ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

03.02.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 17
Про перейменування та затвердження статуту Комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Бродівської районної ради Львівської області у новій редакції

БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
V сесія   VIІІ  скликання
 
Від 04 лютого 2021 р.                  м. Броди                            № Проєкт

Про перейменування та затвердження статуту Комунальної установи  «Інклюзивно – ресурсний центр» Бродівської районної ради Львівської області у новій редакції
 
Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», частин 4, 5 статті 57 Господарського кодексу України, у відповідності до вимог чинного законодавства України, міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Перейменувати  комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Бродівської районної ради Львівської області в комунальну установу «Інклюзивно – ресурсний центр» Бродівської міської ради Львівської області».
  2. Встановити, що комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Бродівської міської ради» є правонаступником всіх майнових і не майнових прав і обов’язків комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бродівської районної ради Львівської області.
  3. Затвердити статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бродівської міської ради Львівської області» у новій редакції.
  4. Доручити директору комунальної установи «Інклюзивно–ресурсний центр» Бродівської міської ради Львівської області» (В.Маголі) здійснити заходи з державної реєстрації статуту відповідно до вимог чинного законодавства України.
  5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з гуманітарних питань (голова – О. Прокопець) та з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження, транспорту, благоустрою та екології. (М.Тивонюк).

 

Міський голова                                         Анатолій БЕЛЕЙ

Додаток до рішення №____
від 04 лютого 2021р.
      
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
   СТАТУТ
     КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
     «ІНКЛЮЗИВНО –РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
     БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 
     ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
      (нова редакція)
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     м. Броди-2021
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Центр) є комунальною установою. 
      Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» БРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ. ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
      Скорочене найменування українською мовою: КУ “Бродівський ІРЦ”;
1.2. Центр створений рішенням Бродівської районної ради від 01.03.2018р. (XVІІІ   сесія VІІ скликання).
1.3. Засновником комунальної установи є Бродівська міська рада, яка представляє спільні інтереси Бродівської територіальної громади (далі — Засновник), а уповноваженим ним органом – виконавчий комітет Бродівської міської ради (далі – уповноважений орган).
      Засновник або уповноважений  орган здійснює фінансування комунальної установи, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування. 
1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, а також актами уповноваженого органу  та іншими нормативно-правовими актами і цим Статутом. 
1.5. Місцезнаходження  юридичної особи: вул. Січових Стрільців, 22, м. Броди, Львівська область 80600.
1.6. Центр є юридичною особою, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства. 
1.7. Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів. 
      Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
      Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження. 
2.2. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є:
2.2.1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
2.2.2. Надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах (не відвідують навчальні заклади) та не отримують відповідної допомоги.
2.2.3. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.
2.2.4. Ведення реєстру навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців дошкільних навчальних закладів, навчально-реабілітаційних центрів, громадських об’єднань, за згодою фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
2.2.5. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання.
2.2.6. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям.
2.2.7. Взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку Центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
2.2.8. Надання консультацій батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги  таким дітям.
2.2.9. Надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
2.2.10. Провадження інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
2.2.11. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів; підготовка звітної інформації про результати діяльності Центру для Засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності Центру, а також аналітичної інформації для відповідного Центру.
2.2.12.  Інші функції, що випливають з покладених на Центр завдань.
2.3. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
3. ПРАВОВИЙ СТАТУС
3.1. Центр є юридичною особою публічного права. 
3.2. Центр користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.
3.3. Центр здійснює господарську діяльність.
3.4. Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.5. Для здійснення господарської діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.6. Засновник та уповноважений орган не відповідають за зобов'язаннями Центру, а Центр не відповідає за зобов'язаннями Засновника та уповноваженого органу.
3.7. Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
4.1. Центр має право: 
4.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань.
4.1.2. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
4.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства;
4.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
4.1.5. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству. 
4.1.6. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи. 
4.2. З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов’язаний:
4.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.
4.2.2. Вносити пропозиції Засновнику, уповноваженому органу  щодо удосконалення діяльності Центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами.
4.2.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників дошкільних навчальних закладів, навчально-реабілітаційного центру   для проведення комплексної оцінки.
4.2.4. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування. 
5. УПРАВЛІННЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
5.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого  законодавства.
5.2. Центр  підпорядковується Засновнику та уповноваженому органу  в межах його компетенції.
5.3. Засновник:
5.3.1. Приймає рішення про утворення, внесення змін,  реорганізацію та ліквідацію Центру.
5.3.2. Організовує та проводить конкурси на зайняття посади директора Центру.
5.3.3. Заслуховує звіт про діяльність Центру.
5.3.4. Затверджує та змінює штатний розпис Центру, графік роботи.
5.3.5. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання.
5.3.6. Встановлює розмір премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.
5.4. Уповноважений орган:
5.4.1. Проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру  підпорядкованими йому навчальними закладами. 
5.4.2. Погоджує графік роботи Центру.
5.4.3. Затверджує положення про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад працівників.
5.4.4. Затверджує положення про преміювання працівників.
5.4.5. Визначає граничну чисельність працівників Центру.
5.5. Директор Центру:
5.5.1. Планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання.
5.5.2. Призначає на посади працівників  Центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства, затверджує їх посадові інструкції. 
5.5.3. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами. 
5.5.4. Розпоряджається  в установленому порядку майном Центру та його коштами, подає на затвердження Уповноваженому органу кошторис, укладає цивільно-правові та інші  угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів Центру. 
5.5.5. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру.
5.5.6. Представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
5.5.7. Щорічно подає інформацію про свою діяльність профільним депутатським  комісіям.
5.5.8. Подає на затвердження Засновнику проекти змін до Статуту.
5.5.9. Встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.
5.5.10. Укладає колективний договір згідно чинного законодавства.
5.5.11. Вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.
5.5.12. Науково-методичну та аналітичну підтримку діяльності Центру забезпечує обласний ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти.
5.5.13. Залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів Центру.
6. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦЕНТРУ
6.1. Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду по контракту строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою за результатами конкурсу в установленому порядку.
6.2. На посаду директора Центру призначаються педагогічні працівники, які мають вищу освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» та стаж роботи не менше п’яти років за фахом. 
      Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
6.3. Директора Центру може бути звільнено достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до законодавства. 
6.4. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники, які мають вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» за спеціалізацією логопеда, сурдопедагога, олігофренопедагога, тифлопедагога, а також практичні психологи, вчителі лікувальної фізкультури, медична сестра та бухгалтер.
6.5. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, при цьому не менше 60 відсотків яких повинні мати стаж роботи три роки за фахом.
6.6. Призначення на посади педагогічних  працівників Центру здійснюється директором Центру на конкурсній основі.
    Положення про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад працівників комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Бродівської міської ради Львівської області затверджується Уповноваженим органом.
6.7. Обов’язки фахівців Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
6.8. Посади директора та фахівців Центру прирівнюються до посад педагогічних працівників спеціальних закладів освіти  (шкіл-інтернатів) згідно з переліком педагогічних посад.
6.9. У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладення  цивільно-правових та інших угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час.
6.10. Для надання психолого-педагогічної допомоги в Центрі вводяться такі посади:
6.10.1. Вчителів-логопедів з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення.
6.10.2. Вчителів-дефектологів з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку.
6.10.3. Практичних  психологів  з розрахунку одна штатна одиниця на    12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів.
6.10.4. Вчителів лікувальної фізкультури з  розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
6.10.5. Посада прибиральника приміщень Центру вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 250 кв. метрів площі, що прибирається.
6.10.6. За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія автотранспортних засобів.
6.10.7. Кількісний склад фахівців Центру визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. 
     У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці, у тому числі у разі, коли кількість дітей, які проживають на території району, перевищує 7 тис., Центр додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого-педагогічної допомоги. При цьому розрахунок чисельності фахівців Центру здійснюється за такою формулою:  
     Х=Ч/Н,  де Х - кількість додаткових фахівців; Ч - чисельність дітей Центру; Н - максимальний норматив чисельності дітей на одного фахівця. 
7. ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
7.1. Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
7.2. Майно, закріплене за Центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
7.3. Фінансово-господарська діяльність Центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
7.4. Джерелами фінансування Центру є кошти Засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
7.5. Центр самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим  здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Центру у визначеному законодавством порядку.
Керівництво Центру несе відповідальність перед Засновником, уповноваженим органом  та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
8. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
8.1. Трудовий колектив Центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із Центром.
8.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру регулюються колективним договором. 
8.3. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування працівників Центру та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
8.4. Джерелом коштів на оплату праці працівників Центру є кошти  державного та місцевого бюджетів.
      Форми і системи оплати праці, норми праці,  тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
      Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
8.5. Оплата праці працівників Центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Центром після виконання зобов'язань щодо оплати праці. 
8.6. Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
9. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ  ЦЕНТРУ
9.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймається Засновником. Припинення діяльності Центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
9.2. Під час реорганізації Центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
9.3. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
10. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
10.1. Цей Статут є основним документом, який визначає порядок діяльності, сукупність загальних прав та обов'язків Центру протягом усього періоду її функціонування.
10.2. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.
10.3. Якщо будь-яке положення цього Статуту стає недійсним, це не порушує дійсності інших положень.
      

      Секретар                    Руслан ШИШКА