обсягу коштів з обласного бюджету, 60 відсотків з бюджету громади та / або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством;
- при індексі від 0,6 до 0,8 включно – 60 відсотків обсягу коштів з обласного бюджету, 40 відсотків з бюджету громади та / або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством;
- при індексі менше 0,6 – 80 відсотків обсягу коштів з обласного бюджету, 20 відсотків з бюджету громади та / або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
5. Перелік завдань Програми та результативні показники
Основними завданнями Програми є забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа:
- придбання житла у введених в експлуатацію багатоквартирних житлових будинках та з первинного і вторинного ринків за рахунок коштів місцевого та обласного бюджетів;
- придбання житлових будинків, що перебувають у власності фізичних, юридичних осіб, та земельних ділянок, на яких вони розміщені.
Житло повинно відповідати затвердженим нормам житла щодо їх площі.
Перелік завдань та заходів Програми наведено в додатку 2 до Програми.
6. Напрями діяльності та заходи програми
Напрям діяльності Програми - забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа впорядкованими житловими приміщеннями для постійного проживання, шляхом:
- придбання житла у введених в експлуатацію багатоквартирних житлових будинках та з первинного і вторинного ринків за рахунок коштів місцевого і обласного бюджетів;
- придбання житлових будинків, що перебувають у власності фізичних, юридичних осіб, та земельних ділянок, на яких вони розміщені.
Після придбання житла діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа знімаються з обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.
Придбання житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які перебувають на обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості; черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (уведення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень) (стаття 43 Житлового кодексу Української РСР). За наявності кількох осіб з однаковою датою взяття на облік перевага надається дитині старшого віку.
У рамках Програми право на придбання житла за рахунок Програми мають особи віком від 16 до 23 років (включно) у порядку черговості взяття на квартирний облік.У разі наявності в особи братів (сестер), яким не виповнилось 16 років, за умови перебування їх на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, та за пропозиціями районних державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад житло придбавається для сімейної групи.
Під час оформлення договору купівлі-продажу житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа накладається заборона на відчуження цього житла протягом десяти років.
Жиле приміщення може бути надано з перевищенням норми жилої площі, якщо воно складається з однієї кімнати (однокімнатна квартира) або призначається для осіб різної статі (стаття 48 Житлового кодексу Української РСР).У разі придбання житла для дітей враховуються витрати на придбання земельної ділянки, на якій розташоване житлове приміщення.
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію і контроль за виконанням Програми, цільовим та ефективним використанням коштів здійснює головний розпорядник коштів – виконавчий комітет Бродівської міської ради.
Відповідальний виконавець - служба у справах дітей Бродівської міської ради щороку до 10 жовтня та 10 лютого готує та подає фінансовому управлінню Бродівської міської ради та відділу економіки та публічних закупівель виконавчого комітету Бродівської міської ради інформацію про стан виконання Програми.
За підсумками року служба у справах дітей Бродівської міської ради до 01 березня року наступного за звітним періодом подає на розгляд сесії Бродівської міської ради звіт про стан виконання Програми.
У звіті повинні міститися дані про заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми, виконання результативних показників у динаміці з початку дії програми згідно з додатком 3 до Програми та пояснювальну записку, у разі невиконання – обґрунтування причин невиконання.
Секретар міської ради Руслан ШИШКА
Додаток 1
до Програми забезпечення житлом дітей-сиріт,
дітей, позбавлених батьківського піклування,
та осіб з їх числа у Бродівській міській
територіальній громаді на 2022-2025 роки Ресурсне забезпечення
Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді
на 2022 – 2025 роки
тис.грн.Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми | Етапи виконання програми | Усього витрат на виконання програми | |||
І | ІІ | ІІІ | ІV | ||
2022 р. | 2023 р. | 2024 р. | 2025 р. | ||
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу |
державний бюджет | - | - | - | - | - |
обласний бюджет | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу |
міський бюджет | 500,00 | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | в межах фінансового ресурсу | 500,00 – на 2022 рік |
кошти не бюджетних джерел | - | - | - | - | - |
інші | - | - | - | - | - |
Міський голова ______________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім»я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми _______________ Надія БЕДРІЙ
Додаток 2
до Програми забезпечення житлом дітей-сиріт,
дітей, позбавлених батьківського піклування,
та осіб з їх числа у Бродівській міській
територіальній громаді на 2022-2025 роки
Перелік заходів і завдань
Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2022 – 2025 роки»
№ з/п | Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів програми | Строк виконання заходу |
Виконавці | Джерела фінансування | Обсяги фінансування, тис. грн | Очікуваний результат |
1 | Придбання житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа | укладання договору купівлі-продажу; | 2022-2025 р.р. | Служба у справах дітей міської ради | кошти міського та обласного бюджетів |
в межах фінансового ресурсу | Забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
проведення державної реєстрації права власності на житло | 2022-2025 р.р. | Служба у справах дітей міської ради | кошти міського та обласного бюджетів |
в межах фінансового ресурсу |
Міський голова ______________ Анатолій БЕЛЕЙ
(підпис) (ім»я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми _______________ Надія БЕДРІЙ
(підпис) (ім»я, прізвище)
Додаток 3
до Програми забезпечення житлом дітей-сиріт,
дітей, позбавлених батьківського піклування,
та осіб з їх числа у Бродівській міській
територіальній громаді на 2022-2025 роки
Інформація про виконання програми за ___________ рік
1. | |||
КВКВ | найменування головного розпорядника бюджетних коштів | ||
2. | |||
КВКВ | найменування відповідального виконавця програми | ||
3. | |||
КФКВ | найменування програми, дата і номер рішення обласної ради про її затвердження |
№ п/п | Захід | Головний виконавець та строк виконання |
Планові обсяги фінансування, тис. грн. | Фактичні обсяги фінансування, тис. грн. | Стан виконання заходів (результативні показники виконання програми) | ||||||||
Всього | У тому числі: | Всього | У тому числі: | ||||||||||
Державний бюджет | Обласний бюджет | Місцевий бюджет | Кошти не бюджетних джерел |
Державний бюджет | Обласний бюджет | Місцевий бюджет | Кошти не бюджетних джерел |
||||||
тис. грн.
Бюджетні асигнування з урахуванням змін | Проведені видатки | Відхилення | |||||||
Усього | Загальний фонд | Спеціальний фонд | Усього | Загальний фонд | Спеціальний фонд | усього | Загальний фонд | Спеціальний фонд | % |
Керівник установи-
головного розпорядника коштів ______________ ________________
(підпис) (ім»я, прізвище)
Відповідальний виконавець
Програми _______________ _________________
(підпис) (ім»я, прізвище)