ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Бакай Микола Павлович

Доповідач:

Бакай Микола Павлович

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

20.06.2020

ВИСНОВКИ КОМІСІЙ
ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1
Про звернення Бродівської міської ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталія Безгіна, Львівської обласної державної адміністрації, про створення Бродівського району Львівської області та щодо ситуації з утворенням та ліквідацією районів

БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА
БРОДІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
LI сесія  VIІ демократичного скликання
 
23.06. 2020  року                 м. Броди              № проєкт
 
Про звернення Бродівської міської ради
до  Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України,
голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою
Віталія Безгіна, Львівської обласної державної адміністрації,
про створення Бродівського району Львівської області та щодо ситуації з утворенням та ліквідацією районів
 
 
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендацію постійної депутатської комісії з питань регламенту ради, депутатської етики, законності, правопорядку та співробітництва територіальних громад, міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1.      Прийняти Звернення  Бродівської міської ради Львівської області до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталія Безгіна, Львівської обласної державної адміністрації, про створення Бродівського району Львівської області та щодо ситуації з утворенням та ліквідацією районів.
2.      Направити дане Звернення до Верховної Ради України,  голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталія Безгіна, Львівської обласної державної адміністрації.
3.      Секретарю Бродівської міської ради  (Бакай М.П.) забезпечити оприлюднення даного рішення на сайті Бродівської міської ради.
4.      Контроль за виконанням цього рішення покласти на комісію з питань регламенту ради,  депутатської етики, законності, правопорядку та співробітництва територіальних громад ( Шинькар В. І.).
 
 
 
 
 
 
Міський голова                                                                              Анатолій Белей
                                                                       Додаток до рішення № проєкт
від 23.06.2020 року
 
Звернення Бродівської міської ради
до  Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України,
голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою
Віталія Безгіна, Львівської обласної державної адміністрації,
про створення Бродівського району Львівської області та щодо ситуації з утворенням та ліквідацією районів
 
12 червня 2020 року, на позачерговому засіданні уряд погодив проект постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів».
Відповідно до п. 12 проекту даної постанови у Львівській області передбачено утворення 7 районів, зокрема Золочівського району в складі територій Бродівської міської, Буської міської, Золочівської міської, Красненської селищної,  Підкамінської селищної, Поморянської селищної та Заболотцівської сільської Територіальних громад з адміністративним центром у м.Золочів.
Адміністративні центри одиниць адміністративно-територіального устрою субрегіонального (районного) рівня визначаються відповідно до  Методичних  рекомендацій щодо критеріїв формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального (районного) рівня ( надалі – Методичні рекомендації), затвердженого Міністерством розвитку громад та територій України .
Оскільки на території даного району відсутні населені пункти з чисельністю понад  50 тис осіб, то адміністративний центр району визначається згідно з п. 10 Методичних рекомендацій, в якому зазначено, що адміністративним центром одиниць адміністративно-територіального устрою субрегіонального (районного) , сформованої згідно з підпунктом 1 пункту 8 цих Методичних рекомендацій, визначається населений пункт, чисельність постійного населення якого становить, як правило, більше, ніж 10 тисяч осіб, та в зоні доступності якого постійно проживає більше населення, ніж в зонах доступності інших населених пунктів, чисельність постійного населення яких становить більше, ніж 10 тисяч осіб (у разі їх наявності на території ОСР, сформованої згідно з підпунктом 1 пункту 8 цих Методичних рекомендацій).
Таким чином відповідно до п.10 Методичних  рекомендацій щодо критеріїв формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального (районного) рівня адміністративним центром даного району слід визначити                    м. Броди.
Відповідно до проєкту формату майбутніх районів  населення потенційного Золочівського району складає 163,3 тис.
У випадку визначення адміністративним центром району м. Золочева поза зоною доступності до цього міста (60 км)  будуть знаходитись 13 населених пунктів Бродівського району загальною кількістю населення 4 622 чол. та 2 населених пункти Буського району загальною кількістю 293 чол. Всього поза зоною доступності від м. Золочева будуть перебувати 15 населених пунктів загальною кількістю населення 4 915 чол., відповідно кількість населення в зоні доступності до м. Золочева  буде складати 158,4 тис.чол.
Якщо адміністративним центром району буде визначено м. Броди, то поза зоною доступності до цього міста (60 км)  будуть знаходитись  3 населених пункти Золочівського району загальною кількістю населення 2025 чол. Кількість населення в зоні доступності до м. Броди  буде складати 161,3 тис.чол.
Перевагою визначення м. Броди, як майбутнього центру укрупненого району служить і те , що територією Бродівського району проходять міжнародні транспортні коридори, зокрема, Критський коридор №3 (Краковець – Львів – Житомир – Київ), коридор № 5 (Чоп – Стрий – Львів – Рівне – Сарни – Мінськ), коридор Європа-Азія (Краковець – Львів – Рівне – Житомир – Київ – Полтава – Харків – Дебальцеве –Зварине ); інженерні коридори: нафтопровід «Дружба», вузлова залізнична станція Броди, військове летовище; існує перспектива будівництва нових шляхів транспортних сполучень із пунктами пропуску «Угринів-Долгобичув».
Разом з тим, на території м. Броди здійснюють свою діяльність одні з найбільших новозбудованих виробничих підприємств області, зокрема ТзОВ «Електроконтакт Україна» та ТзОВ «Об’єднана мода України», які залучають трудові ресурси із сусідніх районів.
Також на території міста дислокуються бойові військові частини: Регіональний центр радіоелектронної розвідки «Захід» (в/ч А-0508) та 16 Окрема бригада армійської авіації «Броди» ( в/ч А 2595 ), військовослужбовці яких виконують завдання в районах проведення АТО/ООС, задіяні у миротворчих місіях ООН.
Крім того в рамках  співпраці  по програмі «U-LEAD з Європою» в м. Броди незабаром буде відкрито сучасний,  повністю обладнаний Центр надання адміністративних послуг який зможе надавати близько 150 адміністративних послуг.
Ми, депутати Бродівської міської  ради, повністю підтримуємо звернення депутатів Львівської обласної ради та  стурбовані ситуацією з поспішним утворенням та ліквідацією районів. Логічному продовженню справи формування громад має передувати зміна повноважень на законодавчому рівні, визначення ролі та місця самоврядних і виконавчих інституцій до обласного рівня включно та реформа бюджетного блоку «громада – район – область».
Зміна територіальної основи виправдає себе лише тоді, коли буде визначено:
  • які мають бути створені інституції на субрегіональному рівні, їхні повноваження, причому не лише в частині представницької, але й виконавчої влади, домірність впливу останньої на місцеве самоврядування;
  • перерозподіл та чіткі орієнтири на фінанси, закріплені за  повноваженнями на рівні майбутніх районів/повітів;
  • права та обов’язки майбутніх районних рад та їх виконкомів або припинення функціонування такого рівня місцевого самоврядування через зміни до Конституції України;
  • остаточний спосіб формування усіх самоврядних органів через усталений Виборчий кодекс України.
Якщо цього не буде зроблено, то на рівні районів утримання дитячих сиротинців, дофінансування частини закладів другого рівня охорони здоров’я, соціальний супровід дітей та людей похилого віку, районного позашкілля, відшкодування вартості перевезень, спільна робота з утилізації ТПВ та в надзвичайних ситуаціях та низка інших питань опиняться поза компетенцією будь-яких органів виконавчої влади чи місцевого самоврядування.
Лише після прийняття наведених секторальних законів варто приступати до зміни територіального устрою на районному рівні.
Враховуючи все вище викладене,пропонуємо зняти з розгляду проект Постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів», скерувати його на доопрацювання та забезпечити під час складання пропозицій до проєкту Постанови від Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування визначення м. Броди Львівської області адміністративним центром майбутнього району в складі Буського, Бродівського районів і частини Золочівського району»
 

Секретар ради                                                                   Микола БАКАЙ