ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Олеха Ірина Маркіянівна

Доповідач:

Олеха Ірина Маркіянівна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

10.02.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1
Про Звернення щодо створення Бродівського району з центром в м.Броди як адміністративно – територіальної одиниці

БРОДІВСЬКА  МІСЬКА РАДА
БРОДІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
XLVII сесія  VIІ демократичного скликання
 
11.02. 2020  року                 м. Броди                     № ПРОЕКТ
Про Звернення щодо створення
Бродівського району з центром в м.Броди як
адміністративно – територіальної одиниці
 
 
 
 
 
 

        
 
 
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,   у зв’язку з підготовкою адміністративно – територіальної реформи, міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1.      Прийняти Звернення  Бродівської міської ради Львівської області до Верховної Ради України, Кабінету міністрів України, Львівської обласної державної адміністрації щодо створення Бродівського району з центром в місті Броди,  як адміністративно – територіальної одиниці (додається).
2.      Направити дане Звернення до Верховної Ради України, Кабінету міністрів України, Львівської обласної державної адміністрації.
3.      Секретарю Бродівської міської ради  (Бакай М.П.) забезпечити оприлюднення даного рішення на сайті Бродівської міської ради.
4.      Контроль за виконанням цього рішення покласти на комісію з питань регламенту ради,  депутатської етики, законності, правопорядку та співробітництва територіальних громад ( Фігун А. С.).
 
 
 
 
 
 
 
 
Міський голова                                                                              Анатолій Белей
                                                                       Додаток до рішення №
від 11.02.2020 року
 
 
Звернення
 
щодо необхідності створення Бродівського району Львівської області з центром в місті Броди як адміністративно-територіальної одиниці
 
На сьогоднішній день в Україні відбувається незворотне реформування  усіх сфер суспільного життя. Такі зміни стосуються адміністративно-територіального устрою держави, що включає також трансформацію районів.
Згідно перспективних планів формування територій громад та нових районів, передбачається створення лише п’яти районів Львівської області, замість нинішніх двадцяти. Оприлюднення такої інформації стривожило Бродівську громаду, оскільки Бродівський район можливо буде несправедливо  ліквідовано. Тобто, роль Бродівського району значно применшили в загально-суспільних процесах державотворення, обороноздатності та підтримання позитивного іміджу області зокрема. Окрім цього, на користь існування Бродівського району є ще незаперечні факти, які чітко відображені у порівняльній таблиці областей західного регіону:
Область Населення, млн осіб Площа, тис кв.км К-ть об’єднаних районів
Львівська 2,5 21,833 5
Івано – Франківська 1,4 13,9 5
Закарпатська 1,3 12,8 4
Рівненська 1,2 20,1 3
Тернопільська 1,05 13,8 3
Волинська 1,04 20,1 3
Бродівський район один з найбільш розвинутих районів Львівської області, розташований у північно-східній частині регіону, утворений 17 січня 1940 року, а Бродівський повіт існував з 1867 року у складі Австрійської імперії, згодом у складі II Речі Посполитої у 1921—1939 роках). Межує на сході і півдні з Тернопільською і Рівненською, на півночі з Волинською областями.
Територією району проходять міжнародні транспортні коридори, зокрема, Критський коридор №3 (Краковець – Львів – Житомир – Київ), коридор №5 (Чоп – Стрий – Львів – Рівне – Сарни – Мінськ), коридор Європа-Азія (Краковець – Львів – Рівне – Житомир – Київ – Полтава – Харків – Дебальцеве –Зварине ); інженерні коридори: нафтопровід «Дружба», вузлова залізнична станція Броди, військове летовище; існує перспектива будівництва нових шляхів транспортних сполучень із пунктами пропуску «Угринів-Долгобичув».
Разом з тим, на території району здійснюють свою діяльність одні з найбільших новозбудованих виробничих підприємств області, зокрема ТзОВ «Електроконтакт Україна» та ТзОВ «Об’єднана мода України», які залучають трудові ресурси із сусідніх районів.
Поряд з тим, на Бродівщині стрімко оновлюються спортивні об’єкти, заклади освіти та охорони здоров’я. Відтак, у 2017 році було відкрито нове приміщення Бродівської жіночої консультації (понад 5 млн. грн), а у 2018 році – повністю модернізоване пологове відділення Бродівської районної лікарні (близько 41 млн.грн), розпочато будівництво спортивного комплексу КЗ ЛОР «Бродівський педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича» на яке Уряд скерував  на даний час більше 20 млн грн.
Також на території району дислокуються бойові військові частини: Регіональний центр радіоелектронної розвідки «Захід» (в/ч А-0508) та 16 ОБрАА «Броди», військовослужбовці яких виконують завдання в районах проведення АТО/ООС, задіяні у миротворчих місіях ООН.
Все це не в останню чергу сприяє стабільному економічному розвитку району, дозволяє нарощувати темпи фінансових надходжень в бюджети різних рівнів, забезпечує самодостатність районного бюджету.
В ході розроблення моделей територіально-адміністративного устрою були опубліковані проекти розроблені експертом з питань територіальної організації влади та децентралізації Юрієм Ганущаком (6 районів в тому числі Бродівський) та керівником Центру політико-правових реформ Ігорем Коліушко (8 районів в тому числі Бродівський і Золочівський).
Відповідно до методичних рекомендацій щодо критеріїв формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального (районного) рівня:
  • одиниця адміністративно-територіального устрою субрегіонального (районного) рівня (далі – ОСР) – частина території Автономної Республіки Крим, області, яка складається з територій сільських, селищних, міських територіальних громад і є просторовою основою для організації і діяльності місцевого органу виконавчої влади, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад;
  • адміністративний центр ОСР – населений пункт, визначений для розташування місцевого органу виконавчої влади, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад.
Бродівською міською радою у 2020 році було проведено опитування щодо доцільності створення Бродівського району яке засвідчило що більше 90% опитаних за створення Бродівського району як окремої адміністративно-територіальної одиниці з центром в місті Броди.
Враховуючи зазначене вище, відстоюємо створення Бродівського району з центром у м.Броди.
По–перше, зберігається зона доступності – 60 км.
По–друге, райони виконуватимуть контрольно-наглядові функції, а доступність забезпечено в об’єднаних територіальних громадах. Станом на сьогодні, у Бродівському районі створено Заболотцівську ОТГ, відповідно до затвердженого перспективного плану буде створено спроможні Бродівська та Підкамінська об’єднані територіальні громади.
По – третє, в районі є підрозділи Державних Фондів, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які розміщуються в новозбудованих адміністративних будівлях – Бродівський районний центр зайнятості (2007 рік), відділення Пенсійного фонду України (2009 рік), Міжрайонна виконавча дирекція Фонду соцстрахування з тимчасової втрати працездатності (2008). Також на території району працюють Державна міграційна служба, Державна виконавча служба, 10 Державна пожежно-рятувальна частина ГУ ДСУзНС, Управління Державної казначейської служби, Управління держпродспоживслужби, Міжрайонний відділ лабораторних досліджень ДУ «Львівський обласний лабораторний центр держсанепідемслужби України», Об’єднаний військовий комісаріат.
Відомо, що до повноважень новоутворених районів належатиме:
  • Нагляд за дотриманням Конституції та законності прийнятих рішень органами місцевого самоврядування;
  • Координація діяльності територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади у межах району;
  • Місцева екологічна політика;
  • Розробка та супровід інфраструктурних проектів районного значення.

 
Зважаючи на ці об’єктивні переваги, враховуючи значний економічний потенціал, Броди є оптимальним адміністративним центром укрупненого району, оскільки враховані історичні особливості та географічне розташування, наявна інфраструктура для розміщення місцевого органу виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органу місцевого самоврядування району.