ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

02.02.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 12
Про створення служби у справах дітей Бродівської міської ради Львівської області

БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
V сесія   VIІІ скликання
 
від 04.02.  2021 р.                        м. Броди                         №  Проєкт
 

Про створення служби у справах дітей  Бродівської міської ради Львівської області
 
З метою нормативного врегулювання роботи структурних підрозділів Бродівської  міської ради, керуючись нормами розділу ХІ Конституції України,  статей  25, 26 п.5,ч.1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  міська рада –
 

В И Р І Ш И Л А:

  1. Створити виконавчий орган службу у справах дітей Бродівської міської ради,  як юридичну особу публічного права.
  2. Затвердити  Положення про службу у справах дітей Бродівської міської ради (додається).
  3.  Уповноважити міського голову (у разі  його відсутності, секретаря міської ради або заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради) здійснити заходи щодо проведення державної реєстрації Положення, згідно чинного законодавства  України.
  4.  Визначити місце розташування юридичної особи: 80600, Львівська область, м. Броди,  площа Ринок, 1.
  5. Надати службі у справах дітей Бродівської міської ради статус самостійного відділу  міської ради.
  6. Оприлюднити це рішення шляхом розміщення на офіційній веб- сторінці міської ради.
 
 
 
Міський голова                                                                   Анатолій БЕЛЕЙ
                                                                   
 
 
Додаток
           до рішення Бродівської
       міської ради №_____
       від 04 лютого 2021р.
 
ПОЛОЖЕННЯ 
          про службу у справах дітей Бродівської міської ради

1. Загальні положення
1.1. Служба у справах дітей Бродівської міської ради  (далі – служба)  є виконавчим органом Бродівської міської ради, створюється міською радою, підзвітна і підконтрольна міській раді, підпорядкована виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступникам голови міської ради, а з питань здійснення делегованих повноважень – підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
1.2. Служба   у   своїй   діяльності   керується   Конституцією  і законами України,  а  також  указами  Президента України   та   постановами   Верховної  Ради  України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами.
1.3. Служба  є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України у Бродівському районі, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки. 
1.4. Місцезнаходження: 80600, Львівська область, м. Броди,  площа Ринок,  1
1.5. Назва юридичної особи: – повна: Служба у справах дітей Бродівської міської ради; –  скорочена: ССД.
1.6. Внесення змін та доповнень до цього Положення здіи?снюється шляхом прийняття рішення Бродівською міською радою.  

2. Основними завданнями служби є:
2.1. реалізація на  відповідній  території  державної  політики  з  питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; 
2.2. розроблення і здійснення  самостійно  або  разом  з  іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами  місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності,  громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей; 
2.3. координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у  вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із  запобігання  дитячій бездоглядності  та безпритульності; 
2.4. забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї; 
2.5. здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах  для  дітей-сиріт та  дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних  установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності; 
2.6. ведення державної статистики щодо дітей; 
2.7. ведення обліку  дітей,  які  опинилися  у  складних  життєвих обставинах,   дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених,  влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та  соціально-реабілітаційних  центрів (дитячих містечок); 
2.8. надання органам виконавчої влади,  органам  місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським  організаціям, громадянам  практичної та методичної допомоги, консультацій з  питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень; 
2.9.  улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування,  під опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню; 
2.10. підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів,  організація дослідження стану  соціального  захисту дітей,  запобігання  дитячій  бездоглядності  та  безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; 
2.11. визначення пріоритетних  напрямів  поліпшення  на відповідній території  становища  дітей,  їх  соціального захисту,  сприяння фізичному,  духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та   безпритульності,  вчиненню  дітьми правопорушень. 

3. Служба, відповідно до покладених на неї завдань:
3.1. організовує  розроблення  і  здійснення на відповідній території заходів,  спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і  духовного  розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності,  запобігання  вчиненню дітьми правопорушень; 
3.2.  надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності,  громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у  вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень; 
3.3. оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та  дитячих  будинків  сімейного  типу,  сприяє усиновленню; 
3.4. подає пропозиції до проектів регіональних програм,  планів і прогнозів у  частині  соціального захисту, забезпечення  прав, свобод і законних інтересів дітей; 
3.5. забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства  щодо  соціального  захисту  дітей  і запобігання вчиненню ними правопорушень; 
3.6. здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних  виховних  установах  Державної кримінально-виконавчої служби,    дітей-сиріт та дітей,  позбавлених  батьківського піклування, у сім'ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях;
3.7. разом із відповідними структурними підрозділами місцевих органів  виконавчої  влади організовує і проводить соціологічні дослідження, готує  статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови  вчинення   дітьми правопорушень, вивчає і поширює міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів; 
3.8. надає організаційну і методичну допомогу притулкам для дітей,  центрам соціально-психологічної реабілітації   дітей, соціально-реабілітаційним  центрам  (дитячі містечка), здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю; 
3.9. організовує і проводить разом  з іншими структурними підрозділами    держадміністрації, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції  заходи  щодо  соціального  захисту дітей,  виявлення  причин,  що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
3.10. розробляє і подає на розгляд міської ради пропозиції, щодо бюджетних  асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання  дитячої  бездоглядності  та  безпритульності,  а  також утримання підпорядкованих  їй  закладів  соціального  захисту  для дітей; 
3.11. веде  облік  дітей,  які  опинилися  у  складних життєвих обставинах,  дітей-сиріт та  дітей,  позбавлених  батьківського піклування,  усиновлених,  влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та  соціально-реабілітаційних   центрів (дитячих містечок); 
3.12. надає потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою  налагодження  психологічного контакту з дитиною; 
3.13. готує  акт  обстеження  умов проживання дитини та опис її майна,  а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника; 
3.14. проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім'ях опікунів,  піклувальників за окремо складеним графіком, але не  рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування; 
3.15. готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей
в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу; 
3.16. бере  участь у процесі вибуття дітей  із закладів для дітей-сиріт та дітей,  позбавлених  батьківського  піклування, та закладів соціального захисту для  дітей у сім'ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків  сімейного  типу, прийомних сімей; 
3.17. готує  та  подає,  в  установленому  порядку,  статистичну звітність;
3.18. розглядає, в установленому порядку, звернення громадян; 
3.19. розглядає звернення власника підприємства, установи або організації  усіх  форм  власності  та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років; 
3.20. проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації; 
3.21.  здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства; 
3.22. розробляє та здійснює заходи щодо захисту прав і законних інтересів  дитини,  яка  постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі;
3.23. інформує дитину, яка постраждала від домашнього насильства, її батьків, інших законних представників, якщо вони не  є  кривдниками  дитини, а  також  дитину,  яка  вчинила  домашнє насильство  у  будь-якій  формі,  її батьків, інших  законних представників  про  права  дитини,  заходи та послуги, якими вони  можуть скористатися;
3.24. забезпечує проведення з батьками,  іншими  законними представниками   дитини профілактичної роботи із запобігання домашньому насильству,  стосовно  дітей  і за участю дітей, у тому числі із залученням представників  уповноважених  підрозділів органів Національної поліції;
3.25. порушує перед органами виконавчої влади та органами місцевого    самоврядування  питання  про  притягнення  до відповідальності, згідно із   законом, посадових  осіб, у  разі невиконання  або  неналежного  виконання  ними  обов’язків,  у разі виявлення  фактів  домашнього  насильства,  у роботі з дітьми, які постраждали від домашнього насильства, та дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі.

4. Служба має право:
4.1. приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є  обов'язкові  для  виконання  місцевими органами виконавчої  влади,   органами   місцевого   самоврядування,  підприємствами, установами  та  організаціями  усіх  форм  власності,  посадовими особами, громадянами; 
4.2. отримувати повідомлення від місцевих  органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ та організацій усіх форм власності,  посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень; 
4.3. отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів  обласної,  міської,  районної,   відповідних  органів місцевого самоврядування, підприємств,  установ   та   організацій   усіх   форм   власності інформацію,  документи та інші матеріали з питань,  що належать до її компетенції,  а від місцевих  органів  державної  статистики – статистичні  дані,  необхідні  для  виконання  покладених  на  неї завдань; 
4.4. звертатися до місцевих органів виконавчої  влади,  органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх  форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей; 
4.5. проводити роботу серед дітей з метою запобігання  вчиненню правопорушень; 
4.6. порушувати  перед  органами  виконавчої  влади та органами місцевого самоврядування питання про  направлення  до  спеціальних установ,  навчальних  закладів  усіх  форм  власності  дітей,  які опинилися у складних життєвих обставинах,  неодноразово самовільно залишали сім'ю та навчальні заклади; 
4.7. влаштовувати    дітей-сиріт    та    дітей,    позбавлених батьківського  піклування,  у  дитячі  будинки   сімейного   типу, прийомні сім'ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення; 
4.8. вести справи з опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей; 
4.9. перевіряти  стан  роботи  із  соціально-правового  захисту дітей   у  закладах   для   дітей-сиріт   та  дітей,  позбавлених батьківського  піклування,  спеціальних   установах   і   закладах соціального  захисту для дітей усіх форм власності,  стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах,  за  місцем  проживання,  а також  у  разі  необхідності - умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах,  в установах  та  організаціях  усіх  форм власності; 
4.10. представляти, у разі необхідності, інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності; 
4.11. запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників,  посадових осіб з метою з'ясування причин та умов, які  призвели  до порушення   прав   дітей,   бездоглядності   та  безпритульності,  вчинення  правопорушень,  і  вживати  заходів до усунення таких причин; 
4.12. порушувати  перед  органами  виконавчої влади та органами місцевого самоврядування  питання  про  накладення  дисциплінарних стягнень  на  посадових  осіб  у  разі  невиконання  ними  рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом  виконавчої влади у справах сім'ї, дітей та молоді; 
4.13.  укладати    в     установленому    порядку    угоди   про співробітництво з  науковими  установами,  жіночими,  молодіжними, дитячими   та   іншими  об'єднаннями   громадян   і  благодійними організаціями; 
4.14. скликати в установленному  порядку  наради,  конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції; 
4.15. проводити  особистий  прийом  дітей,  а також їх батьків, опікунів чи  піклувальників,  розглядати  їх  скарги  та  заяви  з  питань, що належать до її компетенції; 
4.16. визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей; 
4.17. розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські  програми  соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей; 
4.18. відвідувати дітей,  які  опинилися  у  складних  життєвих обставинах,   перебувають   на  обліку  в  службі,  за  місцем  їх проживання,  навчання і роботи;  вживати заходів  для  соціального захисту дітей. 

5. Система взаємодії
5.1. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими  структурними  підрозділами  відповідної держадміністрації та органів    місцевого  самоврядування, підприємствами,  установами та організаціями усіх форм  власності, об'єднаннями громадян і громадянами. 

6. Начальник служби.
6.1. Службу очолює начальник, який є посадовою особою місцевого самоврядування, приймається на службу шляхом призначення Бродівським міським головою за конкурсом або іншою процедурою, передбаченою законодавством. 
6.2. Начальник Служби підзвітнии? і підконтрольний Бродівському міському голові та його заступникам.
6.3. Начальник служби: 
6.3.1. здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих службі закладів; 
6.3.2. видає у  межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання; 
6.3.3. подає на затвердження міському голові кошторис та штатний розпис служби  в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників; 
6.3.4. затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників служби; 
6.3.5. розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису служби. 
6.3.6. Функції   щодо   проведення процедури  усиновлення, влаштування  дітей-сиріт  та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку,  піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладаються на окремий підрозділ, який утворюється у складі служби.  Штатна чисельність такого підрозділу встановлюється  залежно  від  кількості  дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб. 

7. Фінансування діяльності служби
7.1. Утримання  Служби  здійснюється   відповідно  до законодавства.
7.2. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників служби –  
 затверджується  виконавчим комітетом  Бродівської міської ради.
7.3. Матеріально-технічне забезпечення служби здійснює  Бродівська міська рада.
7.4.  Кошторис та штатний розпис служби затверджуються у  встановленому    порядку Бродівським міським головою в межах  визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників. 

 
 Секретар  ради                                               Руслан ШИШКА