ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1
В час всесвітньої пандемії, коли усі кошти скеровані на забезпечення лікарень та лікуванню хворих від COVID 19, в час коли місцеві бюджети недоотримають кошти до бюджетів та весь бізнес опинився поза межею виживання, ПАТ «Львівгаз» вирішує питання підняття більш ніж в чотири рази тарифу на його послуги з розподілу природного газу.
Згідно з інформацією, розміщеною на офіційному сайті ПАТ «Львівгаз», а саме, Проекту структури тарифу на послуги розподілу природного газу на 2021 рік та обґрунтуванням необхідності підвищення цього тарифу, пропонується підвищити тариф на послуги розподілу природного газу ПАТ «Львівгаз» на 2021 рік з існуючого 1,19 грн з ПДВ до 4,97 грн з ПДВ, тобто у 4,17 рази.
Вважаємо, що наведене обґрунтування не можна вважати об’єктивним для підвищення тарифу на послуги розподілу природного газу більш ніж у 4 рази, виходячи з наступного.
Зменшення обсягів надання послуг є наслідком економії споживання природного газу, тобто позитивною тенденцією до успішної реалізації енергетичної стратегії держави, спрямованої на зменшення споживання природних ресурсів. Відтак, економія споживання природного газу не повинна мати наслідком збільшення вартості послуг його розподілу, оскільки в такому випадку фактично відбувається лише перерозподіл коштів споживача з постачальника газу на оператора його розподілу, за відсутності при цьому будь-якого економічного ефекту для самого споживача, що в свою чергу не стимулюватиме споживача для економії. Крім цього, зменшення планових обсягів надання послуг на 11 відсотків аж ніяк не може тягнути за собою підвищення тарифу на них аж у більш ніж 4 рази. Наголошуємо, що антинародним та неконституційним є компенсація зменшення надходжень за фактично спожитий газ підняттям ціни за його транспортування (надуманий розподіл).
Щодо збільшення заробітної плати працівників, то на 2021 рік державним бюджетом пропонується збільшення мінімальної заробітної плати з 5000 грн. до 6000 грн. у наступному, тобто на 20 відсотків, що також не може розглядатись, як об’єктивна підстава для такого збільшення тарифу. Запланований же середній рівень заробітної плати працівника ПАТ «Львівгаз» у розмірі майже 19 тис. грн. більш ніж у двічі перевищує розмір середньої заробітної плати у Львівській області, а це менше 9 тис. грн.
Рівень інфляції наростаючим підсумком з січня до вересня 2020 року становив 101,1% - тобто збільшення споживчих цін (вартості сировини та матеріалів) протягом цього періоду становило лише 1,1%.
Стосовно збільшення фінансування заходів, пов’язаних з утриманням системи газопостачання, взагалі не наведено жодного обґрунтування.
Що стосується закладення у тариф збитків, які ПАТ «Львівгаз», на його думку, зазнало протягом 2014-2020 років, то це прямо суперечить законодавству та Конституції України, оскільки ПАТ «Львівгаз» пропонує покласти на споживачів природного газу обов’язок відшкодування йому збитків, які за його твердженням було завдано внаслідок прийняття НКРЕКП протиправних рішень, тобто було завдано іншою особою.
Стосовно необхідності сплати плати за експлуатацію державних газорозподільних систем та збільшення рівня рентабельності, то в обґрунтуванні взагалі не наведено жодних аргументів стосовно цього.
В період коронакризи влада має підтримати бізнес і людей та встановити мораторій на підвищення будь-яких тарифів. Питання зміни тарифів для громадян можливо розглядати лише після виходу нашої держави з кризи, відновлення у повному обсязі роботи всіх галузей економіки, стабільної ситуації на ринку праці, зростання рівня доходів і рівня життя громадян.
Враховуючи зазначене, висловлюємо категоричний протест проти зростання у 2021 році ціни на природний газ, підвищення тарифів за розподіл (доставку) природного газу для газорозподільних компаній й вимагаємо від Президента України, Кабінету Міністрів України, НКРЕКП, ПАТ “Львівгаз”:
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ІV сесія VIІІ скликання
_____________2021 р. м. Броди № ______
Про звернення депутатів Бродівської міської ради до Кабінету Міністрів України, НКРЕКП, ПАТ «Львівгаз» щодо підвищення тарифу на природний газ
Керуючись ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
В И Р I Ш И Л А:
- Прийняти звернення до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та ПАТ «Львівгаз» щодо ситуації з підвищення тарифів на газ, послуги з розподілу природного газу, згідно з додатком.
- Направити звернення депутатів Бродівської міської ради до Кабінету Міністрів України, Верховної ради україни, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та ПАТ «Львівгаз».
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження, транспорту, благоустрою та екології.
Міський голова Анатолій БЕЛЕЙ
Додаток
до рішення міської ради
від _________2021р. № ___
до рішення міської ради
від _________2021р. № ___
ЗВЕРНЕННЯ
до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та ПАТ «Львівгаз» щодо ситуації з підвищення тарифів на газ, послуги з розподілу природного газу
Ми, депутати Бродівської міської ради, глибоко стурбовані ситуацією, яка склалась на енергетичному ринку України.до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та ПАТ «Львівгаз» щодо ситуації з підвищення тарифів на газ, послуги з розподілу природного газу
В час всесвітньої пандемії, коли усі кошти скеровані на забезпечення лікарень та лікуванню хворих від COVID 19, в час коли місцеві бюджети недоотримають кошти до бюджетів та весь бізнес опинився поза межею виживання, ПАТ «Львівгаз» вирішує питання підняття більш ніж в чотири рази тарифу на його послуги з розподілу природного газу.
Згідно з інформацією, розміщеною на офіційному сайті ПАТ «Львівгаз», а саме, Проекту структури тарифу на послуги розподілу природного газу на 2021 рік та обґрунтуванням необхідності підвищення цього тарифу, пропонується підвищити тариф на послуги розподілу природного газу ПАТ «Львівгаз» на 2021 рік з існуючого 1,19 грн з ПДВ до 4,97 грн з ПДВ, тобто у 4,17 рази.
Вважаємо, що наведене обґрунтування не можна вважати об’єктивним для підвищення тарифу на послуги розподілу природного газу більш ніж у 4 рази, виходячи з наступного.
Зменшення обсягів надання послуг є наслідком економії споживання природного газу, тобто позитивною тенденцією до успішної реалізації енергетичної стратегії держави, спрямованої на зменшення споживання природних ресурсів. Відтак, економія споживання природного газу не повинна мати наслідком збільшення вартості послуг його розподілу, оскільки в такому випадку фактично відбувається лише перерозподіл коштів споживача з постачальника газу на оператора його розподілу, за відсутності при цьому будь-якого економічного ефекту для самого споживача, що в свою чергу не стимулюватиме споживача для економії. Крім цього, зменшення планових обсягів надання послуг на 11 відсотків аж ніяк не може тягнути за собою підвищення тарифу на них аж у більш ніж 4 рази. Наголошуємо, що антинародним та неконституційним є компенсація зменшення надходжень за фактично спожитий газ підняттям ціни за його транспортування (надуманий розподіл).
Щодо збільшення заробітної плати працівників, то на 2021 рік державним бюджетом пропонується збільшення мінімальної заробітної плати з 5000 грн. до 6000 грн. у наступному, тобто на 20 відсотків, що також не може розглядатись, як об’єктивна підстава для такого збільшення тарифу. Запланований же середній рівень заробітної плати працівника ПАТ «Львівгаз» у розмірі майже 19 тис. грн. більш ніж у двічі перевищує розмір середньої заробітної плати у Львівській області, а це менше 9 тис. грн.
Рівень інфляції наростаючим підсумком з січня до вересня 2020 року становив 101,1% - тобто збільшення споживчих цін (вартості сировини та матеріалів) протягом цього періоду становило лише 1,1%.
Стосовно збільшення фінансування заходів, пов’язаних з утриманням системи газопостачання, взагалі не наведено жодного обґрунтування.
Що стосується закладення у тариф збитків, які ПАТ «Львівгаз», на його думку, зазнало протягом 2014-2020 років, то це прямо суперечить законодавству та Конституції України, оскільки ПАТ «Львівгаз» пропонує покласти на споживачів природного газу обов’язок відшкодування йому збитків, які за його твердженням було завдано внаслідок прийняття НКРЕКП протиправних рішень, тобто було завдано іншою особою.
Стосовно необхідності сплати плати за експлуатацію державних газорозподільних систем та збільшення рівня рентабельності, то в обґрунтуванні взагалі не наведено жодних аргументів стосовно цього.
В період коронакризи влада має підтримати бізнес і людей та встановити мораторій на підвищення будь-яких тарифів. Питання зміни тарифів для громадян можливо розглядати лише після виходу нашої держави з кризи, відновлення у повному обсязі роботи всіх галузей економіки, стабільної ситуації на ринку праці, зростання рівня доходів і рівня життя громадян.
Враховуючи зазначене, висловлюємо категоричний протест проти зростання у 2021 році ціни на природний газ, підвищення тарифів за розподіл (доставку) природного газу для газорозподільних компаній й вимагаємо від Президента України, Кабінету Міністрів України, НКРЕКП, ПАТ “Львівгаз”:
- не підвищувати тарифи на природний газ;
- скасувати підвищення тарифів на природний газ, послуги розподілу природного газу з 01.01.2021 року;
- привести тарифи на послуги розподілу природного газу до єдиного значення для всіх громадян країни;
- надати структуру розрахунку тарифу по оплаті за природний газ побутовими споживачами та структуру розрахунку тарифу за послуги транспортування газу;
- збільшити видатки державного бюджету та залучати інвестиції з метою нарощування обсягів видобутку власного газу для потреб громадян;
- забезпечити функціонування на території країни незалежних інституцій для здійснення контролю щодо якості природного газу;
- передбачити додаткові заходи за рахунок коштів державного бюджету для соціального захисту громадян.