БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
XII сесія VIІІ скликання
від 26.10. 2021 р. м. Броди № проєкт
Про перейменування та затвердження статуту Комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Бродівської міської ради у новій редакції
Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», частин 4, 5 статті 57 Господарського кодексу України, у відповідності до вимог чинного законодавства України, міська рада
ВИРІШИЛА:
- Перейменувати Комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Бродівської міської ради в Комунальну установу «Інклюзивно – ресурсний центр» Бродівської міської ради Львівської області.
- Затвердити статут Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бродівської міської ради Львівської області у новій редакції.
- Доручити директору комунальної установи «Інклюзивно–ресурсний центр» Бродівської міської ради Львівської області (В.Маголі) здійснити заходи з державної реєстрації статуту відповідно до вимог чинного законодавства України.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з гуманітарних питань та з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження, транспорту, благоустрою та екології.
Затверджено рішенням
Бродівської міської ради № проєкт
Від……….. 2021р.
________________міський голова
Белей А. А.
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
«ІНКЛЮЗИВНО –РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
м. Броди-2021
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – ІРЦ) є комунальною установою і знаходиться у комунальній власності.
Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
- Скорочене найменування українською мовою: КУ «Бродівський ІРЦ».
- Центр створений рішенням Бродівської районної ради від 01.03.2018р. (XVІІІ сесія VІІ скликання).
Засновник розробляє та затверджує установчі документи КУ «Бродівський ІРЦ» відповідно до вимог законодавства, у тому числі цього Статуту.
1.4. У своїй діяльності КУ «Бродівський ІРЦ» керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про професійну (професійно-технічну) освіту”, “Про фахову передвищу освіту”, “Про вищу освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 (із мінами), іншими актами в тому числі рішеннями Засновника, департаменту освіти і науки Львівської державної адміністрації та цим Статутом.
КУ «Бродівський ІРЦ» провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
1.5. Юридична адреса Центру: вул. Січових Стрільців, 22, м. Броди, Золочівський район, Львівська область 80600.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1 КУ «Бродівський ІРЦ» є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого- педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Основними завданнями КУ «Бродівський ІРЦ» є:
2.2.1 проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2.2.2 надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
2.2.3 консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
2.2.4 забезпечення участі педагогічних працівників КУ «Бродівський ІРЦ»:
- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
- у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
2.2.5 залучення (у разі потреби) педагогічних працівників КУ «Бродівський ІРЦ» під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
2.2.6 надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг особам з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
2.2.7 визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі особи з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
2.2.8 визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
2.2.9 надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
2.2.10 інформування громади про діяльність КУ «Бродівський ІРЦ» та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
2.2.11 ведення обліку осіб, які звернулися до КУ «Бродівський ІРЦ», шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” відповідною формою;
2.2.12 підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності КУ «Бродівський ІРЦ».
3. ПРАВОВИЙ СТАТУС
3.1. КУ «Бродівський ІРЦ» є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа.
КУ «Бродівський ІРЦ» має рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс, бланк із своїм найменуванням.
3.2 КУ «Бродівський ІРЦ» може мати у своїй структурі філію (філії). КУ «Бродівський ІРЦ» може організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру.
3.3. КУ «Бродівський ІРЦ» надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Бродівській територіальній громаді, за умови подання відповідних документів.
У разі відсутності ІРЦ у відповідній територіальній громаді (районі), місті (районі міста) за місцем проживання (навчання) дитини батьки (один з батьків) або законні представники мають право звернутися до КУ «Бродівський ІРЦ».
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад КУ «Бродівський ІРЦ» не пізніше 15 числа наступного місяця з дня їх звернення інформує про них засновника та орган управління освітою. У такому разі діяльність КУ «Бродівський ІРЦ» організовується в одній із форм співробітництва, визначених Законом України “Про співробітництво територіальних громад”.
3.4. КУ «Бродівський ІРЦ» користується закріпленим за ним на праві оперативного управління комунальним майном.
3.5. Збитки, завдані КУ «Бродівський ІРЦ» внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.6. Для здійснення основної діяльності КУ «Бродівський ІРЦ» залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.7. Власник та уповноважений орган управління не відповідають за зобов’язаннями КУ «Бродівський ІРЦ», а ІРЦ не відповідає за зобов’язаннями власника та уповноваженого органу управління.
3.8. КУ «Бродівський ІРЦ» має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
- ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
Усі письмові звернення (заяви) до КУ «Бродівський ІРЦ» щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС “ІРЦ”. У разі звернення до КУ «Бродівський ІРЦ» щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.
Перед проведенням комплексної оцінки директор КУ «Бродівський ІРЦ» або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
- документи, що посвідчують особу заявників;
- свідоцтво про народження дитини;
- інші документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.
4.2. КУ «Бродівський ІРЦ» проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви) відповідно до пункту 4.1. цього Статуту.
4.3. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень особи;
- копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
4.4. У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до КУ «Бродівський ІРЦ» подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.5. КУ «Бродівський ІРЦ» можуть проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення.
Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування).
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями КУ «Бродівський ІРЦ» про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці КУ «Бродівський ІРЦ» за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами.
У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви.
4.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці КУ «Бродівський ІРЦ» повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан особи, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями КУ «Бродівський ІРЦ» індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку особи;
- оцінка мовленнєвого розвитку особи;
- оцінка когнітивної сфери особи;
- оцінка емоційно-вольової сфери особи;
- оцінка освітньої діяльності особи.
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
4.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження особи.
4.10. Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.11. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.12. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності особи є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок осіб дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14. У разі потреби фахівці КУ «Бродівський ІРЦ» можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в КУ «Бродівський ІРЦ» та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в КУ «Бродівський ІРЦ» здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців КУ «Бродівський ІРЦ», які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.
За результатами комплексної оцінки:
- визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів);
- визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
- надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
4.18. Фахівці КУ «Бродівський ІРЦ» зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.
4.21. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС “ІРЦ”.
4.22. У разі встановлення фахівцями КУ «Бродівський ІРЦ» наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
4.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до КУ «Бродівський ІРЦ» за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи.
4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями КУ «Бродівський ІРЦ» проводиться у разі:
- переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми;
- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
4.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центру органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС “ІРЦ”, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів).
5. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ОСОБАМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
5.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці КУ «Бродівський ІРЦ», які:
- надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
- беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
- надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;
- консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома;
- виконують інші обов’язки відповідно до завдань КУ «Бродівський ІРЦ» та посадових обов’язків.
5.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:
- запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
- соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
- сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;
- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
- забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
6. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
6.1. КУ «Бродівський ІРЦ» має право:
6.1.1 звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на КУ «Бродівський ІРЦ» завдань.
6.1.2 укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
6.1.3 здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
6.1.4 залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
6.1.5 реалізувати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
6.1.6 здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи.
6.2. З метою якісного виконання покладених завдань КУ «Бродівський ІРЦ» зобов’язаний:
- у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
- вносити засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центру органів управління освітою та центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності КУ «Бродівський ІРЦ»;
- залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
7. УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ІРЦ
7.1. Засновник:
7.1.1 утворюює, реорганізовує та ліквідовує КУ «Бродівський ІРЦ», затверджує та змінює склад, графік роботи, організовує та проводять конкурси на зайняття посади директора ІРЦ;
7.1.2 призначає на посаду та звільняє з посади директора КУ «Бродівський ІРЦ»;
7.1.3 заслуховує звіт про діяльність КУ «Бродівський ІРЦ»;
7.1.4 залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів КУ «Бродівський ІРЦ»;
7.1.5 забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування КУ «Бродівський ІРЦ» та організації інклюзивного навчання;
7.1.6 проводить моніторинг виконання рекомендаці КУ «Бродівський ІРЦ» підпорядкованими їм закладами освіти.
7.2. Керівництво діяльністю КУ «Бродівський ІРЦ» здійснює директор, який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади засновником ІРЦ або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
Рішення про проведення конкурсу приймається засновником КУ «Бродівський ІРЦ» :
- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового інклюзивно-ресурсного центру;
- не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з директором КУ «Бродівський ІРЦ»;
- не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з директором КУ «Бродівський ІРЦ», чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс на посади директора КУ «Бродівський ІРЦ» проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
На посаду директора КУ «Бродівський ІРЦ» призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником КУ «Бродівський ІРЦ».
7.3. Директор КУ «Бродівський ІРЦ»:
7.3.1 планує та організовує роботу КУ «Бродівський ІРЦ», видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців КУ «Бродівський ІРЦ»;
7.3.2 призначає на посаду працівників КУ «Бродівський ІРЦ», звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників КУ «Бродівський ІРЦ», заохочує працівників КУ «Бродівський ІРЦ» і накладає на них дисциплінарні стягнення;
7.3.3 створює належні умови для продуктивної праці фахівців КУ «Бродівський ІРЦ», підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
7.3.4 розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном КУ «Бродівський ІРЦ» та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
7.3.5 забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності КУ «Бродівський ІРЦ»;
7.3.6 представляє КУ «Бродівський ІРЦ» у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
7.3.7 подає засновнику річний звіт про діяльність КУ «Бродівський ІРЦ»;
7.3.8 видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
7.3.9 діє від імені КУ «Бродівський ІРЦ» без довіреності;
7.3.10 залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань КУ «Бродівський ІРЦ» шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;
7.3.11 може вносити засновнику КУ «Бродівський ІРЦ» пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності КУ «Бродівський ІРЦ».
8. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІРЦ
8.1. Діяльність КУ «Бродівський ІРЦ» забезпечують педагогічні працівники - директор, фахівці КУ «Бродівський ІРЦ» (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).
У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади перевищує 7 тис., КУ «Бродівський ІРЦ» додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису КУ «Бродівський ІРЦ» додаткові посади фахівців вводяться за рішенням його засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке КУ «Бродівський ІРЦ» обслуговує.
Штатний розпис ІРЦ може передбачати посади інших працівників (адміністратор ІРЦ, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність ІРЦ.
Штатний розпис КУ «Бродівський ІРЦ» затверджує його засновник відповідно до законодавства. До штатного розпису додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.
8.2. На посади педагогічних працівників КУ «Бродівський ІРЦ» призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.
8.3. Призначення на посади педагогічних працівників КУ «Бродівський ІРЦ» здійснюється директором КУ «Бродівський ІРЦ».
8.4. Обов’язки директора та інших працівників КУ «Бродівський ІРЦ» визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених директором КУ «Бродівський ІРЦ».
8.5. На педагогічних працівників КУ «Бродівський ІРЦ» поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
8.6. У разі потреби КУ «Бродівський ІРЦ» може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
8.7. Для забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, АС “ІРЦ” забезпечує передачу до бази даних Єдиної державної електронної бази з питань освіти та програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” інформації про осіб з особливими освітніми потребами та їх психолого-педагогічну оцінку розвитку, а також про відповідних суб’єктів освітньої діяльності.
8.8. Інформація до Єдиної державної електронної бази з питань освіти та програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” передається у процесі оновлення в АС “ІРЦ” та доповнює профіль особи та закладу освіти у складових зазначеної електронної бази: Реєстрі суб’єктів освітньої діяльності, Реєстрі здобувачів освіти, Реєстрі документів про освіту, Реєстрі дітей дошкільного та шкільного віку, довідниках здобувачів освіти та закладів освіти програмно-апаратного комплексу “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту”.
8.9. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників КУ «Бродівський ІРЦ» становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань КУ «Бродівський ІРЦ», визначених цим Статутом, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:
- проведення комплексної оцінки;
- здійснення системного кваліфікованого супроводу;
- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань КУ «Бродівський ІРЦ», визначених цим Статутом.
9. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
9.1. Матеріально-технічна база КУ «Бродівський ІРЦ» включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2. Майно, закріплене за КУ «Бродівський ІРЦ», належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
9.3. Фінансування КУ «Бродівський ІРЦ» здійснюється засновником відповідно до законодавства.
9.4. Фінансово-господарська діяльність КУ «Бродівський ІРЦ» провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
9.5. Джерелами фінансування КУ «Бродівський ІРЦ» є кошти засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.
КУ «Бродівський ІРЦ» має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності” (Офіційний вісник України, 2010 р., № 67, ст. 2410; 2018 р., № 68, ст. 2289).
Надходження, отримані КУ «Бродівський ІРЦ» за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності КУ «Бродівський ІРЦ», передбаченої його установчими документами.
КУ «Бродівський ІРЦ» самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.
10.ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІРЦ
10.1. Діяльність КУ «Бродівський ІРЦ» припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію КУ «Бродівський ІРЦ» приймається засновником. Припинення діяльності КУ «Бродівський ІРЦ»здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
10.2. Під час реорганізації КУ «Бродівський ІРЦ» його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається засновником.
10.3. КУ «Бродівський ІРЦ» вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
11. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
11.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.