ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 18

  БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА
ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
  Р І Ш Е Н Н Я
IX сесії VIII скликання
 
                                                                 __.03.2021 р.                        м. Броди                               № ПРОЄКТ                                                                    
                    
Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсу на посаду
керівника закладу загальної середньої освіти  Бродівської міської ради
 
     Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до ст. ст. 38, 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту», враховуючи наказ Міністерства освіти і науки України від 19.05.2020 року № 654 «Щодо примірного переліку питань», лист Міністерства освіти і науки України від 20.05.2020 року № 1/9-264 «Щодо окремих питань проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти» та з метою визначення загальних засад проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу загальної середньої освіти, розглянувши лист відділу освіти Бродівської міської ради від від15.03.2021 №01-19/50 Бродівська міська рада, -  
В И Р І Ш И Л А :
  1. Затвердити Положення про порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Бродівської міської ради згідно з додатком.
      2.Контроль за виконанням рішення покласти на  постійну депутатську комісію з гуманітарних питань ( О. Прокопець ).
 
 
 
 
 
Міський голова                                                          Анатолій БЕЛЕЙ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок  проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Бродівської міської ради

 
 
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.Це Положення визначає процедуру проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності Бродівської міської                ради.                                                                                                    
1.2. Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної власності Бродівської міської ради (далі – Положення) розроблене на виконання законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про захист персональних даних», «Про запобігання корупції» та визначає механізм проведення конкурсу і призначення на посаду керівників закладів загальної середньої освіти комунальної власності Бродівської міської ради  за результатами проведення конкурсного відбору.
 
2.ВИМОГИ ДО КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
2.1. Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до цього Положення.
2.2. Одна і та сама особа не може бути керівником закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.
2.3. Не може бути призначена на посаду керівника закладу загальної середньої освіти особа, яка:
– є недієздатною або цивільна  дієздатність обмежена;
 має судимість за вчинення злочину;
            – позбавлена права обіймати відповідну посаду;
              за рішенням  суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;
             – за рішенням  суду визнана винною у вчиненні правопорушення , пов’язаного з корупцією;
 підпадає під заборону , встановлену Законом України «Про очищення влади».
3. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
3.1. Керівник закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»  та цього Положення, строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.
3.2. Кандидата на посаду керівника закладу визначає конкурсна комісія
за результатами відкритого та публічного конкурсного відбору на зайняття цієї посади. Призначення керівника закладу загальної середньої освіти здійснюється за результатами конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності (далі – конкурс), що проводиться відповідно до цього Положення, шляхом укладення строкового трудового договору (контракту).
3.3. Рішення про проведення конкурсу приймає засновник - Бродівська міська рада:
одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;          
не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;        
не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
3.4. Конкурс складається з таких етапів:
1) прийняття рішення про проведення конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;
2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;
3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;
4) перевірка поданих документів на відповідність встановленим законодавством вимогам;
5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі;
6)ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та   представниками батьківського самоврядування закладу освіти;
7) проведення конкурсного відбору;
8) визначення переможця конкурсу;
9) оприлюднення результатів конкурсу.
3.5. Оголошення про проведення конкурсного відбору оприлюднюється на веб-сайтах засновника –Бродівської міської ради та закладу загальної середньої освіти(у разі наявності) наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу та має містити:
-повне найменування і місцезнаходження закладу освіти;
-найменування посади та умови оплати праці;
- кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
- вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі;
- дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість;
- прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка уповноважена  надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить чинному законодавству України.
 
4.МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ КОНКУРСНОЇ КОМІСІЇ
4.1. Для проведення конкурсного відбору виконавчий комітет Бродівської міської ради затверджує персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених статтею 39 Закону України «Про загальну середню освіту»
4.2. Загальна чисельність членів конкурсної комісії становить від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять:
-представник(представники) засновника;
-представник(представники) виконавчого комітету;
-представник (представники) відділу освіти;
-представник (представники)управління Державної служби якості освіти у Львівській області (за згодою);
- представник(представники) інститутів громадянського суспільства (об’єднання  керівників  закладів освіти, об’єднаної територіальної організації профспілки освіти і науки  України Бродівської , Підкамінської, Заболотцівської ТГ).
4.3. До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, яка:
- визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
- має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
- відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів.
У роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть брати участь представники органів громадського самоврядування закладу освіти, на посаду керівника якого оголошено конкурс.
4.4. Члени конкурсної комісії зобов’язані:
- брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного;
- заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цим пунктом, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії.
Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, що підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Бродівської міської ради протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.
Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, доброчесності. Не допускаються будь-які втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу.
4.5. Інформація про час та місце проведення засідання конкурсної комісії розміщується на веб-сайті Бродівської міської ради.
 
5. ВИМОГИ ЩОДО ПОДАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ УЧАСТІ У КОНКУРСІ
5.1. Усі бажаючі, які відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, можуть взяти участь у конкурсі.
5.2. Для участі у конкурсі подаються такі документи:
- заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;
- автобіографія та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
-копія паспорта громадянина України;   
- копія документа про вищу освіту (з додатком, що є його невід’ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста);
- документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою;
- копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної (науково-педагогічної) роботи не менше трьох років на день їх подання;
- довідка про відсутність      судимості;
- довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду;
- мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Особа може надати інші документи, що підтверджують її професійні та/або моральні якості.
Визначені у цьому пункті документи подаються особисто (або уповноваженою згідно з довіреністю особою) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
Виконавчий комітет визначає уповноважену особу, яка приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.
5.3.Особа, яка подає документи, відповідає за достовірність поданої інформації.
5.4. Упродовж п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:
- перевіряє подані документи щодо відповідності встановленим вимогам;
- приймає рішення про допущення та/або недопущення до участі у конкурсі;
- оприлюднює на веб-сайті Бродівської міської ради перелік осіб, допущених до участі у конкурсному відборі (далі – кандидати)
До участі у конкурсі не можуть бути допущені особи, які:
- не можуть обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
- подали не всі документи, визначені цим Положенням, для участі у конкурсі;
- подали документи після завершення строку їх подання.
 
6.ВІДБІР КАНДИДАТІВ НА ПОСАДУ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
6.1.Конкурсний відбір проводиться публічно.
6.2. Виконавчий комітет (або уповноважена особа) організовує та забезпечує ознайомлення  кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та представниками органів громадського самоврядування такого закладу не пізніше п’яти робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.
6.3. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:
- перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти, а також Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016№988-р;
- перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання;
- публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.
Перелік питань та форма перевірки знання чинного законодавства України (письмове чи комп’ютерне тестування), зразок ситуаційного завдання та критерії оцінювання тестування на знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти визначаються виконавчим комітетом та оприлюднюються на його веб-сайті. (додаток 1,2)
Виконавчий комітет міської ради зобов’язаний забезпечити відеофіксацію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму офіційному веб-сайті відеозапису протягом одного робочого дня з дня його проведення.
6.4. Конкурсна комісія протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся, та оприлюднює результати конкурсу на веб-сайті Бродівської міської ради.
Не може бути визначено переможцем конкурсу особу, яка не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту». 
Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.
6.5. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:
відсутні заяви про участь у конкурсі;
до участі в конкурсі не допущено жодного кандидата;
жоден із кандидатів не визначений переможцем конкурсу.
У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс відповідно до цього Положення.
6.6. Протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення рішення про переможця конкурсу з останнім  укладається строковий трудовий договір у встановленому порядку.
Не може бути укладено трудовий договір з особою, яка не має права обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».
6.7. Трудовий договір укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.
З особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше, укладається трудовий договір строком на два роки.
Після закінчення строку дії такого трудового договору та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу.
Особа не може бути керівником одного і того ж закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд. До першого шестирічного строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше.
6.8. Керівник закладу загальної середньої освіти звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог чинного законодавства України та умов укладеного трудового договору.
Припинення трудового договору з керівником закладу загальної середньої освіти у зв’язку із закінченням строку його дії або його дострокове розірвання здійснюється на підставі розпорядження міського голови або уповноваженого органу з питань освіти з підстав та у порядку, визначених чинним законодавством України про працю.
Підставами для дострокового звільнення керівника закладу загальної середньої освіти, які повинні бути передбачені у трудовому договорі, є:
- порушення вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо мови освітнього процесу;
- порушення вимог статей 30, 31 Закону України «Про освіту»;
- порушення прав учнів чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;
- систематичне неналежне виконання інших обов’язків керівника, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту»;
- неусунення у визначений строк порушень вимог чинного законодавства України, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).
 
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
Зміни і доповнення до Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Бродівської міської ради, вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.

 
Секретар ради                                                                      Руслан Шишка
                                                                                                                                                                          Додаток 1
                                   до п.6.3     Положення про проведення                                   
                                                                 конкурсу на посаду керівника закладу
         загальної середньої освіти Бродівської ТГ
                                                                                                           
                                                                                                               
                                                                  Перелік питань
з перевірки знання законодавства для конкурсного відбору на посади керівників закладів освіти
 
Питання для перевірки знання Закону України «Про освіту»
  1. Що таке автономія закладу освіти?
  2. Якими документами визначається обсяг автономії закладів освіти?
  3. Які ви знаєте види автономії закладів освіти?
  4. До яких документів заклад освіти зобов’язаний забезпечити відкритий доступ на своєму веб-сайті?
  5. Які плакати, стенди, листівки, або інші об’єкти забороняється зберігати, розміщувати, розповсюджувати у закладах освіти?
  6. Хто може бути засновником закладу?
  7. Хто є учасниками освітнього процесу?
  8. Хто укладає строковий трудовий договір (контракт) з обраним (призначеним) керівником закладу освіти?
  9. Хто здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти?
  10. Якими документами визначаються повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти?
  11. Хто здійснює управління закладом освіти?
  12. Хто здійснює контроль за виконанням освітніх програм у закладі?
  13. Хто забезпечує організацію освітнього процесу в закладі освіти?
  14. Які органи самоврядування можуть діяти в закладі освіти?
  15. Яким орган є вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти?
  16. Ким, згідно з Концепцією НУШ, має бути випускник школи?
  17. Що є підставою для утворення інклюзивного класу в закладі освіти?
  18. Які особи визнаються особами з особливими освітніми потребами?
  19. Якими є типові ознаки булінгу (цькування)?
  20. Що визначає стандарт освіти?
  21. На основі якого документа розробляється освітня програма?
  22. Яка мова є мовою освітнього процесу в закладах освіти?
  23. Яка освіта вважається спеціалізованою?
  24. Які категорії дітей забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням у державних і комунальних закладах освіти?
  25. Що належить до обов’язків батьків здобувачів освіти?
  26. Хто вибирає вид, форму та суб’єкта підвищення кваліфікації?
  27. Хто в закладі освіти розподіляє кошти на підвищення кваліфікації педагогічних працівників?
  28. За рахунок яких коштів здійснюється фінансування здобуття повної загальної середньої освіти?
  29. Яким є розмір щомісячної доплати педагогічному працівнику, який пройшов сертифікацію?
  30. В якому розмірі держава забезпечує виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки?
  31. Хто проводить внутрішній моніторинг якості освіти?
  32. Яка періодичність проходження атестації педагогічним працівником?
  33. Хто здійснює державний нагляд (контроль) у сфері освіти?
  34. Що належить до прав суб’єктів громадського нагляду (контролю)?
  35. Скільки рівнів має повна загальна середня освіта? Назвіть їх.
 
Питання для перевірки знання Закону України «Про повну загальну середню освіту»
  1. На яких рівнях здобувається повна загальна середня освіта?
  2. Які роки навчання охоплює адаптаційний період базової середньої освіти?
  3. Як заклади освіти можуть забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти?
  4. За якими закладами загальної середньої освіти не закріплюється територія обслуговування?
  5. Який тип закладу забезпечує здобуття базової середньої освіти?
  6. Що належить до установчих документів закладу загальної середньої освіти?
  7. За якої умови допускаються реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості?
  8. Які внутрішні структурні підрозділи можуть функціонувати у складі закладів загальної середньої освіти?
  9. З якою періодичністю проводиться інституційний аудит закладу загальної середньої освіти?
  10. Хто приймає рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти?
  11. Хто схвалює стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти і річний план?
  12. На який строк укладається трудовий договіріз особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше?
  13. Хто затверджує посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти?
  14. Хто здійснює управління закладом загальної середньої освіти?
  15. На кого покладається відповідальність за організацію харчування учнів у закладі загальної середньої освіти?
  16. Якими є наслідки для педагогічних працівників, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності?
  17. Якою є норма педагогічного навантаження вчителя на одну тарифну ставку?
  18. Яким є розмір педагогічного навантаження асистента вчителя в закладі загальної середньої освіти?
  19. Хто затверджує розподіл педагогічного навантаження в закладі загальної середньої освіти?
  20. Хто визначає структуру і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними?
  21. За якими формами може здобуватися повна загальна середня освіта?
  22. Який документ видається учневі щороку при переведенні його на наступний рік навчання?
  23. З яких предметів обов’язково складається державна підсумкова атестація?
  24. Хто виготовляє свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту (їх бланки)?
  25. Які діти обов’язково зараховуються до комунального закладу освіти для здобуття початкової та базової середньої освіти?
  26. Якою може бути максимальна кількість учнів, які здобувають початкову освіту, у класі державного, комунального закладу освіти?
  27. Якою є мінімальна наповнюваність класу державного, комунального закладу загальної середньої освіти?
  28. Що є підставою для утворення групи продовженого дня в закладі загальної середньої освіти?
  29. За рахунок яких коштів здійснюється оплата праці вихователів груп продовженого дня в закладі загальної середньої освіти?
  30. На підставі чого визначається потреба учня з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані?
  31. Що визначає індивідуальна програма розвитку?
  32. У якій формі проводиться підсумкова атестація здобувачів освіти згідно з Державним стандартом початкової освіти?
  33. В якому типі закладу здобувається базова середня освіта?
  34. В якому статусі заклад освіти не може діяти як суб’єкт господарювання?
  35. Хто дозволяє проводити громадський нагляд (контроль)?
 
Питання на знання Концепції реалізації державної політики у сфері
реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на
період до 2029 року.
  1. Яка проблема відповідно до Концепції реалізації державної політики у
сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на
період до 2029 року потребує розв’язання?
  1. Що є метою Концепції реалізації державної політики у сфері
реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року?
  1. Згідно з реформою загальної середньої освіти випускник нової
української школи — це…
  1. Шляхом чого відповідно до Концепції реалізації державної політики у
сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на
період до 2029 року передбачається здійснити розв’язання проблеми?
  1. Розроблення яких державних стандартів загальної середньої освіти
передбачає реформування змісту загальної середньої освіти загальної середньої освіти?
  1. На чому повинні ґрунтуватися державні стандарти загальної середньої
освіти?
  1. Які ключові компетентності визначені в Концепції реалізації державної
політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська
школа» на період до 2029 року?
  1. Що необхідно забезпечити для досягнення мети Концепції?
  2. Перехід до чого передбачає реформування структури загальної
середньої освіти?
  1. Чому сприятиме профільна школа академічного спрямування?
 
 
                                                                                    Додаток 2
                                   до п.6.3     Положення про проведення                                  
                                                                 конкурсу на посаду керівника закладу
         загальної середньої освіти Бродівської ТГ
 
 
ПЕРЕЛІК СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ
для кандидатів на заміщення вакантних посад керівника закладу загальної середньої освіти
 
Ситуація 1.
Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10  класу (всього у класі – 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну. ( у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів  стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?
 
Ситуація 2.
Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Класовод працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною.. основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір  перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?
 
Ситуація 3.
Молодий педагог не вийшов на роботу без попередження адміністрації, знаходився поза зоною досяжності мобільного зв’язку. Наступного дня прибув на роботу живий – здоровий. Дії директора школи?
 
Ситуація 4.
Делегація від батьків другокласників звернулась до директора школи з проханням перевести у інший клас учня, який порушує дисципліну, обзиває дітей. Мотивуючи  свою вимогу тим, що переживають за життя і здоров’я своїх дітей. Поводяться категорично, обіцяють звернутися до органів управління освітою, міської влади. Які дії директора школи?
 
Ситуація 5
Конфлікт відбувся між молодою вчителькою музики і учнем 6-го класу Ігорем, важким, запальним хлопчиком із неблагополучної сім’ї, який не користується в класі авторитетом. Тривав урок музики, учителька оголосила оцінки за вікторину, проведену на минулому уроці. Ігорю здалося, що вчителька занизила йому оцінку. Він грубо обізвав її та вийшов із класу. Вчителька веліла переказати Ігорю, щоб до неї на урок він більше не приходив. Як установити нормальні взаємини між учнем і вчителем музики?
 
Ситуація 6.
Миколка, кмітливий, енергійний і непосидючий п’ятикласник, постійно дратує вчительку своїм базіканням та вертлявістю. Не допомогло пересаджування за першу парту. Дисциплінарні зауваження лише на декілька хвилин заспокоюють пустуна. І ось одного разу, не витримавши перешіптування хлопчика з сусідом, педагог рішуче заявила: „Наступного разу без батька або матері на урок не приходь!” Засмучений п’ятикласник кулею вилетів із класу. Вчителька звернулася за порадою до директора школи.
 
Ситуація 7.
У дівчинки зіпсувалися взаємини з класним керівником. На її уроках Оля не відповідає, на спроби з’ясувати ситуацію говорить грубощі або вперто мовчить. Прохання і вимоги не виконує, порушує дисципліну, причому робить це демонстративно, підкреслюючи свою неповагу до вчительки. Що б ви порадили вчительці?
 
Ситуація 8.
Учень 10-го класу на уроках історії займався з великим небажанням. Учитель не змогла знайти контакт із учнем, часто робила йому грубі зауваження з приводу його ставлення до занять. Учень у відповідь на це навмисно порушував дисципліну. Одного разу він так поводився на уроці, що вчителька попросила його вийти з класу. Учень відмовився виконати прохання вчителя. Тоді вона підійшла до його столу, взяла портфель і викинула в коридор. Учень підійшов до столу вчительки, узяв її сумку і кинув уздовж класу. Вчителька звернулася до директора школи за порадою.
 
Ситуація 9.
Директор школи  усвідомив, що у педагогічному колективі працює  педагог, який має непересічні лідерські здібності і є неформальним лідером у колективі. Тобто є потенційним конкурентом директора школи. Як правильно вибудувати виробничі відносини з таким педагогом?
 
Ситуація 10.
Заступники директора школи мають великий досвід управлінської роботи, але гальмують інноваційні проекти в закладі освіти, при цьому уміють  переконливо доводити свою правоту. Як вплинути на таких заступників?
 
Ситуація 11.
Завуч школи, вчитель історії, не підготував вчасно  важливі документи, чим створив несприятливу ситуацію у роботі і  отримав  догану за недобросовісне виконання обов’язків .  У той же час стає відомо, що його учень здобув перемогу на олімпіаді всеукраїнського рівня .Чи правильно буде одразу після покарання заохочувати і визнавати заслуги підлеглого?
 
Ситуація 12.
Педагог-організатор   школи  О.В. повернулася з відпустки із запізненням на два дні і мотивувала це тим, що «неможливо було виїхати з Мелітополя, де вона відпочивала».
За порушення трудової дисципліни їй винесли догану.
Незабаром після цього відбувся міський КВК між командами шкіл, в підготовці до якого  О.В.  брала найактивнішу участь і команда школи посіла 1 місце.
Проте на педраді, де підбивалися підсумки роботи школи за семестр, О.В. не була навіть згадана в числі учасників підготовки до цього  заходу, бо  завуч школи  викреслила її прізвище з тексту своєї  доповіді.
Як правильно вчинити директору у даній ситуації?
 
Ситуація  13.
Учитель В.В.  систематично порушує дисципліну і не виконує своїх професійних обов’язків при потуранні його безпосереднього керівника завуча М.М..  Директор школи  знає не тільки про погану роботу В.В., але й про те, що М.М. не явно, внаслідок своєї слабохарактерності чи приятельських стосунків з В.В.., фактично заохочує недобросовісність В.В. чи замовчує її. Безпосередніх, явних причин і зачіпок для покарання  М.М. (безпосереднього керівника), начебто немає: покараним повинен бути В.В. (підлеглий). Але водночас директор школи усвідомлює, що в поганій роботі В.В. є значна частка вини М.М. Кого ж варто більшою мірою покарати?
 
Ситуація  14.
Директор школи заходить до класу і бачить на дошці карикатуру на себе. Вона виразна, смішна, об’єктивна. Клас мовчки очікує реакції директора. Що має зробити  керівник закладу?
 
Ситуація 15.
Все почалося в той день, коли Настю, ученицю 5-Б класу, не пустили вранці до школи. В її школі для всіх учнів була введена обов’язкова форма: піджак зеленого кольору. Того ранку Настя піджак не вдягла, бо за день до того дівчинка забруднила його і мама віднесла річ до хімчистки, іншого піджака у дівчинки не було. Настя була прикро вражена, коли черговий при вході не впустив її до школи, посилаючись на наказ директора,,без шкільної форми нікого в школу не впускати!”. Засмучена дівчинка вже налаштувалась вертатися додому, як раптом побачила завуча з виховної роботи, Марію Іванівну, яка піднімалася сходами шкільного ґанку.
– Добрий день, Маріє Іванівно, чому мене не впускають до школи? Я вчора забруднила піджак і мама віднесла його до хімчистки, а черговий каже, що без піджака в школу не можна!
– Настю, не вигадуй дурниць і передай мамі, щоб вона частіше ходила на батьківські збори. Тоді б вона знала, що існує наказ, відповідно до якого всі учні повинні ходити до школи тільки в шкільній формі!
Повернувшись додому, Настя ледве встигла застати маму до того, як вона пішла на роботу. Мати вислухала доньку і була вкрай обурена вчинком шкільної адміністрації, після чого прийшла зі скаргою до директора школи.
Що повинен зробити директор школи у такій ситуації?
 
Ситуація 16.
До директора школи звертається молода вчителька і повідомляє, що учень 8 класу на уроці обізвав її нецензурними словами. Як директору правильно вирішити дану ситуацію?
 
Ситуація 17.
Педагогічному колективу школи потрібно визначитись  з учасниками міського етапу конкурсу «Учитель року». До директора школи звертається голова профкому закладу і намагається довести, що потрібно відгородити педагогів від подібних конкурсів, тому що це трата часу і здоров’я педагога. А перед директором школи  відділ освіти поставив чітке завдання – підготувати учасників конкурсу. Дії директора у такій ситуації.
 
Ситуація 18.
До директора школи звернулися батьки учениці 8 класу з тієї причини, що однокласник їхньої дочки виставив у соцмережі  відео, на якому зафіксоване її  побиття іншими учнями.  Якими мають бути дії директора у такому випадку?
 
Ситуація 19.
Учень третього класу впадає в істерику на уроці, як наслідок травмує себе, вчителька і медсестра вимушені  тримати його, щоб він не причинив в подальшому шкоди собі та іншим дітям. Наступного дня батько хлопчика пише скаргу на ім’я директора школи з причини фізичного насилля педагогів  над його  дитиною.
 
Ситуація 20.
Територія школи не ізольована від міста. Як результат – на території закладу відпочивають мешканці міста, розпивають алкоголь, палять цигарки, вигулюють собак. Яким чином адміністрація школи може домогтися порядку на території школи?