ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Галандюк В. Б. |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 28.03.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 14
Про внесення змін до програми спів фінансування капітальних ремонтів багатоквартирних будинків
у м. Броди на 2021 - 2025 р.р.
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ІХ сесія VIII скликання
… ….. 2021 р. м. Броди № проєкт
Про внесення змін до програми спів фінансування капітальних ремонтів багатоквартирних будинків
у м. Броди на 2021 - 2025 р.р.
Керуючись Цивільним Кодексом України, Законами України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення участі власників квартир (співвласників) у співфінансуванні капітальних ремонтів (реконструкції, модернізації), що проводяться у багатоквартирних житлових будинках м. Броди, міська рада:
ВИРІШИЛА:
- Внести зміни до програми співфінансування капітальних ремонтів будинків у м. Броди на 2020-2025 р.р. та затвердити її в новій редакції (додається).
- Фінансування даної Програми проводити в межах асигнування, затвердженого у бюджеті Бродівської міської ради на 2021 рік.
- Контроль за виконання рішення покласти на постійні депутатські комісії з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження, транспорту, благоустрою та екології, а також з питань фінансів, бюджету, розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
Додаток
до рішення ІХ сесії Бродівської міської ради VІІІ скликання від ........2021 р. № проєкт
Програма співфінансування капітальних ремонтів будинків у м. Броди на 2021р.
- Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Бродівська міська рада |
2. | Розробник програми | Виконавчий комітет Бродівської міської ради |
3. | Виконавці (учасники) програми | Виконавчий комітет Бродівської міської ради, Бродівська управляюча компанія, мешканці міста |
4. | Мета програми | Поліпшення комфорту проживання мешканців м. Броди через проведення капітальних ремонтних робіт будинків на умовах співфінансування |
5. | Термін реалізації програми | 2021 р. |
6. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми | Міський бюджет м. Броди, кошти співвласників багатоповерхових будинків |
7. | Загальний обсяг фінансування, | Згідно кошторисних розрахунків, у тому числі:
|
8. | Орієнтовний обсяг фінансування Програми у 2021 р. | 890 тис. грн. В тому числі: 890 тис .грн. – кошти міського бюджету. |
- Загальна мета Програми
- Мета Програми
Залучення коштів мешканців не тільки підвищить фінансові можливості з ремонту житла, але й стимулюватиме господарче ставлення мешканців до спільного майна, його збереження і покращання.
- Завдання Програми
Стимулювати активність мешканців у напрямку покращення стану житлового фонду у місті.
Створити сприятливі умови для збереження житлового фонду міста через проведення консультацій серед мешканців міста.
- Загальні положення.
Дія Програми поширюється на співвласників багатоквартирних житлових будинків (власників квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку), будинки яких передані в управління управляючих компаній.
5.2. Терміни, які застосовуються у Програмі мають наступні значення:
- управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа-підприємець або юридична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками (міською радою) забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб;
- спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія;
- співвласник багатоквартирного житлового будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному житловому будинку;
- уповноважений представник співвласників – фізична або юридична особа, яка представляє інтереси співвласників, (уповноваженим представником співвласників може виступати управитель (голова ОСББ) або інша особа, визначена загальними зборами співвласників, якщо інше не встановлено договором);
- дольова участь – сума коштів, що вноситься співвласниками на умовах співфінансування робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку та його прибудинкової території;
- база даних будинків – перелік будинків, які потребують капітального ремонту та співвласники яких виявили бажання брати участь у Програмі
- підрядник – суб’єкт господарювання, з яким укладено договір на виконання ремонтно-будівельних робіт;
- капітальний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає заміну, відновлення та модернізацію конструкцій і обладнання будівель у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращення планування будівлі і благоустрою території, без зміни будівельних габаритів об'єкта (відповідно до наказу державного комітету України з питань житлово-комунального господарства 10.08.2004 № 150 «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд»).
- Опис проблеми, на вирішення якої спрямована Програма
З огляду на таку ситуацію, щорічно збільшується кількість старого та аварійного житлового фонду, його матеріально-технічна база вкрай зношена, обладнання застаріле та енергоємне. У свою чергу приватизація житлового фонду призвела до появи власників житла з утриманським ставленням до свого житла (частка приватизованого житлового фонду у м. Броди складає більше 95 відсотків).
Реформа, яка була проведена у житловій сфері, виявила ряд проблем, однією з яких стало проведення приватизації державного та комунального житла без створення відповідної правової концепції управління приватизованим житлом, вироблення стратегії фінансування капітального ремонту житла тощо. Як наслідок – власниками житла здебільшого стали особи, не готові нести тягар утримання житла, що є обов’язковим атрибутом будь-якої власності. Безоплатно отримавши житло, вони знаходяться в очікуванні фінансової допомоги з боку держави або міської влади на його утримання, у тому числі проведення капітального ремонту свого будинку.
6.2. Щороку складається перелік будинків, у яких проводяться капітальні ремонти за кошти міського бюджету м. Броди, однак через великі обсяги робіт та значне капіталовкладення темпи проведення ремонтів є недостатніми.
Для кращого задоволення потреб мешканців та прискорення процесу і збільшення обсягів капітальних ремонтів будинків пропонується створити механізм співфінансування капітальних ремонтів будинків.
Механізм дозволяє співвласникам багатоквартирного будинку отримати право позачергового ремонту свого будинку, якщо вони надають згоду профінансувати частину капітального ремонту.
6.3. Основними джерелами фінансування є кошти міського бюджету м. Броди та кошти співвласників багатоквартирних будинків.
Фінансування відбуватиметься пропорційно – до 60 відсотків коштів з міського бюджету м. Броди та - до 40 відсотків коштів співвласників багатоквартирного будинку. Крім випадків, коли невиконання робіт може призвести до аварійного стану будинку чи нежитлового приміщення, яке перебуває у комунальній власності міської територіальної громади в особі Бродівської міської ради. При цьому розмір внесків на утримання житлового будинку та прибудинкової території повинен складати не менш 4 грн за 1 м2 загальної площі.
6.4. Суми, передбачені на виконання Програми, для розпорядника коштів будуть затверджені у видатках міського бюджету м. Броди на 2021р. відповідно.
- Механізм реалізації Програми
- Капітальний ремонт дахового перекриття.
- Капітальний ремонт і модернізація всіх інженерних мереж (електромереж, водо-, тепло-, газо- постачання і каналізації).
- Ремонт під’їздів, дашків і входів у будинок.
7.3. Після прийняття загальними зборами співвласників рішення про необхідність проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного будинку, уповноважений представник від співвласників звертається до виконавчого апарату Бродівської міської ради щодо необхідності проведення робіт.
Початком участі у Програмі є подача Управителем до міської ради таких документів:
- заяви на ім’я міського голови щодо згоди співвласників на проведення робіт з капітального ремонту на умовах співфінансування (додаток 1 до Програми);
- копія протоколу загальних зборів співвласників, підписаного не менш 75-ма відсотками співвласників будинку і затвердженого печаткою Управителя, у якому зазначається згода, співвласників прийняти участь у Програмі співфінансування, перелік ремонтних робіт та їх орієнтована вартість, визначена спільно з розпорядником коштів.
- акт загального огляду будинку;
- копія виписки з банківського рахунку про наявність необхідної суми коштів на рахунку будинку (Управителя,), що дорівнює частині сукупних витрат на реалізацію заходу зі сторони співвласників.
Розпорядник коштів реєструє таку заяву і протокол та включає фінансування даного об'єкту у титульний список.
7.4. Впродовж одного місяця після затвердження титульних списків управитель спільно з уповноваженим представником будинку обирає підрядну організацію для проведення капітального ремонту будинку та укладає двосторонній договір про наміри виконати капітальний ремонт будинку на умовах співфінансування: між управителем та підрядною організацією.
У двосторонньому договорі, крім інших істотних умов, обов’язково вказується остаточна вартість робіт та зобов’язання співвласників внести свою частку співфінансування – дольову участь.
Роботи вважаються виконаними та прийнятими у випадку підписання акта виконаних робіт. Акт виконаних робіт підписують підрядник та управитель.
7.5. Міська рада в особі головного розпорядника коштів, при прийнятті заяв (з додатками) від співвласників формує базу даних будинків – перелік будинків, які потребують капітального ремонту та співвласники яких виявили бажання брати участь у Програмі. База даних таких будинків постійно оновлюється і є основою для формування титульних списків на фінансування об`єктів ремонту згідно Програми.
- Джерела фінансування та принципи співфінансування
8.2. Фінансування з бюджету капітального ремонту багатоквартирного будинку у розмірі, що дорівнює 100% передбачається лише у випадку, коли невиконання робіт може призвести до аварійного стану будинку (за рекомендацією міжвідомчої комісії Бродівської міської ради).
8.3. В разі надходження до міської ради заяв про співфінансування від уповноваженого представника співвласників (управителя) в розмірах коштів, що перевищує можливості міського бюджету щодо співфінансування, відсоток участі співвласників у виконанні робіт з капітальних ремонтів багатоквартирного будинку може переглядатись в бік збільшення.
8.4. За ініціативою співвласників розмір дольової участі співвласників у співфінансуванні може бути переглянутий в сторону збільшення.
У разі звернення щодо участі у Програмі співфінансування декількох будинків, що мають однаковий термін експлуатації, першочергове право проведення необхідних робіт і фінансування з міського бюджету надається для того будинку, співвласники якого запропонували найвищий відсоток дольової участі.
8.5. Бродівська міська рада виділяє кошти з міського бюджету на виконання робіт з капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків на території м. Броди на умовах співфінансування співвласниками багатоквартирного житлового будинку в розмірі, що передбачений Програмою на відповідний рік, але не більше ніж 150 тис. грн. на один житловий будинок, крім випадків, коли невиконання робіт може призвести до аварійного стану будинку .
Першочергове фінансування робіт, виконаних підрядною організацією, здійснюється співвласниками багатоквартирного будинку.
- Ефект від реалізації Програми
Міжнародний досвід використання програм співфінансування дозволяє стверджувати, що мешканці, які доклались власним коштом до капітальних ремонтів, у подальшому обачніше і дбайливе ставляться до спільного майна.
Програма стимулює активність громади при вирішенні питань житлово-комунального господарства у місті.
- Ризики, що постають перед реалізацією Програми
10.2. Неякісне виконання ремонтних робіт. Протидія – детальний прийом робіт відповідальними працівниками управління житлового господарства та обов’язково за участю уповноваженого представника співвласників, управителя.
10.3. Звинувачення у не прозорості реалізації. Протидія – залучати співвласників (управителя) та представників профільних депутатських комісій міської ради на етапах визначення вартості робіт, визначення підрядника та прийому робіт.
- Цільовий сегмент
Скористатися Програмою можуть співвласники багатоквартирних будинків, які передані в управління управителю, потребують капітальних ремонтів та мають тариф на утримання будинку не менше, ніж 4 грн за 1 м2. За попереднім аналізом до таких будинків у місті належить близько 40% житлового фонду. Відповідно чисельність мешканців, які можуть скористатися Програмою, становить більше 6 тис. осіб.
Секретар міської ради Руслан ШИШКА