ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 23

Бродівська міська РАДА
львівської області
Р І Ш Е Н Н Я
ХІІ сесія VIII скликання
 
від 26.10.2021 р.                              м. Броди                                    № проєкт

 
Про затвердження Положення про
старост старостинських округів, утворених
на території Бродівської міської
територіальної громади
 
 
Відповідно до пункту 2 частини третьої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити Положення про старост старостинських округів, утворених на території Бродівської міської територіальної громади, що додається.
  2. Встановити, що старости старостинських округів, утворених на території Бродівської міської територіальної громади:
є членами виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області за посадою;
надають адміністративні послуги;
виконують завдання адміністратора Центру надання адміністративних послуг Бродівської міської ради згідно з додатком.
  1. Визнати такими, що втратили чинність пункт 2 рішення Бродівської міської ради від 24 грудня 2020 року № 69 «Про затвердження на посади старост та Положення про старосту» та рішення Бродівської міської ради від 26 червня 2021 року № 321 «Про внесення змін до Положення про старосту».
  2. Контроль за виконанням цього рішення покласти напостійну депутатську комісію з  питань прав людини, законності, регламенту та депутатської етики.
 
 
Міський голова                                                                             Анатолій БЕЛЕЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Бродівської міської
ради Львівської області
жовтня 2021 року №
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про старост старостинських округів, утворених на території Бродівської міської територіальної громади
 
 
  1. Загальні положення.
1.1. Це Положення про старосту старост старостинських округів, утворених на території Бродівської міської територіальної громади (надалі – Положення), відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування в Україні», інших актів законодавства України, визначає правовий статус старости, порядок його обрання та припинення повноважень, відповідальність старости, порядок звітування та інші питання пов’язані з діяльністю старости.
 
2. Правовий статус старости.
  1. Староста затверджується Бродівською міською радою на строк її повноважень за пропозицією міського голови, що вноситься за результатами громадського обговорення, проведеного у межах відповідного старостинського округу.
  2. Порядок проведення громадського обговорення кандидатури старости затверджується Бродівською міською радою Львівської області.
  3. Кандидатура старости вноситься на громадське обговорення міським головою.
  4. Кандидатура старости відповідного старостинського округу, не підтримана сільською, селищною, міською радою, не може бути повторно внесена для затвердження в цьому старостинському окрузі протягом поточного скликання Бродівської міської ради Львівської області.
  5. Староста працює на постійній основі в апараті виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області.
  6. Повноваження старости починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
  7. На старосту поширюються вимоги щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» для сільського, селищного, міського голови.
  8. Посада старости відноситься до п’ятої категорії посад в органах місцевого самоврядування.
  9. Старости підлягають атестації один раз на 4 роки.
  10. Староста є членом виконавчого комітету Бродівської міської ради за посадою.
  11. Звільнення з посади старости відбувається за рішенням Бродівської міської ради на загальних підставах, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Кодексом законів про працю України та іншими законами, дія яких поширюється на посадових осіб місцевого самоврядування.
 
3. Повноваження, завдання та права старости
3.1. Повноваження старости:
  1. Уповноважений Бродівською міською радою Львівської області діяти в інтересах жителів відповідного старостинського округу у виконавчих органах Бродівської міської ради Львівської області;
  2. Представляє інтереси жителів відповідного села, селища у виконавчих органах Бродівської міської ради Львівської області;
  3. Бере участь у пленарних засіданнях Бродівської міської ради Львівської області та засіданнях її постійних комісій з правом дорадчого голосу. Бере участь у засіданнях виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області;
  4. Має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях Бродівської міської ради Львівської області, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного села;
  5. Сприяє жителям відповідного старостинського округу у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади, а також у поданні відповідних документів до зазначених органів. Надає адміністративні послуги та виконує окремі завдання адміністратора Центру надання адміністративних послуг Бродівської міської ради;
  6. Бере участь в організації виконання рішень Бродівської міської ради Львівської області, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;
  7. Бере участь у підготовці проекту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу;
  8. Вносить пропозиції до виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;
  9. Бере участь у підготовці проектів рішень Бродівської міської ради Львівської області, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;
  10. Бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу;
  11. Бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного села, селища та інформує міського голову, виконавчі органи Бродівської міської ради Львівської області про його результати;
  12. Отримує від виконавчих органів Бродівської міської ради Львівської області, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;
  13. Сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному селі, селищі;
  14. Вчиняє на території відповідного старостинського округу нотаріальні дії з питань, віднесених законом до відання посадових осіб органів місцевого самоврядування згідно зі ст. 37 Закону України «Про нотаріат»;
  15. Здійснює реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання на території відповідного села (сіл) та подає відповідним органам відомості щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання на території відповідного села, згідно чинного законодавства;
  16. Здійснює персонально-первинний облік призовників і військовозобов'язаних на території старостинського округу, відповідно до статті 34 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу»;
  17. Здійснює інші повноваження, визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.
    1. Обов’язки старости:
    2. Додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України,  регламенту Бродівської міської ради Львівської області, цього Положення та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок його діяльності та взаємовідносини з Бродівською міською територіальною громадою, органами місцевого самоврядування та їхніми посадовими особами, громадою та її членами.
    3. Брати участь у засіданнях виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області. Виконувати доручення Бродівської міської ради Львівської області, її виконавчого комітету, міського голови, інформувати їх про виконання доручень;
    4. Брати участь в організації та проведенні зборів членів відповідної громади та у оформленні документів цих зборів, вносити пропозиції до порядку денного зборів. Організовувати виконання рішень зборів членів відповідної громади та здійснювати моніторинг їх виконання;
    5. Сприяти виконанню на території відповідного населеного пункту (села, сіл)  Бродівської міської територіальної громади, програм соціально-економічного та культурного розвитку, затверджених рішенням Бродівської міської ради Львівської області, інших актів ради та її виконавчого комітету. Вносити до виконавчого комітету, інших виконавчих Бродівської міської ради Львівської області пропозиції з цих питань;
    6. Вести прийом членів громади згідно з визначеним графіком. Здійснювати моніторинг стану дотримання їхніх прав і законних інтересів у сфері соціального захисту, культури, освіти, фізичної культури та спорту, житлово-комунального господарства, реалізації ними права на працю та медичну допомогу;
    7. Вести облік та узагальнювати пропозиції членів громади з питань соціально-економічного та культурного розвитку відповідного населеного пункту (села, сіл) Бродівської міської територіальної громади, соціального, побутового та транспортного обслуговування його жителів;
    8. Здійснювати моніторинг благоустрою відповідного населеного пункту (села, сіл)  Бродівської міської територіальної громади, вживати заходів до його підтримання в належному стані;
    9. Сприяти проведенню контрольних заходів на території відповідного населеного пункту (села, сіл) Бродівської міської територіальної громади (землекористування, довкілля, об’єкти житлово-комунальної інфраструктури тощо);
    10. Здійснювати моніторинг за дотриманням на території відповідного населеного пункту (села, сіл) Бродівської міської територіальної громади громадського порядку, станом виконання встановлених рішеннями Бродівської міської ради Львівської області правил з питань благоустрою території населених пунктів Бродівської міської територіальної громади, забезпечення в них чистоти і порядку, торгівлі на ринках та зберігання тиші в громадських місцях тощо;
    11. Контролювати дотримання правил використання об’єктів комунальної власності територіальної громади, що розташовані на території відповідного населеного пункту (села, сіл)  Бродівської міської територіальної громади;
    12. Сприяти діяльності органу (органам) самоорганізації населення відповідного населеного пункту (села, сіл) Бродівської міської територіальної громади;
    13. Надавати практичну допомогу органам самоорганізації населення у виконанні ними своїх завдань та повноважень;
    14. Не допускати на території відповідного населеного пункту (села, сіл)  Бродівської міської територіальної громади дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам територіальної громади та держави;
    15. Своєчасно надавати інформацію до Переліку об’єктів комунальної власності щодо об’єктів, які розташовані на території відповідного населеного пункту (села, сіл) громади;
    16. Періодично звітувати, у порядку визначеному цим Положенням, про свою роботу;
    17. Виконувати поточні доручення Бродівської міської ради Львівської області та її виконавчого комітету, міського голови, звітувати про їх виконання;
    18. Забезпечувати зберігання офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу, забезпечувати доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
    19. Вести діловодство, облік і звітність документів в частині питань пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу;
    20. Надавати довідки, довідки-характеристики фізичним та юридичним особам, які проживають/розміщені на території відповідного старостинського округу;
    21. Здійснювати реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання на території відповідного села (сіл) та подавати відповідним органам відомості щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання на території відповідного села, згідно чинного законодавства;
    22. Здійснювати персонально-первинний облік призовників і військовозобов'язаних на території старостинського округу, відповідно до ст. 34 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу»;
    23. Здійснювати заходи із ведення погосподарського обліку на території відповідного села (сіл, селищ);
    24. Бережливо ставитися до майна, яке надається для виконання посадових обов’язків, вживати заходів щодо недопущення псування, втрати такого майна, запобігання шкоді.
    25. Староста має право:
    26. Офіційно представляти громаду, її членів в Бродівській міькій раді Львівської області та її виконавчих органах, брати участь з правом дорадчого голосу у пленарних засіданнях Бродівської міської ради Львівської області, засіданнях її постійних та тимчасових комісій, на яких розглядаються питання, що зачіпають інтереси членів відповідної громади.;
    27. Одержувати від Бродівської міської ради Львівської області, її виконавчих органів та їхніх посадових осіб, а також від підприємств, установ, організацій комунальної форми власності, інститутів громадянського суспільства, що розташовані на території Бродівської міської територіальної громади інформацію, документи та матеріали, які стосуються соціально-економічного та культурного розвитку відповідного населеного пункту (села, сіл)  територіальної громади;
    28. Погоджувати проекти рішень Бродівської міської ради Львівської області та її виконавчого комітету щодо майна  Бродівської міської територіальної громади, розташованого на території відповідного населеного пункту (села, сіл)  територіальної громади;
    29. Вносити пропозиції до порядку денного засідань виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області з питань, які стосуються інтересів відповідної громади. Оголошувати на засіданнях виконавчого комітету тексти заяв та звернень відповідної громади, її членів з питань, що стосуються інтересів громади чи інтересів територіальної громади загалом;
    30. Порушувати у виконавчому комітеті Бродівської міської ради Львівської області питання про необхідність проведення перевірок з питань, віднесених до компетенції ради та її органів, діяльності підприємств, установ і організацій, розташованих на території відповідного населеного пункту (села, сіл)  територіальної громади незалежно від форми власності;
    31. Вносити пропозиції щодо усунення недоліків і порушень керівникам підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, і органів, діяльність яких перевірялася відповідно до підпункту 5 цього пункту, а також органам, яким вони підпорядковані, порушувати питання про притягнення до відповідальності осіб, з вини яких сталося порушення;
    32. Пропонувати питання для розгляду органом (органами) самоорганізації населення відповідного населеного пункту (села, сіл)  територіальної громади;
    33. Вносити пропозиції щодо персонального складу громадських контрольних інспекцій, що створюються за рішенням загальних зборів територіальної громади, сприяти залученню жителів відповідного села (сіл) до участі у здійсненні ними контрольних заходів на території відповідного населеного пункту (села, сіл)  територіальної громади;
    34. Звертатися до державних та муніципальних правоохоронних органів у разі виявлення порушень громадського порядку на території відповідного населеного пункту (села, сіл)  територіальної громади.
    35. З метою запобігання негативним наслідкам реального, потенційного конфлікту інтересів староста вживає належних заходів, передбачених ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» та ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
    36. Здійснення контролю за дотриманням вимог пункту 3.4 цього Положення, надання старості консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, зав’язків з об’єднаннями громадян та засобами масової інформації, законності, правопорядку.
 
  1. Організація роботи старости та забезпечення його діяльності
    1. Місце та режим роботи, правила внутрішнього розпорядку, діловодства та інші питання організації діяльності старости визначаються Бродівською міською радою Львівської області та її виконавчим комітетом. Режим роботи старости відповідає режиму роботи виконавчого комітету Бродівської міської ради Львівської області.
    2. Графік прийому жителів старостою затверджується розпорядженням міського голови.
    3. Інформаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності старости здійснюється виконавчим комітетом Бродівської міської ради  Львівської області за рахунок міського бюджету.
    4. Старості видається номерна гербова печатка для вчинення нотаріальних дій, видачі довідок, надання адміністративних послуг, засвідчення достовірності та справжності документів.
 
  1. Підзвітність, підконтрольність та порядок звітування старости
    1. При здійсненні наданих повноважень староста є відповідальним і підзвітним Бродівській міській раді Львівської області та підконтрольним міському голові.
    2. Староста не рідше одного разу на рік, протягом першого кварталу року, наступного за звітним, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений Бродівською міською радою Львівської області термін, звітує про свою роботу перед радою, жителями старостинського округу.
    3. Звіт старости перед Бродівською міською радою Львівської області включає доповідь про його роботу за звітний період, інформацію про хід і результати виконання міського бюджету в частині, що стосується відповідного старостинського округу, реалізацію затверджених радою документів з планування розвитку територіальної громади в частині, що стосується населених пунктів, розташованих на території відповідного старостинського округу, відомості про результати виконання плану роботи, оголошеного під час попереднього звітування із зазначенням вжитих заходів, а в разі невиконання (часткового виконання) попереднього плану – відповідні причини, а також план роботи на наступний період.
    4. За результатами звітування старости Бродівська міська рада Львівської області може прийняти рішення, яке містить оцінку його діяльності за звітний період, доручення та рекомендації, спрямовані на реалізацію повноважень старости, тощо.
    5. Заслуховування звіту старости перед жителями старостинського округу відбувається на відкритій зустрічі, у спосіб, що дає можливість жителям старостинського округу поставити запитання, висловити зауваження та внести пропозиції.
    6. Інформація про відповідну зустріч, а також письмовий звіт старости оприлюднюються на офіційному веб-сайті Бродівської міської ради Львівської області та розміщуються у приміщенні ради, адміністративному будинку, в якому визначено робоче місце старости, та дошках оголошень на території відповідного старостинського округу не пізніше ніж за сім календарних днів до дня проведення відповідної зустрічі.
    7. Звіт старости перед жителями населених пунктів, розташованих на території відповідного старостинського округу, включає в себе, крім інформації визначеної у пункті 5.3 цього Положення, відомості про результати розгляду зауважень та пропозицій, висловлених під час попереднього звітування перед жителями відповідного старостинського округу (у разі наявності).
 
  1. Відповідальність старости

6.1. Староста може бути притягнений до цивільної, адміністративної та кримінальної відповідальності відповідно до закону.
6.2. Старости несуть матеріальну відповідальність відповідно до законодавства.
 
 
 
 

Секретар міської  ради                                                          Руслан ШИШКА

Додаток
до рішення Бродівської міської
ради Львівської області
жовтня 2021 року №
 
 

 
ЗАВДАННЯ
адміністратора Центру надання адміністративних послуг Бродівської міської ради, які виконують старости старостинських округів, утворених на території Бродівської міської територіальної громади
 
1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;
2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”;
3) складення у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення заяв в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання;
4) видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
5) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
6) надання адміністративних послуг за рішенням органу, який прийняв рішення про утворення центру;
7) надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням Єдиного державного веб порталу електронних послуг;
8) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
9) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень;
10) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування.
 
 

Секретар міської  ради                                                               Руслан ШИШКА