ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Данильчук А.Р. (Юрист)

Дата:

31.05.2016

ЗАПРОПОНОВАНІ ПОПРАВКИ / ПРОПОЗИЦІЇ
ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 5
Про затвердження Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Броди


БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА
БРОДІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
VІІІ сесія  VIІ демократичного скликання


 
    31.05.2016 р.                               м. Броди                        № Проект
 
 
Про затвердження Порядку залучення, розрахунку
розміру і використання коштів пайової участі у
розвитку інфраструктури міста Броди
З метою залучення і використання коштів пайової участі замовника, який має намір щодо забудови земельної ділянки на території м. Броди, у розвитку інфраструктури міста, зокрема, для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, на виконання ст.ст. 30, 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”, керуючись ст. 144 Конституції України,  ст.ст. 26, 59  Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”,   міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити:
1.1. Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Броди, згідно    додатку №1;
1.2. Типовий Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Броди, згідно додатку № 2;
2. Секретарю міської ради довести рішення до відома громадськості міста через засоби масової інформації.
3. Контроль за виконанням  рішення покласти  на постійну комісію міської ради з питань економіки, бюджету та комунального майна.
 
 
 
Міський голова                                                                  Анатолій Белей
 
 
 
 
 
 
 
 
 
           
    Додаток 1
 до рішення  Бродівської міської ради
             від 31 травня 2016р.   № ____ 
 
 
 
ПОРЯДОК
залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі
у розвитку інфраструктури міста Броди 
 
 
 1. Загальні положення.
 
1.1. Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі (внеску) у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Броди (далі - Порядок) розроблений відповідно до Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України, Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про регулювання містобудівної діяльності".
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
            Пайова участь замовника у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту - кошти, що підлягають перерахуванню замовником до відповідного місцевого бюджету до прийняття об’єкта в експлуатацію для забезпечення розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури  (надалі - пайовий внесок).
Забудова земельної ділянки (будівництво об’єкта) – розміщення та здійснення будівництва нових об’єктів, реконструкція, капітальний ремонт, впорядкування існуючих об’єктів будівництва, розширення та технічне переоснащення підприємств.
Об'єкти будівництва – будинки, будівлі, споруди будь-якого  призначення,  їх комплекси, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Об’єкт містобудування – комплекс об’єктів будівництва, об’єднаних спільною планувальною структурою, об’ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою в межах населеного пункту, його функціональної зони, планувального, житлового району, мікрорайону (кварталу), приміської зони.
Замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву (далі – Замовник);
Інженерно-транспортна та соціальна інфраструктура населеного пункту – комплекс інженерних, транспортних споруд і комунікацій, а також об’єктів соціального та культурного обслуговування населення, призначених для забезпечення стійкого розвитку та функціонування населеного пункту.
Комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж, об’єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об’єктів будівництва, а також на благоустрій території. Комплексна забудова території може здійснюватися шляхом комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду одним або кількома інвесторами.
Житловий фонд  соціального призначення – сукупність соціального житла, що надається громадянам України, які відповідно до вимог чинного законодавства потребують соціального захисту.
           Доступне житло – житло, яке побудоване або будується за державної підтримки громадянами, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов.
Лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури – наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.
            Інші терміни вживаються у значенні, визначеному нормативними актами України.
1.3. Замовник, який має намір здійснити забудову земельної ділянки (будівництво об’єкта будівництва) у місті Броди, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури цього населеного пункту, крім випадків, передбачених пунктом 1.7 цього Порядку.
1.4. Пайова участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні ним коштів до цільового фонду соціально-економічного розвитку населеного пункту, положення  про який затверджується відповідною місцевою радою.
1.5. Використання пайових внесків відбувається виключно для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури даного населеного пункту.
1.6. Дія цього Порядку поширюється на всіх замовників незалежно від їх форми власності за винятком випадків, зазначених у пункті 1.7 цього Порядку.
1.7. До пайової участі  у  розвитку  інфраструктури  населеного пункту не залуча-ються замовники у разі будівництва:
            1) об'єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів; 
            2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення; 
            3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла; 
            4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загаль-ною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках; 
            5) об'єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвести-ційних конкурсів або аукціонів; 
            6) об'єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об'єктів соціальної інфраструктури; 
            7) об'єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;  
            8) об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів дорожнього сервісу);
            9) об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.
 
2. Розмір пайового внеску.
 
2.1. Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному між замовником та виконавчим комітетом Бродівської міської ради, з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта будівництва, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
2.2. Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури міста Броди  з урахуванням інших передбачених законом відрахувань, становить:
 
- 1 відсоток загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта - для нежитлових будівель та споруд;
- 0,25 відсотка загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта - для житлових будинків.  
2.3. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність. 
 У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, Бродівська міська рада приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту. 
 
3. Порядок залучення коштів замовників
 
3.1. Замовник із зверненням про укладення договору про пайову участь (далі – Договір),  звертається до Бродівської міської ради не пізніше ніж за 45 робочих днів до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію. Договір укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів  з дня реєстрації звернення замовника про його укладення.
3.2. Розмір пайової участі, визначається виконкомом  Бродівської міської ради протягом десяти робочих днів з дня реєстрації звернення Замовника про укладення Договору та доданих до нього документів. 
3.3. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки, звертається до  Бродівської міської ради із зверненням про укладення Договору.
До звернення додаються:
- документ, що засвідчує загальну кошторисну вартість будівництва об’єкта, визначену згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, з техніко-економічними показниками;
- копії правовстановлюючих документів Замовника, завірених в установленому порядку (статуту, свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) – для юридичних осіб; для фізичних осіб-підприємців – витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; завіреної копії паспорту – для фізичних осіб);
- довідку щодо банківських реквізитів із зазначенням прізвища, ім'я, по-батькові особи, яка відповідно до статуту має право на укладення договорів.
3.4. Проект договору готується виконавчим комітетом   Бродівської міської ради
3.5. Договір підписує голова Бродівської міської ради, а у випадку його відсутності, особа на яку покладено виконання обов’язків. 
3.6. Істотними умовами договору про пайову участь є:
а) розмір пайової участі;
б) строк (графік) сплати пайової участі;
в) відповідальність сторін.
Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайового внеску Замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
3.7. У разі зміни замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури  населеного  пункту  зменшується  на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь.
 
4. Порядок та строки сплати
 
4.1. Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури сплачуються в грошовій формі єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором. Граничний термін  сплати коштів пайової участі не повинен перевищувати одного місяця після прийняття об'єкта містобудування в експлуатацію.
4.2. Замовник перераховує кошти до міського бюджету. В платіжному документі зазначається призначення платежу: "Пайовий внесок на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Броди  згідно договору від "___"____________ №___".
Про факт перерахування коштів Замовник у кожному випадку письмово повідомляє Бродівську міську раду.
 
5. Використання коштів
 
5.1. Кошти, які надійшли від Замовників на розвиток інфраструктури, використовуються виключно на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
 
6. Інші умови Порядку
 
6.1. Спори, пов'язані з пайовою участю (внеском) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, вирішуються судом.
6.2. У випадку внесення змін до актів чинного законодавства, відповідні зміни і доповнення вносяться до цього Порядку.
6.3. У випадках, не врегульованих у Порядку, застосовуються норми законодавства.
 
 
 
 
 
Секретар міської ради                                             С.Кулієвич
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
          Додаток 2
          до рішення  Бродівської міської ради
         « 31 » травня 2016 року №____
 
 
Типовий договір
про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Броди
 
 м. Броди                                                                        «__» _________ 20__ року
 
            Виконавчий комітет Бродівської міської ради в особі міського голови Белея А.А., що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення виконавчого комітету Бродівської міської ради від ___________________ № __ (надалі Одержувач) з однієї сторони, та Замовник будівництва __________________________ в особі _________________________________________________________, що діє на підставі ____________________________________________________, з іншої сторони, разом іменовані Сторони, уклали цей договір про наступне:
 
            1.     Предмет договору.
            1.1. Залучення коштів пайової участі Замовника  у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Броди.
            1.2. Назва та місце розташування об’єкта : ___________________________
____________________________________________________________________
            1.3. Цільове призначення об’єкта : _________________________________
 
            2.     Сума договору та умови оплати.
            2.1. Замовник (інвестор) перераховує кошти до міського бюджету на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Броди в розмірі ____% -____________________ грн. єдиним платежем (або частинами з урахуванням індексу інфляції, який визначається Державним комітетом статистики України щомісяця, за графіком, що додається) на рахунок виконавчого комітету Бродівської міської ради відповідно до розрахунку розміру пайової участі (внеску), що додається, до «___» _______________ 20___ року.
            2.2. Сплата коштів пайової участі замовником до міського бюджету на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Броди здійснюється у безготівковій формі за наступними реквізитами: міський бюджет, код _________________, рахунок ________________________ в ГУДК України у Львівській області, МФО ___________; (банківські реквізити уточнюються на момент перерахування коштів).
            Найменування платежу: ____________, пайова участь   у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Броди згідно з договором від «___» ______________ 20___ року   № _____.
           
          3.     Права і обов’язки сторін.
            3.1. Замовник зобов’язується перерахувати кошти пайової участі на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної  інфраструктури міста Броди в повному обсязі та в терміни, встановлені умовами цього договору.
            3.2. Замовник зобов’язується у разі змін та доповнень до проектно-кошторисної документації, що спричиняють зміни техніко-економічних показників будівництва об’єкта, попередити виконавчий комітет Бродівської міської ради протягом п’яти робочих днів з дня коли стало відомо про настання такого випадку.
            3.3. Замовник має право на отримання інформації щодо використання залучених коштів.
            3.4. Управління архітектури та містобудування Бродівської міської ради має право проводити розрахунок розміру пайової участі замовника та контролювати виконання умов цього договору.
 
            4.     Відповідальність сторін та вирішення спорів.          
            4.1. Сторони несуть відповідальність за виконання цього договору в межах діючого законодавства.
            4.2. Замовник та генеральний проектувальник несуть відповідальність за достовірність наданої інформації щодо загальної кошторисної вартості об’єкта будівництва та техніко-економічних показників.
            4.3. Усі спірні питання вирішуються шляхом переговорів або у судовому порядку.
            4.4. На суму несплаченої пайової участі за кожен день прострочення нараховується пеня у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період за який сплачується пеня.
 
            5.     Інші умови.
            5.1. Невід’ємною частиною договору є зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва об’єкта та розрахунок розміру пайової участі.
            5.2. Зміни і доповнення до цього договору вносяться за письмовим погодженням сторін.
            5.3. Цей договір укладений Сторонами добровільно. При укладанні договору майнових прав і претензій Сторони одна до іншої не мають.
            5.4. Договір складено в 2-х примірниках по одному для кожної сторони. Усі екземпляри мають однакову юридичну силу.
            5.5. Договір набуває чинності з моменту підписання сторонами і діє до повного його виконання.
            5.6. Договір про пайову участь   замовників   у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Броди складений, оформлений і зареєстрований в управлінні архітектури та містобудування Бродівської міської ради від «___» __________ року №___.
 
 Додатки до договору:
 
Одержувач:
Виконавчий комітет Бродівської міської ради
 
Міський голова
 
 М.П. 
           
Замовник:
 ___________________________
 ___________________________
 ___________________________
 
 М.П.
 
 
Секретар міської ради                                                        С.Кулієвич