ПРОЄКТ РІШЕННЯ
б/н
Про затвердження Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2021 рік
БРОДІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ІІІ чергової сесії VIІІ скликання
від 24.12.2020 року м. Броди №
ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ІІІ чергової сесії VIІІ скликання
від 24.12.2020 року м. Броди №
Про затвердження Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2021 рік
Розглянувши Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2021 рік, враховуючи постійної депутатської комісії з гуманітарних питань, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада-
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2021 рік, згідно додатку.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійні депутатські комісії: з гуманітарних питань та з питань фінансів, бюджету, розвитку, інвестицій, туризму та міжнародного співробітництва.
Міський голова Анатолій Белей
ПРОГРАМА
забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського
піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2021рік
Паспорт
програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2021рік
- Ініціатор розроблення програми: виконавчий комітет Бродівської міської ради
- Дата, номер документа про затвердження програми: __________________
- Розробник програми: виконавчий комітет Бродівської міської ради
- Співрозробники програми: ________________________________________
- Відповідальні виконавці програми: виконавчий комітет Бродівської міської ради.
- Учасники програми: служба у справах дітей Бродівської міської територіальної громади.
- Термін реалізації програми: 2021рік
- Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, тис. грн, всього: 875,0 тис.грн.
у тому числі:
*коштів обласного бюджету 625,0 тис.грн.
**коштів інших джерел (Бюджет Бродівської міської ради) 250,0 тис.грн.
*обсяги фінансування програми визначаються рішенням обласної ради про обласний бюджет
**обсяги фінансування програми визначаються рішеннями місцевих рад
Програма
забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді на 2021 рік.
1. Загальні положення
Ця Програма розроблена на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 04.08.2020 № 602/0/5-20 «Про затвердження Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років та Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років».Законодавчим підґрунтям для розроблення Програми є Житловий кодекс Української РСР; закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про охорону дитинства»; постанова Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини»; постанова Ради Міністрів Української РСР професійних спілок від 11.12.1984 № 470 «Про затвердження Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР», рішення Львівської обласної ради від 24.12.2019 № 948 «Про затвердження Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років та Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років», інші нормативно-правові акти, спрямовані на соціальний захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа.
Основною стратегічною ціллю виконання Програма є підвищення якості життя цільової соціальної групи населення через впровадження засад інклюзивного суспільства та сталого розвитку в галузі захисту прав дітей.
2. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
Основними напрямами подолання сирітства є соціально-правова підтримка дітей-сиріт та дітей, які залишились без батьківського піклування, вжиття комплексу заходів щодо їх соціальної адаптації, забезпечення інтеграції зусиль місцевих органів виконавчої влади, установ та організацій, спрямованих на захист прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Отримання житла залишається однією з найактуальніших проблем для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа в нашому регіоні. Станом на 01.01.2020 дитяче населення території громади становить 8478 особи, з них 70 – це діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування.
Станом на 01.12.2020 з 70 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування:
- мають житло на праві власності – 2 дитини;
- мають житло на праві користування – 67 дитини;
- не мають власного житла – 1 дитина.
Станом на 01.12.2020 мають житло в непридатному для проживання стані 16 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, 6 дітей, чиє житло з недостатньою для проживання житловою площею, а також 8 повнолітніх осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
У міській територіальній громаді на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, в органах опіки та піклування перебуває 17 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, з яких:
- 9 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (2 дітей віком від 0 до 15 років, 7 дітей віком 16-17 років);
- 8 осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.
Юридичне визначення соціальних категорій дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа передбачено статтею 1 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», а саме:
- дитина-сирота – це дитина, в якої померли чи загинули батьки;
- діти, позбавлені батьківського піклування, – діти, які залишилися без піклування батьків у зв’язку з позбавленням їх батьківських прав, відібранням у батьків без позбавлення батьківських прав, визнанням батьків безвісно відсутніми або недієздатними, оголошенням їх померлими, відбуванням покарання в місцях позбавлення волі та перебуванням їх під вартою на час слідства, розшуком їх органами Національної поліції, пов’язаним з відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов’язки, а також діти, розлучені із сім’єю, підкинуті діти, батьки яких невідомі, діти, від яких відмовилися батьки, діти, батьки яких не виконують своїх батьківських обов’язків з причин, які неможливо з’ясувати у зв’язку з перебуванням батьків на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, та безпритульні діти;
- особи із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, – особи віком від 18 до 23 років, у яких у віці до 18 років померли або загинули батьки, та особи, які були віднесені до дітей, позбавлених батьківського піклування.
Програма розроблена з метою визначення і реалізації заходів, які дадуть змогу частково забезпечити житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Програмою визначаються напрями вирішення у міській територіальній громаді проблеми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які потребують поліпшення житлових умов, шляхом придбання житла за рахунок коштів обласного, місцевого бюджетів та/або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством:
- придбання житла у введених в експлуатацію багатоквартирних житлових будинках та з первинного і вторинного ринків за рахунок коштів обласного й місцевих бюджетів;
- реконструкція (ремонт) житла;
- придбання житлових будинків, що перебувають у власності фізичних, юридичних осіб, та земельних ділянок, на яких вони розміщені.
Пропозиції щодо розподілу бюджетних призначень між місцевим бюджетом формуються з урахуванням дотримання умов співфінансування витрат з відповідного місцевого бюджету та/або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством -не менше 40 %.
Після придбання житла діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа знімаються з обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.
Придбання житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які перебувають на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості; черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень) (стаття 43 Житлового кодексу Української РСР). За наявності кількох осіб з однаковою датою взяття на облік перевага надається дитині старшого віку.
У рамках Програми право на придбання житла за рахунок Програми мають діти віком від 16 до 23 років (включно) у порядку черговості взяття на квартирний облік.У разі наявності в особи братів сестер, яким не виповнилось 16 років, за умови перебування їх на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, та за пропозиціями служби у справах дітей Бродівської міської територіальної громади житло придбавається для сімейної групи.
Під час оформлення договору купівлі-продажу житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа накладається заборона на відчуження цього житла протягом десяти років.
Жиле приміщення може бути надано з перевищенням норми жилої площі, якщо воно складається з однієї кімнати (однокімнатна квартира) або призначається для осіб різної статі (стаття 48 Житлового кодексу Української РСР).У разі придбання житла для дітей враховуються витрати на придбання земельної ділянки, на якій розташоване житлове приміщення.
3. Мета Програми
Метою Програми є поступове розв’язання проблеми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Вона є інструментом реалізації державної політики щодо забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа загалом і захисту їх житлових прав зокрема. Програма охоплює систему цілей, завдань і заходів для їх досягнення та реалізації.
Враховуючи те, що діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа потребують соціального захисту, відповідно до статті 47 Конституції України вони мають бути забезпечені житлом безоплатно.
Реалізація Програми дозволить підвищити рівень захищеності дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які відповідно до чинного законодавства потребують поліпшення житлових умов, а також сприятиме реалізації конституційних прав таких громадян на отримання житла.
4. Завдання та результативні показники Програми
Основними завданнями Програми є забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа шляхом здійснення за рахунок коштів обласного та місцевого бюджетів та/або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством:
- придбання житла у введених в експлуатацію багатоквартирних житлових будинках та з первинного і вторинного ринків за рахунок коштів обласного й місцевого бюджетів;
- реконструкції (ремонту) житла;
- придбання житлових будинків, що перебувають у власності фізичних, юридичних осіб, та земельних ділянок, на яких вони розміщені.
При цьому квартири, що підлягають викупу, повинні відповідати затвердженим нормам житла щодо їх площі.
Перелік завдань, заходів та показників Програми визначено в додатку 2 до Програми.
5. Шляхи і засоби розв’язання проблеми
Перелік житлових об’єктів для забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській міській територіальній громаді визначається Комісією з питань забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа Бродівської міської територіальної громади та погоджується відповідною Комісією у Львівській області (далі – Комісія).
Комісія з питань забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа є робочим органом, що станом на 01 грудня 2020 року діє на підставі розпорядження голови Бродівської районної державної адміністрації від 12 березня 2018 року № 192 «Про створення Комісії з питань забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівському районі Львівської області», і в подальшому утворюється Бродівською міською територіальною громадою Золочівського району Львівської області з метою виконання завдань, передбачених цією Програмою.
Метою роботи Комісії є реалізація функцій і повноважень щодо розподілу бюджетних призначень між місцевим бюджетом на підставі пропозицій міської територіальної громади з урахуванням дотримання умов співфінансування не менше 40% витрат з відповідного місцевого бюджету та/або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, а також вирішення інших питань, пов’язаних із забезпеченням повноцінним житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
6. Обсяги та джерела фінансування
Формування Програми здійснювалось на основі розрахунків і вихідних даних. Для розрахунку показників Програми були використані такі дані:
- 17 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які перебувають і перебували раніше на первинному обліку в органах опіки та піклування і потребують забезпечення житлом у рамках Програми;
- не менше 30 кв. метрів – середня загальна площа на особу, прийнята до розрахунку;
- 13 562 гривні – середня розрахункова вартість 1 кв. м житла в населених пунктах області (наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 02.12.2019 № 287 «Про прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2020 рік»).
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів обласного та місцевого бюджетів у межах наявного фінансового ресурсу та / або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Підґрунтям для розрахунку коштів, необхідних для придбання житла, є кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, яких потрібно забезпечити житлом, а також прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2020 рік (13 562 грн за 1 кв. м у Львівській області). Вартість житла не повинна перевищувати чинні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, установлені відповідними наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України на 2021-2023 роки.
У разі придбання житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які перебувають у родинних групах, житлова площа розрахунку на одну особу не менша 13,65 кв. м (стаття 47 Житлового кодексу Української РСР) на кожну дитину-сироту, дитину, позбавлену батьківського піклування, та особу з їх числа, але не менше рівня середньої забезпеченості громадян житловою площею в цьому населеному пункті.
Програма включає два напрями діяльності:
1) приведення до належного стану житлових приміщень, що перебувають у власності або користуванні лише дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа;
2) забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа впорядкованими житловими приміщеннями для постійного проживання.
Пропозиції щодо бюджетних призначень формує служба у справах дітей Бродівської міської територіальної громади на підставі протоколу засідання Комісії з питань забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
При визначенні загальної вартості житла враховуються витрати, пов’язані з оформленням права власності та сплатою передбачених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів).
Для вирішення питання оцінки вартості робіт з ремонту житла, у разі наявності права власності лише у дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, головний розпорядник коштів місцевого бюджету:
1) забезпечує організацію роботи з визначенням переліку, видів, обсягів робіт, які необхідно виконати, з урахуванням строку проведення;
2) складає кошторисний розрахунок витрат.
Показники орієнтовних обсягів фінансових витрат, необхідні для виконання Програми в цілому, з визначенням джерел фінансування, наведено в додатку 1 до Програми.
Кошти, передбачені на реалізацію Програми, використовуються виконавцями її заходів – службою у справах дітей обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, сільськими, селищними, міськими радами територіальних громад.
7. Строки та етапи виконання Програми
Програма реалізовуватиметься впродовж 2021 року у межах асигнувань, передбачених в обласному, місцевому бюджетах та/або інших джерелах, не заборонених законодавством, на відповідний рік.
У разі потреби до Програми вносяться зміни згідно з установленим порядком.
8. Координація та контроль за виконанням Програми
Координацію і контроль за виконанням Програми, цільовим та ефективним використанням коштів здійснює головний розпорядник коштів – служба у справах дітей Бродівської міської територіальної громади.
Відповідальний виконавець Програми – служба у справах дітей Бродівської міської територіальної громади– щоквартально, з наростаючим підсумком, готує узагальнену інформацію про стан виконання Програми і подає її службі у справах дітей Львівської обласної державної адміністрації.
Служба у справах дітей Бродівської міської територіальної громади здійснює обґрунтовану оцінку результатів виконання Програми та у разі потреби розробляє пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, включення додаткових заходів і завдань, уточнення показників, обсягів та джерел фінансування, переліку виконавців, термінів виконання Програми й окремих заходів і завдань.
Щорічно Програма розглядається виконавчим комітетом Бродівської міської територіальної громади на предмет виконання її показників, а при потребі вносяться відповідні зміни.
Виконання Програми закінчується у визначені терміни, після чого служба у справах дітей складає заключний звіт про результати її виконання та подає на розгляд голові Бродівської міської територіальної громади з пояснювальною запискою про кінцеві результати виконання Програми – не пізніше ніж у двомісячний строк після терміну її закінчення.
Додаток 1
до Програми
. *обсяги фінансування Програми визначаються рішенням обласної ради про обласний бюджет
**обсяги фінансування Програми визначаються рішеннями місцевих рад
до Програми
Ресурсне забезпечення обласної (бюджетної) цільової програми
забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Бродівській територіальній громаді на 2021рік.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми | 2021 рік (тис. грн) |
Усього витрат на виконання Програми (тис. грн) |
Усього, тис. грн: | 875,0 тис.грн. | 875,0 тис.грн. |
у тому числі: | ||
обласний бюджет* | 625,0 тис.грн. | 625,0 тис.грн. |
місцевий бюджет та інші джерела** | 250,0 тис.грн. | 250,0 тис.грн. |
державний бюджет | ||
кошти небюджетних джерел |
**обсяги фінансування Програми визначаються рішеннями місцевих рад
Додаток 2
до Програми
Перелік завдань, заходів та показників обласної (бюджетної) цільової програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа
у Бродівській територіальній громаді на 2021рік.
№ з/п | Назва завдання | Перелік заходів завдання | Показники виконання заходу, один. виміру | Виконавець заходу, показника | Фінансування | Очікуваний результат | ||
Джерела* | Обсяги, тис. грн | |||||||
2021 рік | ||||||||
1. |
Забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа | Захід 1 Придбання житла у введених в експлуатацію багатоквартирних житлових будинках та з первинного і вторинного ринків за рахунок коштів обласного й місцевих бюджетів |
затрати 1) обсяг витрат на забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
Служба у справах дітей Бродівської районної державної адміністрації/служба у справах дітей Бродівської міської територіальної громади |
Кошти обласного та місцевого бюджету, з інших джерел, не заборонених законодавством | 625,0 тис.грн. 250 тис.грн. |
Придбання 2 житлових об’єктів | |
продукт 1) кількість дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, яких забезпечено житлом |
4 осіб з числа дітей, позбавлених батьківського піклування. | Забезпечення житлом 2 осіб | ||||||
ефективності 1) середня загальна площа на особу; 2) середня розрахункова вартість 1 кв. м житла в населених пунктах області |
||||||||
якості 1) відсоток забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа від загальної кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які потребують забезпечення житлом |
||||||||
Захід 2 Реконструкція (ремонт) житла у 2021 році. |
затрат 1) обсяг витрат на проведення капітального / поточного ремонту об'єктів житлового фонду (будинків), які на праві власності належать лише дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа |
|||||||
продукту 2) кількість дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, для яких проведено капітальний / поточний ремонт |
||||||||
ефективності 1) середня вартість ремонту 1 кв. м об'єкта житлового фонду (будинку), де планується проведення ремонту |
||||||||
якості 1) відсоток дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, яким проведено ремонт, від загальної кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які потребують забезпечення житлом |
||||||||
Захід 3 Придбання житлових будинків, що перебувають у власності фізичних, юридичних осіб, та земельних ділянок, на яких вони розміщені |
затрат 1) обсяг витрат на забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
|||||||
продукту 1) кількість дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, яких забезпечено житлом |
||||||||
ефективності 1) середня загальна площа на особу; 2) середня розрахункова вартість ремонту 1 кв. м житла в населених пунктах області |
||||||||
якості 1) відсоток забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа від загальної кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які потребують забезпечення житлом |
||||||||
Усього на етап або на програму: |
* обсяги фінансування Програми визначаються рішенням сесії Бродівської міської територіальної громади;
** середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, установлені відповідними наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Міністерство розвитку громад та територій України) на 2021-2023 роки.